Komentáře
článku: Kam kráčíš, české pivní sběratelství? (aneb nejen o neduzích, které tento obor trápí) – část I.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času
S nedostatkem penez mate samozrejme pravdu, na druhou stranu kde je receno, ze pivovar musi mit kazdy rok jine logo? Tim mam na mysli i Bona. Napred B, pak Bon, pote Bobr, Bon ceske pivo, Bon valasske pivo apod. Proc bylo/je tolik ruznych log, kdyz na to nebyly penize?
Aktivnich sberatelu sklenic je u nas cca 100, pasivnich, kteri jsou ochotni dat za sklenici 100 korun, dalsi stovka. A pak jsou zde tisice tech, kteri sbiraji jenom okrajove a jenom to, co je za dobrou cenu.
A ze by minipivovar nesehnal 10 ci 20 tisic korun, ktere se mu obratem vrati, tomu se mi vazne nechce verit.
O sberatelich etiket a tacku je asi zbytecne hovorit, protoze zde jsou ceny o jeden az dva rady nizsi, zde tedy problem nevidim.
Co se zalozeni si zivnosti na prodeji suvenyru ze strany minipivovaru, o tom bude rec v 5. ci 6. casti teto serie clanku. Nebudu tedy predbihat, at mate co diskutovat.
Aktivnich sberatelu sklenic je u nas cca 100, pasivnich, kteri jsou ochotni dat za sklenici 100 korun, dalsi stovka. A pak jsou zde tisice tech, kteri sbiraji jenom okrajove a jenom to, co je za dobrou cenu.
A ze by minipivovar nesehnal 10 ci 20 tisic korun, ktere se mu obratem vrati, tomu se mi vazne nechce verit.
O sberatelich etiket a tacku je asi zbytecne hovorit, protoze zde jsou ceny o jeden az dva rady nizsi, zde tedy problem nevidim.
Co se zalozeni si zivnosti na prodeji suvenyru ze strany minipivovaru, o tom bude rec v 5. ci 6. casti teto serie clanku. Nebudu tedy predbihat, at mate co diskutovat.
Mluvite take o tom, ze se produkty pivovaru casto meni a neni mozne tisknout vic etiket apod. Dle meho nazoru neni problem udelat treba o 200 etiket ci 200 tacku vic (zde jsou vyrobni naklady skutecne mnohem nizsi nez u pullitru) a ty rozprodat sberatelum. Pokud se to dela v rozumnem pomeru vyrobene pivo/pocet suvenyru, nikdo to nikomu nemuze vytykat.
Vyhledávání
Ono je to jinak:
1)nejsou peníze na objednání většího množství (skla, tácků, ...)
2) doba se rychle mění a některé produkty se přestanou vyrábět, nebo se vyrobí jen jedna či několik várek speciálu - nemá pak význam objednávat velké množství (etikety, ...)
Ale znám i pivovárky, které si ze zběratelských předmětů udělaly další business. Není nic špatného prodávat s mírným ziskem to co si nechám vyrobit. Ale vydávat každý rok několik sérií etiket, stejného produktu (se stejnými technickými údaji) - to už se pak dá mluvit o devalvaci v oboru.