úvod
homepage

Komentáře

článku: Jak si (také) lze udržet hospodu

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle času

Neštřeme Prazdoj, on také nikoho nešetří..., (Tomáš Semrád, 03.04.2006 06:25) celé vlákno | reagovat
Nevidím jediný důvod proč by měl tady někdo Prazdroj v reakcích šetřit. Jistě, nedělám si iluze, že jemu podobné praktiky dělají i ostatní velké pivovary, ale už to tady zaznělo. Plzeňský gigant je opravdu tím největším, s velkým náskokem co se týká podílu na trhu (druhý Staropramen má cca 15 % trhu, zatímco Prazdroj cca 50 %..). Musí tak být připraven, že jeho jednání a chování bude nejvíce viditelné a tudíž lidi nejvíce provokující! Jen houšť a více, abysme všichni, nejen ti co ho pijí viděli, jak má hospodské a jeho štamgasty omotané okolo prstu. A jak vidno UOHS to nijak moc nevadí...
A co se týká kvality piva Pilsner Urquell, tak přece Prazdroj vyhlásil akci "za čisté trubky", takže nechápu (viz příspěvek jana Kociána) jak se mohou v trubkách kudy teče tento "skvost" v hospodách ke štamgastům množit bakterie, které způsobují údajnou nakyslost, když prý každý hospodský, jež ho točí musí pravidelně tyto trubky čistit a pracovníci Prazdroje to při každé návštěvě mají kontrolovat. Nesou stejný díl zodpovědnosti jako hostinský. Pokud se tak někde děje pravidelně, pak se jedná pouze o velkohubá prohlášení ze strany PP a populismus a o jistý druh své reklamy a prezentace...
Pijem to co nám chutná, (Dandy, 22.11.2005 11:27) celé vlákno | reagovat
V našem místním skotačišti,si můžeme vybrat ze dvou druhů piva. PU 12" za 20 kč, a Janáček 11" za 13 kč. Vzhledem k cenové relaci konkurentů je jasné, kterého piva se prodá víc a které je chuťově i vzhledově lepší. Když si dáte ve středu PU které je v trubkách od neděle tak si moc nepochutnáte a nepomůže mu ani reklama ani Národní divadlo.
Proto čest a sláva všem kteří hledí na kvalitu a ne na kvantitu.
jednoduché počty !!!, (sep, 08.11.2005 21:28) celé vlákno | reagovat
Čeští hospodští si myslí , že jim počty jdou !!!
tak počítejte se mnou :
Gambrinus 10% - smlouva 9 let - 300 000 za reklamu
a např. Polička 10% - smlouva / 0 /- hotovost žádná !!
nákupní rozdíl mezi G 10% a Pol. 10% je asi 400 kč na sudu 50 L. 800kč na HL.
Musím vytočit 540HL za rok. To máme 540 krát 800 =432 000 !!!!!!! za rok ! A zkuste to ještě , krát 9 let .
a kde je těch "reklamních" 300 000 ???? Vy počtáři !!!


Žádná sleva není zadarmo !!!

Atˇ Vám všem chutná G 10%
Jen aby se nezapomělo..., (Martin Borský, 24.10.2005 19:05) celé vlákno | reagovat
... připomínám, že v nedávné minulosti se Prazdroj zbavil pivovarů v Karlových Varech, Chebu a v Domažlicích, které zvláštním způsobem české privatizace dostal do a.s.Plzeňské pivovary. Pivo ze jmenovaných pivovarů ještě dobře pamatuji. Bylo rozhodně nesrovnatelně lepší než dnešní G-hnus a jistě bych si ho dal daleko radši než PU!
Jak to bylo a je s ÚHOSem, (Míra, 20.10.2005 12:07) celé vlákno | reagovat
U ÚHOS to bylo takhle: I. 1. ÚHOS udělil Prazdroji a Radegastu za tyto smlouvy uvedenou pokutu. 2. Zakázal nadále používat nedovolené ustanovení ve smlouvě, kde se hospodští zavazují na několik let k minimálnímu odběru piva. 3. Přikázal, aby Prazdroj a Radegast oznámili všem hospodským, že toto ustanovení je neplatné. Prazdroj podal rozklad (odvolal se). Zamítnuto. Tím bylo řízení ukončeno a věc skončena. Pokuta zaplacena, hostinským se nic neřeklo a smlouvy se používají dál.
II. Poté požádal Prazdroj o výjimku. Zamítnuta. Odvolali se. Odvolání z procedurálních důvodů vyhověno a věc vrácena, protože se tím nezabývali tolik, kolik měli (jinak řečeno: měli se s nimi o tom víc bavit, ale stejně asi nepovolit). Toto ještě tedy není ukončeno.
Současný stav: tyto smlouvy jsou zakázané (resp. to ustanovení v nich) a nesmí se používat. Prazdroj to ví a používá je dál. Je tedy možné pokutu považovat za součást i tak malých nákladů na "reklamu", které se asi vyplatí.
UOHS, (Petr Sitař, 20.10.2005 08:59) celé vlákno | reagovat
Nedalo mi to a kouknul jsem se na stránky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Dne 3. 6. 2003 předseda ÚOHS uložil pokutu ve výši 2,3 milionu korun společnosti Plzeňský Prazdroj za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Jednalo se právě o výše uvedené smlouvy. PP po té zažádal o povolení individuální výjimky ze zákazu dohod narušujících hospodářskou soutěž. To UOHS nepovoli. PP podal rozklad a předseda UOHS původní nepovolení vyjínky z důvodu zásadního pochybení UOHS zrušil a věc vrátil prvostupňovému orgánu k novému projednání a rozhodnutí. Trochu zamotané.

