Komentáře
článku: Kam kráčíš, české pivní sběratelství? (aneb nejen o neduzích, které tento obor trápí) – část I.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Zobrazit komentáře:
podle času
http://www.aukce.estranky.cz/item416819818_etiketa_na_petku_kocour_varnsdorf_o_decin_.html#photo
a čo tým chceš povedať?
keď si Marek prihodí na etiketu 4 Kč tak je to úplne v pohode. Tu sa bavíme o zvyšovaní cien v rádoch niekoľko 100% a o klamaní v snahe niekoho ošklbať....
takže etiketa za 14 Kč ma vôbec -(pardon za výraz) "nesere"
ešte jedna drobnosť: znova otvorený Rýmařov - v pivovare majú sklo v cene 99 Kč
a na Aukre a burze bol predávaný aj za 400 a bol označený ako rarita.... pritom v pivovare je bežne k zohnatiu.....
takže etiketa za 14 Kč ma vôbec -(pardon za výraz) "nesere"
ešte jedna drobnosť: znova otvorený Rýmařov - v pivovare majú sklo v cene 99 Kč
a na Aukre a burze bol predávaný aj za 400 a bol označený ako rarita.... pritom v pivovare je bežne k zohnatiu.....
Jeste bych doplnil Liborova slova - at si to kritik zkusi prodavat za tuto cenu sam, kdyz si mysli, ze mit dve koruny na etikete je nejak moc. Kupujici koupi jednu etiketu, napise vam dva maily - v jednom se pta, kolik penez ma poslat a kam, v druhem treba zase oznamuje, ze penize prevedl - na ktere mu samozrejme musite odpovedet. Pak tu jednu etiketu musite zabalit a zanest na postu.
Ne vzdy to nastesti vsichni chteji posilat postou. 99 % sberatelu, kteri me znaji, si to ode me radi prevezmou na nejake sberatelske burze. Usetri mi praci s balenim, sobe zase naklady na postovne.
Sbirani je dnes hodne o aukcich, ale kdo premysli, novinky kupuje mimo. Vetsina obchodu se tak mezi znamymi resi domluvou po mailu. Proc platit Aukru ci nekomu jinemu poplatky, ktere si treba ani nezaslouzi.
Ne vzdy to nastesti vsichni chteji posilat postou. 99 % sberatelu, kteri me znaji, si to ode me radi prevezmou na nejake sberatelske burze. Usetri mi praci s balenim, sobe zase naklady na postovne.
Sbirani je dnes hodne o aukcich, ale kdo premysli, novinky kupuje mimo. Vetsina obchodu se tak mezi znamymi resi domluvou po mailu. Proc platit Aukru ci nekomu jinemu poplatky, ktere si treba ani nezaslouzi.
Ad nová sklenice z Rýmařova:
Kouknete sem:
http://www.aukro.cz/search.php?string=r%C3%BDma%C5%99ov&search_type=1&closed=1&selected_country=56&category_radio=1&order=t&st=gtext&category=19545&category=19546
Cca 10x tataz sklenice za ruzne ceny, pouze jeden jediny prodejce se odvazil napsat, ze se jedna o novinku, tj. sehnatelnou v pivovaru. Ostatni radeji toto zamlceli a tvarili se, ze je to sklenice zanikleho pivovaru, prip. starsi zalezitost znovuotevreneho pivovaru.
Problem kseftovani se ale skutecne neda resit vysokymi cenami primo v pivovarech. Tim pivovary jedine "naserou" 99 % tech slusnych sberatelu, ktere by nejake to obchodovani s novinkami vubec nenapadlo. Reseni vidim v nasyceni trhu, o coz se snazim napr. ve spolupraci s Honzou ja. Je-li neceho nedostatek, rostou ceny, zaplavíte-li trh, zajem opadne.
Vezte, ze cena zminene etikety by byla mnohem vyssi, kdyby s tim Honza delal nejake cavyky. Limitovane edice ale vedou nejen k rustu ceny, ale tez k tvorbe padelku. Nejeden pivovar se s tim jiz setkal. Napr. Bohus Novak z Velichova - mezi sberateli koluje pivni tacek, ktery byl vyroben v nemecku bez jeho vedomi. Tacek je evidovan v katalogu jako katalogove cislo 1 (http://www.pivnikuriozity.com/cz/index.php?stranka=nove&pivovar=Velichov). tato neblaha zkusenost nastesti pana Novaka donutila k tomu, aby nechal udelat vlastni tacky.
