úvod
homepage

Komentáře

článku: Ležák a Pilsener

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
1234567
 Zobrazit komentáře: podle času

to Arthur, (Dámička, 01.07.2007 22:05) celé vlákno | reagovat
Vážený pane Arthure,
souhlasím s Vámi ! Pane Žalio, styďte se, jste opravdu kosmopolita, hanící poctivou práci všech sládků !! Máme dost vašich nenávistných, arogantních, pomlouvačných komentářů, které se neustále navážejí do našeho českého piva !!!! Vyobcovat Vás z naší pivařské společnosti, takovéto lidi opravdu české pivovarnictví nepotřebuje ! Vemte si pana Jobánka a běžte pít ty vaše dokonalá, cizácká piva a přestaňte se neustále navážet do našeho národního moku !!! Podepisuji se pod petici pana Arthura a vyzývám všechny na tomto serveru : pryč se záškodníky !
Martine Štrosi, Chody, Ondro, Kájo Maříku, spojme se !
Co takhle zavřít hranice?, (lenka, 01.07.2007 21:29) celé vlákno | reagovat
pro Arthura:
Skvělý agitační kousek!!! Co takhle zpátky za železnou oponu?
Petice za naše pivo., (Arthur, 01.07.2007 13:48) celé vlákno | reagovat
Pane Žalio,
urážíte poctivou každodenní práci našich sládků, kteří si po generace předávájí ty nejlepší zkušenosti. Bojují proti molochu cizáckých pivních značek.
Narušujete to co naše krásná a vzkvétající vlast mílovými kroky kráčející k blahobytu nyní potřebuje: klid na pocitvou každodenní práci. Já chci žít v této naší krásné zemi a mít klid a naše dobré ČESKÉ pivo.
Navrhuji, aby byla proti chování takových lidí, jako Vy, vysmívajích se práci našich poctivých mistů sepsána, petice. Ať se připojí i národní, zasloužilí ba i prostí umělci. Věřím, že účast na petici bude masová a každý komu záleží na dobrém jménu našeho zlatého českého chleba se připojí. Věřím, že i tentokrát, když vlast volá se připojí i LáĎa Štaidl a Karel Gott. Jste kosmopolita, záškodník a ztroskotanec, který má být vykázan ze společnosti slušných a poctivých lidí!
to Honza, (Martin Štros, 30.06.2007 19:01) celé vlákno | reagovat
Tak to prrr. V minulosti jsem se už vyjádřil dost kriticky vůči mnohým malým pivovarům, včetně těch mini (Beroun). Opět po stopadesáté opakuji to, co už tu řekli milionkrát další čtenáři: že tu nikdo nezpochybňuje, že něco zahraničního může chutnat lépe.
A prosím Honzo/p.Žalio o vysvětlení, proč naprostá většina českých pivovarů úspěšně exportuje do různých světových zemí, většinou vyspělých jako např. Německo či USA. A rozhodně to není export levných piv, u piva ani není možné při exportu konkurovat cenou. Co tedy vede pivaře v zahraniční k tomu, aby kupovali ty české blivajzy uvařené z nekvalitních surovin, které chutnají "jako když olíznete piják, co býval dřív v sešitech" a po jejichž vypití se člověk nemůžeš dočkat, až si vyčistí zuby?
To Honza, (Chody, 30.06.2007 09:17) celé vlákno | reagovat
Ano, proč ne? Jestli se Ti to nelíbí, můžeš můj příspěvek smazat. Vyjádřil jsem jen podporu M. Štrossovi a českému pivovarnictví.
Honzo,, (Ondra Koucký, 30.06.2007 09:15) celé vlákno | reagovat
Promiň Honzo, ale to co Petr napsal poškozuje a uráží všechny poctivé české pivovary a pivovarské. Taky mám rád zahraniční piva, ale to co obsahuje 1. bod odpovědi balancuje mezi paranoiou a naprostou neznalostí
To MArtin Stros, (honza, 30.06.2007 06:25) celé vlákno | reagovat
Jo, jo, Petr spachal hrich. Nekritizoval zde oblibeny terc G, PU, Krusky nebo Starobrno(pripadne si doplnte podle sveho), dovolil si kritizovat malej pivovar. To holt nekteri neumi prenest pres srdce...a nedej boze, aby si tu nekdo dovolil napsat,ze zahranicni piva muzou chutnat lip nez ty z ceskeho dolicku...

