Re: Re: Re: Pánové tady, máte své kouzlo:,
(JiriJ, 15.07.2008 17:39)
celé vlákno | reagovat
Tak nějak podobně to vidím i já. Ona univerzální řešení, která vždy vyhlíží velmi jednoduše, jsou obzvláště pro jednodušší lidi vždy velmi lákavá, bohužel. Nalézt univerzální všelék na neduhy hospodářství a společnosti je stejně směšné, jako hledání lapis filosoforum. Tak jak to psal Weetek s těmi zmíněnými ptáčky, je to i v jiných oblastech života. Ona většina specifik a odlišnosti v různých hospodářských systémech (různé modely tržního mechanismu, odlišné legislativy a regulativa) jsou výsledkem určitého společensko- ekonomického vývoje, který je determinován řadou proměnných v rámci lokálních specifik. Přeloženo: to co platí a funguje onde, nemusí platit a fungovat jinde. V rámci sociálních struktur (teď hovořím obecně) neexistuje nějaké jedno správné finální řešení (u přírodních věd je to trošku jinak, tam jsou výsledky solidně zobecnitelné), ale existují různá funkční řešení, která jsou určována mnoha proměnnými (např.v čase). Nelze aplikovat řešení platná v ekonomii před 100 lety, ale i před 15 lety na dnešní svět. Další lokální proměnné, které vykazují dynamický charakter, tedy jsou neustále v "pohybu" mohou být např. úroveň industrializace, náboženství, společenské tradice, vzdělanost, nerostné zdroje, historický vývoj, povaha a možnosti zemědělství atd.). Trošku to připomíná Heisenbergův princip neurčitosti, který známe z fyziky. Ne, že přijedou hoši z MMF a plácnou tam nějaký svůj univerzální program reforem, které zajistí rozkvět dané oblasti (J. Stiglitz). Prostě chceme- li seriózně bádat, musíme mít vždy na zřeteli, že se k jednoznačnému a pravdivému výsledku nikdy nedostane, maximálně se k němu budeme přibližovat. Hledat neměnné zákonitosti v společenských mechanismech je něco velmi ošidného a zrádného. Ono to chce také někdy vzít do rukou odbornou literaturu a pozorně číst. Panu Kýlovi (nebo je to nějaký anagram jména Jakl?) doporučuji v tomto směru po čertech dobrou práci velkého liberála Karla Poppera "Bída historicismu". Baronku už raději nechám spát, jelikož to skutečně postrádá význam.
PS: Jinak vaše "argumentace" mi velmi, ale skutečně velmi, připomíná jednoho muže. Je to směsice simplexní arogance,shazování a urážení oponinta v diskusi, k tomu udivené nevěřícné pohledy, kroucení hlavou, ... Máte dobrou školu, upřímně gratuluji.
PSS: Co se piva značky Pilsner Urquell týče, tak jistě, žertujete. O jakých pivních fajnšmekrech hovoříte? To co dnes z oné megafabriky vychází nemá s původním Prazdrojem zcela nic společného, spíše se to začíná přibližovat poctivému, lahodnému ležáku vyrobenému z nejkvalitnějších surovin, pivu Miller:-).
Ale Vy jste na první pohled vtipálek, tak to jen zařazuji mezi další perly, které vypouštíte.
PSS: Nevím, čím je vychloubání, konstatování o aktivitách na VŠ. Jen pro zajímavost, v jakém oboru se tam pohybujete Vy?
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Tak nějak podobně to vidím i já. Ona univerzální řešení, která vždy vyhlíží velmi jednoduše, jsou obzvláště pro jednodušší lidi vždy velmi lákavá, bohužel. Nalézt univerzální všelék na neduhy hospodářství a společnosti je stejně směšné, jako hledání lapis filosoforum. Tak jak to psal Weetek s těmi zmíněnými ptáčky, je to i v jiných oblastech života. Ona většina specifik a odlišnosti v různých hospodářských systémech (různé modely tržního mechanismu, odlišné legislativy a regulativa) jsou výsledkem určitého společensko- ekonomického vývoje, který je determinován řadou proměnných v rámci lokálních specifik. Přeloženo: to co platí a funguje onde, nemusí platit a fungovat jinde. V rámci sociálních struktur (teď hovořím obecně) neexistuje nějaké jedno správné finální řešení (u přírodních věd je to trošku jinak, tam jsou výsledky solidně zobecnitelné), ale existují různá funkční řešení, která jsou určována mnoha proměnnými (např.v čase). Nelze aplikovat řešení platná v ekonomii před 100 lety, ale i před 15 lety na dnešní svět. Další lokální proměnné, které vykazují dynamický charakter, tedy jsou neustále v "pohybu" mohou být např. úroveň industrializace, náboženství, společenské tradice, vzdělanost, nerostné zdroje, historický vývoj, povaha a možnosti zemědělství atd.). Trošku to připomíná Heisenbergův princip neurčitosti, který známe z fyziky. Ne, že přijedou hoši z MMF a plácnou tam nějaký svůj univerzální program reforem, které zajistí rozkvět dané oblasti (J. Stiglitz). Prostě chceme- li seriózně bádat, musíme mít vždy na zřeteli, že se k jednoznačnému a pravdivému výsledku nikdy nedostane, maximálně se k němu budeme přibližovat. Hledat neměnné zákonitosti v společenských mechanismech je něco velmi ošidného a zrádného. Ono to chce také někdy vzít do rukou odbornou literaturu a pozorně číst. Panu Kýlovi (nebo je to nějaký anagram jména Jakl?) doporučuji v tomto směru po čertech dobrou práci velkého liberála Karla Poppera "Bída historicismu". Baronku už raději nechám spát, jelikož to skutečně postrádá význam.
PS: Jinak vaše "argumentace" mi velmi, ale skutečně velmi, připomíná jednoho muže. Je to směsice simplexní arogance,shazování a urážení oponinta v diskusi, k tomu udivené nevěřícné pohledy, kroucení hlavou, ... Máte dobrou školu, upřímně gratuluji.
PSS: Co se piva značky Pilsner Urquell týče, tak jistě, žertujete. O jakých pivních fajnšmekrech hovoříte? To co dnes z oné megafabriky vychází nemá s původním Prazdrojem zcela nic společného, spíše se to začíná přibližovat poctivému, lahodnému ležáku vyrobenému z nejkvalitnějších surovin, pivu Miller:-).
Ale Vy jste na první pohled vtipálek, tak to jen zařazuji mezi další perly, které vypouštíte.
PSS: Nevím, čím je vychloubání, konstatování o aktivitách na VŠ. Jen pro zajímavost, v jakém oboru se tam pohybujete Vy?