úvod
homepage

Komentáře

článku: Malá piva v pražských minipivovarech II.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12345
 Zobrazit komentáře: podle času

PI, (Chody, 09.07.2007 12:54) celé vlákno | reagovat
Nechápu proč tedy v NP rovnou nenapíšou "pivo jen k jídlu", i to jsem kdysi zažil, ale v jídelně, nikoli v minipivovaru.
Co se týče číšníků, také nechápu pana Zdeňka, kde bere tu drzost považovat spropitné za něco samozřejmého. Osobně beru spropitné jako poděkování za vstřícné chování obsluhujícího personálu, za výborné služby. Pokud nejsem spokojen, klidně si nechám vysázet zbytek do koruny.
Pro pingla by bylo asi nejlepší, kdybyste jim dali nejdřív dýžko a pak by věděli, jak se k Vám mají chovat, takhle musí chudáčci odhadovat dle jazyka, kterým mluvíte apod.
Pokud toto chování nemají číšníci předem dané od provozovatele, záleží vždy na konkrétních lidech. Např. v takových Dobřanech je někdy obsluha fain, jindy jste zde vyloženě na překážku (sice jsem tam už dlouho nebyl).
P.S. Pane číšníče Zdeňku, doufám, že se s Vámi a Vám podobným nikdy nesetkám a věřím, že jste v menšině.
Re: PI, (Kychot, 26.04.2010 17:13) celé vlákno | reagovat
Náhodou jsem zabrousil na tenhle několik let starý thread. Musím přiznat, že jsem tam byl kdysi dávno, a pak jsem tam na několik let přestal chodit – z těch důvodů, o kterých tu většinou píšete.
Teprve před pár měsíci jsem našel odvahu k tomu, zkusit tam nakouknout opatrně zase. A to hlavně z toho důvodu, že jsem chtěl opravdu něco k jídlu, tak jsem si říkal, snad mě nevyhodí. Nebyl jsem oblečen zrovna nejlépe, a tak jsem opatrně koukal, jestli za dveřmi nebude vyhazovač. Nebyl, a tak hupky dovnitř. Jídlo bylo slušné, pivo se celkem dalo, personál se choval přiměřeně, obsluha byla rychlá. Berou stravenky gastropass, což je pro mě určité kritérium.

Když jsem to tak prokouknul, zkusil jsem to za týden zase – tentokrát bez jídla. Už jsem byl drzejší, prošmejdil jsem všechny sklepy, usadil se –řekl si o tupláka, zaplatil, odešel – nebyl problém. Takže doba "pivo jen k jídlu" zřejmě je už za námi. Zjistili, že když na to půjdou jinak, budou tam mít za chvíli narváno – a taky že mají, takže na své si přijdou, a pinglové skutečně kmitají.


Při odchodu jsem si všimnul zajímavé nabídky – pivo, které se namarkuje asi do 12:30, je za poloviční cenu. No neber to! Ležák za cenu gambáče v běžné hospodě!

Když se podíváte na cenu sudového piva, je to 24 Kč/litr. Určitě se najde dost z vás, kteří podotknou, že za víc to pivo nestojí. A já si myslím, že stojí. Protože, pánové, to je cena, za kterou se běžné prodává gambáč a jemu podobná piva v sudech. A ve srovnání s ním, klobouk dolů.
E15, (Petr Buriánek, 12.11.2008 07:36) celé vlákno | reagovat
V dnešní E15 je článek o pivovaru U Fleků. Vcelku positivní, asi 5 let jsem tam nebyl, možná zase někdy zajdu. Dále je tam reakce na nepříznivou recenzi Klášterního pivovaru Strahov. Také stojí za přečtení.
Složitější problém, (Petr 2, 24.07.2007 15:37) celé vlákno | reagovat
Omlouvám se předem za možné nejasnosti či možných rozporů, budu psát myšlenku a prosím nechytejte za slovíčka.

