úvod
homepage

Komentáře

článku: Osud nemoderního pivaře III.

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle času

Březňák 12°, (PX, 31.03.2005 20:29) celé vlákno | reagovat
.... ani 10° si bohužel v Praze nemám možnost vychutnat, a mou velmi oblíbenou Holbu 12° jen za 30Kč (alespoň že tam mají net zdarma). Jezdím s kamarády do Velkého Března na brigády ohl. Zubrnické muzeální železnice, naposled jsme jeli ve 4 lidech (a pak šli kam jinam než "k panu Zeppichovi") a 2 z nich se shodli, že to je nejlepší pivko, co kdy pili! U mě je na 3. místě těsně za Budvárkem a již zmiňovanou Holbou!Závidím Děčínským a Ůsteckým!
Zdar všem pravým "antiG" Pivařům!!
to Hampuš, (Martin Hanuš, 15.03.2005 15:23) celé vlákno | reagovat
Rád bych se ozval na tvůj osobní mail, ale nevím, kde seženu adresu. Tak to zkus ty na martin_hanus@rubena.cgs.cz nebo hanusmar@seznam.cz. Napíšu víc. Zatím se měj krásně.
Globalisace II + Klíše a UJEP, (Hampuš, 11.03.2005 15:45) celé vlákno | reagovat
Tak jezdíš do Ústí? Škoda, že není podzim a listí a ta alej ke škole - hm, to byly časy, že. Vzpomeneš si ještě někdy na Hampuš? Nebo ti to už nic neříká? A co škola? Už taky stojíš před tabulí? Já už pár let a nemusím čekat na podzim, abych nepropadala beznaději. Tak se nikdo nemůže divit, že většina ještě normálních kantorů dobíjí baterie nějakým tím životabudičem.
Je to až s podivem, jak náhodně se lidi mohou po letech objevit, pořád nemůžu věřit tomu, že mě moje povinnosti (hledala jsme nějakej materiál do práce )přivedly na tyhle
stránky a to jméno a Náchod mi byly dost známý. Tak si to snad ještě přečteš a jestli budeš chtít, tak se ozvi na můj osobní mailík. Byla bych ráda, protože .... no prostě jen bych byla ráda. Tak, ahoj Jitka.



