úvod
homepage

Komentáře

článku: Reakce Sdružení přátel piva na test levných piv MF DNES

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Opat má pivní charisma, (Tomáš Semrád, 27.10.2006 07:54) celé vlákno | reagovat
Piva z broumovského pivovaru považuji já osobně za vůbec jedna z nejcharismatějších na naší pivní scéně. Myslím si, že pivo, jež takto názorově dokáže rozdělit pivní populaci, nemůže být pivem špatným, nýbrž je pivem s výrazným chuťovým charakterem, což někomu vyhovuje, jinému zase naopak vadí. Já však takováto piva oceňuji oceňuji, poněvadž jsou svérázná a osobitá. Sterilních a unifikovaných piv z velkopivovarů je požehnaně...
Pokaždé co jsem kdy Opata pil, jsem si na něm vždy pochutnal.
A ještě ke zmínce Martina Štrose o jihlavském Pivoji, jež v testu MF Dnes chyběl. I já považuji toto jihlavské lehké pivo za dobré a mně taktéž chutnající a celkem by mě zajímalo jak by v konkurenci testovaných dopadlo.
Neni G jako G, (Marek Kamlar, 10.04.2006 14:27) celé vlákno | reagovat
Vsiml jsem si, ze se v nekolika reakcich na clanek zminuje pojem "lepsi G". Rad bych k tomu napsal take par radku.

Nic takoveho, jako lepsi G, podle me neexistuje. Pokud se delaji degustace, tak se totiz jiste nepouziva Gambrinus z Plzne, ale z Popovic. Pred casem probehlo srovnavani G vyrobeneho v Plzni a G vyrobeneho v Popovicich. A vysledek? Gambrinus z Popovic vysel v testu lepe nez ten plzensky. Pan Semik, plzensky sladek, se za tento vysledek musel jiste stydet, protoze tak bylo jednoznacne prokazano, ze vyrabet pivo jedne znacky ve vice pivovarech je proste nesmysl. Vzdy zalezi na vode a ani sebelepsi technologie a snaha o zachovani vyrobniho postupu nemuze kvalitni vodu nahradit...

Mozna to take mnoho z Vas nevi, ale Gambrinus i Kozel se normalne vari jako trinactistupnova piva. Po vykvaseni a nejakem tom zrani se nareduji pomoci HGB (high gravity brewing) na desitku prip. jedenactku. Staci k tomu specialne upravena vodovodni voda a oxid uhlicity...

Neobjektivnost testu - nic noveho, (Marek Kamlar, 10.04.2006 12:37) celé vlákno | reagovat
Rad bych take prispel svoji troskou do mlyna.

Pokazde, kdyz nejaky z pivovaru prijde s podobnym nizkoalkoholickym pivem na trh, tak ho samozrejme ihned vyzkousim. ne proto, ze bych podobna piva vyhledaval, ale ciste z duvodu rozsireni si rozhledu. Opata resp. Novice jsem take mel tu cest ochutnat a muzu s hrdosti rici, ze u me dopadlo na vybornou. Nejaky Branik ci Mestan se s nim vubec srovnavat nemuzou...

Co se tyce hodnoceni samotneho, pripada mi dost mimo, ze degustaci delali odbornici z Vysoke skoly chemicko-technologicke. Mel jsem/mam tu cest onu skolu studovat, i kdyz jinou specializaci, a tudiz vim, jak to v podobnych testech na skole chodi. Smutnym faktem zustava, ze se na VSCHT uprednostnuji piva z nadnarodnich pivovaru. Je to zpusobeno hlavne tim, ze poradny vyzkum se bez penez delat neda. No a jak jinak ziskat penize, nez oslovit velky pivovar...

Kdysi jsem chtel studovat na zdejsim "ustavu kvasne chemie a bioinzenyrstvi", ale brzy jsem zjistil, ze dokud na skole budou lide jako je doc. Cepicka ci prof. Basarova, nemaji zastanci malych pivovarku na skole sanci. Prazdroj a Gambrinus jsou pro skolu proste vetsim prinosem nez kdejaky maly pivovarek, ktery na vyzkum neda ani korunu...