Zda dávat spropitné je podle mne vždy spojeno s tím zda jsem spokojen či ne. Jde mi o osobní vstřícnost a přístup číšníka. Číšník je normální povolání jako každé jiné a bohužel či bohudík společnost (celosvětově) ho "dala" na seznam povolání kde je fixní částka platu - obvykle velmi, ale velmi nízká a pak variabilní, která se odvíjí (či má se odvíjet) od kvality jeho přístupu ke klientovi.

Tj. ne podle kvality práce, tu má každé povolání už ve své podstatě ve fixním platu ale v jejich nadstandartu - více jak 95 % všech profesí má variabilitu v bonusech jednou či dvakrát ročně, číšníci v okamžitém bonusu. Profese Kadeřník číšník apod. má tu výhodu že to jsou nezdaněné peníze, na rozdíl od bonusů jiných lidí.

Pokud pracovních ostatních profesí neprovedou nadstandart správně, obvykle (až na vyjímky např. zlatých padáků i přes neschopnost) bonusy nedostanou a počítá se s tím. Proto by logicky měli s tímto počítat i číšníci.

Vzniká ale jiný problém, a to je ta skutečnost, že číšníci tím, že vpustí cizince, dostanou spropitné i přes jejich nekvalitní práci. Zaměstnanci v jiných profesích nemohou "vyměnit managera" obvykle, takže za nekvalitní práci nedostanou bonusy, či jen malé.

Dále je u nás zvykem, že snižujeme tzv. standart kdy je dáváno spropitné. Snažím se dávat spropitné tehdy, když číšník se snaží komunikovat s klientem tak, že se "staví" u stolu zda je vše v pořádku, či zda nám chutná a také když např. nedonese pivo pod míru, ale sám upozorní kolegy že donáší zákazníku nekvalitní produkt.

V tom případě spropitné dávám a bývá vždy cca 15 %.
Pokud ale neplní číšník své povinnosti, není důvod se za a.) vracet do restaurace a za b.) dávat spropitné.

Bohužel tu ale existuje podle mne jiný nešvar a to je stav samotných stanovených cen pohostinství v celé Evropě a Americe. Poměr lahvového piva a točeného, vín, destilátů (u nealkoholických nápojů je to ještě markantnější) je nastaven velmi profitabilně. Marže jsou velmi vysoké. Bohužel je toto standart, protože opět několik bodů za a.) potřebuje mít Evropan a Američan větší zisky než v hospůdce v Jižní a střední Americe, Asii či střední Africe a za b.) musí platit neskutečně vysoké nájemné z titulu pokřivených cen v centrech metropolí.
Nešvar cenové politiky za nápoje je ale směrován i do okrajových částí velkých měst a také bohužel i do měst menších, kde o výši nájmu nemůže být řeč, a vše se točí jen o potřebě adekvátního měsíčního zisku majitele hospody či restaurace v přepočtu na počet možných návštěvníků.

Proto si nemyslím že problém je na straně jen čísníků, ale vůbec celkového restauračního systému a zejména neochoty nás zákazníků (někdy i nemožnosti z titulu nemožnosti změnit návyky cizinců a zejména jejich kupní síly) cokoli změnit.

Jweště pod čáru:

Někdo nakousl problém "podmírového" piva a já ho také nakousl, dalším nešvarem (když už jsme na pivním webu) je nešvar čepování piva pod tlakem tak, že pivo za velmi krátkou dobu ztrácí "bílou čepici", okysličovává se a ztrácí svou pivní chuť. Velmi málo restaurací má pivo takové, aby (myslím klasická piva) pivo kroužkovalo a udržovalo si alespoň nějakou pěnu až do dopití celého půllitru.

Naopak pivo již takřka pravidelně ztrácí pěnu tak rychle, že při běžném pití piva k jídlu je cca 3/4 piva pito jako, že pivo je KOZA (zdravím Ostraváky :-) ). Nerozumím bohužel proč, ale tyto piva také od spodu často mají bublinky a po vypití např. tří piv jižčlověk říhá což se dříve u točených piv i několik minut z důvodu pěnivosti (a pěna zůstala) nestávalo.

