Komentáře
článku: Moravská akvizice Heinekenu z pohledu Starobrna
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Zobrazit komentáře:
podle času
Kamoš zo Slovenska, povedz manželke nech Ti kupuje Topvar, to najlepšie na Slovensku. Asi si neni bohvyaký pivkár ked nepoznáš túto značku, ktorá zatial nepatrí žiadnemu investorovi, kapitalistovi. Topvar varí iba Topvar a má najviac ocenení zahraničných zo všetkých Slov. pivovarov. V jeho výroba iné pivo nepozná, takže je to pravá topvarácka chuť, ktorá sa môže pochváliť aj ocenenia ako napr. Na tiskové konferenci zástupci Topvaru představili nejnovější úspěchy v kvalitě topolčanského piva. Degustační komise na půdě Státního veterinárního a potravinového ústavu vyhodnotila za nejlepší pivo na Slovensku právě Tovar v kategorii 10 i 12 stupňových piv. Za nejlepší pivo Topvar označilo také 1 400 respondentů v anketě studentů vysokých škol z 20 fakult na Slovensku, kterou uspořádala Slovenská komora mladých.
Neda mi aby som nereagoval na clanok o Starobrne. Na Slovensku naozaj nastala situacia, ked si mate opticky vyber z viacerych znaciek, ale vsetky chutia podozrivo rovnako nevabne. Naposledy som takto objavil z radostou Starobrno, ale moje nadsenie vydrzalo len do vypitia prveho pohara, chutilo to rovnako ako vsetky Heinekeny. Hned mi to bolo podozrive. Je to tragedia - na Slovensku sa neda pit skoro ziadne pivo, minule manzelka kupila plechovku Velkopopovicky kozel, kedze to malo podozrivu chut, po blizsom studiu povodu piva som zistil, ze bolo varene v Budapesti. Co k tomu dodat. Ja osobne som prestal pit pivo od mamutich konglomeracii typu SAB a Heineken a vyhladavam lokalne piva, ktore k nam nastatie zacinaju prenikat z Ciech typu Bernarnd a pod. Mrzi ma, ze kym v Cechach si chrania svoje tradicie, u nas to nikoho velmi neznepokojuje.
Tomáši, mluvíš mi z duše!. Jajo, počítám, že se Tvé proroctví nenaplní tak úplně. Stejně jako se Heineken vaří např. v Polsku (to je i u nás prodávaný superprémiový originální Heineken), tak se dá očekávat, že i pro náš trh se bude tato drahá superhnusznačka produkovat u nás. Nebo na Slovensku. Je to přece jedno. Myslím, že by někteří zákazníci dobře zaplatili i za čůraní hlavního sládka Heinekenu a ostatních velkovýrobců. Jen když to bude mít tu správnou label...!
Článek od 1. "magora" A.Ř. není článkem, nýbrž prohlášením PR a za takové ho beru. Nad lžemi typu "Hostan z Brna bude stejný jako ze Znojma" jen nemohoucně kroutím hlavou, ale beru to jako PR článek, tudíž tendenční, zaplacený a lživý od začátku do konce.
Musím se tudiž přiklonit k obsáhlému komentáři 2. "magora", který nejde, bohužel, pod kůži, ačkoliv měl našlápnuto dobře. Lež totiž zůstává lží, ať už ji zabalíme do čehokoliv.
V květnu ´05 jsem se dostal k prohlášení pivovaru Hostan, že změní současnou technologii tak, aby vpodstatě prodloužili životnost piva 2x. To mi s prohlášením o zachování surovin i technologie připadá jako jeden hot a druhý čehý. Tak jak tedy s Hostanem???
IMHO Hostan se za čas zavře a budou se tam dělat jen ty limonády, Starobrno zheinekenovatí a za jistý čas od břeček typu Heineken nepůjde rozeznat, tudíž pivovar zavřeme a začneme dovážet Heineken pravý a pak už jen můžeme čekat další oslavný článek A.Ř. na téma "Heineken skloubil chuť Hostanu a Starobrna". A pak vám už jen půjdeme rozbít ty vaše "PR papule". Čest... Magor č. 3
Musím se tudiž přiklonit k obsáhlému komentáři 2. "magora", který nejde, bohužel, pod kůži, ačkoliv měl našlápnuto dobře. Lež totiž zůstává lží, ať už ji zabalíme do čehokoliv.
