úvod
homepage

Komentáře

článku: Minipivovar, mikropivovar, restaurační pivovar...

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
1234
 Zobrazit komentáře: podle času

nielen zberatelov, (jaro stofko, 15.01.2008 16:53) celé vlákno | reagovat
Prosba platí na každého, kto niečo vie o niečom
Průhonice, (jaro stofko, 14.01.2008 17:49) celé vlákno | reagovat
Aj Průhonice podla informácií už nevaria,škoda
Co je a co není pivovar?, (Chody, 14.01.2008 08:50) celé vlákno | reagovat
No pro mě je pivovar či minipivovar, takové zařízení, jehož produkty si může každý oficiálně zakoupit, byť jen na jednom místě na světě. Takže homebrewing mezi pivovary nepočítám, stejně tak jako mini, které ještě komerčně nevaří.
Re: Co je a co není pivovar?, (Jiri.J, 14.01.2008 09:43) celé vlákno | reagovat
Asi tak nějak, pivo by mělo být prodejné. Vaří-li někdo pivo doma v prádelním hrnci, tak to skutečně není pivovar.
Pokud vím, tak je potřeba licence a živnost na vaření piva. o ještě nevzniklých a už zaniklých pivovarech nemluvě.
Re: Co je a co není pivovar?, (Roman Holoubek, 14.01.2008 09:59) celé vlákno | reagovat
Ano, funkční pivovar je ten podnik, který má licenci, živnost, je zaregistrován na celním úřadě, právě nyní vaří a jeho produkt si byť na jediném místě na světě mohu legálně a oficiálně koupit.
Vše ostatní je pak chvályhodný Homebrewing.
Nebo jde o pivovar, který ještě nefunguje, byť vařil zkušební várky, nebo už nefunguje - tolik k seznamu. Pokud je výsledek snažení pitelný a chutný, pak jde o významnou zásluhu na poli poctivého pivovarnictví.
Re: Co je a co není pivovar?, (Marek Kamlar, 14.01.2008 13:40) celé vlákno | reagovat
Úplně nejlepší by bylo rozlišovat pivovary podle toho, zda mají IČO nebo ne. Podle toho už se orientovat dá. Na druhou stranu jsou i pivovary, které sice pivo nevaří (nepočítáme-li zkušební várky), ale IČO mají (např. Kostelec). A pak se v tom pivaři vyznejte...
Re: Co je a co není pivovar?, (jaro stofko, 14.01.2008 17:39) celé vlákno | reagovat
Ahoj Chody,ak mi vyjde čas tak by som spravil zoznam "minipivovarů" homebrewing,aj tých čo uvaria pivo aj vyrobia z extraktov,podla mna to bude potom na poriadku
minipivovary, (jaro stofko, 14.01.2008 17:31) celé vlákno | reagovat
dík za všetky komentáre,samozrejme máte pravdu, že som tam dal aj takých výrobcov piva po domácku(uvarené)omlúvam sa za tie ktoré vzniknú v roku 2008,ten datum stav 1.1.2008,som uviedol preto lebo som mal zoznam spravený ešte bez tých nových.Původne som si chcel zoznam urobit len pre seba,ale nedalo mi to podelit sa s Vami,určite je medzi Vami aj zberatel.Dík aj za tie nové ktoré ste spomenuli,rád by som mal více informací o nich(tie ktoré nie sú v zozname)
Karel Zachurčok robí pivo z práškovej formy, opoznám ho velmi dobre,je to moj tzv.druhý táta,výborný kamarát a zberatel
Ešte raz sa omluvam,berte to ako pomůcku,je pravda že minipivovar sa považuje do 10.000hl,a ten rok 1989,však len vtedy začali vznikat minipivovary,jediný bol iba U Fleků(rok zal.1499)mnoho ich už zaniklo,alebo fungovali iba krátko.Na Slovensku je funkčných 9,my sa nemožme Vám rovnat
Kolín, (Libor, 14.01.2008 15:22) celé vlákno | reagovat
Kolín:
podľa mojich informácií existuje v Starom Kolíne - Sklářuv domácí pivovar (Starokolínské domácí) a ten druhý je ten spomínaný v Polepech....
Re: Kolín, (Dwarf, 14.01.2008 17:04) celé vlákno | reagovat
jsou k tomuto nějaké bližší informace??
Re: Re: Kolín, (Libor, 14.01.2008 17:31) celé vlákno | reagovat
Viem, že ide o homebrewing - toť vše
Kácov, (Martin Štros, 14.01.2008 10:53) celé vlákno | reagovat
Podle mě už to není minipivovar, ale spíš klasický průmyslový pivovar, měřeno výstavem je na úrovni Herolda a už připravuje i lahvové pivo.
Re: Kácov, (Chody, 14.01.2008 11:47) celé vlákno | reagovat
Mám dojem, že když jsem jej onehdá zařadil mezi mini, tak jsem byl opraven z pivovaru, že se mezi mini sami nepočítají.
Stejně tak se mezi mini nepočítá sám pivovar Kout na Šumavě, i když výstavem mezi ně asi patří. Výhledově chce však mít výstav stejně velký jako před zavřením...
Re: Re: Kácov, (Honza, 14.01.2008 11:50) celé vlákno | reagovat
Nerad bych se pletl, ale minipivovar u nas ze zakona ma vystav do deseti tisic hektolitru piva za rok?
Re: Re: Re: Kácov, (Jiří Kaňa, 14.01.2008 12:23) celé vlákno | reagovat
On existuje nějaký takový klasifikační zákon/vyhláška?
Re: Re: Re: Re: Kácov, (Honza, 14.01.2008 12:40) celé vlákno | reagovat
Pivovary se rozlisuji podle vystavu a nasledneho placeni spotrebni dane. A ty s vystavem do deseti tisec hektolitru piva za rok plati nejmin.

Jinak si nejsem jisty, jestli legislativa ma na to jeste nejake dalsi hlediska.
Re: Re: Re: Kácov, (Chody, 14.01.2008 12:43) celé vlákno | reagovat
Zákon je sice hezká věc. Dle něj je pak minipivovarem např. Bakalář v Rakovníku. A já si dovolím tvrdit, že tomu tak logicky není.
Re: Re: Re: Re: Kácov, (Honza, 14.01.2008 12:55) celé vlákno | reagovat
Ano Bakalar ma sice kapacitu cca 300 tisic hl, ale vari, jak vsichni vime, podstatne mene.

Pokud se na zacatku roku prihlasi na uradu s tim, ze letos(rok 08) uvari do deseti tisic hl piva, plati nejnizsi spotrebni dan. Pokud by uvaril vic, je to vse jen hypoteza v reakci na Chodyho prispevek-to abyste me nebrali doslova:), doplati rozdil ze spotrebi dane.

A pokud by tedy opravdu prodal jen tech 10 tisic a min hl za rok 08, bude to tedy podle dane minipivovar. Pravda, trochu prerostly:)
mini, (KID, 14.01.2008 11:41) celé vlákno | reagovat
Jaroslav Srofko smíchal hrušky s jabkama. Homebrewing a minipivovary. Kdyby každý homebrevář měl být považovaný za pivovar, tak je ten seznam o pár set položek delší.
Re: mini, (Honza, 14.01.2008 11:52) celé vlákno | reagovat
Ano, psal jsem to uz do clanku. V prehledu je vse, co "si vydalo etiketu".

Ale na druhou stranu se i u nas stalo, ze z homebreware je piko pivovar, ktery sva piva prodava. A treba z toho seznamu vzejde nekdo dalsi...
1234
Vyhledávání