úvod
homepage

Komentáře

článku: Kdo ohrožuje české pivo?

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle vláken

pro dobre pivo, (hoboj, 21.07.2005 05:40) celé vlákno | reagovat
Je vyborne na lesteni si saska obvzlaste kdyz si ho prihrejete
Pivo a Lidé, (Igor Hnízdo, 13.12.2004 08:33) celé vlákno | reagovat
Normální lidi nezajímá chut piva a z velké části ani jeho cena.
Nebot mám čerstvou zkušenost. V Praze v prodejně Albert prodávají pivo Klášter světlou desítku láhev 0,5 l za 1,- korunu. Mají tam připravených 10 bas a po týdnu jich tam zbývá 7. Neviděl jsem tam kromě sebe nikoho kdo by si ho koupil. A to jsem tam viděl typy co si byli koupit jen 3ks piva Lahváč po 4,2 Kč. Prostě lidé jsou z českých škol naučení učit se a poslouchat a né mít vlastní názor a samostatně přemýšlet.
...sleduju..., (otto slavik, 11.12.2004 17:20) celé vlákno | reagovat
...sleduju vase veci jenom zdalky, ale libi se mi to, polemika je (snad) zarukou ze se v (nedaleke ) budoucnosti nebude vyrabet v CR pivo dobry tak na myti voken.....
Naivita, (Raf, 10.12.2004 11:28) celé vlákno | reagovat
Nemohu se stále ubránit dojmu, že mnohé názory - včetně tohoto článku - jsou mírně řečeno odtržené od reality.

Srovnání piva a vína - tak jak ho použil při letošní návštěvě Micahel Jackson - jako konkurenčních nápojů se jistě nabízí, platí to však pro západní Evropu, ne pro Českou republiku. Když si srovnáte historické a kluturní pozadí piva a vína v ČR, jeho vnímání po generace, nemůžeme si myslet, že změna nastane během několika let. Musíme být smířeni, že dlouhou dobu bude víno oproti pivu "exklusivní pití". To však neznamená, že se nemá pracovat na změně tohoto vnímání.