Je jasne, ze bez vzajemne spoluprace sberatelu a minipivovaru, pujde sberatelstvi od 10 k 5. Minipivovary budou prichazet o zisky z prodeje suvenyru a trh bude zaplaven "raritnimi" padelky. Vazne je vam, pivovarsti, pivni sberatelstvi uplne ukradene?
Kouknete sem:
http://www.aukro.cz/search.php?string=r%C3%BDma%C5%99ov&search_type=1&closed=1&selected_country=56&category_radio=1&order=t&st=gtext&category=19545&category=19546
Cca 10x tataz sklenice za ruzne ceny, pouze jeden jediny prodejce se odvazil napsat, ze se jedna o novinku, tj. sehnatelnou v pivovaru. Ostatni radeji toto zamlceli a tvarili se, ze je to sklenice zanikleho pivovaru, prip. starsi zalezitost znovuotevreneho pivovaru.
Problem kseftovani se ale skutecne neda resit vysokymi cenami primo v pivovarech. Tim pivovary jedine "naserou" 99 % tech slusnych sberatelu, ktere by nejake to obchodovani s novinkami vubec nenapadlo. Reseni vidim v nasyceni trhu, o coz se snazim napr. ve spolupraci s Honzou ja. Je-li neceho nedostatek, rostou ceny, zaplavíte-li trh, zajem opadne.
Vezte, ze cena zminene etikety by byla mnohem vyssi, kdyby s tim Honza delal nejake cavyky. Limitovane edice ale vedou nejen k rustu ceny, ale tez k tvorbe padelku. Nejeden pivovar se s tim jiz setkal. Napr. Bohus Novak z Velichova - mezi sberateli koluje pivni tacek, ktery byl vyroben v nemecku bez jeho vedomi. Tacek je evidovan v katalogu jako katalogove cislo 1 (http://www.pivnikuriozity.com/cz/index.php?stranka=nove&pivovar=Velichov). tato neblaha zkusenost nastesti pana Novaka donutila k tomu, aby nechal udelat vlastni tacky.
Je jasne, ze bez vzajemne spoluprace sberatelu a minipivovaru, pujde sberatelstvi od 10 k 5. Minipivovary budou prichazet o zisky z prodeje suvenyru a trh bude zaplaven "raritnimi" padelky. Vazne je vam, pivovarsti, pivni sberatelstvi uplne ukradene?
Ano, záležitost s velichovským táckem není bohužel jediná. Před pár lety, když byl otevřen pivovar v Medlešicích, se objevila série tuším šesti kulatých tácků. Sám majitel mi však sdělil, že se jedná o padělky a že pivovar takovou zakázku nikdy neměl.
A toto nikomu nevadi? Jak prekvapujici.
http://www.aukro.cz/search.php?string=kocour&us_id=9754728&country=56
http://www.aukro.cz/search.php?string=kocour&us_id=9754728&country=56
Tak na výzvu je slušné odpovědět.
Sklenice BON.
1) "B" - nejde o pivovarskou sklenici, ale toto sklo si nechala udělat jen pro sebe restaurace Rajka z Valmezu
2) "Bobr" - speciální edice udělaná pro hokejový klub ve Valmezu v dobách, kdy se na zimním stadionu čepovalo pivo ze Zašové a onen Bobr byl název pro desítku. Při začátku mé spolupráce se všechny druhy piva sjednotily pod jednotný název BON.
3) "BON České pivo" - vznikl jen pro export do Polska (tam by nevěděli co je Valašské a proto byl podnázev změněn na prodejně vhodnější České), po zániku exportu se zbylé sklo dodávalo i do hospod u nás.
4) "BON Valašské pivo" - standardní produkt
5) a aby toho nebylo málo je od konce léta 2007 i "BON Czech beer" - naskytla se příležitost dodávat sudové pivo do Řecka a kvůli nim vznikla i tato sklenice.
Jak vidno, vše má své zdůvodnění a historii.
Sklenice BON.
1) "B" - nejde o pivovarskou sklenici, ale toto sklo si nechala udělat jen pro sebe restaurace Rajka z Valmezu
2) "Bobr" - speciální edice udělaná pro hokejový klub ve Valmezu v dobách, kdy se na zimním stadionu čepovalo pivo ze Zašové a onen Bobr byl název pro desítku. Při začátku mé spolupráce se všechny druhy piva sjednotily pod jednotný název BON.
3) "BON České pivo" - vznikl jen pro export do Polska (tam by nevěděli co je Valašské a proto byl podnázev změněn na prodejně vhodnější České), po zániku exportu se zbylé sklo dodávalo i do hospod u nás.
4) "BON Valašské pivo" - standardní produkt
5) a aby toho nebylo málo je od konce léta 2007 i "BON Czech beer" - naskytla se příležitost dodávat sudové pivo do Řecka a kvůli nim vznikla i tato sklenice.
