úvod
homepage

Komentáře

článku: Suroviny – věčný to problém

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
1234
 Zobrazit komentáře: podle času

mám objednáno, (venda, 19.01.2008 13:26) celé vlákno | reagovat
13.1 jsem objednal nějaké suroviny a ještě mi nic nepřišlo. Ani mi nikdo neodpověděl na e-mail. Těžko se bude asi rozšiřovat sortiment, když se nestíhá odeslat ani to ze současné nabídky :-(
Re: mám objednáno, (honza, 19.01.2008 14:20) celé vlákno | reagovat
Ano, u Vasi objednavky nemam chmel v danem mnozstvi. Cekam na reakci od poptavaneho zdroje. Zbyle objednavky se budou posilat behem tydne...
spec. slady, (davids, 18.01.2008 19:00) celé vlákno | reagovat
opravdu by v Litovli udelali min. tunu spec. sladu? Nekdo mi rikal, ze kdyz poptaval tuto moznost jinde, chteli odebrat min 8tun, aby se stim vubec zabyvali... A jak se overi kvalita techto sladu? Nebylo by lepsi tyto spec. sladu vozit od weyermanu - produkci bali do 25kg pytlu a sortiment je uzasny... Jen to dovezt
..., (Petra, 18.01.2008 16:11) celé vlákno | reagovat
Výdejní místo by se mi moc líbilo. Kdyby bylo otevřené třeba jedou týdně na chvilku...
Na webu by mohl být seznam zboží, aby bylo zřejmé co je k mání. Klidně by se to mohlo předem objednat-zamluvit emailem a bude přichystané k vyzvednutí.

Současnému systému nerozumím ani nevím co lze získat a jak. Ráda bych nějaké kvasnice a trochu toho sladu a chmele taky. Na jakém emailu se to objednává? A kde a u koho vyzvedává???
Pročetla jsem všechny diskuse, ale chytrá z toho nejsem.
Dokud mi to někdo osvětlí budu moc ráda, dík.
Re:, (fenol, 18.01.2008 20:10) celé vlákno | reagovat
Ahoj. Býval aktivní odkaz PRODEJ SUROVIN tuším.
a zde je článek: http://www.homebrewing.cz/view.php?cisloclanku=200 7060002
suroviny, (Petr Buriánek, 18.01.2008 10:32) celé vlákno | reagovat
Výdejní místo se spec. i normálníma surovinama v Podskalský by bylo super. Ahoj
Petr
ano, (fenol, 17.01.2008 19:00) celé vlákno | reagovat
I já spěchám se svou troškou do mlýna a volám ano.
Jsem zatím jen začínající vařič, čerstvý absolvent kurzu, mám za sebou teprve pár várek, zatím všechny nástrahy homebrewingu se mi podařilo překonat. Některé úspěšněji, některé méně (např. půldenní šrotování na mlýnku na mák). Za největší úskalí pokládám v současnosti, tj na počátku homebrewařské cesty, nákup surovin. Maximálně fandím výdejnímu místu.
Pokud půjdou koupit i různé speciality a "propriety" zatleskám ještě hlasitěji a vrhnu se do experimentování.
díky Fenol
Re: ano, (petrbrew, 18.01.2008 14:35) celé vlákno | reagovat
Ahoj, zdravím do Liberce, to znám, je šílenost umlýt třeba 6 kilo sladu na mlýnku na mák. Taky jsem to tak dělal, ale od kurzu už mám stolní ruční šrotovník-mlýnek na zrní od fa Porkert. Mrkni tady http://www.porkert.cz/export/pdf/group_1.pdf na str. 7 (pozor dlouho se načítá). Mlel jsem na něm už tu svou 11°, co jsme koštovali v prosinci na Podskalské a na VPT. :-) Ať se daří . P.
Re: Re: ano, (fenol, 18.01.2008 15:39) celé vlákno | reagovat
Petře dík za info. Mám ho už týden objednaný a už se moc těším jak si namelu :o)
Re: Re: ano - doplnění, (petrbrew, 18.01.2008 14:36) celé vlákno | reagovat
http://hn.ihned.cz/c1-22752800-vyroba-mlynku-ve-sk uhrove-nezanikne
jsem pro, (Davids, 17.01.2008 18:18) celé vlákno | reagovat
souhlasim s Rudolfem, chtelo by to ale mit jakousi minimalni nabidku a vyzvedavani si predem objednaneho zbozi v urc. casovem rozmezi...
vydejna ANO!!!, (Martin, 17.01.2008 13:11) celé vlákno | reagovat
Doucasny sortiment i zpusob objednavani mi nevadi, ale vydejnu s prodejem zivych kvasnic ve stanoveny den a dobu, to by byl sen!

