úvod
homepage

Komentáře

článku: Regionální pivovary míří do světa

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle času

Pivní skokan, (Tomáš Semrád, 12.04.2005 07:18) celé vlákno | reagovat
Správně Petře! Máš plnou pravdu. Malorohozeckým se za to omlouvám a přeji aby jim to takhle vařilo dál. Jistě si to po hubených letech plně zaslouží, díky za to!!!!
Pivní skokan roku, (Petr Sitař, 11.04.2005 21:40) celé vlákno | reagovat
Když Tomáš hovoří o skokanovi, tak trochu zapoměl na Malý Rohozec. Předloni uvařil 12500 hl a loni 31000 hl. To je 148% nárust výstavu. Za to Lobkowicz předloni uvařil 41225 hl a loni bez licenční výroby v Rusku 93441 hl. To je 126,66% nárust výstavu.
Dovětek autora, (Tomáš Semrád, 11.04.2005 11:19) celé vlákno | reagovat
K níže uvedeným příspěvkům některých čtenářů bych měl ještě něco málo poznámek. Rozhodně se nedomnívám, že by tuzemské malé regionální pivovary udělali na zahraničních trzích díru do světa. Na to opravdu nemají v porovnání s globalisty dostatek peněz a ani jim o to v zásadě nejde. I množství vyváženého piva ku jejich kapacitě (viz malý pivovar) a z důvodu zachování tradičního výrobního postupu a kvality výsledného produktu, jim to ani nějak extrémně vysoký export nedovoluje. Z tohoto pohledu je nutné se na to dívat. To za prvé. Za druhé si myslím, že i když se někdo může dívat na jejich vývoz přes prsty a tak trochu přezíravě (viz např. zde citovaná Norma), domnívám se, že i do těchto sítí vyvážejí čeští malí výrobci kvalitní produkty. Nic jiného jim ani ve výše uvedené konkurenci německých pivovarů nezbývá. Ale to přece není nic špatného. Když se to ještě dělá se ziskem, proč ne? Malé pivovary nemají v zádech bohaté majitele a všechno co vydělají je jenom z jejich aktivit, nikoli na rozdíl od velkých, z peněz zahraničních vlastníků-globálů... To se to pak uplácejí hospody (viz G). Vždyť např. i německý malý pivovar Frankenthaler Brauhaus z Frankenthalu distribuuje své pivo "Kürfürst Carl Theodor Premium" do naší obchodní sítě Spar. V Německu ho vyrábí pod trochu jinou značkou, avšak s 5% alk., kdežto u nás se prodává "pouze" se 4,2% alk. Určitě to ale není na úkor kvality. Ta je na plechovkové pivo hodně vysoká. A cena? 9,90,- Kč..... Za třetí se zde nejedná o žádnou hru čísel, nýbrž o holé konstatování faktů. Rozhodně si také nemyslím, že by např. pivovar Lobkowicz a Nymburk byly závislé na jednom odběrateli a ten kdyby padl pak by to byl skoro jejich konec. To spíše svědčí o neznalosti jejich zahraničních aktivit. Takže bych loňské zahraniční úspěchy regionálů rozhodně nepřeceňoval, ale už vůbec nepodceňoval. Rozhodně tak jak je v článku uvedeno, jen a jen na nich samotných závisí, jakou zvolí obchodní strategii k prosazení se významněji v zahraničí. Počkejme si na to...A nepronášejme ukvapené soudy a hodnocení.
A za poslední. V článku nepadla jediná zmínka o tom, že by se ve výše citovaných zemích (viz Jirka Jobánek) pili nepitelné europiva a teď budou všichni konzumovat jen poctivá pravá piva od malých tuzemských pivovarů (cituji: "zahraniční konzumenti mají nyní možnost si vyzkoušet jak díky regionálům chutná poctivá česká klasika", to je něco trochu jiného a je to pouhý fakt, za tím si stojím).
S pozdravem Tom