Tento nešvar nepitelného piva za 30 korun mne také velmi trápí a jediná reakce může být buď pivo vrátit, či nejít znovu do restaurace, či nedat spropitné. Protože ale číšník za to někdy nemusí, tak bych ho mohl okrádat neprávem
"Rád bych zpět do mísy pane J.J.", (Zbyněk Holan, 19.07.2007 16:43) celé vlákno | reagovat
Rád bych uvedl na pravou míru, jak jsem článek mínil - samozřejmě jako nadsázku ! Ovšem psychologická studie by to mohla být zajímavá...

Jen ještě upozorním na špatné čtení J.J. a tím i reagování, kopíruji z mého komentáře: "Tuším, že J.J. v některém svém komentáři nabízel něco z psychologie... možná by nebylo špatné udělat si studii o tom, jak těžké na psychiku střízlivého člověka" napsal jsem tedy jak těžké nikoli hrozné a to je rozdíl...

kopíruji z komentáře J.J.: "To Zbyněk Holan
Nějak jsem tomu celému asi neporozuměl. Mám pocit, že jste totálně mimo mísu. Nevím, co je na tom tak hrozného obsluhovat rozjařené a přiopilé hosty".

Také upozorňuji, že obrat totálně mimo mísu použili předtím právě kritizovaní pinglové ...k Vám mi to nesedí...

