úvod
homepage

Komentáře

článku: Velké pivovary vítězí nad poctivým českým ležákem

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Re: PIVO nebo skotskou Za 50.-, (emu, 13.10.2008 20:54) celé vlákno | reagovat
Jak Prazdroj nemám rád, jeho piva jsou stále tisíckrát lepší, než vaše čeština. Nejsme sice na lingvistickém serveru, ale možná by stálo za to psát o něco malinko pomaleji a soustředit se. Jistě se vám nelíbí, jak Prazdroj mrví české pivo, jak ho dělá urychleně... prosím, nechovejte se stejně. Neničte český jazyk, neurychlujte ho tak, jako Prazdroj urychluje pivo.
PIVO nebo skotskou Za 50.-, (Pavel LIBOR, 12.10.2008 18:55) celé vlákno | reagovat
Nejlepší pivo je tlačené vzduchem přes klasický kompresor s kvalitním filtrem problém je někde jinde kde v ceně piva potažmo spotřebě, CO2 nebo směs je jen náhražka pro lidi kde se pivo nečepuje ale cmrndá sud -2 dny atd. sám jsem pracoval několik let v oboru vím očem mluvím.Odborníci s nadnárodních společností tímto elimunují reklamace na mininum...Problém je že S PIVA postupně děláme nápoj jen pro někoho....Hospoda ta musí hučet ,ale kde ted hospody hučíííí.
Prazdroj made in EU, (Pavel Libor, 12.10.2008 18:41) celé vlákno | reagovat
Prazdroj je globalní pivo vyrobit ho lze kdekoli viz závod v Polsku,Gambrinus z V.Popovic.Kvalita velice kolísavá opět vítězí kvantita nad kvalitou zahraniční majitel staví na tradicích pouze v reklamních kampaních jde pouze o zisk.Je to škoda...proto končím z pivem puvodem z plzně a rad si vychutnám Budvar nebo regionální piva viz.svijany....Prazdroj forever JAR
Břečka Prazdroj, (Jan Veselý, 14.03.2005 21:32) celé vlákno | reagovat
Dnes jsem se smutkem rozloučil s kupováním a pitím Plzeňského Prazdroje. Pil jsem ho mnoho let a býval to kdysi skvost. V posledních letech se z toho díky globálním hrabivcům a la Mike Short stala nepitelná odporná břečka , navíc pořád zdražovaná. Sbohem Prazdroji! Já vím, z čeho to vaříte, vody v řekách máte dost, žejo , teď Vám ještě pomáhají povodně. Lidé jako ten Short napřed zkurví Plzeňské pivo, pak celou naši republiku a pak celý svět. Jsou to zločinci a ti naši lidi co jim to umožnili jsou jejich spolupachatelé. Soud je jednou určitě nemine.
CO2 - pro Pavla, (Dan, 09.02.2005 07:53) celé vlákno | reagovat
Problematika sycení piva CO2 je velmi složitá a hlavními faktory není až tak tlak olynu, ale především teplota, jak píšete, a pak především doba čepování sudu. A v současné době především doba čepování jednoho sudu je problém, protože hospod je stále a ví a především v malým barech je tento problém velmi aktuální.
Seřízení tlaku Co2 na restauracích velmi často vůbec nesouvisí s nějakými ekonomickými pohledy na věc, ale neznalostí mnohdy často dost neodborného personálu. Jestli máte možnost, podívejte se, jaké bývají v některých restauracích nastavené tlaky na redukčních ventilech..
To, že se vařá jedná várka, která se pak ředí na požadovanou stupňovitost je dnes běžný technologický postup a množství CO2, patří ve všech pivovarech mezi přísně sledované hodnoty. Při čepování piva však následně nejde o odstranění CO2, ale o to aby se do něj nedostával další
A ještě ke kohoutu nostalgie. Tento kohout není zdaleka využíván v nějakém masovém měřítku a ve své podstatě je celkem těžké ho na hospodě najít (mimo Prahy, kde je přece jen více kvalitních pivnic). Jeho cílem je spíše návrat do historie, jiný způsob čepování než je běžné. Tento způsob čepování samozřejmě ovlivňuje množství CO2, ale především vytváří takzv. mokrou pěnu, která je jiná než obvykle..Ale to už je jiné téma...Zdravím všechny milovníky piva
Ale Dane,, (Petr Pavlas, 06.02.2005 17:17) celé vlákno | reagovat
lze s vámi souhlasit pouze v tom, že do Prazdroje nikdo CO2 nepumpuje (a že U hrocha je asi stále výborný). Hostinský ho do piva může napumpovat jen s velkými obtížemi : sud by musel být umístěn v chlazeném prostoru (to má málokdo) a musel by jej tlačit čistým CO2 tlakem vyšším než 3 atmosféry. To může nastat jedině v případě čepování o několik (3 a více) pater výš. Normálně při čepování o jedno podlaží výš stačí tlak 2 atmosféty. Čepováním pod vyšším než potřebným tlakem by se zbytečně zvyšovala spotřeba plynu a tím i zvyšovaly náklady, takže nevím, proč by to nějaký hostinský dělal. Samozřejmě lepším řešením je použití směsi s dusíkem, čímž všechny starosti odpadají (krom vyšší ceny).
