úvod
homepage

Komentáře

článku: 3-3-3

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
1234
 Zobrazit komentáře: podle času

Ach jo.., (Ludwig, 27.03.2008 21:55) celé vlákno | reagovat
Co by to bylo za diskuzi aby se v ni chlapi nepohadali!
Predpokladam, ze Petr Zalio a Jarin sou Brnaci, stejne jako ja.. (akorat ze ja su uz 10 jarin v Dojcu ;-) )
takze:
@Jarin: Ze by ve Zmiji cepovali prechlazenou a nakyslou brecku.. sorry, tomu NEVERIM, znam Honzika a Radka ( 2 majitele) osobne, tihle lide sou milovnici dobreho piva. Nakysly pivo zadnej sladek nevyrobi, to je trubkama, a ty se cisti ve Zmiji po kazde becce (!) takze i treba 2-3x denne.
Okolo rest. u Dana jsem pred 2 tydnama prochazel, beznadejne zavreno, asi zkrachovali.. Vim ze tam meli cas od casu nejaky ochutnavky solidnich piv, ale jinach na cepu byly jen eurobiry a´la Starobahno atd..
Co se Fledy tyce: Budwajser nepiju je to neskutecnej dunihlav, ty ochutnavky sou ale OK.
@Petr Zalio: Souhlasim, Zmije ma v Brne fakt nejlepsi pivo, krome toho se tam nekouri, ti je super, clovek si muze vychutnat v pivu chmel a slad bez smradu z tabaku, to v Brne nenabizi zadna hospoda krome nejakych cajoven! Ale nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze Dudak je brecka sama o sobe :o(
Ja ve Zmiji preferuju Policku, jasne, ale Dudak je kazdpadne pitelny pivo.. (kdyz neni Policka, tak piju Dudaka)
No.. tak zatim..
Dej Buh stesti!
Ludwig
Re: Ach jo.., (Jiri.j, 28.03.2008 12:54) celé vlákno | reagovat
Herr Ludwig, možná se známe od vidění, když chodíme ddo stejných hospod. S Honzu Ch. znám už od vzniku Osamělých srdcí, kdam jsme chodili od jeho vzniku. U Zmije máme dokonce extra svijanské sklo:-)). Treba se tam někdy potkáme...Tak ať v Němcích šmakuje. Jim
Debata o R10, (Petr Žalio, 16.02.2008 13:42) celé vlákno | reagovat
Chtěl jsem zde nasměrovat diskuzi spíše tímto směrem:

http://www.ratebeer.com/beer/rochefort-trappistes-10/2360/

Bohužel to se mi nepovedlo. Ani jeden komentář (kromě J.J. a Weeteka) či popis Vaší zkušenosti s Rochefortem 10, jak se ptal Honza pod tímto článkem, se bohužel nevěnuje tomuto, bezpochyb jednomu z NEJ piv světa.
Je škoda, že se nikdo nevyjádřil.
Většina se hned chytla toho, že jsem napsal, že nechápu stejné bodové ohodnocení Rochefortu a Bernarda atd..Myslel jsem to v dobrém smyslu aby se zde trochu posunuly debaty spíš k nějaké neosobní polemice či shodě o daném konkrétním pivu, třeba že cítíte podobné nuance nebo naopak, čím by jste to třeba ještě subjektivně obohatili. A pak třeba rozvinout debatu, navázat nebo srovnat jinou značku tohoto typu piva apod.


To Dwarf: samo že to jsou zcela jiné typy piva a že může být stejná známka, jak pro Lager tak Trappistu (třeba 3). Já sám jsem ohodnotil např stejnou známkou (4,1) na Ratebeer, jak Pyraser Helles Bock, tak Chimay Grand Reserve - Trappe. Jenže Pyraser Hell Bock je fantastický, propracovaný Bock, který si tuto vysokou známku zaslouží. Ale nemyslím si, že by to stejné platilo pro Bernard Lager (jako že by to byl vynikající Lager). Proto jsem mi přišlo s podivem stejné ohodnocení.

Co se týče Urpineru, tak to nebyla nějaká kritika, spíše jsem tím chtěl říct to, co to zde vyjádřil, asi lepší formou, Weetek, citace: "Piv, jako je Urpiner, je na světě deset tisíc"

To D. Hanzel:
1/- English Pale Ale(točený),
- Bernard 13 tmavý (Schwarzbier-v čerstvé fázi-cc do 1 měsíce po stočení, pak spíš připomíná hybrid Baltic Porter/Bock),
- Pardubice Porter - točený
- Rychtář 12 Helles Bohemian Lager
- Budvar 12 Dunkles Lager
- Svijany

2/velké většině ostatních

3/je jich cc 5000-10 000tisíc (nevešlo by se to sem

4/je jich cc 10tisíc (také nevešlo-jedná se o piva z nadnárodních společností a 80% velkých pivovarů)



