úvod
homepage

Jak prodávat pivo? vytisknout článek

Přidáno: 4. prosince 2006  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0,72 hodnotících Hodnotících: 7 počet zobrazení Zobrazeno: 6688x

Mnohdy se tu bavíme o kvalitě piva, o jeho čepování, o pivních kategoriích, jednoduše o spoustě věcí, které souvisí s pivem. Ale jedna velmi důležitá věc tu zůstávala opomíjena – prodej piva v obchodech.

K této myšlence mě přivedl rozhovor s nejvyšším představitelem největšího domácího výrobce, nebo chcete-li dominantního hráče na trhu, tuším že v Hospodářských novinách. Ano, byl to rozhovor s Mikem Shortem (Plzeňský Prazdroj). A kromě plánovaných investic, zvelebování značky a dalších věcí,které má Prazdroj v plánu, mě zaujala jinak celkem nenápadná věc, kterou zmínil. A tou byla prezentace prodeje piva v supermarketech. Jako příklad dalšího ubírání se směrem k zákazníkovi, snaze změnit jeho pohled na pivo jako takové, uvedl nový komplex prodejen v čele s Hypernovou,který byl nedávno otevřen na Praze 6, v sousedství „starého“ ruzyňského letiště, s názvem „Šestka“.

A v čem by prodej piva měl být nový, převratný? Už v samotné myšlence, že vizuálně by se měl prostor určený k prodeji piva rovnat tomu, kde se nabízí víno. Vždyť to určitě znáte. I v supermarketech zaměřených na láci, se víno nabízí v lepším kabátě, než v bednách vystavené pivo. Vizuálně to svádí k tomu, že běžný konzument pivo prostě bere ani ne tak podle značky, jako podle ceny. Pivo je tam složené na paletě, aby se rychle mohlo prodat a přivézt další. Zkrátka rychloobrátkové zboží, nad kterým nemá cenu přemýšlet.

Proto mi to nedalo a protože to díky své práci nemám daleko, jsem se do zmíněné Hypernovy vypravil. Snažil jsem se pořídit i několik fotek, ale protože při ruce byl jen mobil, omlouvám se za sníženou kvalitu výsledku. A jaký na mě nový koncept prodeje piva udělal dojem? Přiznám se, že velice příznivý. Vstupní brána, esteticky vyvedené stojany, a ačkoliv pivo bylo samozřejmě i v těch zmiňovaných přepravkách, celkový dojem byl pozitivní. Doufám jen, že se podobných pivních koutů dočkáme ve vyšším počtu v co nejkratším čase.



Pravda, Belgie a nabídka různorodých piv v řádu stovek značek to není, ale určitě je to posun k „lepším zítřkům“. A třeba se i jednou dočkáme dne, kdy si do obchodů budeme chodit vybírat z piv weizen nebo v zimním období z imperial stoutů.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 28 komentářů, poslední komentář: 01.08.2007 10:09 Komentovat
nabídka v řetězcích Tomáš Semrád01.08.2007 10:09
Ono asi jak která Billa. Některé brněnské Billy mají co se týče pivní rozmanitosti...
pivní festival v Tesku ? Martin Štros31.07.2007 19:22
Loni nesmírně zajímavá akce se bohužel letos zvrhla, aspoň u nás v Praze, v pouhé byť...
a tak... Tomáš Semrád31.07.2007 14:40
Pravda je, že v poslední době i velkořetězce typu Aholdu (viz Hypernova) či Tesca se...
vše chce své staňa13.12.2006 11:29
a pivu moc světla opravdu nesvědčí.To,že existuje značná část konzumentů,kteří...
to Chody Karel06.12.2006 17:23
Ta "garáž" je na hlavní silnici, když se jede od Boleváku nahoru, hned za zatáčkou a...
Panečku Mía Šmíra06.12.2006 12:56
Panečku, to je diskuse, to je názorů! Zvyšování kultury prodeje piva? Jedině DOBŘE. Na...
To Martin Borský Chody06.12.2006 12:17
Ale v železářství bych si určitě pivko koupil. Až se dostanu do Brodu, určitě se...
to Chody Martin Borský05.12.2006 20:32
Ha, ha..., o babičce z garáže jsem opravdu nevěděl. Beru tedy svoje pochybnosti nad tvým...
Vyhledávání