Pikantní je jiná skutečnost: Při výrobě Gambrinusu se vyrobená třináctka ředí vodou na desítku a DOSYCUJE CO2. Pro čepování pak výrobce vyvinul velice drahý speciální kohout Nostalgie, který má pomoci volnou nasycenost CO2 z piva ODSTRANIT !!! Otázka tedy zní: Proč jej tam v pivovaru přidávají a v hospodě se má odstraňovat ???
kvalita piva, (Dan, 03.02.2005 08:21) celé vlákno | reagovat
Jen malinká poznámka k nasycení piva CO2. Pokud je pivo přesycené CO2, neznamená to, že někdo v pivovaru do něj pumpuje CO2, aby nám to pěkně šumělo. To je nesmysl. Za takový stav může jen hostinský. Při totálním vykašlání se na základní podmínky čepování piva to tak dopadá. Bohužel.
A ještě k Prazdroji, jetli je nebo není lepší než kdysi. Já nevím jak kdo, ale třeba za Prazdroj, který čepují třeba v Rudolfínu nebo u Hrocha v Praze bych dal nevím co. A to nejsem z Prahy:-)
Výběr, (Chody, 02.02.2005 12:41) celé vlákno | reagovat
Ano plně souhlasím s panem Pavlasem. Já to znám na vlastní kůži. Když chci jít s kamarády na pivo, nic jiného než si dát plzeňský mi nezbývá, protože u nás prostě nic jiného nění, ale podle Pavla jsem si vlastně vybral sám!!!
Stoprocentní pravda a nic než pravda..., (Tomáš Semrád, 02.02.2005 09:11) celé vlákno | reagovat
Přesně tak, naprosto s Váma pane Pavlas souhlasím, a myslím že ne jenom já, je to bohužel tak.
Pavle,, (Petr Pavlas, 01.02.2005 18:39) celé vlákno | reagovat
to snad nemůžete myslet vážně. Zákazník přece o ničem nerozhoduje, a pokud, tak až ve fázi, kdy je zmanipulován.
V prvé řadě rozhoduje korupce hostinských a prodejců, kdy bohatá firma nabízí např. "zvláštní slevu", pokud z prodejny "zmizí konkurenční výrobky". Hostinští jsou tlačeni ke zdi mnoha pákami. A zákazník ? Kupuje to, co je všude, v hospodě může pít jen to, co tam čepují. Většina si nakonec zvykne, zvláště, když je dlouhodobě masírována reklamním oblbováním, že vlastně pije to nejsprávnější pivo. A podle Vás vlastně o tom rozhodl sám ! Tak vida !
rozhodl zákazník, (Pavel, 01.02.2005 16:29) celé vlákno | reagovat
"všechno" i tedy pivo jako výrobek je prodejný a záleží na kupujících jak tento výrobek i tedy pivo hodnotí! Je několik možností jak výrobek tedy i pivo hodnotit a pokud se podívame na prodeje výše uvedených společnosti tak to hovoří o něčem jinem než autor " popisuje". Zákazník rozhoduje o tom co se bude dnes i zítra prodávat!!
souhlas, (david stanek, 31.01.2005 23:02) celé vlákno | reagovat
Hlavni problem je v tom, ze dneska je vsem uplne jedno, co do sebe lejou, jak pivo osetruje hostinsky, vzdyt vetsina tech fanousku Gecka ci podobnych znacek by casto anonymne nedokazala odlisit to sve "jedinecne a oblibene" od podradnych maloproducentu. A ze nas v tom podporuji sami velkoproducenti je celkem jasne a logicke. Dalsi prekazkou je take to, ze dnes je nebezpecne vypiti vetsiho, ale i mensiho poctu takovychto velkoseriovych piv tak, aby se nedostavil zasadni negativni dopad na kondici telesne schranky po probuzeni. A musim rici, ze treba i po 5 Geckach je ranni probuzeni casto naprosto znicujici. Totiz pivo muze byt, tak jako vse pouze dobre nebo spatne. A naprosto nejhorsi je neutralni "vykastrovane" sifonove pivecko! A vubec si nedovedu predstavit situaci, ze by nejaky pivovar mohl dohlizet na kvalitu cepovani sveho piva, jak je uvadeno napr. v Postrizinach, vzdyt komu jde pouze o zisk, ma a asi stale bude mit tisice moznosti jit za jakymkoli dodavatelem, event. prekupnikem. Totiz kvalitne osetreneho moku na cepu lze dosici pouze s odpovidajici laskou a peci vychozimu produktu - pivu, jenz by melo mit sve zasadni kvalitativni atributy, tj. kvalitni suroviny a vlastni technologii vyroby a odpovidajici skladovaci podminky. A konecne kvalitu ovlivnuje dostatecnea pravidelna vytoc, coz souvisi s vyse uvedenym...