Jinak řečeno PP zaplatil za tyto smlouvy v roce 2003 pokutu, ale v pohodě je používá dál. Takže si myslím, že špatné reakce na hlavu PP jsou oprávěné. Ostatní pivovary také bojují o hospody nečestně, ale PP nejvíc. Problém je vtom, že nějakých 2,3 milionů asi PP nerozhodí.

PS: A mám pocit, že jsem v novinách četl, že PP dal udělení pokuty k soudu.

PSS: Stránky UOHS jsou http://www.compet.cz.
úřad pro hopodářskou soutěž, (Radek, 20.10.2005 08:44) celé vlákno | reagovat
Neměly by tyto praktiky velkých pivovarů zajímat úřad pro hospodářskou soutěž? Když nic, tak by mě zajímala slepoň reakce tohoto úřadu.
Co to meleš?!, (Jan Kocián, 19.10.2005 17:50) celé vlákno | reagovat
Fando, pivo není krev - a krev není pivo!

Údaj o množství objemového alkoholu v pivech je udáván v procentech, a ne v promile!!!
Prazdroj 11°, (Fanda, 19.10.2005 16:19) celé vlákno | reagovat
Nedá mi než reagovat na komentář o Zlatopramenu 11°. Ne že bych byl jeho přílišným příznivcem, ale jsem spíše odpůrcem Prazdroje jako piva s hořkostí vylouhovaného vrbového proutí. Navíc Prazdroj je sice ležák, ale s objemovým obsahem alkoholu 4,4 °/°°. Jestli to není jedenáctka, tak už nic. A navíc za slušné peníze. Podotýkám jenom, že jedenáctka má i 4,7 °/°° alkoholu. Netvrdím, že mezi stupňovitostí a objemovým obsahem alkoholu exituje úplná přímá úměra, ale úměra ano.
Prazdroj 12, (Jan Kocián, 19.10.2005 13:46) celé vlákno | reagovat
Ale abych se zastal Prazdroje 12 - je to velmi dobré pivo. Problém je v tom, že skoro nikde se neprovádí sanitace pivního vedení tak, jak by se provádět měla... no a výsledkem je přemnožení bakterií mléčného kvašení, jejichž "výkaly" pivo ničí. Snad nejmarkantnější je to právě u Prazdroje 12, kdy pivo dostává nakyslou chuť a někdy dokonce páchne po močůvce! FUJ!

Ale díky tomuto pivovaru bývá Plzeň v letních podvečerech a večerech krásně provoněna ječným sladem. MŇAM!
Zlatopramen 11 - FUJ!, (Jan Kocián, 19.10.2005 12:57) celé vlákno | reagovat
Teď jsem akorát dočetl ten článek o úspěších Zlatopramenu. To je fakt ale bomba, vždyť Zlatopramen 11 je vodové pivo s nepříjemně ostrým řízem a při jeho konzumaci se sám sebe ptám: "Kde je sakra ňákej ten chmel?!" *7,5 bodu z 10*

Drinks Union, a.s. ale umí i dobrá piva.
Březňák 12 *8,5*
Dačické 12 *9*
Louny 12 *9*

