Komentáře
článku: Co se pije v Březnici?
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé1 | 2 | 3 |
Zobrazit komentáře:
podle vláken
není Šerák jako Šerák, resp. etiketa jako etiketa,
(Tomáš Semrád, 27.04.2007 06:43)
celé vlákno | reagovat
Takže jistá tajemná hanušovická záhada a jeho Šeráku existuje. Včera jak jsem slíbil, se díval u nás v obchodě a na etiketě s datem minimální trvanlivosti do 19. 7. 2007 je opravdu uvedeno množství alkoholu, starých dobrých 4,7%, takže tady prodávají jedenáctku...
Hm, tak to je malá záhada, odpoledne se na tu etiketu mrknu a dám vědět. Etiketám, Holbě, Šeráku a obsahu alkoholu na nich, respektive v nich zdar!
Ze kdy, respektive do kdy je trv. na etiketě??,
(Zbyněk Holan, 25.04.2007 11:17)
celé vlákno | reagovat
Šerák, co mám doma min. trv. do 16.8.2007, obsah 4,5% alk.
Tak včera jsem se schválně díval na obsah alkoholu na etiketě hanušovického Šeráku a bylo tam napsáno nikoli 4,5%, ale 4,7%. Tak nevím jestli se nejedná v rámci normy o povolenou odchylku anebo opravdu se množství alkoholu zvýšilo na těch "kdysi" původních 4,7%.
Jinak s tebou Romane souhlasím s hodnocením tmavého litovelského (přerovského) piva. Měl jsem teď v poslední době na konfrontaci tři černá, vyškovského Havrana, Zubr (alias Litovel) a březnického Herolda a chuťově bylo to tmavé z Litovle oproti těm dvěma výrazně slabší, prázdnější. Narozdíl třeba od Vyškova, jež byl výrazně hutnější, sladovější.
Jinak s tebou Romane souhlasím s hodnocením tmavého litovelského (přerovského) piva. Měl jsem teď v poslední době na konfrontaci tři černá, vyškovského Havrana, Zubr (alias Litovel) a březnického Herolda a chuťově bylo to tmavé z Litovle oproti těm dvěma výrazně slabší, prázdnější. Narozdíl třeba od Vyškova, jež byl výrazně hutnější, sladovější.
Hanušovice - budu se opakovat ale shrnu. 10 a 12 světlé chutná piva klasicky vyráběná. 11 už ne. Speciál velmi chutný.
Litovel - tam mě chutná veškerá produkce a vyzdvihl bych speciál 13 - pro mne jedno z nejlepších "průmyslových" piv.
Přerov - tam bych vyzdvihl 12 světlé, 11 ujde, ale pomyšlení na HGB ze dvanáctky mi trochu kazí náladu.
Tmavá litovel (alias Zubr) - na můj vkus prázdnější a nasládlé.
Nealko Litovel (alias Zubr) - jedno z velmi pitelných nealko piv u nás. Řadím hned za Bernarda na stejnou úroveň jako Platana (alias Svijany a Vratislavice).
Litovel - tam mě chutná veškerá produkce a vyzdvihl bych speciál 13 - pro mne jedno z nejlepších "průmyslových" piv.
Přerov - tam bych vyzdvihl 12 světlé, 11 ujde, ale pomyšlení na HGB ze dvanáctky mi trochu kazí náladu.
Tmavá litovel (alias Zubr) - na můj vkus prázdnější a nasládlé.
Nealko Litovel (alias Zubr) - jedno z velmi pitelných nealko piv u nás. Řadím hned za Bernarda na stejnou úroveň jako Platana (alias Svijany a Vratislavice).
No tak pánové vidím, že budu muset v blízké době Holbičku Šeráka zkusit také. Je pravda, že onu slavnou jedenáctku, o níž se zde rozběhla celkem zajímavá diskuse, jsem pravda věru nepil možná ty dva roky. Naposledy to bylo také v Šumperku, když hráli naši kvalifikaci o postup na MS do Německa proti Finům (což by ty dva roky mohly být), a to mně ničím chuťově vybočujícím z jejího vysokého standartu nepřipadala. Pak už jsem si z Hanušovic dával pouze jejich speciál jehož číslo se rovnalo výšce právě Šeráku a ten byl zajímavý, což nakonec může potvrdit i Jirka Kaňa, jemuž jsem tento kousek v února do Budějic rovněž přivezl. Hm, dřív, když jsem pravidelně a často jezdil pracovně do Jeseníků, tak Holba 11 byla mým večerním spojencem, a byla vždy vynikající. Taky je pravda, že kolega se nedávno vrátil z Ramzové a chválou na jesenické pivo zrovna nepěl...Ještě jsem si říkal co má...
