úvod
homepage

Komentáře

článku: Geniální ladiči

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

P není jako G, ale G je jako B, (Slávek, 29.07.2009 11:10) celé vlákno | reagovat
Trochu si dovolím poopravit tvrzení, že Pardál je kopii G. Skutečnost je totiž zcela jiná - Géčko je kopií budvarské desítky. Což jaksi plyne i ze srovnání níže přiložených analytických hodnot. Z nich je také patrné, že Pardál není kopií G, ale SAB okopírovalo Géčkem budvarskou desítku, neboť plzeňská hořká piva už nejsou tolik v módě a SAB hořkost dlouhodobě snižuje i u značky Pilsner Urquelle.
Pro chuť piva jsou důležité parametry barvy, prokvašení a hořkosti, ve kterých je Pardál v porovnání s Géčkem zcela odlišný.

Analytické hodnoty:
Budvar 10 * G * Pardál
Stupňovitost: 9,70% * 9,50% * 9,50%
Barva: * 9,50 j. EBC * 10,8 j. EBC * 13 j. EBC
Prokvašení: 79 % * 80% * 74%
Hořkost: 19 MJH * 18 MJH * 28 MJH
Alkohol: 4.1 % obj. * 4 % obj. * 3,7 %

Re: P není jako G, ale G je jako B, (phrabina, 29.07.2009 11:35) celé vlákno | reagovat
docela by mě zajímalo srovnání Pardálu Echt s PU, nemáte i tyto údaje?
Re: P není jako G, ale G je jako B, (Felčar, 29.07.2009 12:08) celé vlákno | reagovat
Mě by zase zajímalo snižování hořkosti PU v čase. Nemáte to tam?
Re: P není jako G, ale G je jako B, (Petr Kaluža, 29.07.2009 13:52) celé vlákno | reagovat
Hezké shrnutí laboratorních výsledků, leč pár věcí proti:

a) zcela jistě barva až tak výrazně neovlivňuje chuť (pokud tam ovšem nenasypete barevného sladu pytel)

b) měřit hořkost jednotkami EBC je trošku zavádějící - to spíš poměřovat. Definicí jde o měření koncentrace isoalfahořkých kyselin standardní metodou EBC. V důsledku nám hodnota tohoto parametru neříká NIC, a to zejména o charakteru hořkosti!

Dále si troufám tvrdit, že tak jeden z milionu pozná rozdíl dvou desetin extraktu původní mladiny (postaru stupňovitosti) v hotovém pivu.
Nemyslím si, že by v Plzni chtěli kopírovat Budějovice či naopak. Prostě uvařili levnou a zároveň (v tom vězí ta magie) pitelnou (ne požitkářskou, ale pitelnou) desítku a hlavně ji podpořili mamutí reklamní kampaní. 80% lidí je úplně jedno, co pijou, hlavně, že věří tomu, že je to dobré.

Třikrát hurá tomuto webu pro zbylých 20%!

Vyhledávání