Komentáře
článku: U prince Miroslava
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé1 | 2 | 3 |
Zobrazit komentáře:
podle času
Vážený pane Miloši. Všiml jste si, jak staré jsou příspěvky, na které reagujete?V té době byly piva ze Svijan ještě nadprůměrem.
Obsluha se mění k horšímu se zaplněním restaurace. Servírka posedává po klínech známých hostů a ostatním věnuje pouze minimum pozornosti. Výsledkem je 2x obsloužený stůl za 2,5 hod. s naším následným okamžitým odchodem. Aktuální nabídka piva není inzerovaných 13 druhů ale stěží 9. Tato restaurace mne jako hosta ztratila.
Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu v jedné hospodě. Pivnice není vinný sklep s lahvemi archivního vína. Pro kvalitu piva počínaje stočením do sudů, tanků, lahví, cisteren, plechovek,...je nejdůležitější ČERSTVOST a co nejméně tepelných, tlakových i jiných šoků, co nejméně kontaktu s jakýmkoli dalším prostředím. Nejlepší pivo je čerstvě stočené z ležáckého tanku. Každý další krok už je jen ke škodě. I inertní tlačné plyny mají na pivo v sudu vliv. I v tanku a kdekoli jinde pivo stárne. Naopak nejvíce by mě nalákalo, kdybych se dočetl, že nějaký osvícený hospodský rozjel kvalitní výčep, co nejčastěji mytý, odborně sanitovaný, s jedním kvalitním pivem na čepu, s pravidelnou dodávkou čerstvého ještě chladného piva z pivovaru, pivo skladované v chladném místě, čepování ze studeného nikoli teplého sudu apod. ...zatím se podobně kvalitně ošetřené pivo týká pouze fádního PilsnerUrquell, v několika málo pivnicích v Praze či v Brně na Bláhovce přípádně v Plzni na Parkáně, což i u PU představuje asi tak jednu tisícinu z celkového počtu zařízení, kde se podává. Případně další běžné pivo Budvar - U Šumavy ve Štěpánské ulici. Kdyby se někde v Praze někdo staral o nějaké méně běžné pivo tak, jak je to zvykem třeba v plzeňské pivnici U Pinkasů, to by byla krása! Zaslechl jsem o Hromu do Police II v Chotěboři, kde se o Poličské pivo příkladně starají, ve sklepě ješ prý nainstalován chladící box a pivo se tak točí při přirozené teplotě. Zatím ale zkušenost nemám. Pokud snad víte v Praze o pivnici s jiným pivem než PU, kde se o pivo opravdu dobře starají a umí čepovat, prosím dejte vědět. Já už jsem jich prošel hodně a o stabilní kvalitě se nedá mluvit snad nikde.
Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Jiri.J, 05.07.2009 12:28)
celé vlákno | reagovat
Takových hospod je mnoho, chce to jen hledat... A mají na čepu více než 1 pivo. Zvládají to OK. Např. Na Božence, v Brně Evžen proplachuje trubky po každém sudu! Pivo je excelentně ošetřené a vždy čerstvé. Znát dost takových hospod po celé ČR. V Brně Na Bláhovce se točí nemožná břečka (PU). Není ze sudů, ale z tanku. Ošetřené je to pivo hanebně.
V Británii, Holandsku, Německu mají klidně 10 píp a pivo je vynikající. A pak, že to nejde.
V Británii, Holandsku, Německu mají klidně 10 píp a pivo je vynikající. A pak, že to nejde.
Re: Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Děkan, 13.07.2009 07:55)
celé vlákno | reagovat
Pod tu Bláhovku se podepíši, opravdu není o co stát.
Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Honza Kočka, 05.07.2009 22:52)
celé vlákno | reagovat
aha, take kdyz chci to "poradne" pivo, tak musim zajet do pivovaru? Hm, jeste ze mam pristup k minipivovaru a pivo si muz stocit rovnou z tanku. Vlastne tech minipivovaru je vic? jen v Praze nejakych deset...
a tam se staraji o pivo dobre?
jeste ejden dotaz - jak velky propad v kvalite postihne pivo, kdyz je v sudu? V procentech zhorseni chuti? A plati to obecne, nebo zvlast pro lezaky a svrchne kvasena piva? nebo se vami popsanym zpusobem kazi stejne desitka a imperial stout? Diky.
a tam se staraji o pivo dobre?
jeste ejden dotaz - jak velky propad v kvalite postihne pivo, kdyz je v sudu? V procentech zhorseni chuti? A plati to obecne, nebo zvlast pro lezaky a svrchne kvasena piva? nebo se vami popsanym zpusobem kazi stejne desitka a imperial stout? Diky.