Re: Debata o R10, (Dalibor Hanzel, 16.02.2008 19:29) celé vlákno | reagovat
nemohli by ste byť prosím pri odpovediach 2-4 trocha konkrétnejší?
ide mi o menovité TOP a anti TOP...
Ďakujem
Re: Re: Debata o R10, (jiri.j, 17.02.2008 07:44) celé vlákno | reagovat
Doplnění:
Já myslím, že každý na tomto webu se snaží vyhnout pivů z produkce PU, různým těm Staropramenům? Starobrnům. atd. Já na tom nejsem jinak. Než takové pivo, tak raději vodu
Doplnil bych, že dobré pivo jsem měl např. z Koutu n.Š., lahvové zásadně nepiju. Takže ze sudových si klidně dám i Pelhřimov, Strahov, Regent a jistě toho bude více. Těch zahraničních piv k doporučení je tolik, že se to vypsat asi nedá (a stejně tak je spousta špatných:-))
Re: Re: Debata o R10, (Petr Žalio, 17.02.2008 12:49) celé vlákno | reagovat
Bohužel nejde zvolit ani TOP 10 apod. Existuje totiž cc 70 druhů piva(dle Beer Advocate dokonce 90 pivních kategorii) a v každé kategorii je cc BEST TOP 100. A na to zde není prostor.
Jinak taky souhlasím, že české pivo se nedá z láhve pít (spousty ovocných, esterových, moučných, zatuchlých a jiných pachutí, nemluvě o zmrtvolnění a nečerstvosti obsahu:)). To ovšem platí i o některých pivech z Bavorska, zejména z malých pivovárků pod 5000hl, které mají velmi zastaralé lahvové linky, někde dokonce ještě stáčené ručně. Zkrátka typu Lager daleko více sluší sudová verze (nejlépe Holzfass) narozdíl třeba od belgických lahvově dokvášených typů, kterým sudy spíše uškodí.
Pak je zde další problém, v ČR je extémně nízký počet hospod, kde umí pivo opravdu dobře ošetřit a správně čepovat(myslím, že tak max 20?)
max 20!, (Ludwig, 26.03.2008 20:00) celé vlákno | reagovat
Pak je zde další problém, v ČR je extémně nízký počet hospod, kde umí pivo opravdu dobře ošetřit a správně čepovat(myslím, že tak max 20?)
Souhlasim..
Dovoluju si mluvit jen za Brno, tam znam cele "2" hospody kde maji poneti o tom jak se toci pivo. Hlucha Zmije na Jugoslavske a Hercna na Podebradove( Cesky: Club osam. Srdci) To co nekteri "pseudo"hospodsti dokazou s dobrym pivem udelat je fakt strasny




