úvod
homepage

Komentáře

článku: Minipivovar, mikropivovar, restaurační pivovar...

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
1234
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Re: Kolín, (Dwarf, 14.01.2008 17:04) celé vlákno | reagovat
jsou k tomuto nějaké bližší informace??
Re: Re: Nekompletní a mírně chaotický seznam, (Luděk, 14.01.2008 16:57) celé vlákno | reagovat
http://nornik.wz.cz
...
Ahoj Martine H., zde je odkaz do Žabin, ale neprozraď to bratrstvu P*12 z Turistických známek, jsi-li ten, co tam taky píše :-)
Re: Re: Nekompletní a mírně chaotický seznam, (Martin Štros, 14.01.2008 16:00) celé vlákno | reagovat
A to ani nemluvím o tom, že nahoře nad seznamem je doslova napísané "stav k 1.1.2008" ????
Re: Nekompletní a mírně chaotický seznam, (Martin Štros, 14.01.2008 15:56) celé vlákno | reagovat
Musim přiznat že jsem od Jara Stofka nic jinýho nečekal, když psal o nějakých 96 mini... Počítat zavřené je docela komické - v tom případě ale nevím, proč právě je hranici rok 1989? Proč ne po roce 1948? 1968? 1939? 1918? 1993? 1945? Co má vlastně politika (rok 1989) společného s vařením piva? O budoucích pivovarech je to taky sranda, když J.S. doslova do minulé diskuse psal "v Čechách je teraz funkčných okolo 96 minipivovarov" tenhle jeho výrok je v naprostém rozporu se seznamem tady. (pro J. Stofka: narážím na výraz: teraz funkčných). Nevím jestli už si se slováky nerozumíme, ale tady to je pravdu trochu mimo...
Na druhou stranu uznávám, sestavit seznam dalo práci a přehled je svým způsobem zajímavý, akorát ukazuje něco jiného než "teraz funkčné minipivováry".
Kolín, (Libor, 14.01.2008 15:22) celé vlákno | reagovat
Kolín:
podľa mojich informácií existuje v Starom Kolíne - Sklářuv domácí pivovar (Starokolínské domácí) a ten druhý je ten spomínaný v Polepech....
Re: Nekompletní a mírně chaotický seznam, (Martin z Brna, 14.01.2008 15:00) celé vlákno | reagovat
Ahoj Luďku,
chtěl jsem ze zeptat co myslíš pod Brno-Žabovřesky?
K Roztokám myslím, že tam patří oprávněně.
A ke Kolínu asi takhle? Mini p.Karavainova se přestěhoval do Polep, ale údajně měl vzniknout další ve Starém Kolíně.
A pak třeba taky chybí Sedlec-Prčice, Boštěšice, Zdechovice.
Re: Co je a co není pivovar?, (Marek Kamlar, 14.01.2008 13:40) celé vlákno | reagovat
Úplně nejlepší by bylo rozlišovat pivovary podle toho, zda mají IČO nebo ne. Podle toho už se orientovat dá. Na druhou stranu jsou i pivovary, které sice pivo nevaří (nepočítáme-li zkušební várky), ale IČO mají (např. Kostelec). A pak se v tom pivaři vyznejte...
Re: Re: Re: Re: Kácov, (Honza, 14.01.2008 12:55) celé vlákno | reagovat
Ano Bakalar ma sice kapacitu cca 300 tisic hl, ale vari, jak vsichni vime, podstatne mene.

Pokud se na zacatku roku prihlasi na uradu s tim, ze letos(rok 08) uvari do deseti tisic hl piva, plati nejnizsi spotrebni dan. Pokud by uvaril vic, je to vse jen hypoteza v reakci na Chodyho prispevek-to abyste me nebrali doslova:), doplati rozdil ze spotrebi dane.

A pokud by tedy opravdu prodal jen tech 10 tisic a min hl za rok 08, bude to tedy podle dane minipivovar. Pravda, trochu prerostly:)
Re: Re: Re: Kácov, (Chody, 14.01.2008 12:43) celé vlákno | reagovat
Zákon je sice hezká věc. Dle něj je pak minipivovarem např. Bakalář v Rakovníku. A já si dovolím tvrdit, že tomu tak logicky není.
Re: Re: Re: Re: Kácov, (Honza, 14.01.2008 12:40) celé vlákno | reagovat
Pivovary se rozlisuji podle vystavu a nasledneho placeni spotrebni dane. A ty s vystavem do deseti tisec hektolitru piva za rok plati nejmin.

