Komentáře
článku: Nové vratné lahve - zatím jen doutnání pod povrchem
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé1 | 2 |
Zobrazit komentáře:
podle času
Dneska před chvílí jsem byl v Tescu a viděl jsem a jednu zajímavost. Byl tam jeden Pivrnec stočený do lahve od Gabrinusu. Setkal jsem se s tím poprvé od doby zavedení nových lahví. Hnedka jsem to samozřejmě koupil, takovou zajímavůstku jsem si nemohl nechat ujít. Chci se zeptat - setkali jste se s tím už někdy, nebo mám takové štěstí??? Co třeba Chody, nemáš ve sbíre něco podobného?
Nemohu si odpustit maličkou poznámku. Nové skleněné obaly všech těch globálů až na pár výjimek kopírují ty jejich unifikované chutě!...Ty jsou si podobné jako vejce vejci, stejně jako jejich obaly...
Když s odstupem času sleduji nabídku v super a hypermarketech, mám za to, že pomalu, ale jistě už k vylistování některých značek, samozřejmě od malých pivovarů, stejně dochází. Namátkou u nás v Intersparu v Brně (Cejl) už z portfolia vyškovského pivovaru zůstalo pouze lehké pivo Atlet (a to měli desítku, obě jedenáctky, dvanáctku a někdy i speciál Generála a nedá se vůbec říct, že by se neprodávala), dále omezili sortiment Černé Hory. Delvita na nám. Svobody prodávala zpočátku po otevření vícero zástupců menších, nyní už má pouze v nabídce dva speciály Primátoru, jinak samí giganti....
A nepamatuji se, že by Ahold někdy v Brně měl regionální piva z Jihomoravského kraje. Maximálně tak ještě Litovel Classic a to pouze v plechu. Takže ať nám tady hoši nebijí do hlavy klíny o lokálních značkách, zrovna oni měli ze všech řetězců pouze ty největší hráče na trhu!!! A souhlasím s názorem, že jedině Tesco má velmi zajímavou regionální pivní nabídku (v Brně třeba Regent, Náchod, Ježek, Samson, Ferdinand, Holba, Litovel, Zubr, Janáček, Zlatopramen...).
Když s odstupem času sleduji nabídku v super a hypermarketech, mám za to, že pomalu, ale jistě už k vylistování některých značek, samozřejmě od malých pivovarů, stejně dochází. Namátkou u nás v Intersparu v Brně (Cejl) už z portfolia vyškovského pivovaru zůstalo pouze lehké pivo Atlet (a to měli desítku, obě jedenáctky, dvanáctku a někdy i speciál Generála a nedá se vůbec říct, že by se neprodávala), dále omezili sortiment Černé Hory. Delvita na nám. Svobody prodávala zpočátku po otevření vícero zástupců menších, nyní už má pouze v nabídce dva speciály Primátoru, jinak samí giganti....
A nepamatuji se, že by Ahold někdy v Brně měl regionální piva z Jihomoravského kraje. Maximálně tak ještě Litovel Classic a to pouze v plechu. Takže ať nám tady hoši nebijí do hlavy klíny o lokálních značkách, zrovna oni měli ze všech řetězců pouze ty největší hráče na trhu!!! A souhlasím s názorem, že jedině Tesco má velmi zajímavou regionální pivní nabídku (v Brně třeba Regent, Náchod, Ježek, Samson, Ferdinand, Holba, Litovel, Zubr, Janáček, Zlatopramen...).
Absolutní souhlas s příspěvkem "Borowiec - zasláno: 27.02.2006 01:02" - představa, že například existence Tesca je závislá na prodeji čehokoliv zákazníkům, je bohužel mylná.
Nemá cenu tuto problematiku dál komentovat, tento server na to není ani to pravé místo - takže dodám jenom to, že kdo nikdy nezažil roční jednání s nákupčím na centrále nějaké sítě marketů z pozice menšího dodavatele, nemůže tušit, co je to ta pravá arogance... (no - ono občas i většího dodavatele - CocaCola by mohla vyprávět :)
Nemá cenu tuto problematiku dál komentovat, tento server na to není ani to pravé místo - takže dodám jenom to, že kdo nikdy nezažil roční jednání s nákupčím na centrále nějaké sítě marketů z pozice menšího dodavatele, nemůže tušit, co je to ta pravá arogance... (no - ono občas i většího dodavatele - CocaCola by mohla vyprávět :)
nejakou dobu uz pobyvam ve Skotsku a musim konstatovat, ze "camra" tady ma dost velke "slovo". nektere lahvace se pysni tim, ze v tom a tom roce ziskaly titul, ci zlatou medajli " CAMRA ". bohuzel u nas se na nazory zakazniku moc nedba. jo a jeste na zaver: i kdyz jsou mistni piva ocenena jakoukoli cenou, tak stejne ceskemu " pivari " na chut moc nejdou.
