Komentáře
článku: Propij se… Ale kam vlastně?
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé1 | 2 |
Zobrazit komentáře:
podle času
Tak si myslím, že by se hoši z Kulturního sdružení Kontext měli jít podívat do brněnské provozovny "Mamut" na Baštách, kde se pijí plzeňská piva ze samotočících výčepů na stole a kde návštěvníci-pivaři mezi sebou soutěží, která parta u kterého stolu vypije za určitý čas vícero piva a taky by měli začít konat. Přeci jen pod svícnem bývá největší tma a z Brna je na Bašty mnohem blíže než do Protivína či Strakonic...
Ono to vypadá, že Kontext si nezasedl na pivovary, ale na pivo... tedy - na alkohol, ale zase hoši od Jim Beam se s nimi asi nechtěli bavit, tak jsou pivovary první na řadě...
viz. http://www.sweb.cz/sdruzenikontext/i1.html
viz. http://www.sweb.cz/sdruzenikontext/i1.html
Martin Borský: ono to bude zase hraní se slovíčky, ale obávám se, že jste sice normální Čech (a díky za to), ale ne typický Čech :-)
Já to vnímám tak, že pokud to "chlastám", je prakticky jedno, co to bude...
Europivo není principielně nekvalitní - jenom nezajímavé. A pro "chlástání" ideální... ale o tom moje polemika nebyla - bylo to jenom o tom, že se tady (v tomto státě, ne na tomto serveru) považuje většina lidí za pivní odborníky (a potom jsou klidně schopní plácnout kravinu se svrchním kvašením :-), aniž by tomu cokoliv nasvědčovalo...
Já to vnímám tak, že pokud to "chlastám", je prakticky jedno, co to bude...
Europivo není principielně nekvalitní - jenom nezajímavé. A pro "chlástání" ideální... ale o tom moje polemika nebyla - bylo to jenom o tom, že se tady (v tomto státě, ne na tomto serveru) považuje většina lidí za pivní odborníky (a potom jsou klidně schopní plácnout kravinu se svrchním kvašením :-), aniž by tomu cokoliv nasvědčovalo...
Tomáš Erlich: Uznáte mi ten lapsus se svrchním kvůli vedru? :-) bouchal jsem tady nějaké materiály o imperial stout a jak jsem byl rozjetý a v tom odpovídal, tak jsem se pořád držel myšlenkově té svrchní větve... no nic :-)
K etickému kodexu jenom osobní komentář - ano, i mě lehce našňupl přístup, se kterým mi to nakonec přistálo na stole... Některé momenty jsou zvlášt pikantní (třeba bonz-proces jak vystřežený z někdejší kampaně BSA proti nelegálnímu software, umisťování reklamy do xy metrů od toho a toho (při hustotě uličn sítě některých obcí bude na billboardech časem slušně prázdno) atp.
Nezmiňoval jsem ho proto, že bych ho vnímal jakkoli pozitivně s tím, že všechno spasí... Jde jenom o to, že si každý asi bude dávat pozor.
Jestli to někomu pomůže, nebo je to jenom alibi, je diskutabilní...
Osobně mi připadá soutěž ve vypití jednoho piva na čas celkem normální, rozhodně lepší, než tláskání švestkových knedlíků pod dohledem rozhodčích. Jiné to je ovšem u koncepce "jedem, co stihnem" v případě alkoholu...
K etickému kodexu jenom osobní komentář - ano, i mě lehce našňupl přístup, se kterým mi to nakonec přistálo na stole... Některé momenty jsou zvlášt pikantní (třeba bonz-proces jak vystřežený z někdejší kampaně BSA proti nelegálnímu software, umisťování reklamy do xy metrů od toho a toho (při hustotě uličn sítě některých obcí bude na billboardech časem slušně prázdno) atp.
Nezmiňoval jsem ho proto, že bych ho vnímal jakkoli pozitivně s tím, že všechno spasí... Jde jenom o to, že si každý asi bude dávat pozor.
Jestli to někomu pomůže, nebo je to jenom alibi, je diskutabilní...
Osobně mi připadá soutěž ve vypití jednoho piva na čas celkem normální, rozhodně lepší, než tláskání švestkových knedlíků pod dohledem rozhodčích. Jiné to je ovšem u koncepce "jedem, co stihnem" v případě alkoholu...