Re: Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Petr, 06.07.2009 13:47)
celé vlákno | reagovat
Chapu ironicky ton Vasi odpovedi, samozrejme nelze generalizovat na 100%, i kdyz tak moje reakce mohla vyznit, za to se omlouvam. Nerekl jsem, ze pro poradne pivo musite az k lezackemu tanku do pivovaru. Jen si troufam rict, ze dalsimi kroky se pivo uz muze jen zkazit - MUZE: tzn. dale je stejne nebo horsi. Sam jsem nekolikrat do tydne hostem pivnic zamerenych na pivni rozmanitost, tedy minipivovaru ci vseobecne znamych pivnic s vice znackami na soutoci, ovsem moje spokojenost ci nespokojenost s kvalitou osetreni a cepovani piva je tak 30:70. Prosim, nezacnete oponovat specialitami jako je dokvaseni v lahvich, vysoce alkoholicka piva jako je imperial stout apod., bavim se o typicke situaci vetsiny ceskych piv. Samozrejme, ze cerstve stocene pivo do sudu, spravne skladovane, je naprosto v poradku. Ale koupim-li sud, ktery prosel pres ruzna distribucni mista, stal nekde na palete venku pred skladem na slunci, nebo prosel jinymi teplotnimi soky, navic uz ma za sebou treba pulku doby trvanlivosti, se sudy obvykle navic skladnici ruzne hazi apod.,...jednoduse tech veci je hodne. A stojim si za tim, ze cim delsi pivni vedeni, cim vice kohoutu, cim vice moznosti kontamice, cim vice ruznych piv na soutoci, cim starsi pivo, tim je pravdepodobnost zhorseni kvality piva vetsi. Nutno predevsim pocitat s lidskym faktorem, tedy lenosti.
Znam Vase aktivity v oblasti piva, vim, ze se v tomto oboru hodne vyznate. Proto bych si dovolil rict, ze se bavime kazdy o necem jinem. Vy propagujete ideal pivni rozmanitosti. Ja s tim souhlasim a jsem rad, ze takovi lide jsou, ale namitam, ze realizace pivni rozmanitosti tohoto typu, tedy nejakych 10 piv na soutoci, je u nas ve vetsine pripadu spise na skodu.
Znam Vase aktivity v oblasti piva, vim, ze se v tomto oboru hodne vyznate. Proto bych si dovolil rict, ze se bavime kazdy o necem jinem. Vy propagujete ideal pivni rozmanitosti. Ja s tim souhlasim a jsem rad, ze takovi lide jsou, ale namitam, ze realizace pivni rozmanitosti tohoto typu, tedy nejakych 10 piv na soutoci, je u nas ve vetsine pripadu spise na skodu.
Re: Re: Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Honza Kočka, 06.07.2009 17:34)
celé vlákno | reagovat
Stejnak mi to neda - ano, pivo se muze necitlivym zachazenim zhorsit. Ale jak moc? Je to poznatelne? Tedy pokud neuvazujeme o extremni variante sezeni piva nekde na slunicku po dobu jednoho mesice...
Je to poznatelne horsi chut? A napriklad u Prince Miroslava - Svijany jsou v Praze vsude, zavoz mozny hned z nekolika mist, Svijany na dohled Praze. Primator zavazi aspon jednou tydne, VO Krupicka ze Zizkova to nema do radlic take prilis daleko. Opat Broumov si zavazi Prahu sam, specialy vam privezou minipivovary temer kdykoliv. Maji velky sklep, delku vedeni v trubkach tak akorat...z toho mi vychazi, ze je to vhodne misto pro pivni pestrost.
U velkokapacitnich pubu v cizine se jedna o velky chladach, kratky trubky a velkou vytoc. Lidi tam chodi hlavne kvuli pivu a ochutnavat ruznorodost...
Je to poznatelne horsi chut? A napriklad u Prince Miroslava - Svijany jsou v Praze vsude, zavoz mozny hned z nekolika mist, Svijany na dohled Praze. Primator zavazi aspon jednou tydne, VO Krupicka ze Zizkova to nema do radlic take prilis daleko. Opat Broumov si zavazi Prahu sam, specialy vam privezou minipivovary temer kdykoliv. Maji velky sklep, delku vedeni v trubkach tak akorat...z toho mi vychazi, ze je to vhodne misto pro pivni pestrost.
U velkokapacitnich pubu v cizine se jedna o velky chladach, kratky trubky a velkou vytoc. Lidi tam chodi hlavne kvuli pivu a ochutnavat ruznorodost...
Re: Re: Re: Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Petr, 06.07.2009 18:16)
celé vlákno | reagovat
OK, jak jsem psal jiz v prvim prispevku, nehodnotim tento konretni podnik. Cely muj nazor je shrnut v titulku - tedy, ze "Nechapu fascinaci mnoha pivy najednou na cepu". Bylo to mozna zbytecne impulsivni. Ale prece jen, pro me stale plati jakesi zlate pravidlo, ktere rika, ze tim vetsi kontinualni vytoc piva, tim byva pivo lepsi. Pokud si tedy tech 30 pip predstavim v pivnici nemeckeho typu s kapacitou treba 3000 pijaku, pak je to OK. V pivnicich ceskeho typu, nebo v nejakem pivnim baru me tato predstava desi. Nechci jmenovat konkretni podniky, ale v Praze jich je vic, kde maji treba 5 a vice piv narazenych najednou, a snad nikdy jsem tam nedostal pivo v poradku. Mozna, kdybych byl znama tvar z pivniho prostredi ci stamgast, vycepni by pokorne odtocil odstaty obsah trubek, nebo by mi doporucil, co zrovna tece, ci ktere pivo je v dobre kondici. Ale takhle v podobnych podnicich obvykle dostavam pivo zoxidovane ci jinak poskozene.
Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Jiri.J, 06.07.2009 20:34)
celé vlákno | reagovat
Chápu asi jak to myslíte a v podstatě s Vámi i souhlasím. I mě jímá hrůza, když vidím v nabídce 15 piv. V mnoha případech jsou tyto pivnice v ČR, s nabídkou mnoha piv, spíše průserovou záležitostí. Mnoho hospodských prostě ve snaze získat klientelu nahrne 10 piv, bez patřičného technického zázemí, proškolení personálu atd. Jak píšete, piva jsou obvykle odebírána z velkoskladu (tam jsou složena velmi častop pod širým nebem), personál nevyškolený, uskladnění sudu katastrofální. V Brně je takových pivních barů několik (nebudu jemnovat, abych nedělal negativní reklamu). Přesto v tomto směru vidím postupné pomalé zlepšení. Třeba PKK v Praze má piva vzorově ošetřená. Je fakt, že v ČR jsme asi zatím k takové pivní kultuře "nedorostli", ale věřím, že se to zlepší.
Re: Re: Re: Re: Nechápu fascinaci mnoha pivy najednou na čepu,
(Děkan, 13.07.2009 08:13)
celé vlákno | reagovat
Pobýval jsem týden v severní Anglii a navštívil mnoho pubů - vždy na čepu 10-15 druhů vždy kvalitně ošetřených (včetně teploty pro příslušný druh piva), funguje zde velmi operativní distribuce, pivo se na hospodě dlouho nezdrží a jak píše Honza, lidé chodí do hospod především na pivo a ochutnávat, atmosféra vynikající, všude slušnost, pochopení, veselí a vtipný humor. Vím, že srovnávat anglické puby s našimi hospodami je trošku přistřižené za vlasy. Až na pár světlých výjimek stále u nás platí, že méně je někdy více a to z důvodů, které již byly napsány - nevybavenost hospod technologií, velmi často neinformovanost personálu a v některých případech doslova línost a neochota.
OK, jak jsem psal jiz v prvim prispevku, nehodnotim tento konretni podnik. Cely muj nazor je shrnut v titulku - tedy, ze "Nechapu fascinaci mnoha pivy najednou na cepu". Bylo to mozna zbytecne impulsivni. Ale prece jen, pro me stale plati jakesi zlate pravidlo, ktere rika, ze tim vetsi kontinualni vytoc piva, tim byva pivo lepsi. Pokud si tedy tech 30 pip predstavim v pivnici nemeckeho typu s kapacitou treba 3000 pijaku, pak je to OK. V pivnicich ceskeho typu, nebo v nejakem pivnim baru me tato predstava desi. Nechci jmenovat konkretni podniky, ale v Praze jich je vic, kde maji treba 5 a vice piv narazenych najednou, a snad nikdy jsem tam nedostal pivo v poradku. Mozna, kdybych byl znama tvar z pivniho prostredi ci stamgast, vycepni by pokorne odtocil odstaty obsah trubek, nebo by mi doporucil, co zrovna tece, ci ktere pivo je v dobre kondici. Ale takhle v podobnych podnicich obvykle dostavam pivo zoxidovane ci jinak poskozene.
Nevím kolika pivařů je sen mít hospodu s třiceti pípami. Můj tedy ne, a nebo aspoň zlý... On je totiž vůbec sen mít hospodu s jedním stabilně výborným pivem, natož se třiceti. Umím pochopit 2-3 pípy, ale nedokážu si představit, jak by mohla zaručovat vyrovnanou kvalitu piva hospoda se třiceti pípami (nebo i jen třinácti). Možná jen za cenu toho, že pivo poteče opravdu do kanálu. Ale kdo to bude dělat a hlavně jakou to má cenu? Lít pivo do kanálu, abych měl třicet píp?? Proč?
Sice nerozumim tomu, proc by pivnice ci pub mohl fungovat s triceti pipama jen proto, ze se lije pivo do kanalu?
Ve Statech je takovych mist spousta a nic se na kanal neleje. treba je to tim, ze tam maji piva rozlicnych stylu, vyrobcu a znacek. A lidi radi zajdou ochutnat pivni pestrost...
Ve Statech je takovych mist spousta a nic se na kanal neleje. treba je to tim, ze tam maji piva rozlicnych stylu, vyrobcu a znacek. A lidi radi zajdou ochutnat pivni pestrost...
ve Falling Rocku v Denveru maji tech pip mnohem vic a opravdu se na kanal nic neleje...
http://www.usmenuguide.com/fallingrock.html
http://www.usmenuguide.com/fallingrock.html
V Plachovce v Plzni mají stabilně na čepu 7 piv a kvalita je vynikající (pravda, Gambrihnus nechutnám :-D) ).
1 | 2 | 3 |
Vyhledávání
Můžete mi zde napsat, co mají chemické sloučeniny ze Svijan,/ kterých se zde tak zastáváte / společného s pivem ??? Děkuji.