úvod
homepage

Komentáře

článku: Pivní Belgie

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Proč zase zahraniční piva?, (Marek Kamlar, 06.10.2009 11:03) celé vlákno | reagovat
Honzo, proč pořád protěžuješ zahraniční piva na úkor těch českých? Copak ti česká piva vůbec nic neříkají? Nebo je skutečně tolik nesnášíš, že už je nechceš propagovat?
Re: Proč zase zahraniční piva?, (Honza Kočka, 06.10.2009 15:32) celé vlákno | reagovat
MArku, odpoved je jednoducha.

Ceska piva propaguji v zahranici, na degustacich, na pivnich festivalech atd...namatkou Belgie, Finsko, USA. Staci to?

Tady se snazim propagovat pivni pestrost, vcetne pivnich stylu, ktere se u nas nevari, takze tak(cr RH)
Re: Proč zase zahraniční piva?, (Weetek, 26.10.2009 14:45) celé vlákno | reagovat
Když jsem v sobotu večer ochutnával tu nepřebernou škálu chutí a druhů, přemýšlel jsem o tomhle vzkazu a marně dumal, co by Honza musel ze všech českých pivovarů a pivovárků snést, aby se příklady z domácí produkce té bohatosti aspoň přiblížil...
Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (tomas, 26.10.2009 15:24) celé vlákno | reagovat
Já jsem naopak rád, že se český piva drží klasiky a belgický pestrosti chutí se nepřibližují, protože jako občasný zpestření sice ok, ale na běžný pití nevím a bez některých B-piv se osobně i obejdu (v pátek třeba Rodenbach chutnající jak nejlacinější červený víno, Cantilon jak ocet, jedno pivo s odérem pánských pisoárů, trapistický zabijáci s 10-11% alc, slabší výběr Wittbírů, některý ochucený Lambiky s chutí přeslazený limonády, atd.. S ochutnaných vzorků mi opravdu chutnala tak max.třetina, ale možná to bylo jen mým laickým nahodilým výběrem (obsluha o pivech nic nevěděla). Celkově sice zajímavý, ale utvrdilo mě to v tom, že zůstanu věrný pivům z CZ a Bayern.
Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Petr Ž., 26.10.2009 18:12) celé vlákno | reagovat
Rodenbach jako laciné víno, Cantillon jako ocet? To snad ne? Honzo, co jsi to tam dovezl? Že ty jsi stáčel tajně něco jiného do prázdných pivních láhví? :o))
Ano, (Jan Kocián - pivní snob, 26.10.2009 20:02) celé vlákno | reagovat
Ještě bych dodal, že některá piva měla podobnou chuť jako Primátor 16 nebo 21, tj. dalo se to pít.
Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Honza Kočka, 26.10.2009 20:16) celé vlákno | reagovat
Krom obsluhy, co pivo rozlevala, tam byli tri degustatori, kteri by Vam poradili. Navic se delaly i degustace na mikrofon...

Ano, piva chutnaji ruzne. A ze ma belgicky special hodne alkoholu? Je treba ho vypit deset kousku?

a BAyern nema doppelebocky, silna psenicna piva, nakurovana piva?
Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Petr Ž., 26.10.2009 21:19) celé vlákno | reagovat
Jinak co jsem se díval na seznam nabízených belgičanů, jsi tam sehnal hodně povedené kousky, navíc v širokém zastoupení a rozmanitosti. Některé špeky se nedají sehnat ani v samotné Belgii. Proto moc nechápu některé reakce?
Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Jan Kocián - pivní snob, 26.10.2009 21:24) celé vlákno | reagovat
Souhlas, degustátor Šuráň se ochotně věnoval komukoliv, kdo o to projevil zájem... a stejně tak ochotně se tulil k hosteskám... ;-)
Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (tomas, 26.10.2009 23:28) celé vlákno | reagovat
Z piva, který má cca 8-9% alc. a víc, už většinou čpí moc alkohol, já si ho prostě nevychutnám a může to být klidně Doppelbock. Na tom, že celkový výběr piv nebyl nic moc, jsme se shodli celá parta. Některý lambiky sice můžu, ale Cantilon (co tam byl k mání)to prostě není, stejně jako Rodenbach, i když Grand cru (ten tam nebyl)je prý lepší, tak nevím..Toť můj názor. Potěšila mě ale zdarma rozdávaná mapa belgických pivovarů.
Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Honza Kočka, 26.10.2009 23:45) celé vlákno | reagovat
kdyz vetsina piv nestala za nic, tak ta tretina byla co jste zminil driv, byla pitelna, nebo byste si je dal i po druhe? A tretina z 112 piv, rekneme 30, at je to min, je porad malo? Nebo dostatecny pocet?