Na zaberech CT mi chybeli nekteri lide z pivovaru, o kterych byla rec. CT se zminila, ze na degustaci byli pozvani lide zodpovedni za vyrobu toho ci onoho degustovaneho piva. Nejak jsem ovsem prehledl pana Noska, spolumajitele pivovaru Broumov, ktery tam mel jiste byt a sve pivo pripadne obhajovat. Na druhou stranu byli v degustacni komisi nekteri moji byvali spoluzaci, o jejichz objektivnosti by se dalo polemizovat...

Pevne doufam, ze Opatovi tato reportaz zas az tak moc neuskodi. Spousta lidi nastesti ne vsemu, co se v TV uverejni, neveri. Tedy ta cast, kteri nepatri k onomu tupemu stadu, ktere by se nechalo televizi ovlivnovat...

Oprava: AD 6 - Opakuji: rád bych se zůčastnil, ALE..!, (PX, 22.03.2006 14:53) celé vlákno | reagovat
Můžete mi, prosím, pane Erlich, odpovědět na dotaz ohledně toho, zda mám (či Vy máte) jistotu, že si PPAS nepodstrčí do degustace místo běžného Gambrinusu, např "premium", svoje "degustační G 12" jako tomu jistě muselo být na Pivexu (já vím, je to veřejné tajemství, ale všichni to víme). Předem děkuji za odpověď zde, popř. na můj mail.
odpověď, (Tomáš Erlich, 22.03.2006 09:17) celé vlákno | reagovat
Vážený pane Kocián, to není žádný mýtus, ale jde o zkušenost některých odborníků ( sládků z řad velkých i malých pivovarů ) - Prosím, můžete se zeptat.
Co je to za mýtus???, (Jan Kocián, 22.03.2006 03:17) celé vlákno | reagovat
"Chuťová paměť piva jsou tři týdny. Ortodoxní pijáky jednoho druhu piva tak jen těžko vykolejíme."

Tak se mrkněte na: http://modryabbe.wz.cz/index.php?page=degustace
Pane Tomáši Maiere, (Colega, 21.03.2006 17:56) celé vlákno | reagovat
Ne, vaše prohlášení mnou bylo zcela dokonale pochopeno a znechutilo mne. Osmička (!!!) Novic si nic lepšího než poslední místo nezaslouží a kdo ho někdy ochutnal a má čich a chuť, musí to uznat. Sebeklasičtější metoda vaření sama o sobě nemůže nikdy kvalitu zaručit a zde nepochybně nezaručuje. Diacetyl je svinstvo a v pivu ho má být pomálu. Pod značkou Novic a jejím meziročním nárustem produkce se nepochybně skrývá i Novic ležák a Novic bůhvícoještě.
Ad 5: Pivo "přímo z pivovaru" dává prostor PPAS dosadit tam opět svoje lepší "G", (PX, 21.03.2006 16:04) celé vlákno | reagovat
Vždyť dnes nehrozí jako kdysi, že se do obchodu dostane horší várka, tak proč přímo z pivovarů??
Rád bych se přihlásil, ale toto mě odrazuje.
Novic 7°, (Standa Jakoubek, 21.03.2006 12:12) celé vlákno | reagovat
lehkého 7° Novice jsem taky jednou ochutnal, byl v Tescu v akci snad za 1,90-Kč; nejsem schopen posoudit jeno technologickou dokonalost a poctivost, ale můžu říct, že mi opravdu nechutnal; ale rozhodně jsem po něm neměl žádné střevní potíže ani nic jiného negativního; a že mi nechutnal ? to je můj problém, někomu třeba chutná a tak to má být; bez různosti chutí by byl boj za pivní pestrost zbytečný :-)
test II, (Tomáš Erlich, 20.03.2006 21:53) celé vlákno | reagovat
Hrome, to ale byla rychlá reakce.
Velice orientačně a velice stručně odpovídám na vyřčené dotazy:
Ad 1: Samozřejmě záleží na zájmu - max. cca 30 lidí
Ad 2: možné i 2 kategorie, cca 7-10 vzorků
Ad 3: Místo není zatím určené ( pravděpodobně nejmenovaný mikropivovar ) v Praze či blízkém okolí
Ad 4: Datum konání - cca za 2-3 měsíce
Ad 5: Půjde o poměrné rozložení mezi malými a velkými pivovary
Ad 6: Piva budou přímo z pivovarů ( pouze v případu nouze z obchodu ). Vše pouze v lahvovém provedení.
PS: Zájemce pro řady pozorovatelů rádi uvítáme. PS: Samozřejmě též do jitého počtu. Nemělo by jich být více než účastníků :o)
Tomášova degustace - dotazy, (Jiří Kaňa, 20.03.2006 21:40) celé vlákno | reagovat
Docela by mě zajímalo, jak si (zhruba) tu degustaci představuješ. Vypadá to na zajímavou akci :-) Můžeš naznačit aspoň:
1) přibližný počet účastníků
2) přibližný počet vzorků
3) místo (spíš typ prostoru) konání
4) datum konání (veeelmi zhruba - jaro/léto/podzim/zima)
5) co bys do degustace zařadil - průřez?
6) jak shromáždíš vzorky?