Obávám se, že kulturní sdružení z Brna chce eliminovat pivo jako součást životního stylu a posunout ho na šikmou plochu. Pivovarská pouť je především rodinnou akcí, kde si přijdou na své všichni. Bylo by tedy lepší nechat děti doma? Či je vzít sebou na pivní slavnosti, kde by neměly žádné vyžití?
Kontext mi tak trochu připomíná udavačskou éru reálného socialismu.
Kontext mi tak trochu připomíná udavačskou éru reálného socialismu.
Zveřejněno MF DNES:
"Pivní pouť čeká kontrola
Odpůrcům pití alkoholu vadí, že strakonický pivovar chystá pivní soutěže a přitom láká děti. Pivovarskou pouť na strakonickém Podskalí dnes zkontrolují krajští živnostenští úředníci. Kulturní sdružení Kontext z Brna totiž poslalo na úřad stížnost, že pivovar porušuje zákon o regulaci reklamy. Sdružení vadí, že na slavnosti chystá pivovar pivní soutěže a přitom například láká děti. Pivovar odmítá, že by jakkoliv chtěl porušil víkendovou akcí zákon.
Podle brněnského sdružení Kontext, které poslalo na krajský živnostenský úřad stížnost, si pivovar koleduje o pokutu podobně, jako ji dostal před několika dny pivovar Platan Protivín, když uspořádal soutěž ve vypití co nejvíce piv v určeném čase.
„V letáku zvoucím na akci pivovar láká na dětské soutěže či zápis do Guinessovy knihy rekordů v největším počtu dětí na skluzavce. Výrobci alkoholu každopádně zaměřují své aktivity na nezletilé osoby zcela vědomě a úmyslně, neboť velmi dobře vědí, že nejlepší reklamou je, když děti vidí popíjet svůj největší vzor - rodiče,“ míní Milan Berka, který poslal stížnost na živnostenský úřad.
Vadí mu, že na plakátu je například fotografie malých dětí a v popředí půllitr piva. Obává se, že na akci budou pivní soutěže nabádající k nestřídmému pití alkoholu - piva.
Měšťanský pivovar Strakonice, který stoprocentně vlastní město, přitom dosud nezveřejnil, o jaké soutěže půjde. „Zákon neporušíme, protože jednou ze soutěží bude vypít například pouze jednu sklenici piva na čas nebo udržet co nejdéle půllitr ve vzduchu s napřímenou rukou. Znovu zkontrolujeme, zda soutěže neodporují zákonu. Ale už jen například to, že novinku, šestnáctistupňové pivo, budeme prodávat dráže, než pak bude na trhu, svědčí o tom, že nechceme dávat důvod k opíjení se,“ uvedl včera ředitel pivovaru Karel Seknička.
Sdružení Kontext z Brna vadí i závod nejrůznějších plavidel zvaný neckiáda. Tvrdí, že reklama nesmí spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony. „Je nevhodné a nebezpečné spojovat reklamu na pivo s vodáckými závody, když každoročně dochází k utonutí podnapilých vodáků,“ řekl Berka, který na akci upozornil. Pivovar ale neckiádu rozhodně rušit nebude. Už se mu přihlásilo šestnáct plavidel. Krajští úředníci už oznámili pivovaru, že
zkontrolují, zda dodržuje zákon o regulaci reklamy. „Teprve až poté můžeme říci, zda byl porušen příslušný zákon. Při případném vyměření pokuty právnické osobě se přihlíží k závažnosti deliktu, ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem,“ řekl vedoucí krajského živnostenského úřadu Radek Urbánek"
"Pivní pouť čeká kontrola
Odpůrcům pití alkoholu vadí, že strakonický pivovar chystá pivní soutěže a přitom láká děti. Pivovarskou pouť na strakonickém Podskalí dnes zkontrolují krajští živnostenští úředníci. Kulturní sdružení Kontext z Brna totiž poslalo na úřad stížnost, že pivovar porušuje zákon o regulaci reklamy. Sdružení vadí, že na slavnosti chystá pivovar pivní soutěže a přitom například láká děti. Pivovar odmítá, že by jakkoliv chtěl porušil víkendovou akcí zákon.
