úvod
homepage

Komentáře

článku: Geniální ladiči

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle času

Je Bazal Granátem?, (David Ručka, 24.08.2009 21:41) celé vlákno | reagovat
Toto tvrzení mě tedy zaskočilo. Nevěděl jsem, že Granát je dělán v Ostravě a navíc mi Bazal spíše chutnal a Granát v poslední době vůbec. To ale mohlo být dáno rozdílem v očekávání. Granát byl na začátku skvělý, o to větší zklamání; k Bazalu jsem přistupoval nepředpojatě. Inu běžím do sklepa...
Láhve byly zakoupeny ve stejné době, ale Gr. uvádí trvanlivost do 18.3.2010, Bazal do 7.9.09. Gr. je zelený, B. hnědý, tvar stejný :-) Po nalití do stejného druhu sklenice Gr. bublinkuje, B. skoro vůbec. Pěna ale padá stejně, a to dost rychle. Barva k nerozeznání. Buket se mi zdál výraznější u B., ale po usazení se ztotožnil. I chuť se mi nejprve zdála býti hořčí, chlebnatější a příjemnější u B., po vyvětrání už se mi zdál rozdíl jen nepatrný ve prospěch B.
Závěr: snad ano, stejné pivo, asi jiná várka. Nebo stejný recept použit v jiném pivovaru? V české konkurenci mírný nadprůměr, zaznamenal jsem malinkou podobnost s Kaltenecker Marzen, ale nic, co bych chtěl vyhledávat.
K Pardálu jen tolik, že je to nepitelná močka, stejně jako Budvar desítka a v tom by mne zlomili budějičtí fans jen pod hrozbou násilí.
Vyladěný Pardál , (Kuba, 28.07.2009 16:34) celé vlákno | reagovat
Bazal? Skoro by se dalo říct jací fanoušci, takové pivo :). Ale protože ho neznám, nebudu ho komentovat. Zato vím, že s Pardálem to bylo zhruba tak, jak autor popisuje. Podobně jako s letošní 11-kou Pardál Echt. Tu nepopisuje, tak doplním. Vývoj „Echta“ začal loni v létě analýzami trhu a marketingovou studií. Na podzim se pak určily základní parametry a v prosinci se uvařily první várky a proběhly první testy. V téhle době, letos v lednu, jsme se do vývoje Pardála Echt zapojili i my pivaři, co jsme se podíleli už na vývoji výčepního Pardála. Sice ne všichni, to asi ani nešlo, ale zato jsme měli přivést „nováčka“ s bydlištěm mimo jižní Čechy. To aby se získal nový pohled na chystané pivo. Celkem šlo o 117 lidí. Zúčastnili jsme se dvou kol ochutnávek a podle našich připomínek se pak upravovala chuť a další vlastnosti „Echta“. Takže žádné sci-fi, ale konkrétní lidé, kteří dostali šanci „vyladit“ jasný podnikatelský záměr Budvaru. Říka-li se v reklamě o Pardálu, že jde o „pivo vyladěné samotnými pijáky“, pak je to přesně tak.
Re: Vyladěný Pardál , (Míra Šmíra, 28.07.2009 16:54) celé vlákno | reagovat
Pardál a Echt Pardál jsou skutečně více výplodem PR než výstup vůle samotných pijáků. Přesto se u Budvaru nejedná o vyloženou boudu na spotřebitele jako u Bazala. Stejně tak jako se jejich pivo výrazně odlišuje od jiných chemoproduktů velkých průmyslových vývařoven, tak i ten marketingový tah Budvaru je postaven na reálných ochutnávkách reálných "neherců", a v tom je u nás průlomový.
Nic na tom nemění, že "samotní pijáci" ochutnávali pouze ze vzorků chuťově oscilujících kolem Gambrinu. Neboť tak znělo zadání: vyrobit v Budvaru pivo, které ubere část z nechutného monopolu Géčka v tzv. pivním mainstreamu, potažmo z rostoucího segmentu jedenáctek v případě Echta.
Re: Vyladěný Pardál , (Stanislav Jakoubek, 02.08.2009 20:27) celé vlákno | reagovat
Tak jsem letos ochutnal nového Pardála Echt. V souvislosti s tím, jak maníci pijáci vylaďují chuť jsem si představil sbírku týpků, jak s rašlpemi a smirkovými papíry vyhlazijí, vyhlazují, vyhlazují a vyhlazují, až nakonec vyhladí úplně celou vůni, chuť, charakter... . S jistými potížemi jsem zakoupenou lahev Echtovního moku dopil a vrátil se k dovolenkovému Poutníkovi 10°...
Nu což., (Jiri.J, 28.07.2009 19:44) celé vlákno | reagovat
Taky mi připadalo minimálně zvláštní, že se fandové Baníčku rozhodli pro polotmavé pivo.
Navíc, jak se tu již psalo, tak původní Staropramen Granát (Millenium) byl celkem příjemné pivo ve stylu marzen. Dnes dosti nechutný produkt. Ač jsem Bazal neměl, tak věřím Romanovi. H. Je to celkem pochopitelný tah Staropramenu. naštěstí tu máme i pár pivovarů co vaří dobré pivo, např. Polička.
Re: Nu což., (Roman Holoubek, 30.07.2009 10:54) celé vlákno | reagovat
Díky, potěší to. Snažíme se u nás, a tím mám na mysli všechny lidi nejen ve výrobě, aby od nás vycházel kvalitní a poctivý produkt, který se nebojíme nazývat pivo, poctivé pivo.
Re: Re: Nu což., (Jiri.J, 31.07.2009 10:02) celé vlákno | reagovat
Zatím nejlepší poličské v Brně bylo přímo z tanku stočené do 15l KEGu (12%) u Hluché zmije. V Brně je však trvalým nešvarem katastrofálně ošetřené pivo, bohužel i Polička a Poutník. Tudíž u Poličky jsem omezen na víceméně pravidelné dodávky U zmije, kde se o pivo starají vzorově.
P není jako G, ale G je jako B, (Slávek, 29.07.2009 11:10) celé vlákno | reagovat
Trochu si dovolím poopravit tvrzení, že Pardál je kopii G. Skutečnost je totiž zcela jiná - Géčko je kopií budvarské desítky. Což jaksi plyne i ze srovnání níže přiložených analytických hodnot. Z nich je také patrné, že Pardál není kopií G, ale SAB okopírovalo Géčkem budvarskou desítku, neboť plzeňská hořká piva už nejsou tolik v módě a SAB hořkost dlouhodobě snižuje i u značky Pilsner Urquelle.
Pro chuť piva jsou důležité parametry barvy, prokvašení a hořkosti, ve kterých je Pardál v porovnání s Géčkem zcela odlišný.