Podmíráky atd., (Tomáš Maier, 16.07.2007 19:27) celé vlákno | reagovat
Ve své dnešní reakci, kde jsem jako příklad zmínil takřka všudypřítomné podmíráky, jsem ani netušil, že se o podobné záležitosti píše v dnesní MF Dnes. Článek začíná - cituji: "Sedm "podmíráků" z deseti natočených piv v Praze, tři z pěti v Karlových Varech, tři ze sedmi na Plzeňsku." - konec citace.
Celý článek je možno přečíst na
http://zpravy.idnes.cz/hostinsti-v-testu-neobstali-nejcasteji-toci-pod-
miru-v-praze-p5y-/domaci.asp?c=A070713_173659_domaci_nad
Dovolím si tento nešvar zobecnit i na chování obsluhy, což mě dokáže ještě více vytočit!
Tome souhlas, (Roman Holoubek, 16.07.2007 18:08) celé vlákno | reagovat
Zcela Tě chápu a zcela s Tebou souhlasím.
A co se týče dýška, alias odměny - skutečně si vybírám komu ji dám a kdo se ke mně ten den nechoval adekvátně s "morálním kodexem" a lidskou slušností.
Bavorsko - příklad českým "pinglům", (Petr Žalio, 16.07.2007 17:01) celé vlákno | reagovat
Jezdíme již 17let do Bavorska. X-krát měsíčně, navštívili jsme stovky pivovarských restaurací. Takže myslím, že na srovnání mám již právo:)
Kamkoliv jsme příšli, hned u dveří se na nás obsluha příjemně usmála, ihned se nám začala věnovat a do konce konzumace byla stále usměvavá, ochotná, rychlá a profesionální. Měli jsme z jejich přístupu pocit, jako kdybychom byli pupek světa. A to byly restaurace natřískané k prasknutí. Zajímavé je také, že si k Vám obsluha občas sedne ke stolu na kraj (nevtíravě) a zeptá se (stále s usměvem-ten je na jejich tváři 16h denně) jak se vám zde líbí, jestli něco nepotřebujete, popř. když vidí že máte chuť si s ní popovídat, chvilku se zdrží a mluví s Vámi o všem možném. Při odnášení prázdných talířů se s úsměvem zeptá , zda vám chutnalo. Po zaplacení (bez zpropitného) Vám zdvořile poděkuje, usměje se a řekne Vám, že se bude velmi těšit na Vaši další návštěvu.
A zpropitné? Např v pivovaře Hummel jsem byl během roku až 2 krát měsíčně . Zpočátku, když jsem neměl dostatek financí, jsem nedal bohužel ani cent zpropitného (s těžkým srdcem). Přestože si mne obsluha pamatovala, vždy když jsem přišel do restaurace, byla stále stejně usměvavá, přívětivá a ochotná, přestože věděla, že jí nedám ani cent:) Dnes již jsem v normální finanční situaci. Zpropitné zde dávám. A s radostí! Oceňuji tak jejich lidský i profesionální přístup.
Nemůžu vůbec pochopit za co čeští "pinglové"chtějí zpropitné?(ne všichni, ale většina). Za otrávené ksichty, neochotu, aroganci, neschopnost, neprofesionalitu, nesympatický až nelidský přístup???
Myslím, že pánové-pinglové, co zde píšou, nevyrůstali již v minulém režimu, ale zdědili tyto nehoráznosti od předešlé generace.
V Bavorsku se po generace dědí přísloví "náš host, náš pán" u nás socialistické "nahrab, co můžeš"
Trochu opopžděná reakce, (Tomáš Maier, 16.07.2007 16:05) celé vlákno | reagovat
Omlouvám se, že jsem nereagoval, byl jsem minulý týden na dovolené.
Poněkud mě mrzí, že diskuze sklouzla k výši spropitného atd. Očekával bych spíš diskuzi na téma (pražské) minipivovary. Nechtěl jsem, aby to sklouzlo k tomu, kdo kolik dává spropitného ve vztahu k povolání, občanství hosta atd.
Já definuji spropitné (tuzér, bakšiš, tringelt…) jako ocenění nadstandardní služby (zejména pak chování) ze strany obsluhy a zkonzumovaný sortiment a mateřský jazyk hosta s tím nemá vůbec co do činění. A co slýchávám názory kamarádů cizinců, tak se podezřele často shodují v tom, že kvalita obsluhy u nás velmi pokulhává za zbytkem vyspělejší části Evropy. Vždy to odůvodňuji tím, že je to relikt z minulosti a že se to hodně zlepšuje…
Několikráte zde zaznělo, že kdo nemá zkušenosti coby číšník, tak nemá právo kritizovat. Nevěřím vlastním očím, co je to za pokřivený pohled. To jako když mi obsluha přinese tzv. podmíráka, tak host nemá právo se ozvat, pokud předtím sám netočil pivo?