V květnu ´05 jsem se dostal k prohlášení pivovaru Hostan, že změní současnou technologii tak, aby vpodstatě prodloužili životnost piva 2x. To mi s prohlášením o zachování surovin i technologie připadá jako jeden hot a druhý čehý. Tak jak tedy s Hostanem???
IMHO Hostan se za čas zavře a budou se tam dělat jen ty limonády, Starobrno zheinekenovatí a za jistý čas od břeček typu Heineken nepůjde rozeznat, tudíž pivovar zavřeme a začneme dovážet Heineken pravý a pak už jen můžeme čekat další oslavný článek A.Ř. na téma "Heineken skloubil chuť Hostanu a Starobrna". A pak vám už jen půjdeme rozbít ty vaše "PR papule". Čest... Magor č. 3
Osobně bych zavedl povinnost výrobců uvádět na etiketě piva pivovar, ve kterém bylo vyrobeno. (např.- Hostan- vyrobeno v Brně. To by ostatně nemuselo platit jenom u piva....
Určitě by bylo zajímavé vrátit se k tématu za další dva roky. Lokální patrioti a nemoderní pivaři budou štkát nad osudem Hostanu, ale pan Řiháček, vyzbrojen zkušenostmi z dalších porad výrobců hesel, nás všechny opět vyvede z omylu.
"Převedení výroby sudového Hostanu do Brna je z pohledu hospodáře zcela logickým krokem. Výroba limonád ve Znojmě zůstává nedotčena."
"Převedení výroby sudového Hostanu do Brna je z pohledu hospodáře zcela logickým krokem. Výroba limonád ve Znojmě zůstává nedotčena."
šampaňské nevyrobíte na Moravě, Starobrno nevyrobíte na Slovensku,
(Weetek, 09.09.2005 11:37)
celé vlákno | reagovat
Je potěšitelné, že někdo ze Starobrna cítí potřebu nám, pivařům, sdělit nějaké "oficiální" vysvětlení. Pane Řiháčku, za to Vám patří můj obdiv, ne vždy to lidem Vaší pozice za to stojí. Bohužel, z celého článku ještě víc a víc vysvítá, že zatímco Tomáš Semrád (a s ním většina čtenářů Světa piva) o voze, Vy zase o koze. Mé obavy zejména o soud Hostana jste nerozptýlil, naopak. Piv, která se z nejrůznějších "ekonomických" a čertvíjakých důvodů vaří mimo své původní pivovary, přibývá vlivem gigantů jako je Heineken stále víc a víc. Tradiční provozy chátrají, zavírají se, lidé přichází o tradici, o práci... A pivo přece není jen o etiketě, na kterou se dá ten samý nápis vytisknout na různých stranách zeměkoule.
Co tvoří největší objem v pivu? Voda přece. Je tedy voda v Brně (v pivovaru Starobrno) navlas stejná jako ve Znojmě (v pivovaru Hostan)? Jestli ano, tak jsem papež....
Z pozice pivního spotřebitele nechápu "v Brně se vaří stejný Hostan, jaký se vařil ve Znojmě". Já bych byl radši, kdyby pro mě byl Hostan spíše nedostupný, než aby se vařil kdekoli v ČR. Dle mého názoru patří určitá historická značka k pivovaru a je škoda, že to dnes již neplatí. Každý pivovar byl hrdý na svou značku, věděli jsme, že když si dáme Hostana, tak bude ze Znojma, Staropramen ze Smíchova, Gambrinus z Plzně či Zlatopramen z Krásného Března. Mně by víc vyhovovala situace "pivovar=značka"
Vážený pane magistře. Jsem potěšen Vaší reakcí na můj článek. Ne proto, že je napsán "hezky" a "vlídně", ale zejména z důvodu, že každý čtenář tohoto serveru má nyní možnost konfrontovat pohled laika a vyznavače regionálních piv s pohledem přímo z pivovaru, tedy Vašeho a sám si na diskutovaný problém udělat svůj názor....