Jak vidno, vše má své zdůvodnění a historii.
Tim "B" jsem samozřejmě nemyslel tu hospodskou, ale vaše první logo, které bylo k sehnání v Bonver-kasínech, ale to jste v Bonu, myslím, ještě nebyl, tak to možná ani nepamatujete. Bylo tam totéž logo jako na reklamních štítech zmiňovaných kasín.
Jako sběratel se samozřejmě o ceny sklenic také zajímám a občas někomu něco v SAHMu také zařizuju, takže jakýsi přehled mám. 50 korun je úplně normální cena. Tedy z pohledu sběratele.
Jinak mám ve sbírce samozřejmě všechny sklenice, které jste vyjmenoval. Chybí mi jen ten vzorek, co je na úvodní stránce Bonovského webu. Jeden sběratel, kterého jsem do Zašové před pár lety kvůli tomu poslal, tvrdí, že prý jsou to jakési vzorky, další sběratel zase mluví o tom, že je to jen počítačově upravená fotka. Pokud to můžete upřesnit, budu rád.
Jako sběratel se samozřejmě o ceny sklenic také zajímám a občas někomu něco v SAHMu také zařizuju, takže jakýsi přehled mám. 50 korun je úplně normální cena. Tedy z pohledu sběratele.
Jinak mám ve sbírce samozřejmě všechny sklenice, které jste vyjmenoval. Chybí mi jen ten vzorek, co je na úvodní stránce Bonovského webu. Jeden sběratel, kterého jsem do Zašové před pár lety kvůli tomu poslal, tvrdí, že prý jsou to jakési vzorky, další sběratel zase mluví o tom, že je to jen počítačově upravená fotka. Pokud to můžete upřesnit, budu rád.
Tak, to "B" (jak píšete z kasín) jsem si nějak neuvědomil. V době mé spolupráce byly poslední zbytky skel s tímto logem a já musel urychleně řešit dodávku nových. Domluvili jsme se na nové veri už s logem BON a grafik připravil několik návrhů. Zároveň jsem řešil web, který doposud nebyl a potisk kamionu. Původně bylo majitelem schválené logo, které je na sklenicích na webu vidět (to samé je i na kamionu). Ale před samotnou objednávkou skla jsme se přiklonili k jinému návrhu a ten už znáte. Odpověď tedy je: logo na webu a kamionu nikdy na sklenici nebylo - jde jen o počítačově upravenou "verzi". Takže dobrá zpráva - nechybí vám žádná používaná sklenice.
Díky za info.
Jen na okraj pro sběratele. Minipivovar nedostane žádné zvláštní rabaty od dodavatele skla. V BONu se objednávalo vždy sklo od firmy SAHM (dle nás nejvíce vydržela jejich zlatá na skle). Za obyčejný štuc s dvoubarevným logem jsme platili cca 35-40 Kč, za tlustostěnné okolo 45 a za pšeničné něco málo přes 45 korun. Připočítáme-li, k ceně marži pro hostinské zabývající se také prodejem skla a něco málo si necháme i pro sebe, pak cena v pivovaru vychází tak jak vychází.
byla zde řeč, ža malé pivovary z důvodu nevědomosti objednávají malé množství.
Ono je to jinak:
1)nejsou peníze na objednání většího množství (skla, tácků, ...)
2) doba se rychle mění a některé produkty se přestanou vyrábět, nebo se vyrobí jen jedna či několik várek speciálu - nemá pak význam objednávat velké množství (etikety, ...)
Ale znám i pivovárky, které si ze zběratelských předmětů udělaly další business. Není nic špatného prodávat s mírným ziskem to co si nechám vyrobit. Ale vydávat každý rok několik sérií etiket, stejného produktu (se stejnými technickými údaji) - to už se pak dá mluvit o devalvaci v oboru.
Ono je to jinak:
1)nejsou peníze na objednání většího množství (skla, tácků, ...)
2) doba se rychle mění a některé produkty se přestanou vyrábět, nebo se vyrobí jen jedna či několik várek speciálu - nemá pak význam objednávat velké množství (etikety, ...)
Ale znám i pivovárky, které si ze zběratelských předmětů udělaly další business. Není nic špatného prodávat s mírným ziskem to co si nechám vyrobit. Ale vydávat každý rok několik sérií etiket, stejného produktu (se stejnými technickými údaji) - to už se pak dá mluvit o devalvaci v oboru.
