úvod
homepage

Komentáře

článku: Jak prodávat pivo?

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle času

nabídka v řetězcích, (Tomáš Semrád, 01.08.2007 10:09) celé vlákno | reagovat
Ono asi jak která Billa. Některé brněnské Billy mají co se týče pivní rozmanitosti celkem zajímavej sortiment. Viz namátkou třeba Billa u Boby centra...
pivní festival v Tesku ?, (Martin Štros, 31.07.2007 19:22) celé vlákno | reagovat
Loni nesmírně zajímavá akce se bohužel letos zvrhla, aspoň u nás v Praze, v pouhé byť výrazné zlevnění stávajícího sortimentu typu Krušovice. Zároveň z pultů Teska asi nedobro zmizel ležák Novic alias Opat, desítka Litovel, dvanáctka Ježek, na ústupu je Regent (zmizení prezidenta, nedostatek dvanáctky) a zmizela část Primátora. Příchod Svijan z mého pohledu nic neřeší, protože Svijany už má v Praze každý druhý obchod. To jen k tomu Tesku.. Nejlepší nabídku regionálek má možná Norma či Delvita - druhá jmenovaná končí a je nahrazována nezajímavou nabídkou Billy, jejíž výjimku tvoří Herodl. Včera jsem viděl v Biller Herodla s datem trvanlivosti do 20.4.2007. Bez komentáře.
a tak..., (Tomáš Semrád, 31.07.2007 14:40) celé vlákno | reagovat
Pravda je, že v poslední době i velkořetězce typu Aholdu (viz Hypernova) či Tesca se snaží u nás pivní kulturu zvyšovat. Ať již třeba podobnou "hypernováckou" uličkou nebo tzv. týdnem regionálního piva v Tescu, kde se prodávala nejrůznější česká a moravská lokální piva či postupným zpestřováním pivní nabídky různých značek. Je velká škoda v tomto ohledu, že z naší země odešel francouzský řetězec Carefour, který se např. v Brně prezentoval víc než zajímavou pivní nabídkou, opravdu někdy nevšedních (rozuměj ze vzdálených koutů) piv.
Ač "dominátora" české pivní scény (PP) nemusím, v tomto si myslím sehrál chvályhodnou roli. Nakonec i mnohými kritizované každoroční zdražování piva Plzeňským Prazdrojem, má pozitivní dopad (ať chceme či ne) na celý český pivovarnický obor, vzhledem k tomu, že je posléze vesměs následován až na pár výjimek ostatními, což pro ryze české pivovary znamená penízky na další důležité investice, což je potřebné...Takže někdy i chování lídra přináší užitek.
Co se týká garážového prodeje, tak s tím mám osobní zkušenost z Protivína. Když jsme loni chtěli načepovat do párty soudku protivínské přímo v pivovaru, poslali nás s tím, že oni to nedělají, do jedné "garáže" rodinného domu, kousek od hřiště, kde velmi milý a ochotný pán měl "na čepu" rozmanitý protivínský sortiment...Hotová pivní romantika, dobrej pokec, víc než lidové ceny, zkrátka paráda. A i když jsme se zrovna trefili, kdy bylo úředně zavřeno, rád nám pivo natočil. A proto ať žijí garáže.
vše chce své, (staňa, 13.12.2006 11:29) celé vlákno | reagovat
a pivu moc světla opravdu nesvědčí.To,že existuje značná část konzumentů,kteří vybírají podle ceny(bezdomovci),vzhledu(snobi a ženské-pro koho jiného jsou určené drahé a bombastické reklamy) je stará pravda.Ale určitě existuje dosti velká skupina fajnšmekrů,kteří se zaměřují spíše na obsah a ošetření piva.Jistě i obal a prostředí prodává,ale láhvové pivo se většinou pije doma...
to Chody, (Karel, 06.12.2006 17:23) celé vlákno | reagovat