preju hodne sil a diky za to, co pro nas delas, Honzo!
..., (Rudolf Lach, 17.01.2008 11:46) celé vlákno | reagovat
Byla by to malá revoluce:-) Nedostatek surovin a to i pro výrobu klasického ležáku, je problém (tedy pokud zrovna nejste kamarádi s pivovarskejma). Já bych určitě měl zájem o speciální slady, svrchní kvasnice (klidně i sušené, pokud budou kvalitní – např. Fermentis) i zahraniční chmele (ikdyž na kila ho asi kupovat nebudu).
Pokud jde o distribuci, nejlepší mi přijde výdejní místo s pravidelným termínem výdeje (byť by to bylo pouze 2 hodiny v týdnu), člověk by si podle toho naplánoval vaření.
suroviny, (Luboš Krejza, 17.01.2008 11:04) celé vlákno | reagovat
Já osobně bych moc přivítal výdejní místo.Poplatky za PPL mi taky dost vadí.Určitě bych měl zájem o tekuté kvasnice.Taky mi napadlo že v rámci výdejního místa by mohli někteří pokročilý hombrewaři prodávat vzorky svých piv.Protože ta praktická degustace různých domácích piv tu vůbec není možná.A není nad praktickou zkušenost.
Ale to je jen nápad
Luboš
..., (DAG, 17.01.2008 09:42) celé vlákno | reagovat
Zdar všem vařičům, vařím pro zábavu a zatím jenom klasiku. Různé speciály mě moc nechutnají, i když přiznávám, že jsem jich moc neochutnal. Pokud bude nabídka, tak ji rád využiji. Zatím objednávám emailem a jsem spokojen. Chystám se na várku ležáku na velikonoční popíjení, proto budu brzy objednávat suroviny. Doufám, že se mi podaří tento týden zprovoznit pivovárek.
Dík za iniciativu. DAG
to je ti těžká věc :), (skobi, 17.01.2008 08:59) celé vlákno | reagovat
Zdravím, pokud se mám vyjádřit k uvedenému.. jednoduchej on.line shopík jde pořídit už za 200 stovky měsíčně..(http://www.byznysweb.cz/) a situaci by to zpřehlednilo. Ale jinak vzhledem k nabídce mi objednávání přes email teda nevadí. Co se týče undergroundové prodejny.. ta by se asi nezaplatila. Jinak pokud jde o mě, pro mě je vaření koníček a tak příliš nekoukám na cenu. Určitě bych časem různé specialitky vyzkoušel. Takže za mě říkám ANO. Jinak nejvíc mě prudí cena PPL, ale to je obecně problém všech internetových prodejen. Koupim něco za 50 korun a chlapec mi k tomu hned přidá 120 za dovoz. S tim se ale nedá nic dělat..
Jinak všem přeju ať vám první letošní pivko prokvasí lépe než mě.. :)

skobi
Re: to je ti těžká věc :), (honza, 17.01.2008 10:50) celé vlákno | reagovat
diky za tip. Koukal jsem na jejich web. Obchod je az u posledni varianty, 490 Kc za mesic pri platbe za rok predem...to aby si i slo, jenze to znamena dalsi hosting atd. Ted se prave snazim vse omezit na jeden hosting a jeden redakcni system.

S tim PPL bohuzel nic nenadelma. Prave proto jsem myslel i moznost nejake "vydejny:. Jednak je tu mezi vami dost prazaku(veci posilam z Prahy), za dalsi by tam byla i ta moznost odberu zivych kvasnic...
..., (petrbrew, 17.01.2008 07:19) celé vlákno | reagovat
Osobně bych měl o takové suroviny zájem, protože se snažím dělat i speciály, ale musím se přiznat, že cena je pro mě taky důležitá. Vím, že suroviny z Anglie nebo USA, můžou celý proces podražit. V zahraničních obchodech se dají koupit velmi zajímavé věci. Např. v jednom anglickém obchodě jsem viděl destilační zařízení na výrobu destilované vody. Pokud jde o slady možná by se nemusely kupovat v zahraničí a dokázaly by je vyrábět české sladovny a pražírny. Třeba pražený ječmen, co se přidává do kávoviny nebo Sladovna v Bruntále mi kdysi nabízela možnost výroby nakuřovaného sladu...
Re:, (Honza, 17.01.2008 10:45) celé vlákno | reagovat
diky za reakci.

Litovel by taky udelala soecialni slady, v podstate cokoliv. Jen by toho musela byt tuna:). Min proste neudelaji...
..., (petrbrew, 17.01.2008 07:19) celé vlákno | reagovat
Honzo, je to dobrý nápad :-)
Asi to ale bude velmi individuální. Jsou lidi určitě, co vaří, aby "ušetřili" a počítají pozorně vstupní náklady na suroviny (a nepošítají svůj čas), jsou lidi, co chtějí uvařit speciály a na cenu nehledí, jsou lidi, co nic jiného než ležák nevezmou do úst a svrchně kvašené pivo nevezmou do ruky. Možná by bylo dobré zřídit ještě nějakou jednoduchou hlasovací anketu, ale nevím, jak náročné je něco takového naprogramovat.

Taky nejde jen o nás vařiče. Děláme to pivo taky kvůli tomu, že ho pak ochutnává celá rodina a kamarádi. Dělá nám radost, když pak chutná. Pokud jsou pak tito lidé konzervativní (jak to v ČR díky jakési národní hrdosti malého národa), kteří vlastně ani nevědí, jak má takové pivo chutnat, tak nás jejich rozpačité reakce v dalším vaření speciálů moc nepodpoří. Je to asi otázka času, než si lidé zvyknou na větší variabilitu.

Osobně bych měl o takové suroviny zájem, protože se snažím dělat i speciály, ale musím se přiznat, že c
1234
Vyhledávání