úvod
homepage

Komentáře

článku: 3-3-3

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Debata o R10, (Petr Žalio, 16.02.2008 13:42) celé vlákno | reagovat
Chtěl jsem zde nasměrovat diskuzi spíše tímto směrem:

http://www.ratebeer.com/beer/rochefort-trappistes-10/2360/

Bohužel to se mi nepovedlo. Ani jeden komentář (kromě J.J. a Weeteka) či popis Vaší zkušenosti s Rochefortem 10, jak se ptal Honza pod tímto článkem, se bohužel nevěnuje tomuto, bezpochyb jednomu z NEJ piv světa.
Je škoda, že se nikdo nevyjádřil.
Většina se hned chytla toho, že jsem napsal, že nechápu stejné bodové ohodnocení Rochefortu a Bernarda atd..Myslel jsem to v dobrém smyslu aby se zde trochu posunuly debaty spíš k nějaké neosobní polemice či shodě o daném konkrétním pivu, třeba že cítíte podobné nuance nebo naopak, čím by jste to třeba ještě subjektivně obohatili. A pak třeba rozvinout debatu, navázat nebo srovnat jinou značku tohoto typu piva apod.


To Dwarf: samo že to jsou zcela jiné typy piva a že může být stejná známka, jak pro Lager tak Trappistu (třeba 3). Já sám jsem ohodnotil např stejnou známkou (4,1) na Ratebeer, jak Pyraser Helles Bock, tak Chimay Grand Reserve - Trappe. Jenže Pyraser Hell Bock je fantastický, propracovaný Bock, který si tuto vysokou známku zaslouží. Ale nemyslím si, že by to stejné platilo pro Bernard Lager (jako že by to byl vynikající Lager). Proto jsem mi přišlo s podivem stejné ohodnocení.

Co se týče Urpineru, tak to nebyla nějaká kritika, spíše jsem tím chtěl říct to, co to zde vyjádřil, asi lepší formou, Weetek, citace: "Piv, jako je Urpiner, je na světě deset tisíc"

To D. Hanzel:
1/- English Pale Ale(točený),
- Bernard 13 tmavý (Schwarzbier-v čerstvé fázi-cc do 1 měsíce po stočení, pak spíš připomíná hybrid Baltic Porter/Bock),
- Pardubice Porter - točený
- Rychtář 12 Helles Bohemian Lager
- Budvar 12 Dunkles Lager
- Svijany

2/velké většině ostatních

3/je jich cc 5000-10 000tisíc (nevešlo by se to sem

4/je jich cc 10tisíc (také nevešlo-jedná se o piva z nadnárodních společností a 80% velkých pivovarů)



Re: Debata o R10, (Dalibor Hanzel, 16.02.2008 19:29) celé vlákno | reagovat
nemohli by ste byť prosím pri odpovediach 2-4 trocha konkrétnejší?
ide mi o menovité TOP a anti TOP...
Ďakujem
Re: Re: Debata o R10, (jiri.j, 17.02.2008 07:44) celé vlákno | reagovat
Doplnění:
Já myslím, že každý na tomto webu se snaží vyhnout pivů z produkce PU, různým těm Staropramenům? Starobrnům. atd. Já na tom nejsem jinak. Než takové pivo, tak raději vodu
Doplnil bych, že dobré pivo jsem měl např. z Koutu n.Š., lahvové zásadně nepiju. Takže ze sudových si klidně dám i Pelhřimov, Strahov, Regent a jistě toho bude více. Těch zahraničních piv k doporučení je tolik, že se to vypsat asi nedá (a stejně tak je spousta špatných:-))
Re: Re: Debata o R10, (Petr Žalio, 17.02.2008 12:49) celé vlákno | reagovat
Bohužel nejde zvolit ani TOP 10 apod. Existuje totiž cc 70 druhů piva(dle Beer Advocate dokonce 90 pivních kategorii) a v každé kategorii je cc BEST TOP 100. A na to zde není prostor.
Jinak taky souhlasím, že české pivo se nedá z láhve pít (spousty ovocných, esterových, moučných, zatuchlých a jiných pachutí, nemluvě o zmrtvolnění a nečerstvosti obsahu:)). To ovšem platí i o některých pivech z Bavorska, zejména z malých pivovárků pod 5000hl, které mají velmi zastaralé lahvové linky, někde dokonce ještě stáčené ručně. Zkrátka typu Lager daleko více sluší sudová verze (nejlépe Holzfass) narozdíl třeba od belgických lahvově dokvášených typů, kterým sudy spíše uškodí.
Pak je zde další problém, v ČR je extémně nízký počet hospod, kde umí pivo opravdu dobře ošetřit a správně čepovat(myslím, že tak max 20?)
max 20!, (Ludwig, 26.03.2008 20:00) celé vlákno | reagovat
Pak je zde další problém, v ČR je extémně nízký počet hospod, kde umí pivo opravdu dobře ošetřit a správně čepovat(myslím, že tak max 20?)
Souhlasim..
Dovoluju si mluvit jen za Brno, tam znam cele "2" hospody kde maji poneti o tom jak se toci pivo. Hlucha Zmije na Jugoslavske a Hercna na Podebradove( Cesky: Club osam. Srdci) To co nekteri "pseudo"hospodsti dokazou s dobrym pivem udelat je fakt strasny




Re: max 20!, (Jarin, 26.03.2008 20:47) celé vlákno | reagovat
Hluchá Zmije a dobré pivo?
Nerad bych nad tímto podnikem lámal hůl.Byl jsem tam všeho všudy jednou a to cca před měsícem.Ale to co dokázali udělat s Dudákem,to nemělo obdoby.Přechlazená nakyslá břečka.A to Stakonické beru jako jedno nejlepší z piv v Brně.Je pravda že na soutoči měli Kněžnu a ta byla pitelnější.Ale mezi dvě nejlepší nálevny bych Zmiji neřadil...
Hluchá Zmije, (Petr Žalio, 27.03.2008 11:25) celé vlákno | reagovat
Myslím, že Hluchá Zmije je jediná hospoda v Brně, kde umí ošetřit a čepovat pivo (na české poměry - nepočítám zahraničí). On Strakonický Dudák je totiž břečka sama o sobě, to bych asi nedával na vinu hospodě. My tam chodíme pravidelně každý týden na Svijany Bitter 12, popř. 13 a je vždy skvěle ošetřená a výborná (až na pár letních zakolísání).
Re: Hluchá Zmije, (Dwarf, 27.03.2008 13:41) celé vlákno | reagovat
ááá, pan ZNALEC promluvil, už mi to tu pomalu chybělo...
Re: Hluchá Zmije, (Jarin, 27.03.2008 19:56) celé vlákno | reagovat
Jak jsem napsal,moje první návštěva Zmije mě zklamala.Rozhodně bych ji nehodnotil jako top.Kdysi jsem za nejlépe ošetřené pivo považoval pivo z restaurace U Dána.Teď jsem tam dloho nebyl.Teď beru jako nejkvalitnější Flédu.Ale pivo mi chutnalo i v Prádelně,na Petrově se taky děvčata snaží a rád si zajdu i do Mlsného Slona...
Jinak souhlasím s Vámi,že Strakonice jsou nic moc,ale když se podíváte po brněnské pivní poušti tak to začíná být to nejlepší,co v Brně máme.
Vyhledávání