Za druhé: Myslet si, že Český svaz pivovarů bude do podmínek pro značku "České pivo" tlačit např. minimální dobu ležení, je nesmyslné. Svaz pivovarů na tom nebude mít zájem, když jej nebudou mít jeho (největší) členové. Tuto iniciativu by měla tlačit jiná skupina, např. Svaz malých nezávislých pivovarů. Jenže jaká je jejich síla?
cena za pivo, (Speedy Gonzales, 10.12.2004 09:42) celé vlákno | reagovat
V clancich o kvalite piva se neustale pise ze lide by meli byt ochotni za dobre pivo dobre zaplatit. Ja si myslim ze to je jen zbozne prani. Pan Vecrnicek a ostatni, kteri si tohle mysli, by si meli uvedomit, ze pivo je pro 90% naroda jen prostredek k zahnani zizne, nema totiz konkurenci. Po praci na zahrade si urcite fantu nedate, ale pivo do sebe lupnete jen to fici. A to je podle me duvod, proc pro vetsinu lidi je Gambrinus dobre pivo. Ono totiz opravdu neni spatne, prestoze je to vodou redena trinactka z CKT v prazdroji. Ja sam chodim na pivo jen narazove a kdyz uz, tak si rad dam drazsi lezak, nez desitku (tou ale urcite take nepohrdnu, leckde je vynikajici), ale myslim, ze pro vetsinu lidi je pomer cena/vykon priznivejsi u levnejsich piv. Vykonem nemyslim to ze bude driv namol, ale proste chutovy pocit z piva.
Pivo bohuzel neni v situaci vina, ktere se povazuje za cosi hogo fogo a lide jsou ochotni jednou za cas vyplaznout penize za dve sedmicky slusneho vina.
Reklama na "pivo" je surovina a energie!, (Tchoř, 10.12.2004 09:37) celé vlákno | reagovat
S většinou uvedených skutečností se dá souhlasit. Budvar považuji asi za jediný z velkých pivovarů, jehož produkt se dá pít v nepodchlazeném stavu. Nechci obhajovat jeho současnou reklamní kampaň, ale je to nepochybně tím, že ho jako produkt státní firmy nezkazil ekonomický tlak nadnárodních vlastníků. Ale věta "Většina pivovarů vaří na hranici rentability" by měla spíš znít "Malé pivovary vaří na hranici rentability"! Vždyť Prazdroj vyplatil letos na dividendách neuvěřitelné téměř dvě miliardy korun (zpráva ČTK ze 17. září) a jeho hamižné vedení teď samozřejmě kňourá, že musí zdražit, neboť rostou ceny surovin a energií. To je mi názvosloví - netušil jsem, že mezi suroviny a energie patří především obrovské investice do oblbující reklamy. Holt při 50% podílu na našem trhu si dominantní dodavatel může dělat co chce, zejména s tichým souhlasem tzv. Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Bohužel, ještě nejsme tak daleko jako v Rusku, kde je např. televizní reklama na pivo zakázaná. Nedávno jsem byl v Anglii - tam má pojem "pivní kultura" docela jiný obsah: většina hospod nabízí okolo 10 značek točeného piva, vidět jsou i malé pivovárky, máte na výběr i řadu lahvových. To si u nás hostinský, který podepsal věrnostní smlouvu s Plzeňáky, pochopitelně dovolit nemůže (a většina regionálních značek se prodává levněji než G). Ale proč taky, vždyť naši štamgasti jsou nemyslící stádo, které chce jen to, co mu cpe do hlavy privátní televize. Konzumenti Gambrihnusu, Klasiku, Primusu a dalších rychlokvašených "pochoutek" výše uvedené chemičky, dobrou chuť!
Pro dobré pivo, (Luboš Vorel, 09.12.2004 18:04) celé vlákno | reagovat
Velice pečlivě sleduji soubor článků, týkajících se údájného poklesu kvality českého piva. V každém z těchto příspěvků je vždy vyjádřen názor pivaře odborníka, případně laika, a to z pohledu, který je mu v dané chvíli nejbližší. Těžko můžeme chtít po panu ing. Veselém, aby prohlásil, že vše co se uvaří jinak než klaickou technologii je špatné, ale zrovna tak příznivec malých pivovarů jistě neprohlásí, že Gambrinus je to nejlepší co se dá v Čechách pít.
Je pravdou ovšem jedna skutečnost, že současný pivní trh je něco úplně jiného, než období před rokem 1989. Ti co si toto období pamatují, však velice dobře ví, že tenkrát se vařilo naše pivečko ze surovin,kde žatecký chmel používaly pouze dva pivovary Budvar a Prazdroj. Přesto, když se zeptáte hostinských na tuto dobu, nebude jistě nikdo vzpomínat na kvalitu piva, ale všichni si vzpomenou na to jak ráno otevřeli pípy a večer je zavřely. Proč o tomto píšu? Je potřeba si uvědomit, jakou ohromnou změnou naše pivovarnictví prošlo po roce 1989. Bohužel ne vždy ve prospěch piva a jeho konzumentů. První a podle mne velice zásadní chybou bylo rozdělení piv na výčepní a ležáky, kde EPM byl hlídán jen proto, aby se platila co nejmenší spotřební daň. Dnes když si přečtete test výčepních piv a ležáků, tak zjistíte, že skutečnou desítku si od výrobců s CKT již nedáte, ale dostanéte pivo, které se točilo ve slévárnách v Plzni na doplnění vody. To samé je u ležáků, kde Plzeň změnila svůj EPM z 12.60 na 11,60 a to jsou změny, které mohly vést naše anglické kolegy pivaře k výrokům, které mluvily o snížení kvality našeho piva. Proto je potřeba vyzdvihnout usilí těch malých pivovarů, které vaří poctivé české pivo co do stupňovitosti tak i doby zrání. Vzhledem k současné situaci na pivní trhu je na nás konzumentech tyto snahy o výrobu kvalitních piv podporovat. Na druhé straně se těžko dělá osvěta piv z malých regionálních pivovarů, když díky reklamě nezná nikdo jiné pivo než Gambrinus. Krušovice, Staropramen. Proto souhlasím s názorem Jardy Večerníčka Nováka, že je nutné ve své podstatě hledat kompromis mezi kvalitními pivy z CKT a pivy vyrobénými původními technologiemi. A to především proto, abychom mohli na našich hospodách, pivnicích a restauracích ráno otevřít pivní kohouty a točit dobré české pivo až do noci.
Vyhledávání