S nedostatkem penez mate samozrejme pravdu, na druhou stranu kde je receno, ze pivovar musi mit kazdy rok jine logo? Tim mam na mysli i Bona. Napred B, pak Bon, pote Bobr, Bon ceske pivo, Bon valasske pivo apod. Proc bylo/je tolik ruznych log, kdyz na to nebyly penize?
Aktivnich sberatelu sklenic je u nas cca 100, pasivnich, kteri jsou ochotni dat za sklenici 100 korun, dalsi stovka. A pak jsou zde tisice tech, kteri sbiraji jenom okrajove a jenom to, co je za dobrou cenu.
A ze by minipivovar nesehnal 10 ci 20 tisic korun, ktere se mu obratem vrati, tomu se mi vazne nechce verit.
O sberatelich etiket a tacku je asi zbytecne hovorit, protoze zde jsou ceny o jeden az dva rady nizsi, zde tedy problem nevidim.
Co se zalozeni si zivnosti na prodeji suvenyru ze strany minipivovaru, o tom bude rec v 5. ci 6. casti teto serie clanku. Nebudu tedy predbihat, at mate co diskutovat.
Aktivnich sberatelu sklenic je u nas cca 100, pasivnich, kteri jsou ochotni dat za sklenici 100 korun, dalsi stovka. A pak jsou zde tisice tech, kteri sbiraji jenom okrajove a jenom to, co je za dobrou cenu.
A ze by minipivovar nesehnal 10 ci 20 tisic korun, ktere se mu obratem vrati, tomu se mi vazne nechce verit.
O sberatelich etiket a tacku je asi zbytecne hovorit, protoze zde jsou ceny o jeden az dva rady nizsi, zde tedy problem nevidim.
Co se zalozeni si zivnosti na prodeji suvenyru ze strany minipivovaru, o tom bude rec v 5. ci 6. casti teto serie clanku. Nebudu tedy predbihat, at mate co diskutovat.
Mluvite take o tom, ze se produkty pivovaru casto meni a neni mozne tisknout vic etiket apod. Dle meho nazoru neni problem udelat treba o 200 etiket ci 200 tacku vic (zde jsou vyrobni naklady skutecne mnohem nizsi nez u pullitru) a ty rozprodat sberatelum. Pokud se to dela v rozumnem pomeru vyrobene pivo/pocet suvenyru, nikdo to nikomu nemuze vytykat.
v tom mojom komentári som uviedol 6700 , malo byt slovenských-ja sa tým nachválim,proste ich mám za tie roky tolko
zdravim vas,fakt dobrý článok, ja sám som zberatel etikiet CZ a SK, zbieram ich podla katalogu,mám tak dobrý prehlad,ktoré etikety mi chýbajú.Mimochodom len tak pre zaujímavost mám v zbierke českých etikiet 19000 a slovenských 6700 kusov,každá iná.Najviac sa orientujem na české a slovenské minipivovary,hlavne sklenice(mám ich viac ako 100 ks),aspon jeden kus z každého minipivovaru.Zhánam tak isto foto minipivovarov,ich historiu,mám už zopár dobrých kamarátov - majitelov minipivovarov,ktorý mi pomožu v zbierke, za čo im dakujem.Čo sa týka tých aukcií tak tam nechodím ,ale občas tam nazriem a divím aké vysoké ceny sú za niektoré sklenice,tácaky alebo etikety a ja som ich zohnal za bežnú cenu. Tomuto koníčku sa venujem už od 1982,je naprosto čistá pravda,že teraz je to zbieranie o niečom inom,ale to by bolo fakt na dlhú debatu
Tento prvni dil tu byl uz pred mesicem:
http://www.pivnidenik.cz/komentare/clanek/3437/Kam-kracis-ceske-pivni-sberatelstvi-aneb-nejen-o-neduzich-ktere-tento-obor-trapi-cast-I_c14540.htm
http://www.pivnidenik.cz/komentare/clanek/3437/Kam-kracis-ceske-pivni-sberatelstvi-aneb-nejen-o-neduzich-ktere-tento-obor-trapi-cast-I_c14540.htm
To Ladin: Mate pravdu, nicmene oproti minulemu clanku jsou tam doplneny priklady aukci, z nichz je zrejme, kdo jakym zpusobem klame kupujici. Puvodne tam mely byt primo mnohem nazornejsi screenshoty techto aukci, od Aukra jsme ovsem neziskali svoleni k jejich zverejneni. Na me zadosti z nejakeho duvodu nereaguji. Mozna schvalne, mozna jen nemaji cas...
Jinak se muzete tesit na dalsi 4 casti, ktere zde skutecne jeste nebyly.
Jinak se muzete tesit na dalsi 4 casti, ktere zde skutecne jeste nebyly.
Vyhledávání