A v porovnani Bayern by dopadl procentualne lip?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (tomas, 27.10.2009 07:00) celé vlákno | reagovat
Já to nechci nějak zobecňovat, je to jen můj osobní názor, ale myslím, že kvalitní pivka z CZ a Německa mají v sobě pitelnost, která těm Belgickejm speciálům schází. To jsou spíš aperitivy (snad kromě Witt) u kterých řeknu dobrý, vypiju třetinku, ale nemám chuť už to třeba opakovat a sedět u toho celej večer. Takže brát nějakej reprezentativní vzorek čistě na procenta, tak u mě CZ+SRN určitě vyhraje, protože u nich mám někdy problém se od piva odtrhnout, což se mi zatím u Belgií nestává, ale třeba se do nich taky jednou propiju a za rok za dva budu mluvit jinak. Takže tak.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Henri, 27.10.2009 09:03) celé vlákno | reagovat
V úvodním slovu p. Šuráň jasně řekl, že v Belgii se pije 70% ležáků (pilsů) a ten zbytek připadá na ty různé speciálky, trapisty, lambiky, prostě chuťovčičky a i třeba už hodně nezvyklé záležitosti. Celé to bylo přeci o tom ochutnat něco zajímavého a neobvyklého a ne o tom, že si tam mám vybrat pivo na které jsem zvyklý a styl který piji stále a u kterého budu sedět celý večer. A mimochodem ty pilsy tam byly také a třeba s takovou Spartou bych si já osobně celý večer představit rozhodně dovedl na rozdíl od mnoha našich výtvorů této pivní kategorie i když už v současné době není mým snem ani cílem sedět celý večer u piva a lít do sebe jedno za druhým, ale raději si dám jedno, dvě, ale opravdu dobré. Já sám jsem také velký příznivec Bavorského pivovarnictví a pivní kultury, která je minimálně o level výše než u nás a samozřejmě každého našeho dobrého piva a pivovaru, ale takovouto akci a příležitost ochutnat zajímavé styly a piva rozhodně vítám a věřím, že i v budoucnu Honza připraví něco podobného. A samozřejmě, že každému nemůže chutnat vše, ale kde jinde bych měl tak komplexni příležitost si zjistit, co mi valstně chutná, co bych rád ještě zkusil o co už opravdu nemusím.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Doris, 27.10.2009 10:01) celé vlákno | reagovat
Mám naprosto stejný názor jako Henri. Vystihl to přesně.
Už teď se těším na další akci. H+H velké díky.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Luděk, 27.10.2009 10:23) celé vlákno | reagovat
Taky souhlasím, začal jsem právě pilsy, abych se "rozpil" a pak už jsem jel v ochutnávání podle svého předem připraveného itineráře. Protože i lidí vůkol bylo tak akorát, nikdo nikde dlouho nezevloval a hned si objednával, nebyly ani žádné picí prostoje.
Zdravím severomoravskou trojku Doris a spol. :-)
Rodenbach, (Petr Buriánek, 27.10.2009 06:26) celé vlákno | reagovat
Rodenbach Grand cru tam byl, ale u stánku naproti.
Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Weetek, 27.10.2009 10:31) celé vlákno | reagovat
Tak to jste určitě prima parta, když jste se na tom tak shodli :-) Jen mě pobavila ta poznámka o mapě belgických pivovarů zdarma. Sice Vám ta piva v podstatě moc nechutnají, připadají Vám divná, ale když je mapka zadarmo, tož to si vezmu, to bych byl blbej, no ne? Český člověk se nezapře :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (tomas, 27.10.2009 10:53) celé vlákno | reagovat
Tu poznámku jsem nepochopil. Proč bych si tu mapu nevzal, když byla v rámci vstupnýho a slečna u vstupu mi ji sama nabídla? Do Belgie se někdy na pivo určitě vydám a rozhodně nezatracuju všechno. Příště vám udělám radost a pochválím tady v diskuzi všechna piva, i když mi některá třeba nechutnají jako správný snob, protože se to asi u Belgických speciálů automaticky očekává a kdo vyjádří jinej názor je hned u vás za nechápajícího čecháčka.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Weetek, 27.10.2009 15:47) celé vlákno | reagovat
Já zase nepochopil tvrzení, že výběr piv nebyl nic moc, takže na nepochopení 1-1 :-) Ale doufám, že vám ta mapa opravdu k něčemu bude...
Re: Re: Re: Re: Re: Proč zase zahraniční piva?, (Marian Hudak, 29.10.2009 01:30) celé vlákno | reagovat
Hm, ku niektorym pivam sa treba "prepit"...;-) Ale za par pokusov to stoji a ten Cantillon by som prave naopak zaradil k najlepsim lambicom, co na akcii boli.
Vyhledávání