Podle brněnského sdružení Kontext, které poslalo na krajský živnostenský úřad stížnost, si pivovar koleduje o pokutu podobně, jako ji dostal před několika dny pivovar Platan Protivín, když uspořádal soutěž ve vypití co nejvíce piv v určeném čase.
„V letáku zvoucím na akci pivovar láká na dětské soutěže či zápis do Guinessovy knihy rekordů v největším počtu dětí na skluzavce. Výrobci alkoholu každopádně zaměřují své aktivity na nezletilé osoby zcela vědomě a úmyslně, neboť velmi dobře vědí, že nejlepší reklamou je, když děti vidí popíjet svůj největší vzor - rodiče,“ míní Milan Berka, který poslal stížnost na živnostenský úřad.
Vadí mu, že na plakátu je například fotografie malých dětí a v popředí půllitr piva. Obává se, že na akci budou pivní soutěže nabádající k nestřídmému pití alkoholu - piva.
Měšťanský pivovar Strakonice, který stoprocentně vlastní město, přitom dosud nezveřejnil, o jaké soutěže půjde. „Zákon neporušíme, protože jednou ze soutěží bude vypít například pouze jednu sklenici piva na čas nebo udržet co nejdéle půllitr ve vzduchu s napřímenou rukou. Znovu zkontrolujeme, zda soutěže neodporují zákonu. Ale už jen například to, že novinku, šestnáctistupňové pivo, budeme prodávat dráže, než pak bude na trhu, svědčí o tom, že nechceme dávat důvod k opíjení se,“ uvedl včera ředitel pivovaru Karel Seknička.
Sdružení Kontext z Brna vadí i závod nejrůznějších plavidel zvaný neckiáda. Tvrdí, že reklama nesmí spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony. „Je nevhodné a nebezpečné spojovat reklamu na pivo s vodáckými závody, když každoročně dochází k utonutí podnapilých vodáků,“ řekl Berka, který na akci upozornil. Pivovar ale neckiádu rozhodně rušit nebude. Už se mu přihlásilo šestnáct plavidel. Krajští úředníci už oznámili pivovaru, že
zkontrolují, zda dodržuje zákon o regulaci reklamy. „Teprve až poté můžeme říci, zda byl porušen příslušný zákon. Při případném vyměření pokuty právnické osobě se přihlíží k závažnosti deliktu, ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem,“ řekl vedoucí krajského živnostenského úřadu Radek Urbánek"
mmako mimo jiné napsal: "Tož tak. Považujeme se za pivně-kulturní národ s tradicí. V jednom komentáři se objevuje formulace o "zastáncích kulturního pití a těch normálních" - s tím musím bohužel souhlasit: vzhledem k tomu, že normu v daném sociologickém celku stanovuje většina, je normální být maximalistický násoska, který do krve hájí svoji značku, kterou zhusta není schopní bez loga na krýglu poznat."
Pane mmako, nehrajte si se slovíčky. Já se považuji za normálního Čecha, který má rád normální - dobré až výborné české pivo. Piju poctivé české pivo (většinou z malých pivovarů). Je tedy normální, že nechlastám eurobeer.
Pane mmako, nehrajte si se slovíčky. Já se považuji za normálního Čecha, který má rád normální - dobré až výborné české pivo. Piju poctivé české pivo (většinou z malých pivovarů). Je tedy normální, že nechlastám eurobeer.
Tak na tohle nemůžu nezareagovat... Každý kdo si přečte onen zmíněný Etický kodex s ním jistě bude téměř bez výhrad souhlasit a bude říkat jak je skvělé, že s tím některé pivovary sami od sebe přišly... Potud je vše v pořádku... Problém však je jiný. Tato akce vyvolala zaslouženě dosti negativní bouřlivou reakci mezi téměř všemi malými pivovary a Svazem malých a nezávislých pivovarů "tzv.malým svazem". Proč? Protože šlo o smluvenou akci POUZE velkých, resp.největších pivovarů u nás a to bez jakékoliv konzultace s ostatními ( a to ani v rámci Čsps ), kdy se navíc zcela samozvaně tyto giganti nazvali jako "ZODPOVĚDNÉ PIVOVARY ". Tušíte jak byli představitelé ostatních ( malých ) pivovarů naštvaní? Jak najednou mohli vypadat před médii jejich pivovary, že nejsou podepsaní pod tímto kodexem? To jako že oni nejsou zodpovědní, že s tímto nesouhlasí nebo podobně??? Šlo o neuvěřitelnou a záměrnou urážku malých pivovarů a to pod vznešenými cíly a hesly velkých pivovarů!!!