Je to všechno opravdu hezky napsané, ale řekl bych dost tendenčně, účelově a promiňte mi ten výraz, mluvou PR manažera. Pár poznámek si dovolím k tomu ještě připojit.
Ve vaší polemice mimojiné několikrát zmiňujete, že pivo Starobrno získalo různá významná ocenění. Jistě. A že to Heineken oceňuje a deklaroval, že nadále budou dodržovány stávající postupy a suroviny. To doufám! Mám tomu rozumět, tak, že kdyby tyto superbrandové úspěchy nebyly, pak by bylo přistoupeno k efektivnějšímu způsobu výroby?
To, že značka Hostan udělala za pár let velký kvalitativní skok, což se projevilo následně rovněž mnoha cenami a zvýšeným prodejem, to jste jaksi nezmínil. Já to však považuji za významné sdělení. Čekal bych a nejen já, že se tento podstatný fakt projeví dalšími významnými investicemi do výroby a do jejího zdokonalování. Místo toho je přistoupeno k částečné reorganizaci a převedení výroby lahvového piva do Brna. Zda to bylo na podnět váš a Heineken to jen schválil, je jedno.
Taky máte pravdu, že pohled hospodáře je důležitý, ale Hostan pokud vím, dlouhodobě generuje zisk. Možná ne tak velký, jak si představujete vy či Heineken, ale dnes každá banka půjčí peníze pokud podnikatelský plán, bonita klienta a podobné parametry jsou na určité úrovni a je garantována jejich návratnost. Což v případě celého uskupení určitě i díky zisku o němž sám píšete rozhodně je.
Místo, kde se nachází Hostan mnoho zásadních úprav nedovoluje, to je pravda. Možná právě proto by investice byly o to větší. Je tedy snažší převést část výroby jinam a tam ty kapacity vyplnit. To, že Hostan z Brna bude stejný jako ze Znojma, tomu nevěřím. Už ne jen kvůli vodě. Ta ve Znojmě je úplně jiná než v Brně. Pivovarnictví je obor, který vyžaduje neustále investice do technologií a výroby. To jistě víte mnohem lépe než já. Proto se Vás ptám, hodlá vůbec ještě Heineken popřípadě Starobrno investovat do znojemského pivovaru? Nebo jen čeká na jeho klinickou smrt jak už to několikrát předvedl jinde ve světě? To, že jste začali vyrábět ve Znojmě nové sudové limonády mě ještě nepřesvědčuje o tom, že pivovar nezavřete.
Co se týká prosazování některých značek koncernu na úkor jiných, na to mám rovněž poněkud jiný názor než Vy. Pro příklad nemusím chodit daleko. Tím, že Starobrno je vlastníkem Hostanu, dostalo velkou možnost se etablovat do jeho regionu o což mu také šlo. A to tou nejsnažší cestou. Bez toho by mělo jen minimální šanci sem vůbec proniknout. To, že mu to moc nepomohlo, je holt pro Starobrno poněkud smutný fakt. Ale ukažte mně hospody v samotném Brně, kde jsou obě značky na soutoči pospolu? Já zatím o žádné takové nevím. Zato začíná přibývat ke Starobrnu Bažant, Amstel, někde kde je "specifická klientela" i Heineken. Rád se však nechám poučit. Na tomto příkladu vidím jednostranný profit Starobrna na úkor Hostanu. Dost mně to připomíná obchodní strategii společnosti DU, kdy na úkor ostatních značek je v rámci společnosti razantně prosazována pouze jedna..
A ještě co se týká piv Amstel a Heineken. Jen opravdu doufám, že tyto, jak je Vy nazýváte, prémiovými pivy, budou mít jen malý okruh zákazníků a ti ostatní rozumní čeští pivaři jim dají valem...
