úvod
homepage

Komentáře

článku: Státní Pardál, nebo soukromý Gambrinus?

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Dotaz, (Miroslav Paleček, 01.09.2009 15:40) celé vlákno | reagovat
Zdravim. Obsahují některá piva kyselinu fosforečnou, která má prý neblahý účinek na kosti? A ještě by mě zajímalo, co je to HGB a jaké to má špatné účinky. Děkuji za odpověď.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Velice povedený blog, (emu, 30.07.2008 20:50) celé vlákno | reagovat
pražskou ;-)
Re: Re: Re: Re: Velice povedený blog, (Tomáš Kroupa, 30.07.2008 09:14) celé vlákno | reagovat
Ups - netrefil jsem vlákno... To mělo být pod do třetice... :-)
Re: Re: Re: Re: Velice povedený blog, (Tomáš Kroupa, 30.07.2008 09:12) celé vlákno | reagovat
A do čtvrtice: Já ne. :-)
Pardál, (Stanislav Jakoubek, 23.07.2008 18:21) celé vlákno | reagovat
pod vlivem tohoto blogu jsem si koupil lahvového Pardála, abych si osvěžil jeho chuť; jde-li proti G10, tak na rozdíl od něj alespoň nějakou chuť má; nejsem degustátor a nejsem schopen přesně popsat, nicméně jsem v Pardálovi zaznamenal příchuť poměrně typickou pro nealkoholická piva (snad mladinová příchuť ?? - ale nekamenujte mě, v tomhle se nevyznám) - a stejně, jako u nealkoholických piv, mi trochu vadí i u Pardála; takže nezbývá, než sáhnout do ledničky a spravit si chuť pelhřimovským Poutníkem přivezeným z dovolené :-)
Re: Pardála brát! , (Zdeněk, 23.07.2008 16:49) celé vlákno | reagovat
Blahopřeji k spouvině na vzniku Pardála. Pro prachy lidi dělají i horší věci A jen pro zajímavost, G-šumáky opravdu nepijji. Mohu doporučit Litovel.
Re: Re: Komu vadí Pardál, anebo v čem se RH mýlí , (Ludwig, 22.07.2008 21:40) celé vlákno | reagovat
Souhlasim zcela s Jirim J.
Pardal= odporna chemicka sracka, absolutni patok. Nechapu, ze ten komu to chutna se jeste nazyva "pivarem"
Re: Re: Komu vadí Pardál, anebo v čem se RH mýlí , (J.K., 21.07.2008 19:54) celé vlákno | reagovat
Já bych budvarským věřil, že nepoužívají na Pardála nějaké brutální HGB. Měl jsem možnost ochutnat nefiltrovaného Pardála a chutnal lacině a řídce i v této podobě. Rozhodně žádná šestnáctka čekající na zdevítkování...
Re: Komu vadí Pardál, anebo v čem se RH mýlí , (Jiri.J, 21.07.2008 13:37) celé vlákno | reagovat
Obávám se, že pivu Pardál nepomůže sebelepší výčepní. Z povinosti jsem jej ozkusil jak lahový, tak sudový. Už to nikdy více neudělám.
Cilova skupina?, (Honza Kočka, 21.07.2008 12:19) celé vlákno | reagovat
Ne ze bych se tu chtel nejak Pardala zastavat, tmavemu Budvaru opravdu nesaha po kotniky, ale pristupuju k nemu tak, ze proste nejsem cilova skupina.

Pokud tedy na nej takto nahlizim, myslim si, ze tim ze je nejen levnejsi nez G10, proti kteremu primo miri, ale i chutove vyraznejsi, muze se jednat o zajimavejsi pivo. Toz tak(copy rights RH - VM):)
Re: Komu vadí Pardál, anebo v čem se RH mýlí , (Roman Holoubek, 21.07.2008 08:47) celé vlákno | reagovat
Ad Zdeno:
Pardála jsem měl 2x v lahvové podobě (loni a letos). S hostinským to nemá nic společného. A netvrďte mi, že si neumím nalít pivo z láhve :-)

A nikdo mne nepřesvědčí (pozvete mne do pivovaru a ukážete mi výrobní proces? - pokud uvidím, že nemám pravdu, tak se veřejně omluvím), že Pardál není naředěné pivo - mimochodem - HGB je ve spoustě pivovarů právě kvůli jemné úpravě na danou stupňovitost a jen část z oněch pivovarů tuto technologii používá na silnější ředění a dosycení.

Chmelení: Agnus je vysokoobsažný chmel, není již jemně aromatický jako Červeňák a je u něj typické, že má velmi vysoký obsah hořkých kyselin. To a další u něj typický poměr látek (kohumulon, xanthohumol, ...) může mít za následek onu zvýšenou drsnou plochou hořkost, která je právě tolik typická pro chmelení axtraktem (vyráběným také jen z vysokoobsažných chmelů). V tom můžete mít pravdu.
Jen zde uvedu srovnání pro laiky. Rozdíl mezi Žateckým poloraným červeňákem a Agnusem (případně Sládkem) je jako mezi kávou Arabika a Robusta. Mohu dát malé množství Robusty do vody a pořád je to ona hořká nakyslá káva. Takže nic nemění ani fakt, že Pardál má 28 IBU, jsou piva s vyšším IBU a přesto jsou lahodnější a jemnější.

