úvod
homepage

Komentáře

článku: 3-3-3

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
1234
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Re: Re: Ignorace není přednost, (Honza Kočka, 17.02.2008 16:18) celé vlákno | reagovat
Muzes mi prosim Chody napsat, v cem jsou neprehledne? Muzu si kliknout na jednotlive diskusni prispevky z prehledu na homepage pivniho deniku, pak na cele vlakno, projet prehled archivu vsech prispevku, u dane diskuse jako u tohoto clanku pro prehlednost kliknout na casovou posloupnost...

Pokud je neco spatne, pokusim se zjednat napravu. Diky:)
Re: Re: Už to není zábava, (Honza Kočka, 17.02.2008 16:15) celé vlákno | reagovat
V techto degustacich se bude pokracovat. Do prvniho kola jsem chtel zaradit i vas(Petr a Juro), jenze nebylo mozne piva dovezt do Brna. V druhem kole to snad vyjde.

A bude to zase mix ceskych a zahranicnich piv...
Re: Už to není zábava, (Honza Kočka, 17.02.2008 16:13) celé vlákno | reagovat
Nezbyva mi nez souhlasit.
Bobhuzel jsem ted nemel tolik casu se venovat nejen teto diskusi. Opravdu bych byl rad, kdyby se obe strany vice venovaly pivu nez sobe sama:)...
Re: Už to není zábava, (Jiri.j, 17.02.2008 15:20) celé vlákno | reagovat
Díky za komplimnet, co se odbornosti týče, ale já se považuji za klasického amatéra a
bych byl rád, kdyby každý přidal jak on to pivo senzoricky vnímá. Někdo tam nalezne odlišné chuti jak já a určitě bude mít pravdu. Vím, že např. ta pěknější polovička lidsta má lepší čichové vlastnosti. Zažil jsem holku (nepivařku), která odhalila v jednom klášterním pivu takové chuťě, že jsme nestačili koukat. To co jsem nedovedl popsat ona odhalila naprosto bez mrknutí oka. Co na to Vy pánové. Zkusme spíše popisovat co v tom pivu najdeme a nebát se to prezentovat.
Už to není zábava, (Roman Holoubek, 17.02.2008 15:10) celé vlákno | reagovat
Pánové, točíme se pořád dokola. Jedni plivou na piva české (slovenské, rakouské, ...) provenience (až na výjimky). Jiní si zase nepochutnají na trapistech a nechápou jak se někdo může vyžívat v chutích, kde dominují ovocné, čokoládové a jiné tóny. Já mám rád obé, rád si dám dobrý ležáček (a nemusí to být jen BON :-) a rád si vychutnám nějakou světovou značku - mimochodem Rochefort10 jsem měl (už opakovaně) nedávno a vskutku se jedná o lahůdku a popis pana JJ je mistrný a odpovídající.

Jak zde bylo řečeno je více než 70 kategorií, každá má něco do sebe a každá má své příznivce. Pánové JJ + PŽ jsou jistě znalci (a doufám, že se s vámi někdy setkám), ale tón jakým se pokouší vyvolat diskuzi je až příliš arogantní a výsměšný. Navíc shazují umění našich sládků.

Osobně jsem poznal pány Toma Semráda, Jirku Kaňu, Dalibora Hanzela, Chodyho a některé další. Nezaslouží si, aby byli z vašich klávesnic takto uráženi jen proto, že mají svůj názor na věc.

Více tolerance - více pokory - více rozletu - svět piva je široký a Honzův server si zaslouží povídání o pivech z celého světa - vždyť i proto jistě zvolil tento název. Ale také si zaslouží, aby diskuze byla vedena věcně a ne jen na jedné straně povýšeně a na druhé zase nacionálně zbarveně.
Tož tak ...

