Pane Kýlo, Vy tedy příliš kouzla nemáte,
(Weetek, 15.07.2008 07:36)
celé vlákno | reagovat
Naprosto postrádám jakoukoliv nenávist k soukromému podnikání, jak mi sugerujete. Jen ale, na rozdíl od Vás, netrpím fanatickou nenávistí k podnikání jiných subjektů. Nespatřuju naprosto nic skandálního na tom, že město vlastní pivovar a nezlobte se na mě, ale Vy jste krom ideologických a nevyargumentovaných floskulí taky neuvedl nic, proč bych si to měl myslet. Malujete tu jakési imaginární čerty na zeď, jak strašlivě nefér počínání strakonických je, jak ohavně své pivo dotují a kdesi cosi. Vše je ale velmi nekonkrétní a nepřesvědčivé. Že naopak existují velmi konkrétní a známé praktiky, kteými se prosazují velké pivovary typu Prazdroje, často s pochybnou státní podporou, to naprosto přehlížíte.
Když si to shrneme: máme ti pivovar v městském vlastnictví, který funguje dobře, vaří dobré pivo a dává lidem práci. Podobně to funguje i v zahraničí, a to i na západ od nás. Vy ovšem v hysterii tlučete hlavou o zeď a s pěnou u úst chroptíte do zpitomění jedinou mantru: privatizovat, privatizovat, privatizovat. Jinými slovy, fungující stav ukončit a vydat pivovar do soukromých rukou, kde také může, ale poměrně pravděpodobně také nemusí, pokračovat dál. Pochopitelné? Mně opravdu ne. Možná jen mudruju nad něčím, čemu Vy jste se díval pod sukně (sic!), ale ani logika, ani selský rozum Vám za pravdu nedává.
Přiznám se, že mi také uniká smysl Vašeho extatického nadšení nad tím, že Bushe přebírá do vlastnictví InBev. Z pohledu případné privatizace Budvaru se tím vyhlídky nijak nezlepšují. InBev je svou naprostou neúctou k tradičním značkám a pivovarům známý, mnou někde dole uvádění příklad s uzavřením Hoegaardenu je právě jejich práce. A pokud se dokážu nějak vžít do kůže jejich manažerů-optimalizátorů, netuším, proč by si po akvizici amerického Budweiseru měli ještě hýčkat jakýsi prémiový český Budvar, který je na výrobu podstatně náročnější než americký odvar z rýže a jeho výrobní kapacita je v globálu titěrná. Takže jeho jediný klad je ta zatracená ochranná známka, která leckde po světě zněmožňuje americký rýžový odvar prodávat. Člověk nemusí být ekonomický génius, aby přišel na to, že pro InBev bude jediným řešením problému tu bzučící středoevropskou mušku připravit o její dobré a výnosné jméno a pak buď nechat vařit pro své okolí (a to bude teprve "rozvoj" oproti dnešku), anebo jednoduše zaplácnout, jako desítky dalších před ní.
Na závěr si jen neodpustím malé rýpnutí. Vaše názory na "železnou lady" jsou asi tolik anekdotické a v dnešní době relevantní, jako kdybyste tvrdil, že budoucnost patří balonovému létání. I proto se přikláním k tipu pana Jobánka, že budete patrně někdo z CEPu.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Když si to shrneme: máme ti pivovar v městském vlastnictví, který funguje dobře, vaří dobré pivo a dává lidem práci. Podobně to funguje i v zahraničí, a to i na západ od nás. Vy ovšem v hysterii tlučete hlavou o zeď a s pěnou u úst chroptíte do zpitomění jedinou mantru: privatizovat, privatizovat, privatizovat. Jinými slovy, fungující stav ukončit a vydat pivovar do soukromých rukou, kde také může, ale poměrně pravděpodobně také nemusí, pokračovat dál. Pochopitelné? Mně opravdu ne. Možná jen mudruju nad něčím, čemu Vy jste se díval pod sukně (sic!), ale ani logika, ani selský rozum Vám za pravdu nedává.
Přiznám se, že mi také uniká smysl Vašeho extatického nadšení nad tím, že Bushe přebírá do vlastnictví InBev. Z pohledu případné privatizace Budvaru se tím vyhlídky nijak nezlepšují. InBev je svou naprostou neúctou k tradičním značkám a pivovarům známý, mnou někde dole uvádění příklad s uzavřením Hoegaardenu je právě jejich práce. A pokud se dokážu nějak vžít do kůže jejich manažerů-optimalizátorů, netuším, proč by si po akvizici amerického Budweiseru měli ještě hýčkat jakýsi prémiový český Budvar, který je na výrobu podstatně náročnější než americký odvar z rýže a jeho výrobní kapacita je v globálu titěrná. Takže jeho jediný klad je ta zatracená ochranná známka, která leckde po světě zněmožňuje americký rýžový odvar prodávat. Člověk nemusí být ekonomický génius, aby přišel na to, že pro InBev bude jediným řešením problému tu bzučící středoevropskou mušku připravit o její dobré a výnosné jméno a pak buď nechat vařit pro své okolí (a to bude teprve "rozvoj" oproti dnešku), anebo jednoduše zaplácnout, jako desítky dalších před ní.
Na závěr si jen neodpustím malé rýpnutí. Vaše názory na "železnou lady" jsou asi tolik anekdotické a v dnešní době relevantní, jako kdybyste tvrdil, že budoucnost patří balonovému létání. I proto se přikláním k tipu pana Jobánka, že budete patrně někdo z CEPu.