Můj otec měl 13 let restauraci v Praze. Každé prázdniny a i jiné "volné chvíle" jsem tam coby gymnaziální i vysokoškolský student trávil, tak snad pro některé diskutující na tomto serveru jsem tím obdržel právo kritiky.
Speciálně pro pana Jiráska, většinou jsem sloužil na zahrádce, kam se muselo po schodech a zmiňované lítačky tam také byly. Jen tak mimochodem, otec letos s podnikáním seknul, hlavní důvod byl ten, že personál bylo nutno stále hlídat, hlídat a zase hlídat, protože okrádal, okrádal a zase okrádal (že by kvůli Kanárům?) a to nejen jeho ale i hosty.
Diskutujícímu tomovi doporučuji, aby si pozorně přečetl celý článek, případně další mé články a názory; to, že k pivní kultuře a všemu, co s ní souvisí, přistupuji kriticky, ještě neznamená, že cíleně vyhledávám negativní jevy.
Co se týká kvízu, jenom snad že svět není černobílý. Naprosto souhlasím s odpovědí Honzy (Bod C).
Zcela se ale vžívám do pocitů obsluhy, která celý večer skáče kolem nějakých skrblíků bez kýženého efektu, ale to je holt riziko povolání, jiní hosté pak zase příjemně překvapí…
Pro pana Petra - "pán, který 13 hodin chodil po Praze a pil sice jen malá piva, nebyl vpuštěn do NP", vpuštěn tam byl až po dalších třech hodinách. Patrně těch 8 malých piv zkonzumovaných v Pivovarském domě během tří hodin kvalitě jeho chování výrazně prospělo. Takto bych mohl reagovat i na předešlý příspěvek vybízející ke klidu zbraní. Nevidím sebemenší důvod, proč bych neměl na nešvary a řekněme i ohyzdnosti týkající se pivní kultury přestat upozorňovat.
Pan tom mi stále neodpověděl, odkud že mě tak dobře zná, že kritizuje mojí práci. Důsledně bych prosil o odpověď.
Nicméně kritika v mém článku primárně ani tak nemířila na personál, ale spíše na majitele či provozovatele ohledně selekce hostů u vchodu, je jasné, že to není nápad nikoho z obsluhy ale někoho z managementu. Obsluha je "jen" vykonavatel. Já bych na to žaludek neměl, skutečně by mě hanba fackovala. Člověk si pak připadá jako Žid v Říši po vydání Norimberských zákonů.
klid zbranim, (vojta, 14.07.2007 11:16) celé vlákno | reagovat
Nejsem sice nestranny ctenar,proto sem se puvodne nechtel k teto diskuzi vubec vyjadrovat,ale kdyz uz sem se prolouskal vsemi clanky ( a ze to nejakou chvilku trvalo:) ) ,tak mi to nedalo a rekl jsem si,ze bych precejen take rad prispel svou troskou do mlyna.
Po precteni vsech komentaru jsem nabyl pocitu,ze se vytvorily dve pevne strany barikady a rozhorel se opravdu lity boj,ktery,pokud se bude rozvijet jako do ted,nebude mit koncu.Proc?Protoze maji pravdu obe strany a zaroven zadna.Penize proste nesmrdi nikomu,nebo alespon ja jsem takoveho cloveka jeste nepotkal,to je urcite bez diskuzi,proto argument cisniku,kteri si vybiraji klientelu,neni uplne od veci,vydelat si nejaky ten peniz a uzivit rodinu neni nic spatneho.Jakym zpusobem se to vsak dela uz nekdy trochu zavadne je.Pokud ja prijdu do restaurace,tak nechci byt selektovan podle toho,jakym jazykem promluvim,ale rozhodne se kvuli tomu nebudu rozhorcovat a psat o inkriminovanem miste buhvi co.Proste odejdu.Utratim sve penize jinde a zadny stres :).Zkratka bych rad obe strany vyzval k tomu,aby se zamyslely nad argumenty tech druhych.Zastupci ceskych pivaru musi pochopit,ze proste nejsou pro restaurace v centru mesta prilis atraktivni zakaznici a pokud je moznost volby,tak se asi nemuzeme divit,kdyz nekdo da prednost vetsimu vydelku.Naopak cisnici by si meli uvedomit,ze zakaznik neni pouze oslik,ze ktereho se sypou penize,ale take clovek ( alespon do prvnich 7 piv,pak uz to zacina byt ruzne :) ) a podle toho s nim take nakladat.

