A jsme u ekonomiky. Plně souhlasím s Petrem Sitařem. Velmi levná cena může odradit jen úzkou skupinu lidí.
A když je řeč o Malém Rohozci, přidám také svůj poznatek. Vaří skvělé pivo a to nezávisle na stupňovitosti. V létě jsem byl v oblasti Českého Ráje. Začal jsem v nejbližším městě (Turnově) shánět Rohozce, leč marně. Všude mi nabízeli euro piva (až na výjimky se skvělými Svijany) a divili se, že si takovéto "nedobré" pivo chci koupit. Jedná se asi o v minulosti zkaženou pověst značky. Nakonec jediné místo, kde jsem Rohozce koupil byl kiosek v pivovaru.
Jednoznačně je vedení pivovaru orientováno technicky (nebo zdejší sládek má výsostné postavení a hlas) a ne obchodně. Tato nevyváženost je jim ovšem na škodu. Vyrábět skvělé (a tím jistě technologicky nelevné) pivo a nemít je komu dodávat je ekonomická sebevražda. Dodávat vzdáleně toto pivo jako NoName za levný peníz je krátkozraké a povede to k zániku. Vždyť i v Praze mají hospodu kde prodávají za dumpingové ceny.
Je potřeba nejprve udělat osvětu okolo komína, promo akce s výčepem za symbolické (ochutnávkové) ceny v Turnově a okolí. Ukázat místním, že mají pivo plné, chutné a pitelné. Spolu s podporou místních akcí by jistě (při svých vlastnostech) místní přesvědčili a získali stálou klientelu. A pak můžou se nejen zachovat na pivovarnické mapě ale i růst.
Škoda, že nebydlím poblíž, hned bych se jim nabídl. Dělám v obchodě už řadu let a tak jak to dělají nyní v Rohozci, tak mám obavy, že o dovolené v roce 2004 už jejich pivo neochutnám. A to je škoda.
Koukám, že jsem se nechal strhnout od Ceny k článku o Malém Rohozci, ale vždyť to souvisí.
Původně jsem se chtěl podepsat jako další nemoderní pivař. Ale co znamená moderní a co ne? Je snad moderní ten kdo jde s davem? Či ten kdo je naopak v úzké zájmové skupině? Ne, slovo moderní je o něčem jiném. A tak se podepíši jako "dobrý" pivař
Roman Holoubek
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
A když je řeč o Malém Rohozci, přidám také svůj poznatek. Vaří skvělé pivo a to nezávisle na stupňovitosti. V létě jsem byl v oblasti Českého Ráje. Začal jsem v nejbližším městě (Turnově) shánět Rohozce, leč marně. Všude mi nabízeli euro piva (až na výjimky se skvělými Svijany) a divili se, že si takovéto "nedobré" pivo chci koupit. Jedná se asi o v minulosti zkaženou pověst značky. Nakonec jediné místo, kde jsem Rohozce koupil byl kiosek v pivovaru.
Jednoznačně je vedení pivovaru orientováno technicky (nebo zdejší sládek má výsostné postavení a hlas) a ne obchodně. Tato nevyváženost je jim ovšem na škodu. Vyrábět skvělé (a tím jistě technologicky nelevné) pivo a nemít je komu dodávat je ekonomická sebevražda. Dodávat vzdáleně toto pivo jako NoName za levný peníz je krátkozraké a povede to k zániku. Vždyť i v Praze mají hospodu kde prodávají za dumpingové ceny.
Je potřeba nejprve udělat osvětu okolo komína, promo akce s výčepem za symbolické (ochutnávkové) ceny v Turnově a okolí. Ukázat místním, že mají pivo plné, chutné a pitelné. Spolu s podporou místních akcí by jistě (při svých vlastnostech) místní přesvědčili a získali stálou klientelu. A pak můžou se nejen zachovat na pivovarnické mapě ale i růst.
Škoda, že nebydlím poblíž, hned bych se jim nabídl. Dělám v obchodě už řadu let a tak jak to dělají nyní v Rohozci, tak mám obavy, že o dovolené v roce 2004 už jejich pivo neochutnám. A to je škoda.
Koukám, že jsem se nechal strhnout od Ceny k článku o Malém Rohozci, ale vždyť to souvisí.
Původně jsem se chtěl podepsat jako další nemoderní pivař. Ale co znamená moderní a co ne? Je snad moderní ten kdo jde s davem? Či ten kdo je naopak v úzké zájmové skupině? Ne, slovo moderní je o něčem jiném. A tak se podepíši jako "dobrý" pivař
Roman Holoubek