Každopádně se hlásím, alespoň jako pozorovatel.

Dík
test II, (Tomáš Erlich, 20.03.2006 20:42) celé vlákno | reagovat
Vážení přispěvatelé do této diskuze i ostatní čtenáři. Každý článek a to nejen zde uvedený, který rozproudí debatu, jenž se drží faktů a nezachází příliš do osobní roviny či snad dokonce vzájemnho osočování či vulgarit je vždy jen vítán a svědčí i o jisté "trefě do černého". Mám v tomto případě však jen poloviční radost, neboť vedle seriózní diskuze a jednotlivých zkušeností konzumentů, se některé reakce neobejdou bez osobních invektiv a vulgarit, což je škoda. Je samozřejmé, že každý lidský jedinec je tvor zcela originální, mající své vlastní potřeby, názory a samozřejmě i chutě. SPP nikdy nikomu nevnucuje své názory, pouze prezentuje jistou poměrně velkou pivovarskou skupinu lidí. A to co nám a našim členům přijde divné, co nám ale i řadě ostatních pivařů bude vadit, dáme vždy najevo. Po letech jisté stagnace našeho sdružení budeme na řadu těchto aspektů reagovat a upozorňovat stále častěji a budeme využívat i vlivu a jména, který nejen u nás máme. ( Dle budoucího možného vyjádření jistého přispívajícího - půjde o vliv jistě hodně "vysomrovaný" ). Čekají nás nová velká témata ( nikoliv jen test levných piv - která jsou v tomto ohledu věcí spíše poddružnou ) jako např. NRW lahve, zavření některých pivovarů apod. Veškeré aktivity je však důležité vždy posoudit z více stran a je nutné v zájmu ochrany českého spotřebitele být i dostatečně objektivní.
Tolik můj delší úvod. To hlavní, co mne při této příležitosti a diskuzi napadlo je jiné. Vyzývám všechny nespokojence a to nejen s tímto článkem, zastánce europiv a "nových" technologií, aby se přihlásili k nám na adresu SPP info@pratelepiva.cz, nebo přímo na mojí adresu ( je uvedena v podpise ) a zúčastnili se otevřeného testu lahvových piv, který bychom rádi pro všechny zájemce uskutečnili. Náš test nebude mít za úkol dokazovat na čí straně je pravda - každý má svou vlastní chuť, nebude posuzován ani z odborného hlediska, nebude ani pokusem někoho zesměšnit a již vůbec nebude o tom, poznávat jaké pivo vlastně pijete. Bude pouze sondou do jiného vzorku lidí, aby měli ev.šanci poznat jiná piva a říct si tak, která piva jim skutečně zcela objektivně nejvíce chutnají. Test zaštítíme přítomnými pozvanými novináři, aby nikdo nemohl pochybovat o naší objektivitě. Najde-li se dostatečný počet zájemců, rádi tento projekt uskutečníme. Tato akce nebude zcela záměrně určená členům SPP ani známým odpůrcům europiv nejen na těchto internetových stránkách. Jde nám skutečně o lidi, jehož názoru si ceníme, byť s ním třeba nesouhlasíme. Tuto aktivitu časem podpoříme samostatnou výzvou.
PS: Chuťová pamět piva jsou tři týdny. Ortodoxní pijáky jednoho druhu piva tak těžko "vykolejíme" z jisté dávky subjektivity. Přesto bychom velmi rádi tento typ testu uskutečnili. Myslíme si, že výsledky mohou být zajímavé pro každého z nás a jsou zcela otevřené.