A VAm kdyz neco nekde nechutnalo, vracel jste kazdy rok prekontrolovat, jestli se to nahodou nezlepsilo, ze...

To Chody: je to nutny?

To Martin Štross, (Chody, 29.06.2007 21:52) celé vlákno | reagovat
Jo, pan Žalio je karakter
Žalio..., (Martin Štros, 29.06.2007 21:06) celé vlákno | reagovat
Nemůžu jinak, než navázat na poslední příspěvek a opět zaútočit na pana Žalio. Jeho přístup k českému pivu byl naznačen v příspěvku pod článkem o minipivovaru Chýně. Navštívbil ho v roce 1995 (tj. před 12 lety ! ! ! ), tehdy ho pivo zklamalo a od té doby ho už proto neochutnal, zanevřel na něj a ještě stále tímto do pivovaru "píchá", když svou údajně neblahou zkušenost popisuje! Odsoudit pivovar na minimálně 12 let kvůli jedné jediné návštěvě, při níž pivo nezachutnalo... Je možné, že podobným způsobem hodnotí p. Žalio celé české pivovarnictví ?
To: PETR, (Ondra Koucký, 29.06.2007 20:04) celé vlákno | reagovat
Tuto debatu jsem se snažil sledovat pouze z povzdálí, ale to, co jsi napsal v 1. bodu odpovědi J.Kaňovi věřím, že jsi nemyslel vážně. Pokud ano, měl bys nejprve poznat technologii a suroviny výroby českého piva v současnosti, než o něm začneš znovu "zasvědceně" psát. Článek se mi líbil, ale ten slovní průjem smíchaný s bludy v onom zmiňovaném bodu 1. mne opravdu zarazil...
Imperial Russian stout, (Petr Žalio, 26.06.2007 22:40) celé vlákno | reagovat
No to už je jen detail-každému vyhovuje jiný styl. Kéž by to bylo v této rovině. Souhlasím Black Chocolate Stout od Garetta je fantastic, neuvěřitelně komplexní a propracovanej. Snad ještě o něco lepší je přímo geniální Old Rasputin - Imperial russian Stout z North Cost Brewery, California. Stejně tak dobrý je finský Sinebrychoff Porter, který mne opravdu překvapil. Nedávno jsme v této kategorii (Imperial Russian Stout/Porter) dělali srovnávácí degustaci. Trochu překvapivě hůře ve srovnání skončil dříve námi obdivovaný srílanský Lion Stout. Je dobré srovnávat zároveň 1 pivní kategorii.
Mě ty nové pivní kategorie, i přesto, jsou sympatické. Když přijdou s nějakým novým stylem, který je sporný nebo těžce zařaditelný, proč nevymyslet new category? To bych chtěl taky ochutnat Imperial Oat Stout ze sudů po Bourbonu, hmm..Bohužel se těžko dostáváme k americkým pivům. Naštěstí se vrátí kamoš z USA, kterého jsme pověřili důležitým úkolem, tak snad doveze ty best vzoky:)
Imperial stout, (honza, 26.06.2007 22:16) celé vlákno | reagovat
Zrovna za ty imperial stouty bych se bil. Napriklad Black chocolate stout z Brooklyn Brewery, to je pohadka. Lion stout ze Sri Lanky. Celkove vzato me na imperial stoutech laka prave jejich komplexnost. Udelat I. stout, aby se nic neprebijelo, melo to hodne alkoholu, dalo se to pit, to uz je kumst.