Ta "garáž" je na hlavní silnici, když se jede od Boleváku nahoru, hned za zatáčkou a kulturákem. Dnes jsem tam byl pracovně, bohužel má polední 2hod pauzu a tak jsem jen nakoukl přes plot. Svijany tam má snad všechny, co existují, Portera a asi i dost dalšího.
Panečku, (Mía Šmíra, 06.12.2006 12:56) celé vlákno | reagovat
Panečku, to je diskuse, to je názorů!
Zvyšování kultury prodeje piva? Jedině DOBŘE. Na druhou stranu jako čech vždy dám raději nejdříve vydělat českému subjektu za český výrobek, byť je to garážmistr nebo vrátnej v bývalém JZD. A jako čerstvý absolven VUPS kursu degustátora je mi jasné, že zvýšená intenzita osvětlení piva právě v Zelených lahvích pivu uvnitř určitě neprospívá.
Slyšel jsem, že Penny nebo snad Norma jedou teď jinou politiku prodeje nejlevnějších piv, jistě proti Kauflandu s jeho Ambroziem nebo čim, prodávají sice také levná piva, ale vyráběná lokálními pivovary. Velice chválihodné! Přestože je to stojí na logistice určitě víc než stojí centrální distribuce jedné značky.
Jo a k Porteru v Praze: vždy ho ochotně naleje pan hospodský v malé restauraci Mlýn na Sokolovské v Karlíně.
To Martin Borský, (Chody, 06.12.2006 12:17) celé vlákno | reagovat
Ale v železářství bych si určitě pivko koupil. Až se dostanu do Brodu, určitě se stavím, ale obávám se, že to v dohledné době nebude.
to Chody, (Martin Borský, 05.12.2006 20:32) celé vlákno | reagovat
Ha, ha..., o babičce z garáže jsem opravdu nevěděl. Beru tedy svoje pochybnosti nad tvým pivní vkusem zpět. Myslím, že bysme si u piva dobře notovali...
Martin
Garáže., (Radko Pondělíček, 05.12.2006 19:16) celé vlákno | reagovat
Nikdy není problém se předem s p.Hamšíkem domluvit a pro pivo si zajet. Pravidelnou otvíračku nemá, ale pokud je to v jeho silách, vždy se snaží vyjít vstříc. Co se týče prodeje v Hypernově-jsem rád, že se pivo konečně dostává tam, kam patří. Zaprášené regály v supermarketech a nad tím cedule lákající na "pivo" za 1,90 už snad ubudou.
Konzument, pivar, fajnsmekr, (honza, 05.12.2006 12:11) celé vlákno | reagovat
ona ta garaz je urcite velice zasluzna vec. ALe tam si pujdou koupit pivo ti, kteri vyhledavaji neco jineho. Ale kolik takovych u nas je? Proto vitam novou "ulicku", protoze ta muze pritahnout k pivu podstatne vetsi pocet zatim konzumentu, z kterych je sance udelat pivare.
Dobrý krok, (Petr Pavlas, 05.12.2006 11:08) celé vlákno | reagovat
Nasvícení prodejních prostorů je poměrně hloupé. Na druhou stranu ale je to dobrý krok, neboť se ukáže výhodnost "exkluzivních" (rozuměj zelených) lahví. Nezbývá než popřát milovníkům "exkluzivních značek v exkluzivním kabátě" DOBROU CHUŤ!
ad Garage, (Njorloj, 05.12.2006 09:18) celé vlákno | reagovat
Kdyz uz narazite na garaz, tak me se takovyto prodej libi - ja nevim jak u vas, ale co znam lidi co se tomu venuji, tak vetsinou maji na dverich ceduli ze prodavaji v tu a tu dobu (vetsinou odpoledne po praci, coz vetsine vyhovuje) treba takovy Rohozec (i kdyz vlastne pod expedici Svijan) se u nas ani jinak dostat neda - navrch ma to takovou prichut undergroundu, proste jen si stavejte sve koutky v hypermarketech neni nad garazove pivko :-) :-) :-)