Děkuji a omlouvám se za nejen dlouhý úvod. :o) PPS: Co se týká mne samotného, rozhodně nejsem příznivcem levných piv všeobecně ( a ani výčepních piv ), přesto však v rámci mých aktivit a degustací si troufnu říci, že lehké pivo Novic, je z hlediska kvality, výroby i chuti jedno z nejlepších na trhu. Můj hlas je však jen jeden z mnoha, každý má své chutě jiné. Rozhodně jsem však dalek toho, abych tvrdil, že ostatní piva vyvolávají nejen nepříjmné vnitřní pocity. Každý pivovar, ať více či méně oblíbený a dobrý se jistě snaží uvařit dobré pivo. Otázkou pouze zůstává - a to dosti zásadní - za jakou cenu. A tak i ti největší "pivní šejdíři" se v rámci možností které mají ( či jim náš či globální ekonom povolí a umožní ) snaží o pivo o co nejchutnější. Z čeho a jak je toto pivo uvařeno je otázkou jinou a na jinou a jistě velmi dlouhou diskuzi.
Tomáš Erlich, předseda SPP
Důvěryhodnost testů, (Tomáš Maier, 20.03.2006 14:11) celé vlákno | reagovat
A propos, možná by se slušelo napsat, že již dříve byly vysloveny pochybnosti ohledně obdobných testů - viz http://www.beers.cz/index.php?detail=10088
Kategorie levných piv, (Tomáš Maier, 20.03.2006 11:02) celé vlákno | reagovat
Pane Colego,
naše vyjádření bylo Vámi patrně špatně pochopeno. Rozhodně jsme neobhajovali obecně kvalitativní znaky tzv. levných piv. Musíme ale respektovat, že tento segment piva na trhu existuje a že má své příznivce. Jsou ale příležitosti, pro které jsou tato levná (a obvykle nízkoalkoholická) piva jako stvořená i pro příznivce ležáků – např. práce v horkém a prašném prostředí. My jsme svojí reakcí pouze chtěli vyslovit zásadní nesouhlas s umístěním Novice v rámci KATEGORIE LEVNÝCH PIV.
A ještě k Vašemu "pokusu o urážku". Uvědomte si, že tímto agresivním tónem (a netýká se to pouze této Vaší konkrétní reakce) shazujete zejména sám sebe.
Kriterium - cena, (honza, 19.03.2006 20:38) celé vlákno | reagovat
Jak bylo v clanku MG Dnes receno,jedinym kriteriem byla cena do sesti korun. Piva v teto kategorii jsou urcena zakaznikum, kteri moc neresi, co vlastne kupuji. Jedine, co by je mohlo rozhodit je fakt,ze na lahvi bude napsano "lehke" misto "vyecpni" pivo. Jestli maji 7 nebo 11, to podle me nejspis nevnimaji.
co to zas SPP (somrujeme v pár pivovarech?), (Colega, 19.03.2006 20:01) celé vlákno | reagovat
co to zas stvořili? zodpovědně můžu prohlásit, že znám málo hnusnějších pivupodobnejch tekutin, než je ten osmičkojid Novic z TESCA. když kámoš prohlásil, že se to snad dělá z asfaltu vydrápanýho zpod somráků z hl. nádraží, trefně a dokonale vyjádřil mé pocity. Co to vlastně voni ochutnali, že o tom tak pěkně píšou - nevím. Mně z Broumova celkem chutnalo jen jediný pivo, a to byla "polotmavá" 17° (pokud si dobře pamatuju stupňovitost) - a to ještě s výhradou, že má podivný příchutě. 