Jinak Zbyňo na tvoji degustační konfrontaci jedenáctek z holdingu PMS jsem hodně zvědav, o Litovli se nebavme, to je můj černý kůň a Přerov mi také chutná, uvidíš sám.
Jinak Zbyňo na tvoji degustační konfrontaci jedenáctek z holdingu PMS jsem hodně zvědav, o Litovli se nebavme, to je můj černý kůň a Přerov mi také chutná, uvidíš sám.
Souhlasím Zbyňku s Tebou. Škoda ale je to pravda. Bývalému Šeráku Zdar, zdar, zdar.
...ani chvíli jsem si nemyslel, že by si kecal - jen jsem chtěl důkaz... Sám jsem napsal do pivovaru a dnes jsem dostal odpověď: je to tak, světlé výčepní pivo je uváděno od poloviny roku 1998 - pro mě to znamená, že 7 let žiji v bludu - ani jsem si toho nevšiml a to jsem registroval na etiketě posun v obsahu alkoholu a to z 4,6 na 4,7 a pak na současných 4,5 - časově se to nebudu pokoušet zařadit, protože to strašně letí! Nicméně chuť Šeráka se změnila zhruba před těmi dvěma roky! Mylně jsem si to spojoval s přechodem na výčepní pivo.
Šerák je nyní výčepní pivo - délkou zrání i plností, navíc má nepříjemný průběh hořkosti něco jako Radek (pouze extraktová hořkost napasovaná na slabé pivo s dozníváním jakoby po lékořici). Pil jsem ho v pátek a sobotu téměř u "zdroje", tj. 14 km od Hanušovic. V Pivnici Holba v Šumperku, dále v pivnici Basa a baru Dakota tamtéž. Také lahvové doma.
Přivezl jsem si na "firemní" test:
Šerák, Moravan a Zubr gold tedy světlá výčepní piva ze spřátelených pivovarů Hanušovice, Litovel a Přerov. Uvidíme jak to dopadne - dám vědět.
Bývalému Šeráku zdar!
Šerák je nyní výčepní pivo - délkou zrání i plností, navíc má nepříjemný průběh hořkosti něco jako Radek (pouze extraktová hořkost napasovaná na slabé pivo s dozníváním jakoby po lékořici). Pil jsem ho v pátek a sobotu téměř u "zdroje", tj. 14 km od Hanušovic. V Pivnici Holba v Šumperku, dále v pivnici Basa a baru Dakota tamtéž. Také lahvové doma.
Přivezl jsem si na "firemní" test:
Šerák, Moravan a Zubr gold tedy světlá výčepní piva ze spřátelených pivovarů Hanušovice, Litovel a Přerov. Uvidíme jak to dopadne - dám vědět.
Bývalému Šeráku zdar!
Tak vidíš, že nekecám.
Tak jsem koukal na láhve a prvního Šeráka mám z roku 1998 a zde je uvedeno světlé výčepní pivo. Toť vše
Etiketu nemám, nýbrž opis z ní. Ale tomu věř. Zkus zavolat přímo do Hanušovic a oni ti to tam potvrdí.
Mimochodem možná by to věděl Chody nebo Roman Holoubek.
Mimochodem možná by to věděl Chody nebo Roman Holoubek.
...máš tedy etiketu z roku 1999, kde je uvedeno SVĚTLÉ VÝČEPNÍ PIVO?
Od roku 1999, kdy si vedu svoji podrobnou statistiku, je u "jedenáctky" Holba Šerák označení světlé výčepní, tudíž se přikláním na stranu Jirky Kani.
U Šeráku došlo k "zajímavému" vývoji od světlého ležáku přes světlý výčepní ležák až po světlé výčepní pivo.