--------------------
Pod čarou.... PS: Plzeňské pivo není svrchně kvašené ... :o))
--------------------
Pod čarou.... PS: Plzeňské pivo není svrchně kvašené ... :o))
A ještě si dovolím zareagovat na úvod komentáře Tomáše Erlicha - vzhledem k tomu, že v době nedávné (no, pár měsíců to bude) vznikl v rámci uskupení zvaného Iniciativa zodpovědných pivovarů (pracující na půdě ČSPS) jakýsi Etický kodex závazný pro členy, který hned v prvním bodě (po definování základních principů) říká, že reklama nebude představovat nebo podporovat nezodpovědnou konzumaci, obávám se (tedy, já jsem celkem rád), že letos se tupláky budou na slavnostech maximálně držet a daleko víc se ke slovu dostanou soutěže ražení jiného...
A než se strhne křik o tom, že každý zodpovídá sám za sebe - cituji "(členové) Uznávají, že rozhodnutí ohledně konzumace piva je svobodným rozhodnutím každého jednotlivce, jejich cílem je však motivovat jednotlivce k zodpovědné volbě ohledně konzumace piva."
-------------
Pod čarou: znám malý pivovar, který nedeklaruje podporu umírněnému, řekněme spíš "labužnicky-informované" pití proto, aby vypadal jako hezký a hodný, ale čistě proto, že majitele eufemicky řečeno "drásá", když někdo to, s čím se oni mazlí, do sebe háže jedno za druhým tak, že ani necítí chuť...
A než se strhne křik o tom, že každý zodpovídá sám za sebe - cituji "(členové) Uznávají, že rozhodnutí ohledně konzumace piva je svobodným rozhodnutím každého jednotlivce, jejich cílem je však motivovat jednotlivce k zodpovědné volbě ohledně konzumace piva."
-------------
Pod čarou: znám malý pivovar, který nedeklaruje podporu umírněnému, řekněme spíš "labužnicky-informované" pití proto, aby vypadal jako hezký a hodný, ale čistě proto, že majitele eufemicky řečeno "drásá", když někdo to, s čím se oni mazlí, do sebe háže jedno za druhým tak, že ani necítí chuť...
Ponechme stranou to, že hlavním významem slova gurmán je "jedlík, žrout", labužníkem a znalcem je spíše gurmet (gourmand a gourmet, abychom učinili zadost francouzštině), celkově mi provedení soutěže připadá alabastrově pitomé. A to včetně názvu - v češtině existuje dost málo pozitivně vnímaných slov s předponou "pro-" (v ještě lepším případě "z-" - "Zpijte se... do pivovaru..." by možná bylo ještě trefnější.
Pokud bych měl akci vnímat jako ilustraci směřování značky tak, jak o ní v Platanu uvažují, musím se zhrozit. Opravdu chtějí upřednostňovat kvantitu před kvalitou? Rovnítko mezi soutěží a prohlášením "je jedno, co to je, hlavně, když je to studené, je toho hodně a pořádně nás to vygumuje" se rýsuje až hrozivě.
Už i "primitivní" Braník ("a ta pěna, mladej, to sou alpský ledovce") si začíná uvědomovat, že být "proletářsky přístupný" není dobré pozicování značky. Tak proč vyrábět "úspěšné výherce" podle kapacity močového měchýře? Ona taková anonymní degustace dost často odhalí, že chuťové buňky se u většiny "velkokapacitních znalců" celého procesu neúčastní...