Re: max 20!, (Jarin, 26.03.2008 20:47) celé vlákno | reagovat
Hluchá Zmije a dobré pivo?
Nerad bych nad tímto podnikem lámal hůl.Byl jsem tam všeho všudy jednou a to cca před měsícem.Ale to co dokázali udělat s Dudákem,to nemělo obdoby.Přechlazená nakyslá břečka.A to Stakonické beru jako jedno nejlepší z piv v Brně.Je pravda že na soutoči měli Kněžnu a ta byla pitelnější.Ale mezi dvě nejlepší nálevny bych Zmiji neřadil...
Hluchá Zmije, (Petr Žalio, 27.03.2008 11:25) celé vlákno | reagovat
Myslím, že Hluchá Zmije je jediná hospoda v Brně, kde umí ošetřit a čepovat pivo (na české poměry - nepočítám zahraničí). On Strakonický Dudák je totiž břečka sama o sobě, to bych asi nedával na vinu hospodě. My tam chodíme pravidelně každý týden na Svijany Bitter 12, popř. 13 a je vždy skvěle ošetřená a výborná (až na pár letních zakolísání).
Re: Hluchá Zmije, (Dwarf, 27.03.2008 13:41) celé vlákno | reagovat
ááá, pan ZNALEC promluvil, už mi to tu pomalu chybělo...
Re: Hluchá Zmije, (Jarin, 27.03.2008 19:56) celé vlákno | reagovat
Jak jsem napsal,moje první návštěva Zmije mě zklamala.Rozhodně bych ji nehodnotil jako top.Kdysi jsem za nejlépe ošetřené pivo považoval pivo z restaurace U Dána.Teď jsem tam dloho nebyl.Teď beru jako nejkvalitnější Flédu.Ale pivo mi chutnalo i v Prádelně,na Petrově se taky děvčata snaží a rád si zajdu i do Mlsného Slona...
Jinak souhlasím s Vámi,že Strakonice jsou nic moc,ale když se podíváte po brněnské pivní poušti tak to začíná být to nejlepší,co v Brně máme.
Min trvanlivost = 5 let, (Ludwig, 15.03.2008 11:15) celé vlákno | reagovat
Rad bych podotkl jednu malickost k tomuhle pivu.
Je na nem datum vyroby a datum doporucene spotreby, a mezi temato 2 datumy je vzdy 5 let rozdil.
Co bych NIKDY nedelal, je : Koupit si cerstve pivo, donest domu a vypit. Tohle specialni pivo MUSI par roku zrat, znalci doporucuji pockat min. 3-4 roky. Klidne muze byt ale i 6-7 roku stare, ta chut se musi poradne rozvinout.
Cetl jsem zpravu, ze nekdo koupil na e-bay 10 roku (!) stare trapisticke pivo, a chutnalo pry moc dobre..
Chutove je to veliky, preveliky rozdil, pokud je tohle pivo 1 nebo 5 let uzrale..
S pozdravem, L.
Re: Min trvanlivost = 5 let, (Petr Žalio, 16.03.2008 11:22) celé vlákno | reagovat
Máte pravdu, u těchto u piv většinou platí- pravidlo čím starší tím lepší. Měli jsme možnost ochutnat ve speciální restauraci s archivními pivy - Kulminator v Antverpách 15-20 let staré vzorky a byl to skutečně chuťový nářez. I ve sklepě máme spoustu archivních lahůdek(5-10let staré),které čekají na ten správný okamžik. Postupně je otvíráme po určité době a porovnáváme změny senz. vlastností.
Na druhou stranu zcela mladé pivo pár dní po stočení je také zajímavý zážitek. Je to naprosto jiné pivo - čerstvě voňavé, s lehkým tělem, jednoduché, s výraznou chutí po karamelu.
Re: Re: Min trvanlivost = 5 let, (Jiří Kaňa, 16.03.2008 11:26) celé vlákno | reagovat
Při jaké teplotě by se to mělo takhle dlouhodobě skladovat? Stačí nějakých 15°C, nebo je potřeba míň?
drobnost, (Kejna, 28.02.2008 10:51) celé vlákno | reagovat
prima článek a legrační diskuse. bylo pro mě zajímavé srovnat svoje, opravdově amatérské, poznámky k tomuto pivu s odborníky! Jednu výhradu bych přesto měl, "ne všichni modří vědí" neboť, co já vím, ne všechna trapistická piva jsou z Belgie (jen 5, to šesté, La Trappe je z Holandska).
La Trappe, (Petr Žalio, 28.02.2008 12:13) celé vlákno | reagovat
Ono to má ale jeden háček. V roce 1999 došlo bohužel k převzetí a následné komercionalizaci holandského trapistického pivovaru Koningshoeven velkým pivovarským koncernem Bavaria. Piva tak nesplňují kritéria označení ochranou známku - Authentic Trappist Products (zdroj Biére Passion).
Ovšem na etiketách je používají vesele dál.
Tak nevím..
Re: La Trappe, (Petr Žalio, 28.02.2008 12:57) celé vlákno | reagovat
Tak poslední zpráva hovoří, že od r.2005 se dohodlo vedení společnosti Bavaria a řád Trapist o opětovné celé kontrole nad výrobou piva trapisty a proto může znovu užívat ozn. Authentic Trappist Products. Zajímavé je, že pivovar má volné kapacity a vaří zde Chimay a Wieckse Witte. Jen jedna oprava: trapist.pivovarů je celkem 6+1
6 plus 1, (Honza Kočka, 28.02.2008 23:44) celé vlákno | reagovat
Je to tak, Bavaria byla vzata na milost. Takze soucasny stav je sevt v Belgii a jeden v Holandsku...
Dva poznatky, (MirEgg, 22.02.2008 11:33) celé vlákno | reagovat
Za sebe musím říci, že z těchto žabo-myších válek jsem si odnesl dva poznatky:
1) Rochefort 10 zkusím při nejbližší příležitosti. Ačkoliv jsem ležákopijec, rád poznávám nové chutě :-)
2) U Hluché zmije se nekouří, což je pro mě více než potěšující zpráva! Při mé poslední návštěvě bylo celkem nahulíno, takže zážitek z piva nebyl plný :-(
Nejspíš..., (Borowiec, 18.02.2008 21:26) celé vlákno | reagovat
Pivo jako Rochefort 10 si nezaslouží takovýto článek a ještě méně takovouto debatu. Jde o celosvětově natolik respektované pivo, jehož kvalita se dlouhodobě nemění, že jeho hodnocení má asi stejný smysl, jako zjišťovat, jestli je Rolls Royce poruchové auto. Pití piva sice zůstává konfliktem zvuku a zvědavosti, ale z vlastní zkušenosti mohu každého zájemce o trappistické pivo ujistit, že jde pouze o počet návštěv Belgie, poznání, jak s tímto pivem zacházet, jak se k němu chovat, kdy a kde jej pít, aby z něj měl originální a nezapomenutelný zážitek. Kdo nenavštívit Belgii by se k tamním pivům měl vyjadřovat s určitou zdrženlivostí, i když její nepřítomnost není tak protivná, jako když někdo při pití belgického piva z nezávislých pivovarů nezíská nadhled. Protože právě belgické pivo je nejspíš nejkvalitnější pivo na světě.
1234
Vyhledávání