Jinak si nejsem jisty, jestli legislativa ma na to jeste nejake dalsi hlediska.
Nekompletní a mírně chaotický seznam, (Luděk, 14.01.2008 12:32) celé vlákno | reagovat
Připadá mi to taky jako míchání jablek, hrušek a třešní - v seznamu chybí např. Brno - Žabovřesky, Moravský Krumlov - pan Zachurčok, Plzeň - minipivovar Na Rychtářce (už má velký nápis na boční zdi mazaně pod lešením), Plzeň - Joe´s Garage Brewery, Teplice - CzechBeerMan (taky doma vařil a děcka míchaly, jak jen mohl být opomenut!), naopak nevím, co tam pořád dělají třeba Roztoky nebo Dobruška, pelhřimovský Pablos Tacos je taky hezká chiméra. Nechci být za chytráka, ale takovýhle seznam by tu vysmahlo víc lidí, jen asi chyběl dostatek odvahy. Navíc koukám - kolínský mini je nějak dvojmo - že by zářez za původní přímo v Kolíně a pak za ten stávající v Polepech? Inu, pak je stovka nablízku :-)
Re: Re: Re: Kácov, (Jiří Kaňa, 14.01.2008 12:23) celé vlákno | reagovat
On existuje nějaký takový klasifikační zákon/vyhláška?
Re: mini, (Honza, 14.01.2008 11:52) celé vlákno | reagovat
Ano, psal jsem to uz do clanku. V prehledu je vse, co "si vydalo etiketu".

Ale na druhou stranu se i u nas stalo, ze z homebreware je piko pivovar, ktery sva piva prodava. A treba z toho seznamu vzejde nekdo dalsi...
Re: Re: Kácov, (Honza, 14.01.2008 11:50) celé vlákno | reagovat
Nerad bych se pletl, ale minipivovar u nas ze zakona ma vystav do deseti tisic hektolitru piva za rok?
Re: Kácov, (Chody, 14.01.2008 11:47) celé vlákno | reagovat
Mám dojem, že když jsem jej onehdá zařadil mezi mini, tak jsem byl opraven z pivovaru, že se mezi mini sami nepočítají.
Stejně tak se mezi mini nepočítá sám pivovar Kout na Šumavě, i když výstavem mezi ně asi patří. Výhledově chce však mít výstav stejně velký jako před zavřením...
mini, (KID, 14.01.2008 11:41) celé vlákno | reagovat
Jaroslav Srofko smíchal hrušky s jabkama. Homebrewing a minipivovary. Kdyby každý homebrevář měl být považovaný za pivovar, tak je ten seznam o pár set položek delší.
Kácov, (Martin Štros, 14.01.2008 10:53) celé vlákno | reagovat
Podle mě už to není minipivovar, ale spíš klasický průmyslový pivovar, měřeno výstavem je na úrovni Herolda a už připravuje i lahvové pivo.
Re: Co je a co není pivovar?, (Roman Holoubek, 14.01.2008 09:59) celé vlákno | reagovat
Ano, funkční pivovar je ten podnik, který má licenci, živnost, je zaregistrován na celním úřadě, právě nyní vaří a jeho produkt si byť na jediném místě na světě mohu legálně a oficiálně koupit.
Vše ostatní je pak chvályhodný Homebrewing.
Nebo jde o pivovar, který ještě nefunguje, byť vařil zkušební várky, nebo už nefunguje - tolik k seznamu. Pokud je výsledek snažení pitelný a chutný, pak jde o významnou zásluhu na poli poctivého pivovarnictví.
Re: Co je a co není pivovar?, (Jiri.J, 14.01.2008 09:43) celé vlákno | reagovat
Asi tak nějak, pivo by mělo být prodejné. Vaří-li někdo pivo doma v prádelním hrnci, tak to skutečně není pivovar.
Pokud vím, tak je potřeba licence a živnost na vaření piva. o ještě nevzniklých a už zaniklých pivovarech nemluvě.
Co je a co není pivovar?, (Chody, 14.01.2008 08:50) celé vlákno | reagovat
No pro mě je pivovar či minipivovar, takové zařízení, jehož produkty si může každý oficiálně zakoupit, byť jen na jednom místě na světě. Takže homebrewing mezi pivovary nepočítám, stejně tak jako mini, které ještě komerčně nevaří.
1234
Vyhledávání