Jak dlouho a za kolik?, (Petr, 05.04.2005 15:37) celé vlákno | reagovat
Pokud se bude dařit menším českým pivovarům zaplňovat mezeru na trhu kvalitních levnějších importovaných ležáků několik let, zejména v Německu, než je za 3-4 roky převálcuje někdo větší a levnější (německé pivovary vyrábějí při stejných i nižších nákladech také!), tak je to v pořádku a držme jim palce. Zisk z těchto střednědobých exportů však musí nasměrovat hlavně na strategické trhy, a tím zůstane trh český! Ikdyž těch něm. řetězců, které nabízejí levné české ležáky je již asi 5 a realizovaná cena pro pivovar prostým výpočtem vychází o 30-40% větší, než je běžná cena levných piv v ČR, takže by možná nebylo od věci trochu marketingu i v Německu, Rakousku atd. a budovat si pozici/vyšší cenu i tam.Uvidíme za 2-3 roky.
ne tak docela..., (martin borský, 04.04.2005 21:49) celé vlákno | reagovat
Souhlasím, že za současné situace asi české pivo z malých pivovarů žádnou 'díru do světa' neudělá, ale je potřeba vzít v úvahu, že ani díru do světa udělat nepotřebuje a ani neumí. Nikoliv proto, že by nebylo dobré, ale prostě na díru do světa nemají malé české pivovary kapacitu. Buďme rádi, že se takto daří exportovat. Snad se bude časem dařit i vyvážet i jinak než do Normy... A ještě jedna poznámka. Nemám nic proti poctivým německým, anglickým a jiným pivům, ale je jisté, že české pivo je v jeho interpretaci světlého ležáku prostě málo zaměnitelná špička. Dneska hlavně díky malým pivovarům...!
České pivo ve světě, (Jiří Jobánek, 01.04.2005 07:36) celé vlákno | reagovat
Představa, že by piva z malých českých pivovarů prorazila na světovém trhu je naprosto absurdní. Ztotožňuji se s názorem Lojzy Pijana. Německý trh je v součanosti naprosto přesycen
a nabídka sortimentu je tak obrovská, že nějaké české pivo nemá naprosto žádnou šanci. Mimo to se v SRN vaří vysoce kvalitní piva! Totéž platí i o Británii, Belgii ap. Představa, že v těchto zemích, doposud pili jen nepitelná europiva a konečně poznají to "pravé poctivé" pivo je zhola nesmyslná a zcela mylná. Maximálně svědčí o neznalosti poměrů v Evropě! Je to jen jeden z dalších mýtů o českém pivu.
Čísla a fakta, (Lojza Pijan, 30.03.2005 12:09) celé vlákno | reagovat
Z článku čiší nezměrný optimismus podložený hrou čísel, ale je třeba si uvědomit, že export z pivovarů Lobkowicz, Nymburk a Jihlava je založený na jednom jediném odběrateli a tím je Německý řetězec Norma, kde se pivo prodává za nejnižší ceny na trhu vůbec. Nemůžeme tedy hovořit o budování značek na cizích trzích a o jistotě už vůbec ne. Skončí Norma se spoluprací s českými pivovary a takový Lobkowicz bude vystavovat z roku na rok ne 100.000 hl., ale 24.000 hl.
Export, export a zase export, (Karel Bidlo, 30.03.2005 09:54) celé vlákno | reagovat
Radost z článku jistě bude člověk český mít - při představě že malé pivovary konečně alespoň trochu poopravují kvalitu exportních "plzniček" které vývozu markantně dominují a vytváří docela pozměněný obraz o českém pivu ve světě, nicméně napadá mě myšlenka zda němečtí-rakouští-britští malovýrobci piva (kteří doma jistě nemají na růžích ustláno) nejsou levnou konkurencí z Čech slušně řečeno poněkud rozladěni. Vždyť i oni chtějí produkovat, zaměstnávat, vydělávat..... Ale to už s sebou nese volný trh:-))
Vyhledávání