V jistém německém detektivním seriálu byla v jednom díle zápletka, že zlý velký pivovar se snažil vytlačit ten místní. Šlo o naprosté patoky, které ale lákaly hostinské nízkou cenou a nikdo se neptal štamgastů, chtějí-li pít dobré místní pivo nebo ne.
U nás je to trochu jinak. Pivo velkých pivovarů, ač chuti nijak nevýrazné, je v hospůdkách k mání za podstatně vyšší cenu, než místní. Přesto jde na odbyt. Můžeme to přičíst částečně mediální masáži, ale problém vidím jinde. Před dvěma desítkami let se opravdu mnohá z místních piv nedala pít a třeba takové nejmenované pivo z Plzně bylo naprosto bezkonkurenční, co se chuti týče, žel poměrně nedostupné v jiných krajích, než kolem vlastního komína. Myslím, že zde existuje jakási "historická paměť". Prostě ono pivo bylo synonymem kvality a pošušňáníčka. Že to už dávno neplatí, že se spousty hektolitrů zmíněného piva vůbec nevaří v Plzni, i když se chlubí stejnou značkou, že se zmíněné pivo vaří daleko jiným způsobem, než před lety, že pivovarské studny by dávno nestačily obrovskému výstavu, to prostého konzumenta nezajímá. To pivo není nedobré. Je ... nijaké. Nevýrazné, neživé, aby se zavděčilo co nejširší škále konzumentů, jejichž chuťové nároky se můžou navzájem velmi lišit. V honbě za co nejvyšší sledovaností musí jít zájmy náročných diváků stranou. Jo, to jsem jinde, ale taky to sedí, že?:-)
Mně osobně velmi vadí bezohledný způsob, jakým se velké pivovary snaží likvidovat ty malé. Ale asi s tím nic dělat nejde, zbývá jen čekat, až budou v naší zemi k dostání dvě či tři inertní, stejně chutnající europiva.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
U nás je to trochu jinak. Pivo velkých pivovarů, ač chuti nijak nevýrazné, je v hospůdkách k mání za podstatně vyšší cenu, než místní. Přesto jde na odbyt. Můžeme to přičíst částečně mediální masáži, ale problém vidím jinde. Před dvěma desítkami let se opravdu mnohá z místních piv nedala pít a třeba takové nejmenované pivo z Plzně bylo naprosto bezkonkurenční, co se chuti týče, žel poměrně nedostupné v jiných krajích, než kolem vlastního komína. Myslím, že zde existuje jakási "historická paměť". Prostě ono pivo bylo synonymem kvality a pošušňáníčka. Že to už dávno neplatí, že se spousty hektolitrů zmíněného piva vůbec nevaří v Plzni, i když se chlubí stejnou značkou, že se zmíněné pivo vaří daleko jiným způsobem, než před lety, že pivovarské studny by dávno nestačily obrovskému výstavu, to prostého konzumenta nezajímá. To pivo není nedobré. Je ... nijaké. Nevýrazné, neživé, aby se zavděčilo co nejširší škále konzumentů, jejichž chuťové nároky se můžou navzájem velmi lišit. V honbě za co nejvyšší sledovaností musí jít zájmy náročných diváků stranou. Jo, to jsem jinde, ale taky to sedí, že?:-)
Mně osobně velmi vadí bezohledný způsob, jakým se velké pivovary snaží likvidovat ty malé. Ale asi s tím nic dělat nejde, zbývá jen čekat, až budou v naší zemi k dostání dvě či tři inertní, stejně chutnající europiva.