Tož tak. Považujeme se za pivně-kulturní národ s tradicí. V jednom komentáři se objevuje formulace o "zastáncích kulturního pití a těch normálních" - s tím musím bohužel souhlasit: vzhledem k tomu, že normu v daném sociologickém celku stanovuje většina, je normální být maximalistický násoska, který do krve hájí svoji značku, kterou zhusta není schopní bez loga na krýglu poznat. Zároveň se konzervativně schováváme za to naše plzeňské svrchně kvašené a tradá... ("co je to za hnus, to ani nepění" "stout" "no fuj, dej sem radši ten gambáč").
To není stesk ani snahat spasit Čechy - jenom konstatování, že chlastat je normální. Tím pádem i soutěž je vlastně v normě....
Pokud bych měl akci vnímat jako ilustraci směřování značky tak, jak o ní v Platanu uvažují, musím se zhrozit. Opravdu chtějí upřednostňovat kvantitu před kvalitou? Rovnítko mezi soutěží a prohlášením "je jedno, co to je, hlavně, když je to studené, je toho hodně a pořádně nás to vygumuje" se rýsuje až hrozivě.
Už i "primitivní" Braník ("a ta pěna, mladej, to sou alpský ledovce") si začíná uvědomovat, že být "proletářsky přístupný" není dobré pozicování značky. Tak proč vyrábět "úspěšné výherce" podle kapacity močového měchýře? Ona taková anonymní degustace dost často odhalí, že chuťové buňky se u většiny "velkokapacitních znalců" celého procesu neúčastní...
Tož tak. Považujeme se za pivně-kulturní národ s tradicí. V jednom komentáři se objevuje formulace o "zastáncích kulturního pití a těch normálních" - s tím musím bohužel souhlasit: vzhledem k tomu, že normu v daném sociologickém celku stanovuje většina, je normální být maximalistický násoska, který do krve hájí svoji značku, kterou zhusta není schopní bez loga na krýglu poznat. Zároveň se konzervativně schováváme za to naše plzeňské svrchně kvašené a tradá... ("co je to za hnus, to ani nepění" "stout" "no fuj, dej sem radši ten gambáč").
To není stesk ani snahat spasit Čechy - jenom konstatování, že chlastat je normální. Tím pádem i soutěž je vlastně v normě....
Jsou lidé, kteří pijí pivo proto, že jim chutná, jsou to pivní gurmáni. A potom jsou také lidé, kteří pivo pijí proto, aby se ožrali. Proč jim to zazlívat? Je to naprosto lidské. Lidé se rádi ožírají pivem, tak jim pivovar připravil ožírací soutěž...
Přesně to jsem chtěl říct a to si myslím.
Nemohu si pomoci, ale já se přikláním na stranu Romana Holoubka a Jirky Kani. Abych si vychutnal pivo, tak mně osobně stačí tři nebo čtyři maximálně a vůbec se za to nestydím. Zkrátka mám rád své tělo a žaludek a po vypití vícero kousků se necítím úplně fit. Nic víc, nic méně. Pokud se však někdo cítí na víc prosím, je to čistě jeho volba. Já se jen domnívám, že po vypití většího množství, tj. více než 3 piva, si nelze pivo jako nápoj vychutnávat, a o tom je hlavně ta pivní kultura, o níž tady jde Honzovi především. Jirka pouze na aktuálním příkladu Platanu na toto upozornil. To není o malém nebo velkém pivovaru, ale o něčem úplně jiném...Nebuďte jako malé děcka a nekategorizujte. A pokud má někdo pocit, že by se mělo psát i o jiných, dle jeho názoru významějších pivních událostech nežli o podobných "prkotinách", ať napíše, my v redakci vítáme každého nového autora a všechny postřehy a zajímavé články o pivu....
"Kdyby podobnou soutěž organizoval Plzeňský Prazdroj, to byste se všichni na něj všichni sesypali a nadávali, co?"
Martine, vždy se snažím reagovat a hodnotit nikoliv podle toho KDO dělá, ale podle toho CO dělá. Samozřejmě se mi nelíbí, co dělá Pilsner Urquell, ale že bych měl nějak kritizovat jejich případnou prezentovanou chlastací akci "co nejvíc piv za co nejmíň času"...?
NA ZDRAVÍ s pořádným pivem!
