Kontext si zasedl na jihočeké pivovary?,
(Chody, 26.06.2006 10:59)
celé vlákno | reagovat
Zveřejněno MF DNES:
"Pivní pouť čeká kontrola
Odpůrcům pití alkoholu vadí, že strakonický pivovar chystá pivní soutěže a přitom láká děti. Pivovarskou pouť na strakonickém Podskalí dnes zkontrolují krajští živnostenští úředníci. Kulturní sdružení Kontext z Brna totiž poslalo na úřad stížnost, že pivovar porušuje zákon o regulaci reklamy. Sdružení vadí, že na slavnosti chystá pivovar pivní soutěže a přitom například láká děti. Pivovar odmítá, že by jakkoliv chtěl porušil víkendovou akcí zákon.
Podle brněnského sdružení Kontext, které poslalo na krajský živnostenský úřad stížnost, si pivovar koleduje o pokutu podobně, jako ji dostal před několika dny pivovar Platan Protivín, když uspořádal soutěž ve vypití co nejvíce piv v určeném čase.
„V letáku zvoucím na akci pivovar láká na dětské soutěže či zápis do Guinessovy knihy rekordů v největším počtu dětí na skluzavce. Výrobci alkoholu každopádně zaměřují své aktivity na nezletilé osoby zcela vědomě a úmyslně, neboť velmi dobře vědí, že nejlepší reklamou je, když děti vidí popíjet svůj největší vzor - rodiče,“ míní Milan Berka, který poslal stížnost na živnostenský úřad.
Vadí mu, že na plakátu je například fotografie malých dětí a v popředí půllitr piva. Obává se, že na akci budou pivní soutěže nabádající k nestřídmému pití alkoholu - piva.
Měšťanský pivovar Strakonice, který stoprocentně vlastní město, přitom dosud nezveřejnil, o jaké soutěže půjde. „Zákon neporušíme, protože jednou ze soutěží bude vypít například pouze jednu sklenici piva na čas nebo udržet co nejdéle půllitr ve vzduchu s napřímenou rukou. Znovu zkontrolujeme, zda soutěže neodporují zákonu. Ale už jen například to, že novinku, šestnáctistupňové pivo, budeme prodávat dráže, než pak bude na trhu, svědčí o tom, že nechceme dávat důvod k opíjení se,“ uvedl včera ředitel pivovaru Karel Seknička.
Sdružení Kontext z Brna vadí i závod nejrůznějších plavidel zvaný neckiáda. Tvrdí, že reklama nesmí spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony. „Je nevhodné a nebezpečné spojovat reklamu na pivo s vodáckými závody, když každoročně dochází k utonutí podnapilých vodáků,“ řekl Berka, který na akci upozornil. Pivovar ale neckiádu rozhodně rušit nebude. Už se mu přihlásilo šestnáct plavidel. Krajští úředníci už oznámili pivovaru, že
zkontrolují, zda dodržuje zákon o regulaci reklamy. „Teprve až poté můžeme říci, zda byl porušen příslušný zákon. Při případném vyměření pokuty právnické osobě se přihlíží k závažnosti deliktu, ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem,“ řekl vedoucí krajského živnostenského úřadu Radek Urbánek"
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
"Pivní pouť čeká kontrola
Odpůrcům pití alkoholu vadí, že strakonický pivovar chystá pivní soutěže a přitom láká děti. Pivovarskou pouť na strakonickém Podskalí dnes zkontrolují krajští živnostenští úředníci. Kulturní sdružení Kontext z Brna totiž poslalo na úřad stížnost, že pivovar porušuje zákon o regulaci reklamy. Sdružení vadí, že na slavnosti chystá pivovar pivní soutěže a přitom například láká děti. Pivovar odmítá, že by jakkoliv chtěl porušil víkendovou akcí zákon.
Podle brněnského sdružení Kontext, které poslalo na krajský živnostenský úřad stížnost, si pivovar koleduje o pokutu podobně, jako ji dostal před několika dny pivovar Platan Protivín, když uspořádal soutěž ve vypití co nejvíce piv v určeném čase.
„V letáku zvoucím na akci pivovar láká na dětské soutěže či zápis do Guinessovy knihy rekordů v největším počtu dětí na skluzavce. Výrobci alkoholu každopádně zaměřují své aktivity na nezletilé osoby zcela vědomě a úmyslně, neboť velmi dobře vědí, že nejlepší reklamou je, když děti vidí popíjet svůj největší vzor - rodiče,“ míní Milan Berka, který poslal stížnost na živnostenský úřad.
Vadí mu, že na plakátu je například fotografie malých dětí a v popředí půllitr piva. Obává se, že na akci budou pivní soutěže nabádající k nestřídmému pití alkoholu - piva.
Měšťanský pivovar Strakonice, který stoprocentně vlastní město, přitom dosud nezveřejnil, o jaké soutěže půjde. „Zákon neporušíme, protože jednou ze soutěží bude vypít například pouze jednu sklenici piva na čas nebo udržet co nejdéle půllitr ve vzduchu s napřímenou rukou. Znovu zkontrolujeme, zda soutěže neodporují zákonu. Ale už jen například to, že novinku, šestnáctistupňové pivo, budeme prodávat dráže, než pak bude na trhu, svědčí o tom, že nechceme dávat důvod k opíjení se,“ uvedl včera ředitel pivovaru Karel Seknička.
Sdružení Kontext z Brna vadí i závod nejrůznějších plavidel zvaný neckiáda. Tvrdí, že reklama nesmí spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony. „Je nevhodné a nebezpečné spojovat reklamu na pivo s vodáckými závody, když každoročně dochází k utonutí podnapilých vodáků,“ řekl Berka, který na akci upozornil. Pivovar ale neckiádu rozhodně rušit nebude. Už se mu přihlásilo šestnáct plavidel. Krajští úředníci už oznámili pivovaru, že
zkontrolují, zda dodržuje zákon o regulaci reklamy. „Teprve až poté můžeme říci, zda byl porušen příslušný zákon. Při případném vyměření pokuty právnické osobě se přihlíží k závažnosti deliktu, ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem,“ řekl vedoucí krajského živnostenského úřadu Radek Urbánek"