úvod
homepage

Komentáře

článku: Cestovanie za pivnou alternatívou

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
123
 Zobrazit komentáře: podle vláken

zdroje..., (Martin Štros, 20.10.2007 20:08) celé vlákno | reagovat
Myslím že by měli všichni autoři automaticky a jasně uvádět své zdroje. Samozřejmě, opomenout můžeme nějaké průvodce při exkurzích, ale pokud opisujeme z knih či novin...
Ad Opísané, (David Ručka, 20.10.2007 17:52) celé vlákno | reagovat
Nemám nič proti sprístupneniu informácii zo slovenskej tlače. Naopak. Predstavoval by som si to ale napríklad vernou citáciou s jasným uvedením zdroja a doplnením o svoje postrehy. Viem, že píšeš svoje reportáže, preto ma to i prekvapilo. Jaslovský je syn mojej kolegyne, takže mám k nemu prenesene užší vzťah, aj keď ho osobne nepoznám. Nič v zlom, len by som nechcel, aby sa skvelý Svět piva dostal do problémov.
pre Davida Ručku, (jaroslav stofko, 20.10.2007 11:55) celé vlákno | reagovat
máš pravdu david,že som ten članok opísal ,ale tu išlo hlavne o to aby si to mohli prečítať českí kamaráti,ja viem že autorské práva,ale mne to nedá ja dosť píšem aj vlastné články zo svojich ciest po pivovaroch
ospravedlnujem sa za to noviny si v čechách nekúpia,tak nech si to prečítajú
ešte niečo, (jaroslav stofko, 20.10.2007 11:48) celé vlákno | reagovat
jirko ,ešte niečo ak by si chcel,tak sa možme porozprávať osobne,o pivách v Prahe v sobotu 3.11. v Menze,budem tam na zberatelskej burze od 6,15hod asi do 12°°hod
pre JJ-odpoved, (jaroslav stofko, 20.10.2007 11:40) celé vlákno | reagovat
ahoj Jirko,známe se neznáme,ale to nevadí,to čo som tvrdil o českom pive,určite to je pravda,ale pozor nemecké ,belgické a iné pivá sú iné ako české,nemožem to porovnávať,samozrejme,že aj tie sú výborné,pil som rôzne pivá z celého sveta(vietnam,brazília,venezuela,čína,atd)všetky pivá sú dobré,ale to české pivko...určite by som nemal tvrdiť,že to české je najlepšie na svete,ale mne chutí,mimochodom akú značku máš ty najoblibejnešiu
Opísané, (David Ručka, 20.10.2007 09:55) celé vlákno | reagovat
Zdá sa mi Jaro, nedôstojné pre Teba a ztrápňujúce pre Svet piva, že si prakticky opísal a doplnil článok Mariána Jaslovského zo SME. Keď, tak to malo byť s povolením a uvedením skutočného autora. Mimochodom, M. Jaslovský je hlavne skvelý hudobný publicista, píše výborne o víne a čaju a tento článok je pod jeho štandartom, pretože zjavne o pive vie menej.
CZ Beer, (Petr Buriánek, 19.10.2007 20:20) celé vlákno | reagovat
To Jiří J.: Ze zajímavosti, dnes jsem změřil nějaké pH:
Primátor Premium 4,47
Irish Stout vlastní produkce 4,21
Najlepšie pivo na svete?, (Luboš, 19.10.2007 18:24) celé vlákno | reagovat
Ako hovoril môj učiteľ na VŠ no predsa to ktoré Ti chutí :-))

No a každému chutí niečo iné, však? Niekomu G-éčko inému PU alebo ZB a iným zas Lambic, Ale, Pšeničák. Ani najlepšie víno na svete neexistuje všeobecne, lebo sme ľudia rôzny a máme NAŠŤASTIE aj rôzne chute.
Sv. Jur - Codecon, (Ľuboš, 19.10.2007 18:20) celé vlákno | reagovat
To Jiri.J a BBking.

