úvod
homepage

Komentáře

článku: České pivo, český slad – předsudky a skutečnost.

 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Pár poznámek z redakce, (Honza, 25.02.2004 22:53) celé vlákno | reagovat
Těší mě, že se najdou čtenáři, kteří si přečtou i článek o sladu, i když diskuse vzniklá na dané téma moc optimistická není. Dovolím si reagovat na některé body z obou příspěvků.

Ad klasické pivo českého typu – je pravda, že ekonomické důvody (zejména) i jiné záležitosti tlačí všechny výrobce k racionalizaci, úsporám, zefektivnění provozu. Proto se upouští od výroby typické pro čas našich dědů. Na druhou stranu se vyvíjí iniciativa za „české pivo“(zatím neoficiální),kde by mělo být stanoveno, jakou cestou a z jakých surovin se vaří „český ležák“. Když se to povedlo mnichům v Belgii – trapistická piva, proč by se to nemohlo povézt u plzeňského typu piva/bohemian lager/českého ležáku (nehodící si škrtněte)?


Ad podléhání reklamě – reklama je nyní i na toaletách v restauracích, metro je polepené celé, při hokeji nevidíte puk kvůli reklamám (zlaté NHL), spam tvoří přes polovinu všech emailů, reklama je prostě všude. Český národ si nechává vsugerovat, co je pro něj nejlepší. S tím se asi moc nenadělá. Na druhou stranu pivař si v hospodě dá raději točené G, než aby zkusil lahvové pivo z malého pivovaru. Točené je točené. V Belgii, ale i v jiných pivně kulturně vyspělých zemích, místní konzument neváhá,a klidně volí malého producenta v lahvi. Myslíte si, že je to tradicí – dojít si pro pivo do džbánku, nebo neznalostí malých pivovarů?
Ad reklama 2 – ona i reklama umí být vtipná –Heineken, Starobrno (hantec). Co byste říkali na malou „noc pivních reklamožroutů“, kde by se udělala přehlídka toho nejvtipnějšího ze světa pivní reklamy?


Ad logo – nejspíš protože nejsem sladař, logo firmy Soufflet mě nijak nevadí, i když chápu, že někdo při jeho spatření může vidět „rudě“ (tak jako by někdo asi nesl nelibě článek o Gambrinusu, spáse českého pivovarnictví:) ). Materiál jsem obdržel ze Svazu, z jejich tiskovky. Přišel mi natolik zajímavý, že z něj vznikl uvedený seriálek. Ještě jednou za něj panu Vaclovi děkuji.

Ad mamuti – asi tím možná zklamu některé z našich čtenářů, ale i já si zajdu koupit pivo jednoho z největších producentů na trhu. Ono u nás v Děčíně ani moc na výběr nemáme.

Ad pivní kultura – tady bych si dovolil oponovat. Za několik posledních let došlo určitě k razantnímu zlepšení – viz Potrefené Husy od Staropramene, dlouhodobá pivní promo akce Svazu pivovarů „České pivo“, kde vysvětlují vše pozitivní o pivu, Dámský pivní klub,a snad v neposlední řadě i náš web:). Odhadoval bych to na 90 až 85 procent konzumentů, kterým je jedno, co pijí, hlavně že je to pivo.

Koukám, že jsem se nějak rozepsal. Snad to bylo i k věci. Pokud by vás to hlouběji zajímalo, klidně pište na můj email.

Hezký večer

Honza Kočka
honza@svetpiva.cz
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Vyhledávání