Re: Nechtel jsem ani tak v diskusi zamerit pozornost na Tesco a Novice jako na to, ze lze na i tak velkem retezci z casti vynutit zmenu v politice chovani k zakaznikovi resp. k tomu, ze zakaznik i pres krasne obaly a reklamu da spise na ten jejich obsah. Jak sem psal u nas je tesco tridy "C" - tedy to nejmensi, proto je vyber priserny, souhlasim s tim, ze kdyz zajedu treba do velkeho Hradeckeho Tesca (rikaji tomu tusim trida "A" je tam vyber velmi pekny. Jinak pivo nakupuji samozrejme uplne nekde jinde - vetsinou primo v pivovarskych prodejnach (Svijany, Rohozec, Paka), nebo malych napojkach, kde je z ceho vybirat, ale pro potraviny jezdim do tesca a tak spise pozoruji vyvoj...:-))
Add Novic: je to muj nazor a za tim si stojim - mam moc rad piva z produkce Broumova, ale toto me opravdu vydesilo - po zakoupeni vzorku jsem ho dal standardne vychladit na 12ty schod k ostatnim pivum a pak provedl ochutnavku a po trech hltech sem ho sel vylit - ale samozrejme nikomu ho neberu a nikomu za jeho konzumaci nenadavam - kazdy mame nastesti jine chute :-)))
2 honza: SZP - zajimava informace
Add Novic: je to muj nazor a za tim si stojim - mam moc rad piva z produkce Broumova, ale toto me opravdu vydesilo - po zakoupeni vzorku jsem ho dal standardne vychladit na 12ty schod k ostatnim pivum a pak provedl ochutnavku a po trech hltech sem ho sel vylit - ale samozrejme nikomu ho neberu a nikomu za jeho konzumaci nenadavam - kazdy mame nastesti jine chute :-)))
2 honza: SZP - zajimava informace
Tak za prvý by se to nemělo menovat CAMRA - lepší by pro češtinu bylo třeba SOP (Sdružení za Opravdové Pivo - návrh nevnucuju, určitě by se našel i lepší). Za druhý - co by takový sdružení mělo vlastně u nás vykonávat? Protestovat před velkejma pivovarama? Vydávat nějakou tu tiskovinu? Udělovat ceny? To je první, co je třeba ujasnit, než člověk začne budovat sdružení (právem) nasštvaných konzumentů. A SPP má do CAMRy dóóóst daleko.
Beru na vědomí vaše reakce. Budu o tom uvažovat. Je to běh na dlouhou trať. Nejdůležitější a nejtěžší bude spojit malé a střední pivovary, aby do toho šly také.
Určitě by stálo za to něco podobného opravdu vytvořit, nemyslím si, že bychom něčeho velkého dosáhli, alespoň v začátcích, ale byl by slyšet hlas skupiny, ne jednotlivců.
Máme tu SPP, které je členem evropské organizace EBCU, a tudíž by u nás mohlo plnit podobnou funkci jako CAMRA. Je však o něm málo slyšet. Možná to bude tím, že má málo dostatečně aktivních členů a veškerá činnost leží na bedrech hrstky nadšenců. Nestálo by za úvahu rozšířit právě tuto hrstku ? Nebo alespoň o tom začít diskutovat ?
Jakozto Decinak muzu potvrdit, ze Tesco ma nejlepsi nabidku piv ze supermarketu v Decine. Obcas i nejaky special, cely Primator, vcetne zde zminovaneho Novice z Broumova.
Za sebe muzu rict, ze mi Novic chutna. Za ty penize je to bajecne pivo. Mozna kdyby Tesco dumpovalo ceny vsech malych pivovaru, lidi by se na ne zvykli a zacali je vyhledavat:)
Co se tyce Camry-ceska verze, jsem skepticky. Myslim,ze vetsinu lidi to nezajima. Kdyz vezmu nas server, ktery ma ted navstevnost takovych 650-700( a to pokryvame od homebrewingu az po lambiky temer vse), umim si podle reakci u clanku predstavit, ze myslenka Camry a hlavne chut pro to neco delat, je omezena na maximalne 20 procent ctenbaru. TAk si to zpocitejte.