Martine, vždy se snažím reagovat a hodnotit nikoliv podle toho KDO dělá, ale podle toho CO dělá. Samozřejmě se mi nelíbí, co dělá Pilsner Urquell, ale že bych měl nějak kritizovat jejich případnou prezentovanou chlastací akci "co nejvíc piv za co nejmíň času"...?
NA ZDRAVÍ s pořádným pivem!
Tak se nám tu rozeběhla "pěkná" debata... Zdá se mi, že debatující se rozdělili do dvou skupin: skalní zastánci "pivní kultury" a ti normální.
Mrzí mě, že na tomto sympatickém a fajnovém webu věnuje Jirka Kaňa tolik pozornosti věci tak obyčejné a fatální. Jako by nebylo problémů s českým pivovarnictvím (a pitím piva)dost. Je jasné, že pořádání a nebo nepořádání takovéto akce nemá žádný vliv na počet spiťařů, kteří denně musí urazit mnoho piv a kdo ví čeho ještě, aby byli spokojení... Dokážu pochopit, že se takové akce může zúčastnit třeba normální a zcela bezúhonný člověk, kterému Platan prostě chutná a který se "hecne" a toto zvěrstvo absolvuje.
Všem příznivcům pivní kultury přeji dobré pivo a nikoliv G-hnusy, Krušovické Mušketýry, Kozly, Radegasty, nebo třeba belgicko-branickou pomstu v podobě Stelly Artois. Kéž nám piva jako Platan vydrží stejně dobrá i díky podobným trhlým akcím...:-)
Mrzí mě, že na tomto sympatickém a fajnovém webu věnuje Jirka Kaňa tolik pozornosti věci tak obyčejné a fatální. Jako by nebylo problémů s českým pivovarnictvím (a pitím piva)dost. Je jasné, že pořádání a nebo nepořádání takovéto akce nemá žádný vliv na počet spiťařů, kteří denně musí urazit mnoho piv a kdo ví čeho ještě, aby byli spokojení... Dokážu pochopit, že se takové akce může zúčastnit třeba normální a zcela bezúhonný člověk, kterému Platan prostě chutná a který se "hecne" a toto zvěrstvo absolvuje.
Všem příznivcům pivní kultury přeji dobré pivo a nikoliv G-hnusy, Krušovické Mušketýry, Kozly, Radegasty, nebo třeba belgicko-branickou pomstu v podobě Stelly Artois. Kéž nám piva jako Platan vydrží stejně dobrá i díky podobným trhlým akcím...:-)
Musím poděkovat p. Kaňovi, za objektivitu, kterou prokázal nejen dnešním článkem. Nenadržuje malým pivovarům, ač jim fandí. Očividně to neplatí pro ostatní autory webu a také místní diskutující. Kdyby podobnou soutěž organizoval Plzeňský Prazdroj, to byste se všichni na něj všichni sesypali a nadávali, co?
Já mám také rád malé pivovary, ale vadí mi, když platí pravidlo- co udělá malý, je vždycky úžasné, co udělá velký, je vždycky špatně.
Ta soutěž je vážně stupidní, to nemohou vymyslet nic lepšího? Osobně bych je za to nepokutoval, ale nikdy bych se takové prasárny neúčastnil ani náhodou.
A o osud Platana bych se vážně nebál- brečky Klasik a Primus je budou držte nad vodou i po uvaření posledního Platýnka...
Já mám také rád malé pivovary, ale vadí mi, když platí pravidlo- co udělá malý, je vždycky úžasné, co udělá velký, je vždycky špatně.
Ta soutěž je vážně stupidní, to nemohou vymyslet nic lepšího? Osobně bych je za to nepokutoval, ale nikdy bych se takové prasárny neúčastnil ani náhodou.
A o osud Platana bych se vážně nebál- brečky Klasik a Primus je budou držte nad vodou i po uvaření posledního Platýnka...