Prosím sběratele etiket, aby se podívali do sbírek a pomohli nám s datací. Já nejsem sběratel tudíž to nemohu dokumentovat. Pouze spoléhám na svou paměť a ta mi říká rok max. dva. Ale nemám důkaz.
Etiketám zdar!
Prosím sběratele etiket, aby se podívali do sbírek a pomohli nám s datací. Já nejsem sběratel tudíž to nemohu dokumentovat. Pouze spoléhám na svou paměť a ta mi říká rok max. dva. Ale nemám důkaz.
Etiketám zdar!
No, já mám dojem, že Šerák je označován jako "světlé výčepní" už aspoň deset let...
Ano je to tak "nyní" je relativní, nemyslel jsem tento měsíc, je tomu bratru už rok. Ale vzhledem k tomu že co si pamatuji - tak 22 let - to byl světlý ležák, pak je to skutečně nyní!
Ležáku zdar!
P.S. Ochutnám již dnes, přímo v pivovarské hospodě v Šumperku, mimochodem tam mají stabilně i kvasnicového Šeráčka
Ležáku zdar!
P.S. Ochutnám již dnes, přímo v pivovarské hospodě v Šumperku, mimochodem tam mají stabilně i kvasnicového Šeráčka
Ještě k té Holbě. Zbyňo, já mám takový pocit, že je tomu hodně dlouho, co hanušovická jedenáctka Šerák je oficiálně označována za světlé výčepní pivo.
Každopádně prověř její chuť a dej vědět.
Každopádně prověř její chuť a dej vědět.
... ale z pupku ČR!
Ad Herold 13° tmavá: opakuji se už asi po sté, nejlepší tmavý speciál u nás! Tmavou 10° doporučuji kutnohorskou!
Ad Šerák: nyní světlé výčepní pivo vařené ve velkých objemech metodou HGB, bývalo to pivo s velkým P, dávno již tomu, teď doporučuji pouze 12° a kupodivu i 10° která je lepší než 11° !
Nicméně mám nejčerstvější zprávy, že se v Holbě chytli konečně za nos a Šeráčka opět podobřili. Prověřím o víkendu!
Kvalitě zdar!
Ad Herold 13° tmavá: opakuji se už asi po sté, nejlepší tmavý speciál u nás! Tmavou 10° doporučuji kutnohorskou!
Ad Šerák: nyní světlé výčepní pivo vařené ve velkých objemech metodou HGB, bývalo to pivo s velkým P, dávno již tomu, teď doporučuji pouze 12° a kupodivu i 10° která je lepší než 11° !
Nicméně mám nejčerstvější zprávy, že se v Holbě chytli konečně za nos a Šeráčka opět podobřili. Prověřím o víkendu!
Kvalitě zdar!
Tak co se týká Šeráku a jeho kvalit, bych s tebou Romane rozhodně nesouhlasil. Jedenáctková Holba je pro mě dost kvalitní pivo, resp. nemám a nikdy s ní dosud neměl žádnou špatnou zkušenost. Vždycky mně chuťově vyhovovala. Vidíš, nedávno jsem zase slyšel, že právě jejich 10 už není to, co bejvávalo...
Ad Herold. Musím zmínit nedávnou zkušenost s jeho černým pivem "Bohemian Black Lager", obsah alkoholu 5,2%. Vynikající. Pro mě zatím nejlepší tmavé ze všech našich tmavých piv, jež jsem doteď pil, úplně jiné než ostatní, super zážitek! Herolde nechť stále vaříš tak skvělá piva!
Ad Herold. Musím zmínit nedávnou zkušenost s jeho černým pivem "Bohemian Black Lager", obsah alkoholu 5,2%. Vynikající. Pro mě zatím nejlepší tmavé ze všech našich tmavých piv, jež jsem doteď pil, úplně jiné než ostatní, super zážitek! Herolde nechť stále vaříš tak skvělá piva!
Šerák - zrovna to už nepatří mezi kvalitní piva - takže většina produkce - připočtu-li k tomu ostatní HGB privátní značky už u nich není kvalitní. Ale 10 a 12 jsou stále ještě v pohodě.
Kdo není od Protivína ať připíše čárku - také nejsem a Platan mi chutná.
Kdo není od Protivína ať připíše čárku - také nejsem a Platan mi chutná.
1 | 2 | 3 |
Vyhledávání