úvod
homepage

Deset královských let vytisknout článek

Přidáno: 31. ledna 2005  •  Autor: tisková zpráva
průměrné hodnocení Hodnocení: 1,92 hodnotících Hodnotících: 27 počet zobrazení Zobrazeno: 4240x

„Značku Krušovice v dnešní podobě budujeme teprve deset let a hodně práce máme ještě před sebou,“ říká generální ředitel Královského pivovaru Krušovice ing. Pavel Gregorič

Krušovický pivovar vaří pivo pod obchodním jménem Královský pivovar Krušovice od roku 1995. Byl jste celou dobu „ u toho“ - co se změnilo na trhu a co u vás ?

„Definitivní stabilizací kapitálové struktury, ke které došlo v r. 1994, byla odstartována mohutná etapa investičního rozvoje pivovaru. Postupně byly postaveny nové kvasné i ležácké prostory, stáčírna sudů i lahví a zmodernizováno veškeré technické zázemí pivovaru. Tato etapa byla prakticky zakončena výstavbou a uvedením do provozu nové varny v roce 1999. Současně s rozvojem investičním začal pivovar Krušovice využívat svoji zajímavou a bohatou minulost v marketingu. Zcela stěžejním historickým faktem je koupě krušovického pivovaru královskou komorou za doby panování římského císaře a českého krále Rudolfa II. v r. 1583. Tento fakt je doložen řadou historických dokumentů, mezi nejvýznamnější z nich patří soupis majetku z r. 1581 a kupní smlouva z r. 1583 uložená ve sbírkách Ústředního archivu v Praze. Vše potvrzuje zápis v Deskách zemských, které jsou uloženy tamtéž. Krušovický pivovar pak psal svoji královskou historii cca dalších sto let. Jedinečnost postavení jako královského pivovaru a tradice vaření piva v Krušovicích se staly dlouhodobým základem marketingové strategie a vyústily v roce1995 v přijetí obchodního jména Královský pivovar Krušovice. Naším dlouhodobým cílem bylo a zůstává vybudovat z někdejšího regionálního pivovaru s dobrou pověstí pivovar s celostátní působností a v neposlední řadě rozvinout a využívat i jeho exportní potenciál. Cíl je to velmi náročný a jeho dosažení na tvrdě konkurenčním českém trhu není jednoduché. Vezmeme-li v úvahu, že se nám v roce 2004 podařilo prodat celkem 690 tis hl piva a z toho více než 150 tis vyvézt do cca 20-ti zemí Evropy - a vezmeme-li v úvahu, že na českém trhu zaujímáme sedmé místo mezi výrobci piva - myslím si, že se nám pozvolna daří tohoto cíle dosahovat. Značka Krušovice má dnes svoji nezaměnitelnou tvář a zcela pochopitelně má své příznivce i odpůrce. V nynější podobě ji však budujeme teprve deset let a hodně práce máme ještě před sebou.

Jaký byl tedy loňský rok ?

Rok 2004 byl dle mého názoru zatím nejúspěšnějším rokem v historii Královského pivovaru Krušovice. Jak jsem se již zmínil, výstav dosáhl 690 386 hl, což znamená meziroční nárůst o 2,3 %. Naší chloubou byl opět export, který překročil hranici 150 tis hl a hlavně na významných evropských trzích jsme zaznamenali další posílení postavení značky Krušovice jako značkového piva v prémiovém segmentu.

Vykázané ekonomické výsledky umožňují srovnání naší společnosti s předními tuzemskými firmami… Loňský rok byl prostě pro naši firmu rokem velmi úspěšným.

Jak vidíte budoucnost královského pivovaru - jak se podle Vás bude vyvíjet české (a možná i evropské) pivovarnictví v dalších létech ?

Dá se předpokládat, že podobně jako v jiných evropských zemích bude i u nás docházet k mírnému poklesu spotřeby piva. Důvodů je několik: změna životního stylu lidí, konkurence ostatních nápojů, zejména vína, míchaných nápojů a nealkoholických nápojů. Přesto pevně věřím, že i přes určitý pokles spotřeby si pivo, a zejména pivo české, díky svým jedinečným vlastnostem zachová jako nápoj svoji významnou pozici nejen na českém, ale i na evropském trhu. Chceme se i nadále profilovat jako významná česká národní pivní značka a prezentovat se zejména v kulturní a společenské oblasti. Naším prioritním cílem i nadále zůstane kvalitní, zejména pražská, gastronomie.

Královský pivovar Krušovice má díky své poloze, vybavenosti špičkovou výrobní technologií a zejména díky své značce předpoklady pro úspěšný rozvoj. Musí si však udržet nejen vysokou kvalitu produktů, servisu, komunikace a prezentace značky, ale musí být schopen velmi citlivě reagovat na čím dál rychlejší změny trhu a v neposlední řadě být schopen si vychovat vlastní kvalitní odborníky pro všechny oblasti činnosti. To je výzva do budoucnosti.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 6 komentářů, poslední komentář: 18.04.2005 09:32 Komentovat
Nostalgie Tomáš Semrád18.04.2005 09:32
Díky krušovické černé desítce jsem přišel na chuť pivu jako takovému. Zpočátku mé...
nekalá soutěž Petr Sitař13.02.2005 23:33
Nejenom výstavbou nového pivovaru, razantním a nákladným marketingem a tehdy i skvělým...
Dr. Oetker Martin Borský07.02.2005 22:19
Jako asi většina z pivovarských příznivců, pamatuji Krušovice ještě s velkým K. Od...
Opravdu nejlepší rok? Roman Holoubek01.02.2005 12:17
Pan ředitel píše o roku 2004 jako nejúspěšnějším. nevím jak v oblasti zisku, ale ve...
Co to je? Jiří Kaňa31.01.2005 09:17
Co to je? Třeba připomínka jednoho malého krušovického výročí a snad i podnět k diskusi...
Co to je? Kovar31.01.2005 08:54
To si snad děláte srandu? Dnes není 1.4.
Vyhledávání