Dobre osetrenemu pivecku zdar a silu preje DAVID
Kvalita, (Dan, 31.01.2005 12:53) celé vlákno | reagovat
Musím se přiznat, že s mnohým v článku nesouhlasím, ale o to teď nejde. Mám jen pocit, že při všech diskuzích o kvalitě piva (ať už z velkého pivovaru nebo malého regionálního) se zapomíná na to, jak obrovský vliv na to, jaké pivo je má hospodský. Stačí se jen kouknout trošku na výčep, na hygienu a člověk by si musel dát raději lahváč. Prostě při špatném skladování, mizivé hygieně může být na čepu libovolná značka a bute z toho nepitelná patok.
Každému chutná jiné pivo, ale to, jak kvalitní či nekvalitní pivo pijeme rozhodují především v hospodě.
Nelze dlouho žít jen z dobrého jména, (jan stach, 31.01.2005 10:15) celé vlákno | reagovat
Článek je super. Přesně to si myslím i já. Není možné dlouhodobě žít pouze z dobré pověsti, to by si měli uvědomit všichni, že kvalita je stále prověřovaná spotřebiteli a o dobré jméno sice firma nepřijde hned, ale buddee-li pivo šidit časem určitě.
ještě něco..., (rastakajakwanna, 28.01.2005 21:16) celé vlákno | reagovat
všimli jste si, že běžně prodávaný karamelový topping už též není co býval, ale jen chemická náhražka? Stejně tak čokoládový... A co teprve všechny ty další dobroty? Proč nám někdo neudělá všechny pivní speciály?
He, teď mě napadlo, že já už chodím spíš jen na pivní speciály, protože většina neztratila šmrnc a mají různé a dost zajímavé chuti! Tímto držím palce Černé hoře, ať nesklouzne, ale ať dělá dál a líp! A ať si hlídá svoje značkové restaurace (v některých se kvalita hrůzostrašně ZHORŠILA!!!) (stejně tak Ostravská značková rest. Radegast, nechť zlepší kvalitu!!V pajzlu pár kroků od ní mají lepší a levnější pivo, než uvás!!!!)
souhlas, (rastakajakwannna, 28.01.2005 20:55) celé vlákno | reagovat
vElmi zajímavé a čtivé! Když mám chuť na pivko, už jen lítám a ochutnávám v různých hospůdkách, kde je nejlepší...Pravda, jeden Radegast vedle druhého ( vyrostl jsem na nem a nenecham si na nej sahnout!:), ale ta kvalita...Jedna nabízí patok za 30, druhá vynikající za 19Kč.. Chuť je jiná den ode dne a nejlepší hospody je nutné vždy do půl roku vyměnit za jiné, protože pak je chuť už jen horší...Proč to všechno je?! Safra, leze mi to na nervy... Třeba Lipník- v celém lipníku jsou značky od "RAdka" přes Krušovice, po Starobrno.. Chuť je vesměs vynikající (člověk by skoro ani neřekl, že to jsou desítky) a to vše do 15Kč.. Špičkové už dlouhou dobu Maestro 0,4l za 17...Balada! Na druhou stranu Rožnov p.R. Tu se nedá pít! Pivo je mdlé, Pilsner drahý a hnusný (na Moravě se mi to teprve zdá všude Pilsner drahý a divný..), Radegast lepší, ale i tak drahý a odflinknutý...20Kč za desítku....Ani náhodou..Ale aspon je tu míra. V Ostravě? Samý Radegast, spíš lepší než horší..Ale za poslední rok šla kvalita dolu a cena nahoru. A to všude! Pivo za třicet?Podmírák a divné?Ne, děkuji.. Ani se nedivim, že se takhle z lidí stávají vinaři:))
Už jsem na to narazil, ale kvalita piva se opravdu mění s regionama. Dám příklad- Zubr z Přerova je skvělý, ale dát si ho v Hranicích, tak to budu pít radši z kaluže...Radegast v Hranicích?:) Celkem mnam a v Prerove-blee... Jak to je mozne? Jsou tohle regionalni pravidla? Hostan...Kolik lidí mi ho zatracovalo...A kdyz jsem si ho dal v Podhardí nad Dyjí, nic jiného už jsem nechtěl! To je poctivé pivečko, originální chuti..Narozdíl od konkurenčních Krušovic aRadegastu v té samé dědině..
