Komentáře
článku: Ohlédnutí za rokem 2010
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času
Maximální zisk či "rentabilita tržeb" je to jediné, co globální velkochemičky typu SAB Miller zajímá. Nejlepší by bylo, kdyby byly všechny suroviny zadarmo a koncový zákazník by ty jejich blivajzy platil zlatými cihlami. Kdysi přidávali staří sládkové do piva prý i psí lejno (nevím ve které fázi výroby). Doporučoval bych dovoz buvolího trusu z JAR. Je to levné a myslím, že chuti jejich současných "ryze českých ležáků" by to jen prospělo.
Výborný nápad s lejnem! Mohli by to prodávat jako speciál, obdobně jako Cibetkovou kávu. :-)
Vyhledávání
Co hodnocení chybí? V pivovarských kruzích se mluví o tom, že Plzeňský Prazdroj má extrémně vysokou rentabilitu tržeb, prostě že ho vlastník SABMiler tlačí k maximalizaci zisku. To by na jedné straně znamenalo silný tlak na cenu vstupů, tedy i surovin (rád bych věřil, že se to nedotýká jejich kvality), zvolenou technologií a prodejní ceny (neboť peníze do firmy musí přinést spotřebitel). K současným číslům jsem se zatím nikde nedobral, ale narazil jsem na údaje z roku 2006, podle nichž měl Prazdroj rentabilitu tržeb 25 procent, zatímco třeba Krušovice 12, Staropramen 7, Budvar a Starobrno 10 procent. U nadnárodních pivovarnických skupin (v konsolidaci) to bylo následující: Anheuser – Busch 12,5 procenta, Heineken 11,3, Carlsberg 5,2, SABMiler 10,9 a InBev 10,6 procenta. Takže Prazdroj tehdy vybočoval i v rámci své mateřské firmy SABMiler. Možná, že právě tohle by stálo někdy do budoucna za bližší pohled.