úvod
homepage

Komentáře

článku: Regionální pivovary míří do světa

 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Dovětek autora, (Tomáš Semrád, 11.04.2005 11:19) celé vlákno | reagovat
K níže uvedeným příspěvkům některých čtenářů bych měl ještě něco málo poznámek. Rozhodně se nedomnívám, že by tuzemské malé regionální pivovary udělali na zahraničních trzích díru do světa. Na to opravdu nemají v porovnání s globalisty dostatek peněz a ani jim o to v zásadě nejde. I množství vyváženého piva ku jejich kapacitě (viz malý pivovar) a z důvodu zachování tradičního výrobního postupu a kvality výsledného produktu, jim to ani nějak extrémně vysoký export nedovoluje. Z tohoto pohledu je nutné se na to dívat. To za prvé. Za druhé si myslím, že i když se někdo může dívat na jejich vývoz přes prsty a tak trochu přezíravě (viz např. zde citovaná Norma), domnívám se, že i do těchto sítí vyvážejí čeští malí výrobci kvalitní produkty. Nic jiného jim ani ve výše uvedené konkurenci německých pivovarů nezbývá. Ale to přece není nic špatného. Když se to ještě dělá se ziskem, proč ne? Malé pivovary nemají v zádech bohaté majitele a všechno co vydělají je jenom z jejich aktivit, nikoli na rozdíl od velkých, z peněz zahraničních vlastníků-globálů... To se to pak uplácejí hospody (viz G). Vždyť např. i německý malý pivovar Frankenthaler Brauhaus z Frankenthalu distribuuje své pivo "Kürfürst Carl Theodor Premium" do naší obchodní sítě Spar. V Německu ho vyrábí pod trochu jinou značkou, avšak s 5% alk., kdežto u nás se prodává "pouze" se 4,2% alk. Určitě to ale není na úkor kvality. Ta je na plechovkové pivo hodně vysoká. A cena? 9,90,- Kč..... Za třetí se zde nejedná o žádnou hru čísel, nýbrž o holé konstatování faktů. Rozhodně si také nemyslím, že by např. pivovar Lobkowicz a Nymburk byly závislé na jednom odběrateli a ten kdyby padl pak by to byl skoro jejich konec. To spíše svědčí o neznalosti jejich zahraničních aktivit. Takže bych loňské zahraniční úspěchy regionálů rozhodně nepřeceňoval, ale už vůbec nepodceňoval. Rozhodně tak jak je v článku uvedeno, jen a jen na nich samotných závisí, jakou zvolí obchodní strategii k prosazení se významněji v zahraničí. Počkejme si na to...A nepronášejme ukvapené soudy a hodnocení.
A za poslední. V článku nepadla jediná zmínka o tom, že by se ve výše citovaných zemích (viz Jirka Jobánek) pili nepitelné europiva a teď budou všichni konzumovat jen poctivá pravá piva od malých tuzemských pivovarů (cituji: "zahraniční konzumenti mají nyní možnost si vyzkoušet jak díky regionálům chutná poctivá česká klasika", to je něco trochu jiného a je to pouhý fakt, za tím si stojím).
S pozdravem Tom
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Vyhledávání