Bavorsko - příklad českým "pinglům",
(Petr Žalio, 16.07.2007 17:01)
celé vlákno | reagovat
Jezdíme již 17let do Bavorska. X-krát měsíčně, navštívili jsme stovky pivovarských restaurací. Takže myslím, že na srovnání mám již právo:)
Kamkoliv jsme příšli, hned u dveří se na nás obsluha příjemně usmála, ihned se nám začala věnovat a do konce konzumace byla stále usměvavá, ochotná, rychlá a profesionální. Měli jsme z jejich přístupu pocit, jako kdybychom byli pupek světa. A to byly restaurace natřískané k prasknutí. Zajímavé je také, že si k Vám obsluha občas sedne ke stolu na kraj (nevtíravě) a zeptá se (stále s usměvem-ten je na jejich tváři 16h denně) jak se vám zde líbí, jestli něco nepotřebujete, popř. když vidí že máte chuť si s ní popovídat, chvilku se zdrží a mluví s Vámi o všem možném. Při odnášení prázdných talířů se s úsměvem zeptá , zda vám chutnalo. Po zaplacení (bez zpropitného) Vám zdvořile poděkuje, usměje se a řekne Vám, že se bude velmi těšit na Vaši další návštěvu.
A zpropitné? Např v pivovaře Hummel jsem byl během roku až 2 krát měsíčně . Zpočátku, když jsem neměl dostatek financí, jsem nedal bohužel ani cent zpropitného (s těžkým srdcem). Přestože si mne obsluha pamatovala, vždy když jsem přišel do restaurace, byla stále stejně usměvavá, přívětivá a ochotná, přestože věděla, že jí nedám ani cent:) Dnes již jsem v normální finanční situaci. Zpropitné zde dávám. A s radostí! Oceňuji tak jejich lidský i profesionální přístup.
Nemůžu vůbec pochopit za co čeští "pinglové"chtějí zpropitné?(ne všichni, ale většina). Za otrávené ksichty, neochotu, aroganci, neschopnost, neprofesionalitu, nesympatický až nelidský přístup???
Myslím, že pánové-pinglové, co zde píšou, nevyrůstali již v minulém režimu, ale zdědili tyto nehoráznosti od předešlé generace.
V Bavorsku se po generace dědí přísloví "náš host, náš pán" u nás socialistické "nahrab, co můžeš"
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Kamkoliv jsme příšli, hned u dveří se na nás obsluha příjemně usmála, ihned se nám začala věnovat a do konce konzumace byla stále usměvavá, ochotná, rychlá a profesionální. Měli jsme z jejich přístupu pocit, jako kdybychom byli pupek světa. A to byly restaurace natřískané k prasknutí. Zajímavé je také, že si k Vám obsluha občas sedne ke stolu na kraj (nevtíravě) a zeptá se (stále s usměvem-ten je na jejich tváři 16h denně) jak se vám zde líbí, jestli něco nepotřebujete, popř. když vidí že máte chuť si s ní popovídat, chvilku se zdrží a mluví s Vámi o všem možném. Při odnášení prázdných talířů se s úsměvem zeptá , zda vám chutnalo. Po zaplacení (bez zpropitného) Vám zdvořile poděkuje, usměje se a řekne Vám, že se bude velmi těšit na Vaši další návštěvu.
A zpropitné? Např v pivovaře Hummel jsem byl během roku až 2 krát měsíčně . Zpočátku, když jsem neměl dostatek financí, jsem nedal bohužel ani cent zpropitného (s těžkým srdcem). Přestože si mne obsluha pamatovala, vždy když jsem přišel do restaurace, byla stále stejně usměvavá, přívětivá a ochotná, přestože věděla, že jí nedám ani cent:) Dnes již jsem v normální finanční situaci. Zpropitné zde dávám. A s radostí! Oceňuji tak jejich lidský i profesionální přístup.
Nemůžu vůbec pochopit za co čeští "pinglové"chtějí zpropitné?(ne všichni, ale většina). Za otrávené ksichty, neochotu, aroganci, neschopnost, neprofesionalitu, nesympatický až nelidský přístup???
Myslím, že pánové-pinglové, co zde píšou, nevyrůstali již v minulém režimu, ale zdědili tyto nehoráznosti od předešlé generace.
V Bavorsku se po generace dědí přísloví "náš host, náš pán" u nás socialistické "nahrab, co můžeš"