Ale zpět k té nekalé reklamě. Reklamní slogan "o stupeň lepší" by měl znít "o stupeň horší", jelikož Zlatopramen 11 už je klasifikován jako ležák... a v kategorii ležáků převažují dvanáctky, tj. piva s extraktem původní mladiny kolem 12 procent (většinou ale těsně pod 12 kg extraktivních látek ve 100 kg mladiny). Chlubit se tím, že 11 je lepší než 10 - to je jako tvrdit, že hrušky jsou lepší než jablka. Takže porovnávejme hrušky s hruškami, a jablka s jablkami!


levnost, (petr, 19.10.2005 10:53) celé vlákno | reagovat
... taky se mi zdaji penize nabizene v "reklamni smlouve" jako trapne nizke. Kdyz si vezmete kolik stoji natoceni reklamniho spotu a pak jeho neumorne opakovani v televizi dokola, a dokola, a dokola a ....... dokola ..... az do zblbnuti. Nekomu se samozrejmne tento "jidassky peniz" hodi, protoze se za nej prakticky da zrekonstuovat "mysi dira" na "slusnou hospodu". A nekteri nastesti odolaji. A ti potom bohuzel nekdy slysi "Franto, to se neda pit, proc nemame G-ecko?..." To si potom lokalni patriot musi pripadat jako blbec. Ale i tak diky za jejich odvahu s jakou cepuji neco co "neznate z reklamy"
I jiné, (Zbyněk, 19.10.2005 09:18) celé vlákno | reagovat
S pravděpodobností hraničící s jistotou se to týká i jiných pivovarů, ale PP je daleko, daleko největší (jen si vem jeho podíl na pivním trhu) a nejsilnější. Proto navrhuji když už se tedy jedná o ,,reklamu,, tak si říct o větší peníze!!! Jestli někomu přijde 300 000,- jednorázově za 10 let a s odběrem určitého množství piva!!! hodně??!! (pozn. v článku mi ta čísla nějak nesedí: 250000 za 10 let a 300000 za 9 let???) tak mě určitě ne, vždyť jde o reklamu a tam se točí jiné peníze!!!
Re_Co jiné..., (Chody, 19.10.2005 09:16) celé vlákno | reagovat
Jednou byl uvedený případ ze smlouvy Prazdroje, tak proč to skrývat? A moje odpověď? Pokud není ten špatný jen Prazdroj, tak je určitě nejhorší, tím co provádí po celé republice.
A co jine velke pivovary?, (Honza, 19.10.2005 08:19) celé vlákno | reagovat
A ze by tim spatnym byl jenom Prazdroj? Puvodne jsem Jirkovi nechtel povolit, aby se Prazdroj uvadel jmenovite, protoze jsem cekal spatne reakce jen na jeho hlavu. TAkze se ctenaru ptam: Je ten spatny opravdu jen Prazdroj?
Čest ..., (Chody, 19.10.2005 07:18) celé vlákno | reagovat
... všem majitelům hospod, kteří točí piva malých a středních pivovarů a tím přicházejí o zajímavé částky za "reklamu". A ještě větší těm, kteří tato piva netočí jako přítoč, ale jako hlavní a jediná piva.
Lumpové, (Petr Sitař, 19.10.2005 02:02) celé vlákno | reagovat
Malá citace z článku "Po vlastech českých za českým pivem I":
"... A omezené značky jsou značky z pivovarů, které se nechovají podle Morálního kodexu výletu. Morální kodex výletu nehodnotí pivovary podle chuti a kvality piva, ale podle toho jak se pivovary chovají na českém pivním trhu..."
A to je přesně ten důvod, proč jsou produkty Plzeňského Prazdroje Morálním kodexem TDBR stále zakazované a omezované. Protože Prazdroj se neustále snaží nekalým způsobem koupit všechny české hospody. Ať jde se všemy svými skvělými pivy k šípku šupák jeden!
Je to smutné!, (Jan Kocián, 19.10.2005 00:26) celé vlákno | reagovat
Všechny tyto smlouvy - to je pouze jakási pojistka. Prazdroj si je dobře vědom toho, že hostinští nikdy nepřestanou čepovat Gambrinus, protože tím by přišli cca o 80 % své dosavadní klientely s tím, že by získali 20 % nových štamgastů, kteří toho ovšem tolik nevypijí. Kdo by si takto dobrovolně snižoval tržby a ještě k tomu se vystavoval nadávkám od všech svých bývalých zákazníků?! Jenom blázen!
Vyhledávání