Globalisace II + Klíše, (Martin Hanuš, 09.03.2005 15:44) celé vlákno | reagovat
Ono o tom zajištění občerstvení to není v dnešní době tak jednoduché, když není výběr a vidíš všude jen G. Jinak s tou Klíší souhlasím. Studoval jsem několik let v UL, občas si do UL zajedu, skutečně na Klíši (Hnata, Žumpa atd.) nelze ochutnat Zlaťáka nebo Březnňáka a to je pro tuto nejhezčí čtvrt v Ústi ostuda. A Hnáta? Škoda mluvit. Pivo točí třetinku a prodávají ho za cenu půllitru.
Klíše, (Jiří Kaňa, 21.02.2005 06:45) celé vlákno | reagovat
Jo jo, Hnáta, to bejvaly časy... Když jsem tam začínal chodit, točili ještě děčínského Bukanýra. Pak Březňák a od té doby, co je tam Staropramen, už tam nechodím.
Nějak to na té Klíši připomíná pivní pustinu (samé G a S), tedy pokud se poslední dobou nic nezměnilo.
re: Globalisace II, (JK, 20.02.2005 14:00) celé vlákno | reagovat
Jezdit na kole z Náchoda do Plzně a nezjistit si , resp. nezajistit si kvalitní občerstvení, tomu se říká nerozum. To trasa Klíše koleje - Klíše Hvězda , to je jiný výběr, že. Co třeba Hnáta ( no teď nic moc ) , Žumpa , Chaloupka ( menší zacházka ) a dalo se to zvládnout i bez kola a turistický mapky. Teď máš zimu, tak obuj své běžky a jeď si zavzpomínat na Březňák.
P.S. V Litvínově je to taky samý G, ale máme tu výbornýho Kelta!
Globalizace, (koldak, 09.02.2005 10:21) celé vlákno | reagovat
Jen tak mimochodem, pokud někde uvidím G na logu, vůbec to nemusí znamenat, že budu pít pivo, které je uvařené v Plzni. Je to takový malý podvod na zákazníkovi... a tím nemám na mysli, že by hostinský zaměnil sudy.
Globalisace II, (Martin Hanuš, 14.01.2005 09:01) celé vlákno | reagovat
Jen namátkou mohu uvést pár zastávek: Kolín - G, Říčany - G, Hořovice - Staropramen, Mirošov - G. Jedno jediné potěšení mi způsobily Dobřany u Plzně, kde jsem ochutnal vynikající místní pivo "Modrá hvězda".
re: Globalisace II, (Jiří Kaňa, 13.01.2005 16:21) celé vlákno | reagovat
Proboha! Kudy jste to jel??? Je to jak ze špatného snu... Zřejmě jste trasu neplánoval dostatečně zodpovědně :-), ale i tak je to až neuvěřitelná smůla.
Globalisace II, (Martin Hanuš, 13.01.2005 15:55) celé vlákno | reagovat
Jak, tak čtu zdejší příspěvky, nedá mi, abych se k nim nevyjádřil, přestože píšu asi dost pozdní reakci, podle dat příspěvků. V létě roku 2004 jsem cestoval na svém kole z Náchoda do jedné vísky za Plzní. Cesta mi trvala 2 dny a já se před ní těšil, kolik značek piva cestou ochutnám. Jenže chyba lávky. Za celou cestu, která měřila 330 km, jsem se osvěžil pouze 3 značkami europiv (hlavně Gambrinus). Ptám se, kde je ta regionalní hrdost, kdy obyvatelé určité oblasti byli na svůj mok právem hrdi? To nás ta značka G a její příznivci odsoudí k tomu, že budeme pít pouze jejich nápoj? Hrozná představa!!!
malé pivovary, (Tomáš Semrád, 19.12.2003 09:37) celé vlákno | reagovat
I já po přečtení reakcí v diskusi souhlasím s názorem, že by kvalitní piva od malých pivovarů neměli být cenově podhodnoceny, protože si to nezaslouží. Ale na rozdíl od některých jsem optimista. Domnívám se, že až vstoupíme do unie bude se situace malých pivovarů a jejich piv i nadále zlepšovat, protože Česko je pivní velmocí a malé pivoary vaří kvalitní a poctivá piva a jsou součástí pivní kultury. A to nemůže žádná globalizace ani sebevětší globalizátor změnit, i když se o to hodně snaží. Vždyť představitelé většiny malých pivovárků dělají co mohou (viz pivní stezky, osvěta, pivní speciality apd.), aby v nerovném boji s giganty uspěli. I mně osobně trvalo dlohou dobu než jsem přesvědčil svého táty k tomu, aby si jednou když si bude kupovat na víkend pivo dal do nákupního vozíku něco jiného, než europivo s logem G. Dlouhou dobu tomu odolával a všemožnými argumenty typu, že nerad experimentuje apod. odolával, ale jednou to zkusil a dokonce sám od sebe uznal, že to co jsem do něho neustále hučel byla a je fakt pravda. Pivo, které si koupil je úplně o něčem jiném než to G či jiná mu podobná. A tento příklad z mého soukromí mě jenom utvrzuje o tom, že ta cesta bude dlouhá a trnitá, ale určitě správně zvolená. S pozdravem všem milovníkům a fanouškům malých pivovarů, ať žijí s námi i bez nás, ale trvale.
krasa..., (ota slavik, 05.12.2003 20:02) celé vlákno | reagovat
...moc se mi libil vas clanek....a komentare....pisu vam z Kanady....az mi vyrazily slzy do oci, ....v lete jsem byl v evrope a vochutnal jsem krasny piva....a potom zase jsem se dostal sem....a opet zasnu nad tim vyberem gigantickych pivovaru....clovek by se snad zdrahal si tema tekutinama i vomejt vokno....
....i nadale si varim pivo doma sam.....budte hodne zdravi a vzpomente si na me, pomuze to....
cena IV, (Jiří Kaňa, 04.12.2003 14:55) celé vlákno | reagovat
Já jsem se setkal s jedním mladým "pivopijcem", který zcela automaticky usoudil, že lounský ležák nemůže být kvalitní, když ho točí za cenu kolem 12 Kč. Odtud taky částečně pramení můj pesimismus.
To, co popisuje pan Holoubek, mne jen utvrzuje v názoru, že jde o zoufalý krok. Další takový je k vidění v Praze na Žižkově, kdysi tu o něm psal Petr Vácha.
V Turnově jsem byl na výpravě za rohozeckým pivem naposledy před pár lety a koukám, že situace se od té doby moc nezměnila. Už tehdy mi pivovar připadal jako ten děčínský pár měsíců před zavřením.
Mimo téma - točí ještě v turnovské nádražce velkobřezenské pivo?
Cena III, (Roman Holoubek, 04.12.2003 14:12) celé vlákno | reagovat
A jsme u ekonomiky. Plně souhlasím s Petrem Sitařem. Velmi levná cena může odradit jen úzkou skupinu lidí.