Přátelé,
většina z Vás soutěž protivínského pivovaru odsuzuje, ale zameťme si před vlastním prahem a vzpomeňme na mladá léta, množství bylo velké a tempo vysoké... Já tak přísný v posuzování soutěže nejsem, ostatně kterému pivovaru se za sankčních 5.000,- podařilo "inzerovat" v tisku a v hlavním vysílacím čase televize Nova? Myslím, že aktivita Platanu zdaleka nepoškozuje pivní kulturu u nás tak jako politika a produkty eurofabrik na pivo. A až bude ve všech hospodách Gambáč, Radek, Kozel a spol., tak si ještě rádi přijdete zasoutěžit do Protivína.
většina z Vás soutěž protivínského pivovaru odsuzuje, ale zameťme si před vlastním prahem a vzpomeňme na mladá léta, množství bylo velké a tempo vysoké... Já tak přísný v posuzování soutěže nejsem, ostatně kterému pivovaru se za sankčních 5.000,- podařilo "inzerovat" v tisku a v hlavním vysílacím čase televize Nova? Myslím, že aktivita Platanu zdaleka nepoškozuje pivní kulturu u nás tak jako politika a produkty eurofabrik na pivo. A až bude ve všech hospodách Gambáč, Radek, Kozel a spol., tak si ještě rádi přijdete zasoutěžit do Protivína.
... v podstatě jsou takovéto soutěže založené na množství či rychlosti konzumace vždy přiblblé. A rozumný člověk se jim vyhne, vždyť pro jemu ani nejsou určené. Ale vstup do celostátní televize za 5000 Kč, to byl tah vskutku geniální !!!
Dobrý den! Dovolte, abych jen připomenul, že pití dosti velkého množství piva za jistý danný čas se děje každý týden při soutěžích na pivních slavnostech téměř většiny pivovarů a bez jakéhokoliv povšimnutí kohokoli z Vás. Beru tyto "soutěže" s rezervou a jako pouhou hru, která může být jednou za čas a v omezeném množství neškodná. Jsou zde daleko palčivější problémy ohledně pivní kultury. - Navíc je reklama a marketingová propagace vždy založena na základních lidských pudech, skrytých neřestech, na možnosti šokovat a překvapit a to proto aby přinesla zadavateli skutečné zviditelnění a nikoliv proto, aby ho morálně podpořila.
Je samozřejmě smutné, když u někoho ze soutěžících jde o celoživotní styl, vypít co nejvíc za co nejkratší dobu a to bez ohledu na to, co se pije, proč se to pije a k jaké příležitosti se to pije. To je jistě odsouzeníhodné. Na druhou stranu, i když všechny pivovary toto odsoudí je snad každému jasné, že to dělají jen pro to, že to musí udělat, aby si mediálně nepoškodily svůj obraz před veřejností a médii. Ve skutečnosti jsou za každý vypitý půlitr moc rádi. A zvláště pak ty menší pivovary. A dopustím se neuvěřitelně kacířské a velmi kontraverzní myšlenky. Když i díky těmto lidem bude ( ad extrém ) přežívat nějaký malý pivovar, budu za to rád...
No a teď si mne za mé názory usmažte.. :o)))
Je samozřejmě smutné, když u někoho ze soutěžících jde o celoživotní styl, vypít co nejvíc za co nejkratší dobu a to bez ohledu na to, co se pije, proč se to pije a k jaké příležitosti se to pije. To je jistě odsouzeníhodné. Na druhou stranu, i když všechny pivovary toto odsoudí je snad každému jasné, že to dělají jen pro to, že to musí udělat, aby si mediálně nepoškodily svůj obraz před veřejností a médii. Ve skutečnosti jsou za každý vypitý půlitr moc rádi. A zvláště pak ty menší pivovary. A dopustím se neuvěřitelně kacířské a velmi kontraverzní myšlenky. Když i díky těmto lidem bude ( ad extrém ) přežívat nějaký malý pivovar, budu za to rád...
No a teď si mne za mé názory usmažte.. :o)))
Jinymi slovy ... soutez jejimz principem je chlastat jako dobytek je snadno mozne nahradit jinymi soutezemi. Napriklad degustace piv se zavazanyma ocima a rozpoznani "vlastniho" oblibeneho druhu. Mnozi skalni priznivci jistych znacek by se divili ze to "svoje" nepoznali ... ale byla by to treba sranda. Jet na WM jen proto ze umim chlastat pivo jako prasnice ze dzberu v tempu 5 litru za hodinu mi prijde uhozene.
1 | 2 |
Vyhledávání