Vaše skúsenosti s pivom z Jura sú už dávno out of date asi spred pár rokov. V súčasnosti je to lahôdka - pili sme v 06/2007 priamo v pivovare.
Codecon, (Luboš, 19.10.2007 17:33) celé vlákno | reagovat
Codecon sa dá vraj kúpiť v centre Pezinka, podnik by sa mal volať IMPERIAL tuším, čapuju v pekných pohároch na stopke a potom v samotnom minipivovare:

http://www.kamnapivo.sk/pivodb/sv_jur/2227

A vraj sa niečo chystá aj priamo v BA.

Ostatné slovenské minipivovary:

http://www.kamnapivo.sk/area/minipivovary/
CZ Beer, (Petr Buriánek, 17.10.2007 09:33) celé vlákno | reagovat
To Jiří J.: Jasně, také si myslím, že to nemá smysl moc řešit. S připomínka vesměs souhlasím nebo nedokážu posoudit. Třeba pH není moc publikovaný údaj, nějaké údaje sice mám, ale jsou spíš staršího data. Schválně zkusím něco změřit.
to JJ, (Dwarf, 17.10.2007 08:17) celé vlákno | reagovat
já se nehádám, jen interpretuju, co jsem slyšel... (a co si pamatuju) krom Budvaru s 90 dny uvádějí průmyslové pivovary kolem 35-50 dnů (5-7 týdnů) ... nic z toho nevyvozuju, pivo mi buď chutná nebo nechutná. TEČKA
cz beer, (Jiri.J, 17.10.2007 08:15) celé vlákno | reagovat
To Dwarf
"Zahraniční piva ležej více"- pokud se bavíme o typu světlý ležák, tak tomu tak není. Už jsme to zde rozebírali. Uváděl jsem příklady Německa a Rakouska, kde standardní doba ležení (v klasických tancích je cca 6-8 týdnů.

To Petr Buriánek
Díky za vyčerpávající odpověď, ale moc mě neuspokojila.
- vyšší zbytkový extrakt- s tím bych nepolemizoval a v nějaké studii jsem to i četl, otázka
zda je tento parametr tak významným specifikem, aby vytvářel
specifickou pivní kategorii. No nevím
- vyšší hořkost- české ležáky rozhodně nepatří k tomu nejsuššímu na světě. Hořkost se udává
v jednotkách bu a stačí se podívat na ležáky např. v USA a Německu, které
ty naše vysoce přesahují.
- vyšší barva- zde bych byl mimořádně opatrný. Barva ležáků např. v SRN se pohybuje od
velmi světlých (mnichovský ležák) až po téměř jantarové. Při absenci barvících
sladů. Zde existuje rovněž senzorické škálování jasně definované....
- vyšší intensita hořkosti a doznívání hořkosti- Totéž co u "vyšší hořkosti"
- vyšší plnost- zde si myslím je to až příliš individuální a nelze to zobecňovat.
- nižší výskyt cizích vůní a chutí- Tím bych spíše charakterizoval např. Bavorská piva...
- vyšší pH (4,55/4,3)- Norimberský pivovar Altstadt: pH 4,5 :-))

Takže nakonec zývají 2 parametry, ale otázka je, jak jsou důležité...
- vyšší obsah polyfenolů (to je podle mne ta látka)
- vyšší obsah acetaldehydu
Silně pochybuji, že vůbec lze najít nějaké zobecňující hledisko pro "české pivo". Naprosto souhlasím s Weetkem, že v tomto případě nelze postupovat po nějaké "národní linii". Nemyslím si, že něco jako "české pivo" vůbec existuje. Která značka by je měla reprezentovat? Budvar? Staropramen? Krušovice? Radegast? Regent? Svijany?.....Myslím, že takové diskuse nikam nepovedou a ničeho smysluplného se nikdy nedobereme.