A když je řeč o Malém Rohozci, přidám také svůj poznatek. Vaří skvělé pivo a to nezávisle na stupňovitosti. V létě jsem byl v oblasti Českého Ráje. Začal jsem v nejbližším městě (Turnově) shánět Rohozce, leč marně. Všude mi nabízeli euro piva (až na výjimky se skvělými Svijany) a divili se, že si takovéto "nedobré" pivo chci koupit. Jedná se asi o v minulosti zkaženou pověst značky. Nakonec jediné místo, kde jsem Rohozce koupil byl kiosek v pivovaru.

Jednoznačně je vedení pivovaru orientováno technicky (nebo zdejší sládek má výsostné postavení a hlas) a ne obchodně. Tato nevyváženost je jim ovšem na škodu. Vyrábět skvělé (a tím jistě technologicky nelevné) pivo a nemít je komu dodávat je ekonomická sebevražda. Dodávat vzdáleně toto pivo jako NoName za levný peníz je krátkozraké a povede to k zániku. Vždyť i v Praze mají hospodu kde prodávají za dumpingové ceny.

Je potřeba nejprve udělat osvětu okolo komína, promo akce s výčepem za symbolické (ochutnávkové) ceny v Turnově a okolí. Ukázat místním, že mají pivo plné, chutné a pitelné. Spolu s podporou místních akcí by jistě (při svých vlastnostech) místní přesvědčili a získali stálou klientelu. A pak můžou se nejen zachovat na pivovarnické mapě ale i růst.

Škoda, že nebydlím poblíž, hned bych se jim nabídl. Dělám v obchodě už řadu let a tak jak to dělají nyní v Rohozci, tak mám obavy, že o dovolené v roce 2004 už jejich pivo neochutnám. A to je škoda.

Koukám, že jsem se nechal strhnout od Ceny k článku o Malém Rohozci, ale vždyť to souvisí.

Původně jsem se chtěl podepsat jako další nemoderní pivař. Ale co znamená moderní a co ne? Je snad moderní ten kdo jde s davem? Či ten kdo je naopak v úzké zájmové skupině? Ne, slovo moderní je o něčem jiném. A tak se podepíši jako "dobrý" pivař

Roman Holoubek
cena II, (Petr Sitař, 04.12.2003 01:06) celé vlákno | reagovat
Názor hodně levné pivo - špatné pivo má svoji logiku. Jen bůh a sládek vědí z čeho se ony "klasici" vyrábějí. I já "lahváče" (není to tak dávno, co jsme měli na trhu ještě větší hrůzu - AHOJ) automaticky přehlížím. Ovšem na druhou stranu znám české malé pivovary a jejich piva.
Věřím, že může tak levná 12 u jisté skupiny konzumentů piva vyvolat jisté pochybnosti. Otázkou je u které skupiny. Je to možná odvážlivé tvrzení, ale já si myslím, že u malé. A proč?
Začnu u těch alkoholiků. Ti po tak levné 12 určitě sáhnou. Teda pokud těm chytřejším nedojde, že padnou pod stůl o něco dříve.
Další skupinou, a bohužel malou, jsou konzumenti piva, kteří rádi zkoumají nové. A pokud ještě neznají Malý Rohozec sáhnou po něm. Pokud ho znají jsou dvě možnosti. Chutná - koupí, nechutná - nekoupí, ale cena toto rozhodnutí rozhodně neovlivní (jednoznačně patřím k té co chutná - a hodně).
Pak je tu skupina, co dělá z gigantů giganty. Konzumenti piva co se rádi nechávají vodit od nikam nikam. Co si v pondělí nechají naservírovat NEMOCNICI a ... a v reklamním bloku naše nej europivo (a také ho tahají z lednic) a poté při stejném europivu dalších 6 dnů v hospodě pomlouvají Blažeje a schvalují jak je Machovec vyčůraný. No a tato početně velká skupina z naprosto nepochopitelného principu si při pohledu na onu 12 pomyslí něco o s...
Další skupinou, a nejspíš také ne malou, jsou konzumenti piva, co jim prostě značky našich gigantů chutnají. Nakonec, špatné pivo to není. Sice je nechápu, ale uznávám.
A teď je otázka, kdo zbývá. Snad konzumenti piva co z nějakých důvodů pivo pijí, ale jinak se o něj moc nezajímají. Znají ty giganty, vědí z novin, že máme okolo 50 pivovarů (průmyslových), chvíli si pamatují, že v Ústí hořelo v pivovaru (naštěstí málo) a při pohledu na naší 12 se některým vybaví malá zpráva o konkurzu nějakého pivovaru v Malém Rohozci. Ti co si vzpomenou po 12 sáhnou. Přece než to zkrachuje, ochutnám to.
A ti co si nevzpomenou jdou dál! Kolik jich asi bude?