PS: a jdu si dát něco dobrého z ledničky
Re: Re: Debata o R10, (Petr Žalio, 17.02.2008 12:49) celé vlákno | reagovat
Bohužel nejde zvolit ani TOP 10 apod. Existuje totiž cc 70 druhů piva(dle Beer Advocate dokonce 90 pivních kategorii) a v každé kategorii je cc BEST TOP 100. A na to zde není prostor.
Jinak taky souhlasím, že české pivo se nedá z láhve pít (spousty ovocných, esterových, moučných, zatuchlých a jiných pachutí, nemluvě o zmrtvolnění a nečerstvosti obsahu:)). To ovšem platí i o některých pivech z Bavorska, zejména z malých pivovárků pod 5000hl, které mají velmi zastaralé lahvové linky, někde dokonce ještě stáčené ručně. Zkrátka typu Lager daleko více sluší sudová verze (nejlépe Holzfass) narozdíl třeba od belgických lahvově dokvášených typů, kterým sudy spíše uškodí.
Pak je zde další problém, v ČR je extémně nízký počet hospod, kde umí pivo opravdu dobře ošetřit a správně čepovat(myslím, že tak max 20?)
Re: Re: Debata o R10, (jiri.j, 17.02.2008 07:44) celé vlákno | reagovat
Doplnění:
Já myslím, že každý na tomto webu se snaží vyhnout pivů z produkce PU, různým těm Staropramenům? Starobrnům. atd. Já na tom nejsem jinak. Než takové pivo, tak raději vodu
Doplnil bych, že dobré pivo jsem měl např. z Koutu n.Š., lahvové zásadně nepiju. Takže ze sudových si klidně dám i Pelhřimov, Strahov, Regent a jistě toho bude více. Těch zahraničních piv k doporučení je tolik, že se to vypsat asi nedá (a stejně tak je spousta špatných:-))
Re: Debata o R10, (Dalibor Hanzel, 16.02.2008 19:29) celé vlákno | reagovat
nemohli by ste byť prosím pri odpovediach 2-4 trocha konkrétnejší?
ide mi o menovité TOP a anti TOP...
Ďakujem
Re: argumentace panů Jobáka a Žalia, (Pivař, 16.02.2008 14:04) celé vlákno | reagovat
A navrhuji vyloučit PŽ a JJ z pivních stránek!! Máte pravdu.
Jsou to záškodníci a kazí dobrou pověst naši milované a krásné vlasti. Navíc se nechcou přizbůsobit, mají prapodivné názory, které se zcela odlišují od většinového názoru mínění naší společnosti. Pozor na takové vyvrhely!
Můžou negativně ovlivnit rozvoj naší dobré společnosti směrem k budoucnosti a prosperitě!
Kdo nejde s námi, jde proti nám!
Tak pozor!!!
Napište Honzo, co sy o tom myslíte a navrhněte aby zde nemohli dále psát.
Jsou to konec konců Vaše stránky?!
Re: Otázky a odpovede, (Petr Žalio, 16.02.2008 13:49) celé vlákno | reagovat
Odpověď i za J.J. je pod mým příspěvkem Debata R10
Debata o R10, (Petr Žalio, 16.02.2008 13:42) celé vlákno | reagovat
Chtěl jsem zde nasměrovat diskuzi spíše tímto směrem:

http://www.ratebeer.com/beer/rochefort-trappistes-10/2360/

Bohužel to se mi nepovedlo. Ani jeden komentář (kromě J.J. a Weeteka) či popis Vaší zkušenosti s Rochefortem 10, jak se ptal Honza pod tímto článkem, se bohužel nevěnuje tomuto, bezpochyb jednomu z NEJ piv světa.
Je škoda, že se nikdo nevyjádřil.
Většina se hned chytla toho, že jsem napsal, že nechápu stejné bodové ohodnocení Rochefortu a Bernarda atd..Myslel jsem to v dobrém smyslu aby se zde trochu posunuly debaty spíš k nějaké neosobní polemice či shodě o daném konkrétním pivu, třeba že cítíte podobné nuance nebo naopak, čím by jste to třeba ještě subjektivně obohatili. A pak třeba rozvinout debatu, navázat nebo srovnat jinou značku tohoto typu piva apod.