S pozdravem a dej bůh štěstí
Mgr. Tomáš Semrád
Je to všechno opravdu hezky napsané, ale řekl bych dost tendenčně, účelově a promiňte mi ten výraz, mluvou PR manažera. Pár poznámek si dovolím k tomu ještě připojit.
Ve vaší polemice mimojiné několikrát zmiňujete, že pivo Starobrno získalo různá významná ocenění. Jistě. A že to Heineken oceňuje a deklaroval, že nadále budou dodržovány stávající postupy a suroviny. To doufám! Mám tomu rozumět, tak, že kdyby tyto superbrandové úspěchy nebyly, pak by bylo přistoupeno k efektivnějšímu způsobu výroby?
To, že značka Hostan udělala za pár let velký kvalitativní skok, což se projevilo následně rovněž mnoha cenami a zvýšeným prodejem, to jste jaksi nezmínil. Já to však považuji za významné sdělení. Čekal bych a nejen já, že se tento podstatný fakt projeví dalšími významnými investicemi do výroby a do jejího zdokonalování. Místo toho je přistoupeno k částečné reorganizaci a převedení výroby lahvového piva do Brna. Zda to bylo na podnět váš a Heineken to jen schválil, je jedno.
Taky máte pravdu, že pohled hospodáře je důležitý, ale Hostan pokud vím, dlouhodobě generuje zisk. Možná ne tak velký, jak si představujete vy či Heineken, ale dnes každá banka půjčí peníze pokud podnikatelský plán, bonita klienta a podobné parametry jsou na určité úrovni a je garantována jejich návratnost. Což v případě celého uskupení určitě i díky zisku o němž sám píšete rozhodně je.
Místo, kde se nachází Hostan mnoho zásadních úprav nedovoluje, to je pravda. Možná právě proto by investice byly o to větší. Je tedy snažší převést část výroby jinam a tam ty kapacity vyplnit. To, že Hostan z Brna bude stejný jako ze Znojma, tomu nevěřím. Už ne jen kvůli vodě. Ta ve Znojmě je úplně jiná než v Brně. Pivovarnictví je obor, který vyžaduje neustále investice do technologií a výroby. To jistě víte mnohem lépe než já. Proto se Vás ptám, hodlá vůbec ještě Heineken popřípadě Starobrno investovat do znojemského pivovaru? Nebo jen čeká na jeho klinickou smrt jak už to několikrát předvedl jinde ve světě? To, že jste začali vyrábět ve Znojmě nové sudové limonády mě ještě nepřesvědčuje o tom, že pivovar nezavřete.
Co se týká prosazování některých značek koncernu na úkor jiných, na to mám rovněž poněkud jiný názor než Vy. Pro příklad nemusím chodit daleko. Tím, že Starobrno je vlastníkem Hostanu, dostalo velkou možnost se etablovat do jeho regionu o což mu také šlo. A to tou nejsnažší cestou. Bez toho by mělo jen minimální šanci sem vůbec proniknout. To, že mu to moc nepomohlo, je holt pro Starobrno poněkud smutný fakt. Ale ukažte mně hospody v samotném Brně, kde jsou obě značky na soutoči pospolu? Já zatím o žádné takové nevím. Zato začíná přibývat ke Starobrnu Bažant, Amstel, někde kde je "specifická klientela" i Heineken. Rád se však nechám poučit. Na tomto příkladu vidím jednostranný profit Starobrna na úkor Hostanu. Dost mně to připomíná obchodní strategii společnosti DU, kdy na úkor ostatních značek je v rámci společnosti razantně prosazována pouze jedna..
A ještě co se týká piv Amstel a Heineken. Jen opravdu doufám, že tyto, jak je Vy nazýváte, prémiovými pivy, budou mít jen malý okruh zákazníků a ti ostatní rozumní čeští pivaři jim dají valem...
S pozdravem a dej bůh štěstí
Mgr. Tomáš Semrád
Vyhledávání
http://www.svetpiva.cz/article.php?cat=18&ID=676