A nejvetsi me prekvapeni z lonskeho Denveru - Imperial Oatmeal stout se 14% alkoholu dozravane v sudu po burbonu:) Jen se bojim toto pivo znova ochutnat, abych nebyl zklamany:). Jinak taky dobry priklad "nove pivni kategorie". Jo, obcas to prehaneji. Ale kdyz jsem se ptal na ty "wild ales", rekli mi, ze je kazdym rokem vice a vice prihlasenych vzorku do degustacni souteze. Vloni uz meli dve kategorie v sudech dozravanych pivech, predloni to byla jen jedna kategorie(ale zatoi 75 vzorku) a predloni to tusim bylo jen soucasti "Experimental beers"...

Ratebeer - beer styles, (Petr Žalio, 26.06.2007 20:55) celé vlákno | reagovat
Honzo je to fakt zajímavé, Imperial Russian Stout je sice vynikající styl,ale dle mého názoru není až tak složitý a propracovaný aby si zasloužil takovou pozornost (Z 11 je 7). Přemýšleli jsme o tom čím to je, že to tak vychvalují? Já zas koukal na Beeradvocate, na beerstyles. Ti amíci to už fakt přehánějí:)) Vymýšlejí nové pivní kategorie, které už hraničí:)(American Wild Ale, Wheat Wine, American Double Pilsener atd). Napočítal jsem tam 98 druhů!!! piva, což je asi o 20 druhů víc než se normálně uvádí. Nicméně je to zajímavé, docela to chápu. Největší překvápko bylo, že některé americké mini už vaří i finské žitné Sahti!! Tak to jsou fakt borci!
Rate beer.co a Imperial Stout, (honza, 26.06.2007 20:03) celé vlákno | reagovat
Tak jsem se po dlouhe dobe podival na ratebeer.com a mezi TOP 11 pivy je hned 7(!!!) piv kategorie Imperial Stout:)(ma nejoblibenejsi kategorie). Ta stranka se mi zacina libit...:)
Zbyňkův Klášter a Podkováň, (Jiří Kaňa, 26.06.2007 19:15) celé vlákno | reagovat
Pod tu tvojí zmínku o Klášteru a Podkováni bych se podepsal. S Podkování už se opakovat nebudu... Jen tady vyjádřím svůj smutek z toho, jakou "pivní trosku" dokázali udělat z kdysi chutného Kláštera. Mdlé, lehce "myšinové" pivo... :-(
Nedávno jsem se radoval z toho, že je 11% Klášter k dostání v síti NORMA. Jenže nemá cenu plýtvat kvůli něčemu takovému svou omezenou "pivní kapacitou".
Hodnoceni piv, (honza, 26.06.2007 16:54) celé vlákno | reagovat
Neco podobneho co tu zminujete je v planu pro predelani redakcniho systemu behem leta. Jinak pro me je nejlepsi www.BeerAdvocate.com
Anketa, (Jiří Jobánek, 26.06.2007 15:08) celé vlákno | reagovat
Myslím, že ten RateBeer by mohl skvěle posloužit jako základní inspirace.
Lidi tam píší, kde se s pivem setkali. Napíší jeho chuťovou charakteristiku a potom bodově ohodnotí. Když je možnost tak přidají i technické parametry (suroviny, dobu ležení atd.), což si myslím je rovněž zajímavé. Mě osobně to připadá, že by se s toho časem mohl stát velmi kvalitní zdroj informací. Je jasné, že by se spíše orientoval na naše piva, ale to vůbec nevadí. Doporučuji čtenářům SP kouknout na www.ratebeer.com.
Anketa a inovace, (Zbyněk Holan, 26.06.2007 11:19) celé vlákno | reagovat
Zdravím po delší době!

