vyjádření autora článku,
(Tomáš Semrád, 09.09.2005 09:59)
celé vlákno | reagovat
Vážený pane magistře. Jsem potěšen Vaší reakcí na můj článek. Ne proto, že je napsán "hezky" a "vlídně", ale zejména z důvodu, že každý čtenář tohoto serveru má nyní možnost konfrontovat pohled laika a vyznavače regionálních piv s pohledem přímo z pivovaru, tedy Vašeho a sám si na diskutovaný problém udělat svůj názor....
Je to všechno opravdu hezky napsané, ale řekl bych dost tendenčně, účelově a promiňte mi ten výraz, mluvou PR manažera. Pár poznámek si dovolím k tomu ještě připojit.
Ve vaší polemice mimojiné několikrát zmiňujete, že pivo Starobrno získalo různá významná ocenění. Jistě. A že to Heineken oceňuje a deklaroval, že nadále budou dodržovány stávající postupy a suroviny. To doufám! Mám tomu rozumět, tak, že kdyby tyto superbrandové úspěchy nebyly, pak by bylo přistoupeno k efektivnějšímu způsobu výroby?
To, že značka Hostan udělala za pár let velký kvalitativní skok, což se projevilo následně rovněž mnoha cenami a zvýšeným prodejem, to jste jaksi nezmínil. Já to však považuji za významné sdělení. Čekal bych a nejen já, že se tento podstatný fakt projeví dalšími významnými investicemi do výroby a do jejího zdokonalování. Místo toho je přistoupeno k částečné reorganizaci a převedení výroby lahvového piva do Brna. Zda to bylo na podnět váš a Heineken to jen schválil, je jedno.
Taky máte pravdu, že pohled hospodáře je důležitý, ale Hostan pokud vím, dlouhodobě generuje zisk. Možná ne tak velký, jak si představujete vy či Heineken, ale dnes každá banka půjčí peníze pokud podnikatelský plán, bonita klienta a podobné parametry jsou na určité úrovni a je garantována jejich návratnost. Což v případě celého uskupení určitě i díky zisku o němž sám píšete rozhodně je.
Místo, kde se nachází Hostan mnoho zásadních úprav nedovoluje, to je pravda. Možná právě proto by investice byly o to větší. Je tedy snažší převést část výroby jinam a tam ty kapacity vyplnit. To, že Hostan z Brna bude stejný jako ze Znojma, tomu nevěřím. Už ne jen kvůli vodě. Ta ve Znojmě je úplně jiná než v Brně. Pivovarnictví je obor, který vyžaduje neustále investice do technologií a výroby. To jistě víte mnohem lépe než já. Proto se Vás ptám, hodlá vůbec ještě Heineken popřípadě Starobrno investovat do znojemského pivovaru? Nebo jen čeká na jeho klinickou smrt jak už to několikrát předvedl jinde ve světě? To, že jste začali vyrábět ve Znojmě nové sudové limonády mě ještě nepřesvědčuje o tom, že pivovar nezavřete.
Co se týká prosazování některých značek koncernu na úkor jiných, na to mám rovněž poněkud jiný názor než Vy. Pro příklad nemusím chodit daleko. Tím, že Starobrno je vlastníkem Hostanu, dostalo velkou možnost se etablovat do jeho regionu o což mu také šlo. A to tou nejsnažší cestou. Bez toho by mělo jen minimální šanci sem vůbec proniknout. To, že mu to moc nepomohlo, je holt pro Starobrno poněkud smutný fakt. Ale ukažte mně hospody v samotném Brně, kde jsou obě značky na soutoči pospolu? Já zatím o žádné takové nevím. Zato začíná přibývat ke Starobrnu Bažant, Amstel, někde kde je "specifická klientela" i Heineken. Rád se však nechám poučit. Na tomto příkladu vidím jednostranný profit Starobrna na úkor Hostanu. Dost mně to připomíná obchodní strategii společnosti DU, kdy na úkor ostatních značek je v rámci společnosti razantně prosazována pouze jedna..