Druhá otázka je, proč se pivovar Malý Rohozec pouští do prodeje 12 za takovou cenu. I já si myslím, že tak výborná, i když ne moc známá, 12 si zasluhuje lepší cenu. Snad je možným důvodem snaha co nejvíce vystavit, aby se aspoň vrátily náklady. Těžko odhadovat, nejsem žádný ekonom.

Jeden z dalších nemoderních pivařů Petr Sitař
Ochrana spotřebitelů, (Honza, 03.12.2003 00:50) celé vlákno | reagovat
Ve VElké Británii vzniklaa před třiceti roky organizace na ochranu (tenkráte spíše na záchranu) jejich piva "real ale" - CAMRA (Campaign for real ale - www.camra.org.uk). Dnes má na sedmdesát tisíc členů, pořádá desítky pivních festivalů, kampaňe za zachování pivovarů (Budvaru v českých rukách včetně). prostě paráda. Umíte si představit, že něco podobného vznikne u nás?

V Dánsku začínali v rove 1998 a dnes mají skoro pět tisíc členů -www.ale.dk a jsou členy mezinárodní pivně konzumenstké organizace -http://www.camra.org.uk/SHWebClass.asp?WCI=ShowCat&CatId=20. Budeme jí někdy členem i my?

A na závěr - komu připadá, že jídlo u McDonalds je opravdu "fast food", ať se koukne na web italské organizace Slow Food. Název mluví za vše. www.slowfood.it
cena, (Jiří Kaňa, 02.12.2003 14:46) celé vlákno | reagovat
Podbízet se takovouhle cenou mi přijde dost zoufalé a taky si myslím, že to nezanedbatelnou část zákazníků odradí. Prostě jim to přijde jako podezřele levné. Když tu značku neznají, tak za tu cenu nebudou čekat nějaké kvalitní pivo. Bohužel.
Samozřejmě to udělá radost místním alkoholikům, kteří sledují jen poměr výkon/cena. Ten se ale, předpokládám, bude muset časem snižovat.
Nic proti rohozeckému pivu, naopak.
Samoobsluha, (Augustin Gránický, 02.12.2003 14:02) celé vlákno | reagovat
Článek je bohužel pravdivý, ale neklesejme na mysli. V jisté samoobsluze v menším městě východních Čech se začalo nově prodávat lahvové pivo Opat, a to jak 10%, tak 12%! Díky ceně jde dobře na odbyt! Také jistá prodejna potravin na hlavním náměstí jiného východočeského města začala nabízet terno - pivečko z pivovaru Malý Rohozec. Chuť: vynikající, cena: více než lidová (kupř. dvanáctka za 7 Kč - a to má 5,4% alkoholu!!).
Globalizace, (Roman Holoubek, 02.12.2003 12:01) celé vlákno | reagovat
Globalizace, to slovo mi čím dál více nahání hrůzu. Je to jev před kterým se ale nedá utéci. Dostihne nás všude, vždyť o globalizaci jsou mobily, internet, ... Ale přesto všechno bychom si měli uvědomit, že jako každý člověk je jiný, má své "specifické" rysy, zájmy, vlastnosti, tak má i chutě.

Neměli bychom si nechat "krást" rozličnost zboží na trhu. Tak jako ochránci přírody usilují o záchranu ohrožených druhů. Důvod zpravidla není ten, že bychom se bez konkrétního motýla či rostliny neobešli. Důvod je v obohacení, v požitku, v radosti.

Také my spotřebitelé, my pivaři, bychom neměli se ochuzovat o rozličnost chutí. Dle mého názoru "dobrý" pivař není ten, kdo zlomí 10 škopků za večer, ale ten kdo se zároveň pivem obohacuje o nové vjemy o nové chutě.

Střídejme piva, jež pokládáme do svého košíku.

Nejchudší člověk je ten, který žije jednotvárně, každý den, každý týden opakuje ty samé rituály, v pondělí je svíčková, v úterý smažák, ve středu .... a každý den jen to samé pivo.

Mne baví ochutnávat nová piva, a po čase se vrátit k již ochutnaným, vždyť i pivo se mění, tak jako víno, každý ročník má svá specifika, každý vinař má své. A tak jako znalec vín si dopřává rozličná vína. Tak i znalec piva by si měl dopřávat rozličná piva.

Jedině tak se náš život nestane chudým a jednotvárným, a to neplatí jen o pivu, ale i o životě.
RH
Vyhledávání