Analytické hodnoty:
Budvar 10 * G * Pardál
Stupňovitost: 9,70% * 9,50% * 9,50%
Barva: * 9,50 j. EBC * 10,8 j. EBC * 13 j. EBC
Prokvašení: 79 % * 80% * 74%
Hořkost: 19 MJH * 18 MJH * 28 MJH
Alkohol: 4.1 % obj. * 4 % obj. * 3,7 %

Re: P není jako G, ale G je jako B, (phrabina, 29.07.2009 11:35) celé vlákno | reagovat
docela by mě zajímalo srovnání Pardálu Echt s PU, nemáte i tyto údaje?
Re: P není jako G, ale G je jako B, (Felčar, 29.07.2009 12:08) celé vlákno | reagovat
Mě by zase zajímalo snižování hořkosti PU v čase. Nemáte to tam?
Re: P není jako G, ale G je jako B, (Petr Kaluža, 29.07.2009 13:52) celé vlákno | reagovat
Hezké shrnutí laboratorních výsledků, leč pár věcí proti:

a) zcela jistě barva až tak výrazně neovlivňuje chuť (pokud tam ovšem nenasypete barevného sladu pytel)

b) měřit hořkost jednotkami EBC je trošku zavádějící - to spíš poměřovat. Definicí jde o měření koncentrace isoalfahořkých kyselin standardní metodou EBC. V důsledku nám hodnota tohoto parametru neříká NIC, a to zejména o charakteru hořkosti!