PS: a co se týče chuti, vzniku a důvodu existence tohoto piva - plně souhlasím s JR a dalšími a vyjadřuje to i titulek mého blogu.
Komu vadí Pardál, anebo v čem se RH mýlí , (Zdeno, 20.07.2008 20:55) celé vlákno | reagovat
K tomu Pardálovi. Roman Holoubek by měl nejdříve poučit svého hospodského, aby mu Pardála netočil na jeden zátah, ale na třikrát a pivo mohlo „odvětrat“. Pak ho v krku nebude nic štípat ani řezat. To jsou totiž doprovodné jevy špatné práce hospodského. Nikoliv piva...
A ten upravený chmel z etikety je žatecká odrůda Agnus. Do Budvaru se vozí slisovaná v granulích. Kvůli nákladům na dopravu a skladování. Co je podstatné – nemění to její chmelový charakter. Jde tedy o upravený chmel. Není to žádný extrakt, o němž autor (buď z neznalosti nebo úmyslně) píše. Kdyby se do piva Pardál dával extrakt, jako do piv jiných pivovarů, bylo by to tam napsané, protože to zákon vyžaduje. Extrakce hlávkového chmele se děje pomocí CO2 nebo organických rozpouštědel a vody. A tuto radost Budějovický Budvar přenechává výrobcům „europiv“. Mezi ně, jak známo nepatří. Naštěstí.
A už úplně mimo mísu je otření se (byť údajné) o použití technologie HGB. Tahle technologie, připomínající naředění silného hovězího vývaru teplou vodou, se v Budvaru nepoužívá. Tedy ani při výrobě Pardála. Samozřejmě se ale stupňovitost na „desítku“ upravovat musí, k vůli spotřební dani. To si ale hlídá každý pivovar.
Tož tak.

Re: pardál, (tomas, 18.07.2008 22:57) celé vlákno | reagovat
Taky u mě Budvar díky tomuhle vykalkulovanému produktu klesl v ceně. Místo dřívější exkluzivity chtějí být dneska všude, ale je to jako by třeba Bohemia Sekt začal prodávat šampaňský v tetra pack krabicích . Navíc to není ani tak Pardál versus G , ale hlavně Pardál versus Strakonice, Třeboň a další okolní pivovary z regionu.
pardál, (JR, 18.07.2008 19:22) celé vlákno | reagovat
Pardál je pivní krok šejdrem, pouze ekonomický kalkul, znásilnění jihočeského piva. Oproti předchozí vynikající novince tmavému pivu, nula bodov.
Muster použit dokonale, bublifuk, tupá hořkost, u zrodu pivní chlapáci, nabušenej borec na etiketě, název......prostě sci-fi project. Výsledek? Oblíbený průměr. Na konci té rovnice, nemůže být nic jiného. Ping-pong Gambrinus vs. Pardál může začít, ovšem je to nudný mač. Pivo, jenž by mohlo být u některého pivovaru spíše příjemnějším překvapením a zpestřením, je ovšem u Budvaru zklamáním.
Re: Pardála nebrat, (emu, 18.07.2008 16:14) celé vlákno | reagovat
Pardál má jednu dobrou vlastnost, má výrazný charakter. není to žádná vodička. někomu chuť nevyhovuje, někdo si jí naopak zamiloval. obrosvký rozdíl proti géčku, který nikoho neurazí, ale ani neoslní...
Re: Pardála brát! , (Roman Holoubek, 18.07.2008 12:32) celé vlákno | reagovat
Omlouvám se, ale toto mi nedá, když se ozval "spolutvůrce" Pardála.

Miro, můžete mi prosím říci co jste pil předtím, než vznikl Pardál? Případně co pijete i nyní jiného?

Děkuji za odpověď.
Pardála brát! , (Miro, 17.07.2008 22:37) celé vlákno | reagovat
U zrodu Pardála jsem, jako stovka dalších pivařů byl, a nedám na něj dopustit! Je to dobré pivo. Skoro bych řekl "moje" pivo. A když ti nechutná, tak si pij nějaký ten G šumák.
Pardála nebrat, (Zdeněk, 16.07.2008 17:26) celé vlákno | reagovat
Také jsem podlehl tv reklamě a zkusil Pardála. Jak je možné, že se Budvar hlásí k takovým patokům? To je jakoby BMW začaly vyrábět Velorexy.
Dle vzoru z prvni republiky .., (pivar, 16.07.2008 07:08) celé vlákno | reagovat
Najemni vztah s poradnou kauci, po letech moznost odkupu.
Re: Re: Re: mám kompromisní návrh, (Roman Holoubek, 15.07.2008 15:39) celé vlákno | reagovat
Ano Dalibore, toto riziko tady je a je velké, to by musela "správní rada obce" vidět každý měsíc do všech záležitostí pivovaru, aby takové špatné hospodaření hned v počátku zjistili a mohli (opět dle smlouvy) nájemce usměrnit, nebo vyměnit.

Prostě každá rada drahá.

Jen jsem chtěl tímto blogem ukázat, že není žádné ideální a konečné řešení (státní x privátní), ale je to vždy jen o lidech a pro každý problém hledat to jeho optimální ...
12
Vyhledávání