Kazdopadne nejsem proti koutkum, pokud to povede k tomu ze se lide zamysli nad tim co vlastne kupuji a poznaji ze maji opravdu na vyber a obcas si vemou i neco jineho nez sveho desitkoveho kozla.

Kdyz vsak vidim Tesco u nas (Jicin) tak na 100metrovem regalu moc vyber neni - na zacatku weizen z Nachoda a Bernard a uprostred regalu vecne prazdna dira po Svijanskem Mazu - snad jeste multipack Opata (rep. Novice) na konci, ale jinak bida nad bidu, v garazich a malych napojkach nakoupim vetsi pochutiny...
pivo v Hypernově, (Standa Jakoubek, 05.12.2006 08:25) celé vlákno | reagovat
je pravda, že v teplické Hypernově prodávají pivo v pěkně upraveném prostoru, na regálech; mají to dělené do skupin 10°, 11°, 12°, speciály a zahraniční; jasně, "běžné" druhy piv mají klasicky v bednách;
a teď jiný příklad - v jiném teplickém supermarketu jsem viděl následující skvost : nad bednami Náchodského pšeničního Primátora cedule jak krává hlásá : KVAŠENÉ PIVO; kdybych nevěděl, o co jde, asi bych neměl odvahu po takové láhvi sáhnout
To Martin Borský, (Chody, 05.12.2006 07:54) celé vlákno | reagovat
Ty jsi mě špatně pochopil, já neopovrhuji dobrým pivem z "garáže" ani tím drobným obchodníkem, který se snaží jít proti všem. Kultura prodeje je mi šuma fuk, hlavní je pivko. Ale dle mých zkušeností není většinou pan majitel doma, takže otevře babička, která kolikrát neví která bije. Takže, pokud si mohu vybrat kde si koupím jedno a to samé pivo, vyberu si obchod.
To Honza: Ano v Klatovech se Svijany prodávají, ale nikoliv v klatovské Hypernově.
Ad Svijany, (honza, 05.12.2006 05:30) celé vlákno | reagovat
jednak Svijany jsou na dalnici, takze cesta do Prahy neni vubec problem (pokud se nepletu, maji sveho zastupce "az nekde" v Klatovech). NAvic maji i vyssi vystav a znamejsi jmeno.
Image piva, (honza, 05.12.2006 05:23) celé vlákno | reagovat
VAzeni kritici naseho giganta. Jedna vec vam asi unika. To, ze se da neco s Hypernovou (nebo s jinymi retezci) dohodnout, je take nejspis dost mozna dobre dusledek velikosti PU.

A pokud tato novinka privede par (myslim si ze i dost ) konzumentu k tomu, aby se nad pivem zamysleli, je to jedine dobre. A ja jsem za to rad.
Nakupování v "garáži", (Radko Pondělíček, 05.12.2006 00:15) celé vlákno | reagovat
Teda já na nakupování v garáži nic špatného nevidím. Takhle sháním pravidelně pardubického Portera v Praze. Prodává ho pan Hamšík a je takřka pravidlem, že se prodej protáhne třeba i na hodinu...
to Chody, (Martin Borský, 04.12.2006 22:30) celé vlákno | reagovat
Milý Chody, na to, že jsi z plzeňska (a to ti opravdu nezávidím...) se trochu divím tvému opovrhování dobrým pivem z garáže. Já žít v plzeňské pivní poušti, určitě bych rád udělal nějaký ten ústupek z "kultury prodeje" jen abych si dopřál nějaké skutečně dobré pivo. Počítám, že bych tím podpořil "dvě mouchy jednou ranou". Tedy menší poctivý pivovar i malého, třeba úplně začínajícího obchodníka, který jen chce trochu oponovat místnímu megaplzeňskému...
bez problémů, (Martin Štros, 04.12.2006 18:57) celé vlákno | reagovat
Byl jsme ve zmíněné Hypernově, jak už jsem psal, tak můžu odpovědět na dotazy. Za prvé, v tom sektoru pro pivo jsou všechny značky, co prodávají. Za druhé, ceny jsou stejné, jako v jiných obchodech- jako v jiných hypernovách a neliší se moc od cen jinde, naopak už zmíněné Svijany jsou i levnější, než třebva v Delvitě. Já bych pořád nekritizoval. Prostě jediná změna je, že to vypadá hezky a že se tam člověk cítí, jako by kupoval něco, co má nějakou hodnotu a kvalitu. Ne jen ošumtělý bedny někde v rohu. Nabídka se nemění, ceny také ne, ale obchod se snaží, aby se tam zákazníkům líbilo. Vždyť je to správný, ale koukám, spousta lidí má i vůči takové věci nedůvěru, ach jo...
salba, klam a memeni, (AntiPlznik, 04.12.2006 17:30) celé vlákno | reagovat
... a o to jim jde, museji prece nekde zduvodnovat to svoje vecne zdrazovani a nadrazenost (ti "tatkove" naseho piva). Energie, vstupy, reklama, .... bla, bla, bla. Uz se jen tresou na cenovou hladinu, ktera je v ostatnim EU. Ja blbec jsem si jednou dal plzen v takovm Sportbaru na Mustku v Praze. Koukal jsem tam na fotbal, a kdyz jsem se podival na listek, tak jsem druhy polocas jen vylizoval sklo. Jsem z Prahy zvykly na ledacos, ale pivo za 70,- to uz bylo i na mne moc.
Takze ted udelaji v marketech koutek excelentniho piva a muzou si zase za nej rict vic. Jen o to jde! a ne o kulturu prodeje jak se nam snazi namluvit. Nejdriv vlastni lahve, ted uz vlastni koutky. Porad jen neco extra, extra, extra. Pritom to pivo co v tech lahvich je, se neda s tim, ktere tam byvalo jeste v 80. letech ani srovnavat.
12
Vyhledávání