A nakonec jeste neco k NP.Mam s nim osobni zkusenost a dalo by se rici,ze ne malou ( narozdil od nekterych panu,kteri toho rekli velmi mnoho,ale na zminenem miste dozajista nebyli vic jak jednou,nechci tim nejak zpochybnovat jejich nazor,ale zda se mi mnohdy ponekud extremni,protoze ja s vlastni zkusenosti toto neznam,treba pokud nekdo prijde po zhruba 10hodinve konzumaci alkoholu do jine restaurace a divi se,ze je vyhozen....nevim,ja bych se tak hlasite neozyval ).NP navstevuji sice teprve kratkou dobu ( cca 2 roky ) ,ale myslim,ze po teto dobe uz jsem schopen neco rici.Coz se tyka vratnych u dveri,je ma zkusenost spise kladna.To,ze jsem nebyl vpusten,se mi stalo pouze jednou.Mozna je to take tim,ze jsem nikdy nesel jen "na jedno" ,ale rovnou jsem rekl,ze jdu na veceri,coz jsem take sel :).S obsluhou uz jsou me zkusenosti ponekud jine.Parkrat uz se mi stalo,ze cisnik u meho stolu prilis vlidnou naladou neoplyval a spropitne jsem mu daval spise s nuchuti,ale dal.Proc?Protoze tim,jaky date tuzer prezentujete sami sebe,kdyz nic nedate nerudnemu cisnikovi,tak ho jen utvrdite v myslence,ktere o vas choval,ale kdyz ho i pres jeho nevlidnost odmenite,tak si vas zapamatuje a priste se muzete vsadit,ze obsluha bude skvela.
Je to asi clovek od clovek a neni spravne hazet je vsechny do jednoho pytle,coz se pri tomto skatulkovani,ktere se tu objevuje samozrejme deje a jak jinak nez na ukor slusnych pivaru/cisniku,kterych urcite existuje cela rada,ja osobne doufam,ze to je vetsina a komentare,ktere sem si zde od nekterych panu precetl,jsou jen spickou ledovce a uroven v nasem pohostinsvi je nekde uplne jinde,nez ji tito panove popisuji.
Číšníkovi z obrázku kouká "vlídnost" z očí., (Myrek, 14.07.2007 06:12) celé vlákno | reagovat
A co oko vidí, to huba neokecá. Takovým týpkům se milerád vyhnu. Je veliký rozdíl, jestli člověka baví řemeslo nebo jenom prachy.
Příklad, (Příklad, 13.07.2007 12:29) celé vlákno | reagovat
Nedá mi to, abych nenapsal pár slov ohledně ochoty číšníků, případně vrátných (Novoměstský pivovar) v Čechách. Novoměstský pivovar je příkladem, jak služba nemá vypadat. Na tom se asi shodnem všichni-rozlišování zákazníků na české a ostatní cizojazyčně mluvící. Český mluvící pokud si jde dát pouze pivo, tak je automaticky vyhozen vrátným. Novoměstský číšník (a potrefené husy z Novoměstského pivovaru-Zdeněk Obermaier, Petr Jirásek, Tom atd).) i za nekvalitní službu požaduje alespoň 10% dýžko. Prostě příklad zlodějiny, korupce v pohostinství. I v Praze lze poskytovat kvalitní služby - v minipivovaru U Bulovky, kterou vlastní pan Richter. On je totiž pan Richter zvyklý už z Německa, kde podobné nekvalitní služby a praktiky (jako např. v NMP) neexistují. Tak a teď jeden příklad –hlavně pro pány Obermaiery, Jirásky a Tomy. V Kutné Hoře existuje jedna pizzerie (tedy celkem jsou zde dohromady čtyři). Ta pizzerie se jmenuje U Šneka pohodáře (Vladislavova ulice 333). Denně zde ukuchtí asi 150 pizz. Město Kutná Hora je taky v seznamu UNESCO a že se těch cizinců po Kutné Hoře pohybuje. Samozřejmě navštěvují i tuto pizzerii. Několik informací o pizzerii U Šněka pohodáře. Na čepu je výborný Bernard. V pizzerii pracují čtyři zaměstnanci (jeden rozváží pizzu autem, kuchař+pomocnice a číšnice-omlouvám se v tomto případě za poněkud hanlivý výraz). Tato jedna paní číšnice zvládne tu