Tak jsem vám tu vylil svoje pivní srdičko. Měl jsem to asi trochu uspořádat do čtivější formy, ale nechce se mi myslet. Je to jak to je.
SNAD JEN-APELUJU NA VÝROBCE PIV: DĚLEJTE TO POŘÁDNĚ, AŤ MÁME POŘÁD BÝT NA CO PYŠNÍ, NA BŘEČKY SI ZVYKAT NEBUDEM! A NA SPOTŘEBITELE, MÉ PIVNÍ BRATRY, NECHUTNÁ VÁM? NESTYĎTE SE TO ŘÍCT, TŘEBA TOMU VOLOVI Z HOSPODY SVITNE. (za monokly to ale nestojí...)
Chapci, (Rambo, 28.01.2005 12:39) celé vlákno | reagovat
Klidně se někde sejděte a dejte si přes hubu. A kdo prohraje platí tomu druhému basu Bráníka.
Re: vysvětlení aneb reakce autora, (Tomáš Semrád, 28.01.2005 10:21) celé vlákno | reagovat
Vážený pane Erlichu! Jsem velmi mile potěšen Vaší reakcí k mému článku a děkuji Vám za ni. Má poznámka k pivu Braník vyjadřuje čistě můj osobní názor na toto pivo a samozřejmě plně respektuji, že nemusí odrážet názor většiny. Sdružení přátel piva, jehož jste předsedou, plně uznávám, respektuji a vážím si ho za to, co pro zachování pivní rozmanitosti a osvěty dělá. Taky plně chápu, že se jedná o názory několika různých lidí, kteří mají plné právo zvolit to, o čem jsou přesvědčeni, že jim vyhovuje nejvíce. Avšak moje "pivní orientace" se ubírá na piva, jejichž výroba není podřízena "nejmodernějším technologickým postupům", ale vychází z klasické výrobní technologie. Z tohoto důvodu proto nemám možnost srovnávat chuť piva Braník dnes a dříve. Protože se však snažím být objektivní, v nejbližší možné době učiním vyjímku a dnešní Braník vyzkouším, abych si udělal přesný obrázek o něčem co Vaše sdružení v kategorii desítek vyhlásilo za rok 2004 jako nejlepší pivo. Jinak s ostatními vyhlášenými výsledky Sdružení za uplynulý rok souhlasím. Toliko zase moje vysvětlení na Vaši reakci.
Samozřejmě se nebráním osobnímu kontaktu s Vámi a odborné diskusi. Můj email i mobilní telefon je v redakci Světa piva. S pozdravem
vysvětlení, (Tomáš Erlich, 28.01.2005 09:55) celé vlákno | reagovat
Vážený pane Semráde! Přestože s většinou Vašeho článku též souhlasím musím se vyjádřit k jedné Vaší větě. Přestože ani já nejsem zcela nadšen tím, že zrovna Braník vyhrál v kategorii desítek za naše Sdružení přátel piva, nemůžu zabránit jejímu zvolení, na kterém se podílejí všichni naši členové. A mezi našimi členy jsou příznivci různých chutí a pivních hodnot. Jsme otevřené sdružení a nemůžeme nikomu bránit vstupu do našeho sdružení, jen proto že mu jisté pivo nechutná, či chutná více než jiné. Nejsme klub vyvolených. Na druhou stranu náš program, stanovy i samotná korespondence či výzva k novým členům je jasně ve myslu, že snažíme podporovat převážně malé pivovary, klasické technologie a chuťově výrazná piva vč.všech speciálů. Ale členskou základnu opravdu ovlivnit nemohu. Navíc jak už jsem v jednom článku psal, Braník je dnes bezesporu lepší pivo než kdykoli před tím a to i přes všechny technologiké změny, které v tomto pivovaru proběhly. Tolik tedy na vysvětlenou. O dalším i s Vámi v klidu rád promluvím.
Tomáš Erlich ( předseda SPP )
Zakletá města, (Robert Malý, 28.01.2005 07:50) celé vlákno | reagovat
Plně chápu Chodyho, jsem ze Slaného to je 16.000 lidí a jsme vzdáleni 25 km od Loun. Přesto tuto značku zde ve městě netočí nikde! Všude je jenom Dr. Oetker, G, PU, Starouš, Budvar. A to je všechno. Tady to snad řídí a rozhoduje o tom co se kde bude točit nějaká pivní komise. Zlatí komunisti!
12
Vyhledávání