A ještě co se týká piv Amstel a Heineken. Jen opravdu doufám, že tyto, jak je Vy nazýváte, prémiovými pivy, budou mít jen malý okruh zákazníků a ti ostatní rozumní čeští pivaři jim dají valem...
S pozdravem a dej bůh štěstí
Mgr. Tomáš Semrád
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Je to všechno opravdu hezky napsané, ale řekl bych dost tendenčně, účelově a promiňte mi ten výraz, mluvou PR manažera. Pár poznámek si dovolím k tomu ještě připojit.
Ve vaší polemice mimojiné několikrát zmiňujete, že pivo Starobrno získalo různá významná ocenění. Jistě. A že to Heineken oceňuje a deklaroval, že nadále budou dodržovány stávající postupy a suroviny. To doufám! Mám tomu rozumět, tak, že kdyby tyto superbrandové úspěchy nebyly, pak by bylo přistoupeno k efektivnějšímu způsobu výroby?
To, že značka Hostan udělala za pár let velký kvalitativní skok, což se projevilo následně rovněž mnoha cenami a zvýšeným prodejem, to jste jaksi nezmínil. Já to však považuji za významné sdělení. Čekal bych a nejen já, že se tento podstatný fakt projeví dalšími významnými investicemi do výroby a do jejího zdokonalování. Místo toho je přistoupeno k částečné reorganizaci a převedení výroby lahvového piva do Brna. Zda to bylo na podnět váš a Heineken to jen schválil, je jedno.
Taky máte pravdu, že pohled hospodáře je důležitý, ale Hostan pokud vím, dlouhodobě generuje zisk. Možná ne tak velký, jak si představujete vy či Heineken, ale dnes každá banka půjčí peníze pokud podnikatelský plán, bonita klienta a podobné parametry jsou na určité úrovni a je garantována jejich návratnost. Což v případě celého uskupení určitě i díky zisku o němž sám píšete rozhodně je.
Místo, kde se nachází Hostan mnoho zásadních úprav nedovoluje, to je pravda. Možná právě proto by investice byly o to větší. Je tedy snažší převést část výroby jinam a tam ty kapacity vyplnit. To, že Hostan z Brna bude stejný jako ze Znojma, tomu nevěřím. Už ne jen kvůli vodě. Ta ve Znojmě je úplně jiná než v Brně. Pivovarnictví je obor, který vyžaduje neustále investice do technologií a výroby. To jistě víte mnohem lépe než já. Proto se Vás ptám, hodlá vůbec ještě Heineken popřípadě Starobrno investovat do znojemského pivovaru? Nebo jen čeká na jeho klinickou smrt jak už to několikrát předvedl jinde ve světě? To, že jste začali vyrábět ve Znojmě nové sudové limonády mě ještě nepřesvědčuje o tom, že pivovar nezavřete.
Co se týká prosazování některých značek koncernu na úkor jiných, na to mám rovněž poněkud jiný názor než Vy. Pro příklad nemusím chodit daleko. Tím, že Starobrno je vlastníkem Hostanu, dostalo velkou možnost se etablovat do jeho regionu o což mu také šlo. A to tou nejsnažší cestou. Bez toho by mělo jen minimální šanci sem vůbec proniknout. To, že mu to moc nepomohlo, je holt pro Starobrno poněkud smutný fakt. Ale ukažte mně hospody v samotném Brně, kde jsou obě značky na soutoči pospolu? Já zatím o žádné takové nevím. Zato začíná přibývat ke Starobrnu Bažant, Amstel, někde kde je "specifická klientela" i Heineken. Rád se však nechám poučit. Na tomto příkladu vidím jednostranný profit Starobrna na úkor Hostanu. Dost mně to připomíná obchodní strategii společnosti DU, kdy na úkor ostatních značek je v rámci společnosti razantně prosazována pouze jedna..
A ještě co se týká piv Amstel a Heineken. Jen opravdu doufám, že tyto, jak je Vy nazýváte, prémiovými pivy, budou mít jen malý okruh zákazníků a ti ostatní rozumní čeští pivaři jim dají valem...
S pozdravem a dej bůh štěstí
Mgr. Tomáš Semrád