Sami pripravujeme Spolek znalcu piva, kde budeme ucit lidi degustovat, poznavat pivni kategorie, vazit si piva jako takoveho. Doufam, ze zakladna poroste a pivo nebude pro ne jen chlazena desitka v lednici. A treba jednou dosahneme necoho, co pres tri desitky let delaji v UK:)
Za sebe muzu rict, ze mi Novic chutna. Za ty penize je to bajecne pivo. Mozna kdyby Tesco dumpovalo ceny vsech malych pivovaru, lidi by se na ne zvykli a zacali je vyhledavat:)
Co se tyce Camry-ceska verze, jsem skepticky. Myslim,ze vetsinu lidi to nezajima. Kdyz vezmu nas server, ktery ma ted navstevnost takovych 650-700( a to pokryvame od homebrewingu az po lambiky temer vse), umim si podle reakci u clanku predstavit, ze myslenka Camry a hlavne chut pro to neco delat, je omezena na maximalne 20 procent ctenbaru. TAk si to zpocitejte.
Sami pripravujeme Spolek znalcu piva, kde budeme ucit lidi degustovat, poznavat pivni kategorie, vazit si piva jako takoveho. Doufam, ze zakladna poroste a pivo nebude pro ne jen chlazena desitka v lednici. A treba jednou dosahneme necoho, co pres tri desitky let delaji v UK:)
tak pojdte do toho, prvotni podminkou bude nejspise registrace a s ni spojeny sber dostatecneho mnozstvi podpisu priznivcu a popr. clenu. Kde to jinde rozjet, nez zde! Znam minimalne deset lidi, kteri by do toho sli - alespon podpisove!
A dale je to jen na nas, kde, co a proc si koupime, kam a proc chodime na pivo, a co chceme. Jenom nas musi byt sdostatek a musi se o nas vedet. Mnozi si radeji varime pivo doma a je klid.
Dadas
A dale je to jen na nas, kde, co a proc si koupime, kam a proc chodime na pivo, a co chceme. Jenom nas musi byt sdostatek a musi se o nas vedet. Mnozi si radeji varime pivo doma a je klid.
Dadas
Mně spíš v Tescu zaráží cena dvanáctky Ježek, kterou jsem v plzeňském hypermarketu minulý čtvrtek kupoval za neuvěřitelných 5,90 Kč !!! Je takto levně dodáváno již z pivovaru, nebo ho dotuje Tesco, ale to se mi zdá nepravděpodobné. Jak to tedy asi je?
Jinak já osobně si koupím po jedné láhvy od každého do sbírky a i nadále zůstanu u svých Regentů, Platanů, Nektarů, Svijan, Ježků, Chodovarů. V poslední době si rád připlatím za Bernard Sváteční, který je cenově srovnatelný s Pilsner Urquell, ale je stokrát lepší.
Jinak já osobně si koupím po jedné láhvy od každého do sbírky a i nadále zůstanu u svých Regentů, Platanů, Nektarů, Svijan, Ježků, Chodovarů. V poslední době si rád připlatím za Bernard Sváteční, který je cenově srovnatelný s Pilsner Urquell, ale je stokrát lepší.
Ano, ano. Zrovna včera jsem v Tescu na Skalce zmíněný multipack Novice kupoval. Jedná se skutečně o ležák a vůbec ne špatný. Jen je škoda, že se prodává pouze v multipacku...
nedávno jsem projížděl Děčínem a stavil jsem se v tamním Tescu a musím říct, že nabídka piv byla velmi slušná; mimo všudypřítomných globálů byl k mání Ježek, Bernard, celá škála piv Primátor (od nealka až do 24°), několik druhů mýho milovanýho Regenta, Svijany a asi i nějaký další, ale teď si rychle nevzpomenu; k tomu Novicovi - ten tam měli taky, tuším za 1,90-Kč, jednoho jsem na zkoušku vzal a nechutnal mi; sice bych nebyl v kritice až tak ostrý, nicméně podruhé už si ho nekoupím :-)
Já bych Novice zas tak neodsuzoval. Na to, že je to osmička, je až překvapivě dobrý. Navíc v Tescu by měli mít i multipack Novice ležáku, což je snad broumovská dvanáctka, jen s jinou etiketou.
