úvod
homepage

Komentáře

článku: Malá piva v pražských minipivovarech II.

 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Trochu opopžděná reakce, (Tomáš Maier, 16.07.2007 16:05) celé vlákno | reagovat
Omlouvám se, že jsem nereagoval, byl jsem minulý týden na dovolené.
Poněkud mě mrzí, že diskuze sklouzla k výši spropitného atd. Očekával bych spíš diskuzi na téma (pražské) minipivovary. Nechtěl jsem, aby to sklouzlo k tomu, kdo kolik dává spropitného ve vztahu k povolání, občanství hosta atd.
Já definuji spropitné (tuzér, bakšiš, tringelt…) jako ocenění nadstandardní služby (zejména pak chování) ze strany obsluhy a zkonzumovaný sortiment a mateřský jazyk hosta s tím nemá vůbec co do činění. A co slýchávám názory kamarádů cizinců, tak se podezřele často shodují v tom, že kvalita obsluhy u nás velmi pokulhává za zbytkem vyspělejší části Evropy. Vždy to odůvodňuji tím, že je to relikt z minulosti a že se to hodně zlepšuje…
Několikráte zde zaznělo, že kdo nemá zkušenosti coby číšník, tak nemá právo kritizovat. Nevěřím vlastním očím, co je to za pokřivený pohled. To jako když mi obsluha přinese tzv. podmíráka, tak host nemá právo se ozvat, pokud předtím sám netočil pivo?
Můj otec měl 13 let restauraci v Praze. Každé prázdniny a i jiné "volné chvíle" jsem tam coby gymnaziální i vysokoškolský student trávil, tak snad pro některé diskutující na tomto serveru jsem tím obdržel právo kritiky.
Speciálně pro pana Jiráska, většinou jsem sloužil na zahrádce, kam se muselo po schodech a zmiňované lítačky tam také byly. Jen tak mimochodem, otec letos s podnikáním seknul, hlavní důvod byl ten, že personál bylo nutno stále hlídat, hlídat a zase hlídat, protože okrádal, okrádal a zase okrádal (že by kvůli Kanárům?) a to nejen jeho ale i hosty.
Diskutujícímu tomovi doporučuji, aby si pozorně přečetl celý článek, případně další mé články a názory; to, že k pivní kultuře a všemu, co s ní souvisí, přistupuji kriticky, ještě neznamená, že cíleně vyhledávám negativní jevy.
Co se týká kvízu, jenom snad že svět není černobílý. Naprosto souhlasím s odpovědí Honzy (Bod C).
Zcela se ale vžívám do pocitů obsluhy, která celý večer skáče kolem nějakých skrblíků bez kýženého efektu, ale to je holt riziko povolání, jiní hosté pak zase příjemně překvapí…
Pro pana Petra - "pán, který 13 hodin chodil po Praze a pil sice jen malá piva, nebyl vpuštěn do NP", vpuštěn tam byl až po dalších třech hodinách. Patrně těch 8 malých piv zkonzumovaných v Pivovarském domě během tří hodin kvalitě jeho chování výrazně prospělo. Takto bych mohl reagovat i na předešlý příspěvek vybízející ke klidu zbraní. Nevidím sebemenší důvod, proč bych neměl na nešvary a řekněme i ohyzdnosti týkající se pivní kultury přestat upozorňovat.
Pan tom mi stále neodpověděl, odkud že mě tak dobře zná, že kritizuje mojí práci. Důsledně bych prosil o odpověď.
Nicméně kritika v mém článku primárně ani tak nemířila na personál, ale spíše na majitele či provozovatele ohledně selekce hostů u vchodu, je jasné, že to není nápad nikoho z obsluhy ale někoho z managementu. Obsluha je "jen" vykonavatel. Já bych na to žaludek neměl, skutečně by mě hanba fackovala. Člověk si pak připadá jako Žid v Říši po vydání Norimberských zákonů.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Vyhledávání