To Dwarf: samo že to jsou zcela jiné typy piva a že může být stejná známka, jak pro Lager tak Trappistu (třeba 3). Já sám jsem ohodnotil např stejnou známkou (4,1) na Ratebeer, jak Pyraser Helles Bock, tak Chimay Grand Reserve - Trappe. Jenže Pyraser Hell Bock je fantastický, propracovaný Bock, který si tuto vysokou známku zaslouží. Ale nemyslím si, že by to stejné platilo pro Bernard Lager (jako že by to byl vynikající Lager). Proto jsem mi přišlo s podivem stejné ohodnocení.

Co se týče Urpineru, tak to nebyla nějaká kritika, spíše jsem tím chtěl říct to, co to zde vyjádřil, asi lepší formou, Weetek, citace: "Piv, jako je Urpiner, je na světě deset tisíc"

To D. Hanzel:
1/- English Pale Ale(točený),
- Bernard 13 tmavý (Schwarzbier-v čerstvé fázi-cc do 1 měsíce po stočení, pak spíš připomíná hybrid Baltic Porter/Bock),
- Pardubice Porter - točený
- Rychtář 12 Helles Bohemian Lager
- Budvar 12 Dunkles Lager
- Svijany

2/velké většině ostatních

3/je jich cc 5000-10 000tisíc (nevešlo by se to sem

4/je jich cc 10tisíc (také nevešlo-jedná se o piva z nadnárodních společností a 80% velkých pivovarů)



Re: Rochefort 10, (Hroch, 15.02.2008 16:15) celé vlákno | reagovat
Já jsem pořád přemýšlel kde berou reklamní odborníci z PU, nebo Škody ty obraty o vynikajicích vlastnostech svých výrobků. Oni se musí ještě hodně učit, protože tak nádherně sesumírované jak to umí převzít pánové JJ, PŽ o tom co chtějí vychválit to zdaleka ještě ve Škodovce ani V Prazdroji neumí. Věřím, že Rochefort 10 je dobrý pivní likér, ale takové komentáře k tomu nepotřebuji.
Re: Re: Ignorace není přednost, (Weetek, 15.02.2008 16:14) celé vlákno | reagovat
Nezáživných diskusích? Otázka názoru. Já se tu naopak při diskusích většinou dobře poučím. A je to pro mě okno do světa. Jiné pivní servery se zase zabývají okopáváním toho malého českého písečku pořád dokola až do úplného zpitomění, to zase nebaví mě.
pro Martina Štrose a pány JJ a PŽ, (Tomáš Semrád, 15.02.2008 15:30) celé vlákno | reagovat
Martine Štrosi, i když s tebou v mnohém souhlasím, jedno si vyprošuji, nehaž prosím do jednoho pytle všechny Brňáky...
děkuji

PS: Pánové Juro a Petře, máte velké pivní znalosti, to je super, ale jak to dáváte všem najevo to je teda unikát. To vaše neustálé pohrdání vším co Vám není po Vašem názoru už mě dávno přestalo bavit, hlavně díky Vám jsem přestal na tyto stránky pravidelně chodit, to aby se bál člověk něco napsat, abyste ho nesmetli a ještě mu nenakopali prdel...Ve vašich příspěvcích v diskusi je plno arogance, agrese, pohrdání a dávání všem až na pár výjimek najevo co jsou za blbce. Taková sebestřednost a sebedůvěra se málokdy vidí. Jen Vy a Vy a zase Vy jste ti nej, máte vždy pravdu apod. To vaše pivní ego, to teda musí bejt.
Sorry hoši, ale ne trochu, ale dost pokory a sebereflexe byste potřebovali a k tomu i těch pár kopanečků do zadnice.
Bohužel Vaše účinkování na těchto stránkách má víc negativ než kladů, alespoň pro mne, ještě, že existují jiné pivní weby! Škoda!
Otázky a odpovede, (Dalibor Hanzel, 15.02.2008 15:11) celé vlákno | reagovat
Pán Jobánek, v rámci konštruktívnej debaty by som Vás poprosil o odpovede na nasledovné otázky:
1, Ktoré pivo z priemyselných pivovarov sa - podľa Vás - v ČR oplatí piť (okrem spomínaných Sviján)(aspoň tri značky - pri všetkých odpovediach)
2, ktorému by ste sa vyhli

3, Ktoré pivo sa - podľa Vás - oplatí piť - v Európe - myslím smerom na západ od hraníc
4, a ktorému by ste sa vyhli

rád by som to potom použil v jednom článku ktorý píšem.