Dále si troufám tvrdit, že tak jeden z milionu pozná rozdíl dvou desetin extraktu původní mladiny (postaru stupňovitosti) v hotovém pivu.
Nemyslím si, že by v Plzni chtěli kopírovat Budějovice či naopak. Prostě uvařili levnou a zároveň (v tom vězí ta magie) pitelnou (ne požitkářskou, ale pitelnou) desítku a hlavně ji podpořili mamutí reklamní kampaní. 80% lidí je úplně jedno, co pijou, hlavně, že věří tomu, že je to dobré.

Třikrát hurá tomuto webu pro zbylých 20%!

Vox Populi, (Petr Kaluža, 28.07.2009 11:39) celé vlákno | reagovat
Začal bych předpokladem, že pokud si běžný piják myslí, že svým hlasem (klidně i křikem) ovlivní charakter piva, zejména u velkých pivovarů, je mimo. Snad menší pivovary zohledňují názor lidu okolo komína, u velkých tomu upřímně nevěřím. Variantě 3v1 nahrává (dnes bohužel řídící) skutečnost, že se to báječně vyplatí. Jelikož se jedná o piva minoritní co do výstavu, navaří se to dokupy a až ve sklepě (ehm, CTK sklepě - i když tato šarže snad i leží, ne stojí) se rozpočítá, co všechno z toho bude. Abych jen nehanil, napadá mě, že je to hezké pojítko mezi fotbalovým Sparťanem a Baníkovcem, oba pijí stejné pivo, jen mu jinak říkají. Ona ta jazyková bariéra 350km je znát i jinde:-)
Co se týče pardála 10%, jak jej ladili, nevím. Donesla se mi informace, že byl původně více chmelený, jenže kvůli koloidní stabilitě to nakonec dopadlo tak, jak to dopadlo. Zda-li je tento údaj 100% pravdivý, nevím. Ale snad ne všichni věří tomu, co běží v televizi :-)
Hezký den!
Re: Vox Populi, (Petr, 28.07.2009 17:57) celé vlákno | reagovat
S tím Pardálem máš pravdu. Měl jsem možnost ochutnat úplně první várku piv co šla do zkušebního prodeje v některých prodejnách. bylo jiné, více chmelené, než je dnes. Více k tomuto moku bez komentáře...
Je-li tomu tak ..., (Weetek, 28.07.2009 14:41) celé vlákno | reagovat
... pak je to ovšem podvod na spotřebitele, že? .-) Docela by mě zajímalo, jestli někde nějak marketingově vystupovali tu ostravští ladiči. Budvar si s Pardálem dal nějaké obličeje na sérii pivních tácků, i když netuším, jestli jsou to skuteční lidi z masa a kostí, nebo taky výplody "píáru".
Ladič pijan, (Martin Jarošek, 28.07.2009 10:09) celé vlákno | reagovat
Ačkoliv ostravské pivo příležitostně piji a Bazala jsem už také okusil, o poctivosti praktik firmy AB Inbev si žádné iluze nedělám. Pivo se musí vyrobit co nejlevněji a žádný kmán do toho nemá co kecat. Jestli si nějaký fanoušek Baníku myslí, že pomohl dotvářet novou "fotbalovou" značku svědčí to o jeho omezenosti a náchylnosti k důvěře k válcujícím reklamám. Přes to vše se mi zdá Granát o něco hutnější, i když je již hořčí než před pár lety, barva s Bazalem je však naprosto identická. Žádné ze 3 zmiňovaných piv (Velvet, Bazal, Granát) neoplývá nijakou specifickou chutí aby náhodou neodradilo případného zaujatého konzumenta od konzumace a tak myslím, že tyto produkty skutečně budou mít velice podobný základ.
EPM, (Petr Buriánek, 28.07.2009 00:01) celé vlákno | reagovat
Pro zajímavost, jaký je nyní EPM u tohoto 3in1?
Díky
Vyhledávání