práci (navíc ještě stíhá telefonické objednávky-kolem poledne asi 15 telefonátů během jedné hodiny), co dohromady deset vrátných a číšníků v Novoměstském minipivovaru dohromady. Paní číšnice Vás po příchodu vždy pozdraví. Nerozlišuje mezi českým a cizojazyčným hostem. Je vždy ochotná a kvalitní obsluha je u ní samozřejmostí. Při placení vždy poděkuje-Moc Vám děkuji pane a sdělí podrav-Přeji Vám hezký den, nasledanou pane a to vždy i když jí nedáte žádné dýžko. Proč to píšu ? Je to hlavně pro všelijaké Obermaiery, Jirásky, Tomy atd., že i bez dýžka v ČR může číšník poskytovat kvalitní služby. Proto by bylo v Novoměstském minipivovaru Čechovi trapně, kdyby měl zaplatit dýžko. U Šneka pohodáře je mu trapně, když to dýžko paní číšnici nedá.
to tom part II, (Luděk, 11.07.2007 08:43) celé vlákno | reagovat
Zřejmě jsem uhodil hřebíček na hlavičku, když potrefená husa tolik kejhá, že??? Nebo???
Ctete,prosim,pozorneji, (Petr Jirasek, 11.07.2007 08:29) celé vlákno | reagovat
Slovo nebo vyraz flustrujici ci frustrujici jsem nikdy nepouzil.........
Dodatek., (Jiri.J, 11.07.2007 07:44) celé vlákno | reagovat
Na doplnění i další zábavná povolání spojená s komunikací s lidmi: zdravotní sestra, ošetřovatelky, učitelé...
K UPŘESNĚNÍ. Pokud jsem pochopil, tak se tu kritizuje jeden konkrétní nešvar číšnické profese a ne číšníci masově.
Osobně má s lidmi této profese v drtivé většině jen ty dobré zkušenosti a mám rád, když v tomto směru narazím na takové ty samrosoty.
Kritizuji jen chování arogantního personálu a pro to žádná omluva neplatí.
nějak nechápu Zbyňka, (Jiri.J, 11.07.2007 07:31) celé vlákno | reagovat
To Zbyněk Holan
Nějak jsem tomu celému asi neporozuměl. Mám pocit, že jste totálně mimo mísu. Nevím, co je na tom tak hrozného obsluhovat rozjařené a přiopilé hosty. Znovu opakuji, že jsem číšníka a výčepního dělal a osobně jsem z toho žádná traumata neměl. To, že se někdo baví a jiný jej obsluhuje je obsahem profese číšníka, tak dost dobře nechápu, co by na tom mělo být tak traumatizujícího. Pokud mu vadí opilci a je zapřísáhlým abstinentem a příznivcem doc. J. Skály, tak může jít pracovat do mléčňáku.
Nevím co má Z.H. za profesi, ale já se během té své střetávám s daleko horší klientelou, než opilý host.
Doporučuji všem takovým ufňukancům práci s rodiči těžce poraněného dítěte na traumacentru, práci se skutečně těžkými alkoholiky, těžkými zločinci. Takovou klientelu znám osobně a jsem s ní téměř v denním kontaktu, ale aby mě rozházelo pár přiopilých hostů tak to skutečně ne.
Jinak jsem skutečně neslyšel o někom z číšnické profese, kdo by byl v důsledku svého povolání psychiatricky léčen (pouze sklouzne- li k abúzu alkoholu či gamblingu, což je u této profese vzhledem k situačním faktorům více rizikové). Jinak pokud už jej to tolik stresuje a je tzv. vyhořelý, není nic lepšího, než změnit profesi. Chápu, že je to náročná, vyčerpávající práce, ale rozhodně jsou profese daleko horší jak po fyzické, tak psychické stránce. Co třeba řidič MHD?
Pelmel, (Zbyněk Holan, 11.07.2007 00:05) celé vlákno | reagovat
Potvrzuji slova pana Davida S., v dobrém kolektivu se o dýžka dělí s kuchařem/kuchaři. Také bych ho rád vyzval, jestli by nechtěl napsat něco o praktikách číšníků, jak oseknout svého chlebodárce = provozovatele/majitele restaurace (jako provozovatel to má určitě vypozorované).