K inovaci: skvělý nápad, to tu chybí! Přimlouval bych se však o jednoduší formu: není lehké zjistit o každém pivu použitý slad a poměr sladů, použité kvasinky (velmi důležité!) a druhy použitého chmele (plus poměr: hlávky, granulí a extraktu, a způsob chmelení, atd. Stačilo by mi bohatě subjektivní hodnocení piva čtenáři na stupnici 1 až 9 (1 božské pivo, 9 naprosto nepitelné) a slovní popis barvy, vůně a chuti (co jim to konkrétně připomíná - např. plesnivý hadr,atd.). Dále kde a kdy si ho dali s popisem toho zda čepované nebo v lahvi (s ohledem na datum min. trv.).

K anketě: troufám si hodnotit jen piva vypitá během posledních dvou měsíců vzhledem k brutální nestabilitě chuti českých piv! Delší horizont je neaktuální...Příklad Klášter před rokem jsem ho hodnotil velmi vysoko nyní obcházím obloukem, dále Podkováň to samé, atd. atd. Tedy z poslední doby: 10 Rohozec, 10 tm. Kutná Hora, 11 Rohozec a Bitter Opat, 11 tm. Nymburk a Zlatopramen, 12 Bon Zašová a 12,5 Svijany Kvasničák a Mnichovský Helles z dřevěného sudu Bulovka a překvapivě 12 Dragoun z Litovle (laciné pivo vařené pro síť Plus cena 6,90, ale chutná "draze"), 13 Svijany, 13 tm. Březnice, 13 polotm. Náchod, 14 polotm. Březnice, 16 Náchod, 21 Náchod, 33 U Medvídků. Snažil jsem vybrat vždy jednoho zástupce krom 12, který mi v posl. době cca 2 měsíce chutnal. Dlouhodobě (bohužel v posl. 2 měsících jsem nepil) mi chutná Polička, Hlinsko, Trutnov, Vyškov to celá produkce a dalších xy pivovarů jednotlivá piva namátkou Třeboň 16 kvasnicová, Vojkovice 11, Olomoucký Svatovácl. pivovar 12, atd. atd. Byl by to seznam jako stehno !

Pivu zdar a degustátorům zvlášť!
Maibock, (Jiří Jobánek, 26.06.2007 10:24) celé vlákno | reagovat
Vždyť říkám, že Maibock má spíše kontextuální smysl.
Zimní bock se zase dvaří obvykle tmavý. takový je zvyk. Např. mnichovský HB- vaří jantarový Maibock a tmavý Winterbock. Jinak podobněi Berlinský BB a stovky dalších. Spíše se jedná o zvyk. Jinak asi skutečně není 100% nutné v nějakých hodnotících kategoriích zavádět zvláštní kategorii maibock. Myslím, že by docela stačil bock:-))
Taky si myslím, že by takový ekvivalent RateBeer ušetřil určitě pár korun:-)) a např. při cestách do zahraničí by umožnil vyvarovat se některým hrůzám (ty jsou po celém světě). Určitě by stálo za to i doplnit, kde a v jaké podobě bylo ošetřené. Zkušenosti s rozdíly mezi lahvovým a sudovým atd.
Ta debata 3, (Slávista, 26.06.2007 10:13) celé vlákno | reagovat
Kopíruji: Když jsme se jednou ptal v bamberském pivovaru Klosterbrau na rozdíl mezi jejich světlým zimním a světlým májovým bockem (se stejnou stupňovitostí). Dostal jsem odpověď, že Maibock má být více sladový. Svůj zimní si prý více chmelí. Konec citace. Takže rozdíl je jen ve chmelení? Pak nevidím důvod vytvářet novou kategorii, i u nás se některá piva chmelí více, jiná méně.
Další: nějakou možnost hodnocení piv bych přivítal.
A za poslední: mé oblíbené pivovary jsou Prostějov, Zašová, Protivín, Pardubice, Pelhřimov. Zhruba v tomto pořadí.
1234567
Vyhledávání