Milana, (Dwarf, 17.10.2007 08:11) celé vlákno | reagovat
'snaží se kritizovat pány, kteří mají své znalosti' ... nikomu jeho znalosti neberu, naopak je dobře, že se dá o tom polemizovat, když já mám na věc jiný názor... že moje paměť selhala, je prostý fakt... pokud máte k tématu nějaké postřehy, sem s nimi, ale podobné nicneříkající příspěvky si můžete nechat od cesty
pro Milanu, Milana, nebo??, (Martin Borský, 16.10.2007 23:38) celé vlákno | reagovat
Odvoláváš se na Bibli. To je v pořádku, jen nevím co má znamenat 3. díl Bible?? To je asi jako Euroweissale. Pokud vím, tak o odchodu Izraelců z Egypta se píše ve Starém Zákoně ve Druhé knize Mojžíšově. Tak to jen tak na okraj...
PI, (Chody, 16.10.2007 21:13) celé vlákno | reagovat
Slečno (paní) Milano, koukám, že kritizování Vám docela jde. Ale napsat vlastní názor nebo něčím přispět do diskuse, to ne.
Jestli se za tento ženský nick neskrývá spíše někdo zde známější. Už jednou se u podobné diskuse objevil jiný ženský nick, Damicka? který pokritizoval a pak najednou zase zmizel do zapomnění.
P.S. Bibli jsem nikdy nečetl a třetí díl opravdu nepřipravuju.
CZ Beer, (Milana, 16.10.2007 20:31) celé vlákno | reagovat
Děkujeme Dwarfovi za příspěvky typu: "ale nevím, snažím se vzpomenout..." nebo "bohužel si nepamatuju přesně, oč šlo...", ale snaží se kritizovat pány, kteří mají své znalosti. Fascinující je taky Chodyho věta. "Můžeme ostatním ukázat cestu, ale...". Připomíná mi to Bibli, jak Mojžíš vyvedl Izraelity z Egypta. Třeba ve 3. dílu Bible bude i Chody vyvádějící nevěřící z velkých pivovarů a ukazující cestu do menších CZ pivovarů.
CZ beer, (Petr Buriánek, 16.10.2007 20:17) celé vlákno | reagovat
To Jiří J.: Tuto přednášku jsem asi před rokem a půl slyšel a našel jsem i pár poznámek z ní:

český typ piva vs. zahraniční (lager)
- vyšší zbytkový extrakt
- vyšší barva
- vyšší hořkost
- vyšší obsah polyfenolů (to je podle mne ta látka)
- vyšší pH (4,55/4,3)
- vyšší obsah acetaldehydu
- vyšší intensita hořkosti a doznívání hořkosti
- vyšší plnost
- nižší výskyt cizích vůní a chutí

Acetaldehyd a pH je důsledek pomalejšího kvašení a méně prokvašeného piva; obsah polyfenolů roste s počtem rmutů, tj. nejmenší je u infusně vařených piv, nejvíce po 3 rmutech. Pak už mne pouze napadá, že u českého Pilsneru je možná přítomnost diacetylu, kdežto u německého by neměl být žádný (dle BJCP).
CZ beer, (Dwarf, 16.10.2007 16:49) celé vlákno | reagovat
co si pamatuju, bylo řečeno, že právě zahraniční piva ležej víc, aby se ta látka úplně rozložila a zmizela, kdežto v Česku se pivo tak dlouho ležet nenechá, a proto onu látku obsahuje při distribuci... ale nevím, jen si snažím vzpomenout
CZ BEER, (Jiri.J, 16.10.2007 13:44) celé vlákno | reagovat
To je škoda, to by mě dost zajímalo, co to je za látku.
Osobně si jsem vědom u našich ležáku podstatně delší doby ležení oproti Německu, Rakousku a asi i většině zemí v Evropě. Možná by bylo fajn, kdyby zareagoval Ondra Koucký nebo Honza Šuráň.
123
Vyhledávání