Ještě k dýžkům: v diskuzi zaznělo, že pokud Vám jídlo nechutná, tak nedáte žádné. No a co když je obsluha v pořádku, jen kuchař zklamal ?
Nejvyšší dýžko o kterém vím je v USA a to 20% z celkové útraty (pokud je mi známo nemají v USA číšníci žádný stálý plat - výdělkem je jen dýžko), Italové a Španělé naopak nedávají žádné nebo jen velmi malé. Jinak je opravdu ustálené dávat 5 až 10% z celkové útraty.

Nyní z druhé strany: vyprávěl mi jeden barman, že musel přestat dělat svou práci, protože už nevydržel výčitky svědomí. Protože už ho jeho slovy "nebavilo dělat z lidí zvířata" jak pak vysvětlil: "když vidíš ty slušné lidi přicházet a pak po vypitých drincích se stále více a více mění ve zvířata ba prasata, tak je mi z toho těžko" ! A je to moje vina, protože jim nalévám já!!"

Tuším, že J.J. v některém svém komentáři nabízel něco z psychologie... možná by nebylo špatné udělat si studii o tom, jak těžké na psychiku střízlivého člověka (tím říkám, že ne všichni číšníci jsou v práci střízlivý) je být denně v kontaktu s opilými lidmi. Jaké to je vidět se radovat a vesele bavit své "klienty", když já jsem v práci (16hodin na nohou, jak bylo psáno) chce se po mě automaticky, abych zůstával přesčas tzn. do posledního hosta, byl rychlý, komunikativní, usměvavý, atd. Být stále na očích. Pracovat s pocitem, že jsem takový "sluha" na zavolanou, který plní přání "pána", o kterém zároveň tuší, že má třetinový příjem než on...

Viděl jsem na vlastní oči, že to jde. Samozřejmě ne úplně každý den (i číšníci jsou lidé) takže některý den se prostě nepovede nebo jen část dne. S tím se musí počítat.

Ale zpět k tématu, kterým bylo chování vrátného a číšníků v jednom konkrétním minipivovaru, a které nemá obdobu nikde jinde, kde jsem dosud byl (myslím podnik). To je skutečně špatné, ano velmi špatné ! Ale co s tím my čtenáři uděláme ??!! Myslím, že když tam přestaneme úplně chodit, tak se vůbec nic nestane. NP si toho ani nevšimne ! A to je konec (komentáře) ...
Luděk, (tom, 10.07.2007 23:11) celé vlákno | reagovat
Dobrý večer,
vážený pane Luďku, Vás se to netýká. To Vy jste mimo mísu / velkou/. A nemluvte za jiné. A nebo jste pověřen pane Maierem ?????
To:David S., (Zdeněk Obermaier, 10.07.2007 23:09) celé vlákno | reagovat
Važeny pane Davide S.,klobouček dolů,jak jste přisny a uvědoměly pan provozni.Prý tedy pracujete ve velke restauraci s převažne zahraniční klientelou?Tak to si vas tam musejí vážit.A take řadně ohodnotit.Myslim,že vaše výplata se bude pohybovat kolem 30ti tisícum čisteho.Je vše na výplatni pásce nebo dostavate základní plat a pak vše na černo bokem,jak je v hospodach pravidlem,a neplatíte z toho také daně?Kdepak,já myslim,že jste ryzí charekter a vzepřel jste se tomu prohnilemu systemu a řekl jste si,že budete čestny a raději budete brát méně,ale at máte všechno "ofiko"! :-)) Ale to jsem odbočil,to jsem psat nechtěl. Jestli jste šel dělat toho provozniho rovnou ze školy,tak vas chápu.Ale jestli jste take nejaky ten čas strávil na "place" a ted nemyslim brigadně,ale alespon pár let máte odběhano ve všech cenovych kategoriich,pak jste slizky had a nechutny převlékač kabatů.Hamba vám,Mirku Dušíne!!! Když ten podnik tak skvěle spoluvedete,napište zde,prosim,veřejně,ktery to je.Ty nespokojenci,co zde píší budou mít kam chodit na pivečko,vy jim tam budete držet stoleček a všichni budou spokojení.To bude idylka! :-)) Ja myslim,že vas zaměstnavatel pochvalí!! Tak mnoho uspěchů a nezapomen danit a zaměstnavat jen Ukrajinky s prac. povolenim!!
to tom, (Luděk, 10.07.2007 21:30) celé vlákno | reagovat
Pane tome, Vaše "apelace" směrem k Tomovi Maierovi, mi připomínají současného Hradního pána, který těm, co nesouhlasí s existujícími politickými stranami nebo s (ne)fungováním politiky obecně, velkomyslně radí, že si mají založit vlastní partaj a kandidovat ve volbách. V obou případech to vnímám jako výrok mimo mísu
12345
Vyhledávání