Je jasne, ze pivar si pujde vzdy za svym pivem a nejaky design lahve ho asi nedojme - takze jde spise o ovlivneni ostatnich - myslim, ze spise mladych, kteri daji na design nez na obsah. Kazdopadne bych se te situace zase tolik nebal - pred dvema mesici do naseho mestecka dorazil prvni hypermarket (Tesco - trida C) a tak jsem vyrazil na pruzkum nabidky a byl sem uprime receno zdesen - krome nabidky Bernarda (pouze 13° special) nic pozivatelneho - veskere regaly zaplacle dvema velkovarenskymi s velkou nabidkou stejneho piva v ruznych obalech - vyjimkou byla nabidka lacineho, ehm "piva" Novice - tedy vlastne ani ne piva spise toho cim v Broumove vyplachuji sudy a zachody. Kdyz sem videl novice, mel sem radost - myslel jsem , ze tu najdu vsechny Broumovske produkty - bohuzel, retezec usoudil, ze nejsme jako balici hodni neco takoveho pit. Kazdopadne situace se po dvou mesicich rapidne zmenila - zakaznik si kupodivu nenechal vsugerovat strategii prodejce a ejhle - nejprve prisel jako lacina 12ka Jezek a pak nasledovala kompletni produktova rada Bernarda a pred 14ti dny - bum - mistni Svijany 11° v mire nebyvale - sem zvedav, jestli se pozice svijan dale rozsiri. Kdyz vidim v regale ty fesne a moderne designovane lahve vsemoznych Heinekenu, Stell, mexickyach a michanych piv netknutych zaprasenych lezet tak jak je tam pri otevreni postavili, prijde mi, ze zakaznik neni takovy tupy zastup a dokaze rozlisit obal a obsah i kdyz souhlasim, ze se najdou lidi kteri budou vybirat i dle obalu, protoze opravdu obal laka - vetsinou vsak jen napoprve, nez dojde na obsah. Pokud maly pivovar dokaze udrzet kvalitu nemusi ho nejaky obal ve vzdahu k zakaznikovi zajimat a to je dle meho to dulezite.
To je slovo do pranice! Obdivuji, ceho CAMRA v Britanii dosahla. Jen se bojim, ze probrat Cechy z jejich povestne letargie a vyhecovat je k nejake akci je temer nemozne...vzdycky skonci jen u toho sveho hudrovani v hospode:-((
Kdybych měl fin. prostředky a kontakty, snažil bych se něco jako CAMRA Czech Republic založit. Pokud máte někdo podobný nápad, napište mi mail, když nás bude více, třeba se nám něco podobného podaří během 2-4 let vytvořit.
jsem zvědav, jestli se nějaký obchodní řetězec a nebo pivovar svěří s konkrétním navýšením nákladů na zpětnou logistiku pivních lahví; docela by mě to zajímalo
Kdyby se stalo, že by mi tu v okolí vylistoval nějaký mega-market lokální menší značky kvůli "starým" lahvím (což mi příjde hodně nepravděpodobné), tak si tento obchod rázem vylistuji ze seznamu míst, kde nakupuji. Kdyby se naopak našel obchod, který by kvůli nárustu nákladů škrtnul piva z nových lahví (teoreticky by to možné bylo), tak bych z toho měl asi vánoce. Ano, je to ode mne diskriminace - ale kdo by mne zrovna v tomhle případě odsuzoval?
(Problémem, že by na mne přicházela touha z nových lahví ochutnávat starou břečku, netrpím. I když strach z fotochemických reakcí může být pouhou fóbií, neboť běžná hnědá lahev sama zas tak moc tmavá není; pořád je tu můj hlavní důvod proč nedat na vzhled lahve - SKLENICE. Neb ve sklenici má člověk teprve možnost pivo vychutnat po všech stránkách. Teprve u sklenice má cenu připomenout přísloví, že šaty dělají člověka... kde cisterny, sudy a lahve jsou pro pivo šatem cestovním, tam sklenice představuje oděv společenský. A samozřejmě, jsou i taková piva, která je radno vychutnávat v nádobách neprůhledných, neb kal dnes mnoho lidí děsí - zcela iracionálně, samozřejmě - víc než mne čiré lahve.)
(Problémem, že by na mne přicházela touha z nových lahví ochutnávat starou břečku, netrpím. I když strach z fotochemických reakcí může být pouhou fóbií, neboť běžná hnědá lahev sama zas tak moc tmavá není; pořád je tu můj hlavní důvod proč nedat na vzhled lahve - SKLENICE. Neb ve sklenici má člověk teprve možnost pivo vychutnat po všech stránkách. Teprve u sklenice má cenu připomenout přísloví, že šaty dělají člověka... kde cisterny, sudy a lahve jsou pro pivo šatem cestovním, tam sklenice představuje oděv společenský. A samozřejmě, jsou i taková piva, která je radno vychutnávat v nádobách neprůhledných, neb kal dnes mnoho lidí děsí - zcela iracionálně, samozřejmě - víc než mne čiré lahve.)
1 | 2 |
Vyhledávání