úvod
homepage

Komentáře

článku: Hospoda z druhé strany výčepu I. – Evidence piva

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

podmiraky, (Ladin, 23.01.2009 08:24) celé vlákno | reagovat
Autorem i Romanem popsana evidence je sice dobra na celkovou vytoc, tedy cisnik by mel odevzdat trzbu treba za 50 litru. Ale uz to bohuzel neni schopne poznat, zda cisnik prodal 50 litru jako sto poctivych pullitru nebo jako stodeset podmiraku. Nebo se pletu? Resi se nejak v restauracich pri odevzdavani trzby po jakych mirach (tretinky jsou drazsi) cisnik to pivo proda? Jsou majitele, kteri podmiraky do urcite hranice toleruji a neprimo tim motivuji cisniky, aby si timto zpusobem vydelavali?
Re: podmiraky, (Jiří Kaňa, 23.01.2009 08:30) celé vlákno | reagovat
Oni bohužel jsou i majitelé, kteří po personálu přímo požadují, aby točil podmíráky. Zdůvodňují to třeba tím, že oni taky nevytočí celý sud, protože se přece musí odtočit. Je to sice poněkud slabomyslné, ale lidé jsou různí...
Re: Re: podmiraky, (Roman Holoubek, 23.01.2009 10:39) celé vlákno | reagovat
T s těmi malými pivy mě to také už dříve napadlo. Ne, eviduje se počet vyčepovaných litrů. Takže točí-li číšník podmíráky je to jeho plus. Točí-li třetinky, je to také jeho plus.
Ale pozor, točí-li přesně po čárku - je to jeho mínus. Málokdo dokáže udělat tzv. "suchou" pěnu, takže většina hostinských má v pěně trochu piva. Pak je tu ještě tolerance piva v sudu, Ono se tam vejde něco málo přes 50 litrů, ale pokud pivovar chce, nebo pokud má pivovar nepřesné stáčecí zařízení, tak může hostinský dostat jen 48 litrů.
Re: Re: podmiraky, (Pivni_technik, 23.01.2009 12:27) celé vlákno | reagovat
Přesně tak, jak jsem zmínil v článku - opravdu to je jen a jen na majiteli - pokud není vůle z jeho strany. Jsem rád, že se diskuse rozběhla..
Re: podmiraky, (Pivni_technik, 26.01.2009 15:12) celé vlákno | reagovat
Tento problém je ale možné řešit elektronickým evidenčním systémem, který je zcela přesný.

Takový systém se dá dělit na dva typy - na tzv. kreditní nebo debetní. U kreditního systému musí číšník nejdříve namarkovat do systému to, co chce odebrat, systém mu následně pouze tento daný počet dovolí odebrat a opět se uzamkne.

U debetního systém se po přihlášení číšníka jeho „klíčem (čip, atd.) výčep otevře. Během těchto odběrů se mu vše píše na jeho účet, ze kterého následně přiřazuje položky k jednotlivým otevřeným účtům zákazníků. Takto, zkontroluje-li si host dobře svůj účet, není možné okrádat ani hosta ani majitele. To, co číšník namarkuje odebere a tedy za tento produkt musí odevzdat tržbu. Nemá tedy žádnou motivaci někomu něco účtovat navíc. Tento systém se doplňuje známou cedulkou v provozovně: "Vše co není v originální tištěné podobě na účtence, má zákazník zcela zdarma". Věty číšníka typu „Jéje, ještě jsem Vám zapomněl…a dopíše propiskou" nemají šanci.

Díky tomuto se majiteli razantně zvýší tržby (uvádí se až 30 %!), ušetří mnoho nákladů spojených s celkovou evidencí veškerých tržeb, směn, jednotlivých číšníků a jejich prodeje, vedení skladů a každodenní předávání stavů směn a několik hodin při měření a počítaní stavu při změně směny.

Je to naprosto přesná evidence s dokonalou a přesnou kontrolou! Pro příklad - vypadá to asi takto http://www.cesk.cz/evidencni-vycepy-pivo-vino/
Vyhledávání