Ďakujem za odpoveď
Re: Re: Ignorace není přednost, (Jiří Kaňa, 15.02.2008 14:43) celé vlákno | reagovat
Klikni na Řazení podle času. Přišel jsem na to někdy včera a funguje to :-)
Jinak diskusi nepovažuji za nezáživnou. Mě to docela baví pozorovat, je to takový trénink předvídavosti. Zatím to vychází.
Rocheforta bych si dal, bohužel, jeho vzácnost pro mě hraničí s nedostupností. Ale udělám si radost jinak - pojedu si zítra pochutnat na kvalitním českém ležáku. Do Hlinska.
Re: Ignorace není přednost, (Chody, 15.02.2008 14:00) celé vlákno | reagovat
Pan Chody neuznává jen český ležák, ale nejvíce mu chutná ... No nic, nebudu Vám "znalcům" již překážet ve Vašich nezáživných diskusích na tomto serveru.
Ony jsou stejně v novém systému docela nepřehledné, takže nebudu muset klikat, klikat a klikat ...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..., (jiri.j, 15.02.2008 12:55) celé vlákno | reagovat
Jo, přesně tak. Asi jsem se předtím špatně vyjádřil, měl jsem napsat druhy a ne značky. Je jasné, že pod značkou může být i více druhů.
Ignorace není přednost, (Weetek, 15.02.2008 12:46) celé vlákno | reagovat
Záměrně jsem se držel, abych se znova nepouštěl do diskuse, která tu v několika obměnách proběhla už tolikrát... Ale!
Oni si za to pánové Jobánek se Žaliem můžou sami, tím, že se pustili do ošklíbání nad Urpinerem. To zrovna nemuseli, protože ono je to opravdu docela dobré pivo. Jeho největším plusem podle mě je, že na Slovensku se vaří jinak opravdu odporná a stěží pitelná piva. Ať se na mě slovenští kolegové nezlobí, ale Urpiner opravdu není nějaká zázračná pivní hvězda, jen ten pomyslný jednooký král mezi slepými. Pro milovníka dobrého piva jedna z mála slovenských alternativ, pro zkušeného degustátora ale sotva stojící za výraznější povšimnutí. Jako bohužel skoro celá slovenská produkce, čest výjimkám jako je Kaltenecker!
No, a protože akce vyvolá reakci, tak se to pánům z Brna vrátilo a kde kdo si tu rád přisadí, jak pivo nepije kvůli chuti rozinek a pomerančů. Bez ohledu na to, že Rochefort 10 je jedno z nejzajímavějších piv na světě, opravdová lahůdka a specialita. A otírat se o něj pro jeho unikátní vlastnosti a bohatou historii je spíš výraz malého rozhledu a ignorace. Přiznám se rovnou, že kdybych měl volit mezi Urpinerem a Rochefortem, jednoznačně jsem pro trapistu. Ten chuťový zážitek je něco neskonale zajímavého a obohacujícího. Piv, jako je Urpiner, je na světě deset tisíc. Piv jako Rochefort pár, jsou-li vůbec.
Přimlouval bych se, jako už mockrát dřív, za věcnou diskusi, nikolik omílání stokrát vyřčených věcí. Většina diskutujících třeba ví, že pan Chody uznává jen český ležák a všechno ostatní je mu nemilé a podezřelé, tož proč to sem pořád tahat znova a znova? Jiní si to zase nemyslí a rádi se poučí i o zajímavějších chutích. Zvlášť, pokud pánové z Brna upustí od zbytečného popichování a dál nás budou zásobovat svými znalostmi, které jsou bez debaty zajímavé, fundované a kvalitní.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..., (Dalibor Hanzel, 15.02.2008 12:40) celé vlákno | reagovat
Mysleli ste to teda takto:

príklad:

Kaltenberg Trenčín 11,5 sv
Kaltenberg Trenčín 13 tm
Konbier 10
Konbier 12

= dohromady 4 značky ?
1234
Vyhledávání