12° sem kdysi dávno měl, když sem si moh vybrat mezi ní a 10° která měla velmi podezřelý zákal nepodobný všemu přirozenému, co by se v pivu mohlo vyskytnout, a vůbec mne neoslovila. Laxativní efekt jsem ovšem nezaznamenal ani jednou - obecně s projímacíma historkama nesouhlasím a to nijak zvlášť odolnej trakt nemám (třeba na neustávající zvracení po prokalený noci můžu jen doporučit dubovou kůru resp. odvar z ní - probantum est). V kategorii "levných" "piv" vůbec číhá spousta hrůz (za všechny šumáky bych vzpoměl Blanického rytíře, který je konec konců důkazem, že v hoře nikdo nespí a že je to všechno jen zkomolená keltská pověst - kdyby tam totiž někdo spal, tak by se už dávno probudil a soudil se za poškození jména) a hororů (8° herold za 4 z TESCA byl jednu dobu v Hradci symbol všech podobných hrůz - tím si pivovar určitě dost uškodil), na některéž mám dosud živé vzpomínky, byť sem tam se poštěstí narazit na něco. Závěrem bych se chtěl omluvit SPP za pokus o urážku v úvodu, ale hnuli mi pořádně tímto prohlášením žlučí.
nejsou to všechna, (Martin Štros, 18.03.2006 21:27) celé vlákno | reagovat
Ještě bych dodal že byla hodnocena jen některá piva do 6Kč, já znám i další, u nichž by mě zajímlo, jak dopadla- třeba Pivoj z Jihlavy (mně chutná, občas si ho i dám), nebo Potřižiny z Nymburka... a další regionály. Jde o to, že regionální pivovary mají často svá piva do 6Kč která prodávají pod svou značkou "pod komínem" To je něco jiného než výrobky pro obchodní řetězce...
Olivětínský Novic, (Pivař-sběratel, 18.03.2006 19:36) celé vlákno | reagovat
V podstatě se ztotožňuji s příspěvkem od - Henri - zasláno: 16.03.2006 08:53. Shodou okolností mám taky rád pivo z regionálních pivovarů a minipivovarů. Za nejhorší pivo u nás považuji Gambrinus 10%. K věci - Novice prodávají v Kolíně v Tesku. Není to tak dávno co jsem toto pivo zakoupil a zcela souhlasím s tím co popisuje Henri. Bylo to daleko nejhorší ze všech těch levných piv, co jsem kdy pil. Takovou chuť piva ( pokud se to dá u 7 % Novice nazvat) jsem nikdy u piva nezažil. Před tímto 7% Novicem jsem ochutnal z Broumova např. lahvovou 10 % a 13 % a byla to velice chutná pivka. Ale jak říkám 7% Novic z Teska to je hrůza a děs. Mě překvapilo spíš předposlední místo Staročecha z Nymburka. Z tzv. levných piv je jedno z nejlepších. Na rozdíl od SPP a kvality či nekvality sedmičky Novice mě překvapilo, že v testu MF porovnávala mezi sebou piva od 7% - 10%. Poté je zcela jasné, že vyhraje 10% z Braníku a poslední bude levné 7 % pivo.
Poděkování, (Jan Kocián, 18.03.2006 00:56) celé vlákno | reagovat
Děkuji Njorlojovi a Petrovi, že mne pochopili.
Děrovaná etiketa, (Martin Štros, 17.03.2006 22:04) celé vlákno | reagovat
Aha, díky za osvětlení, to víš, já se o sběr etiket nezajímám, tak proto byl ten můj příspěvek tak naivní :-)
12
Vyhledávání