úvod
homepage

Komentáře

článku: Prazdroj v Reflexu a pivní speciály

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
123
 Zobrazit komentáře: podle času

-> Petr, (Matej, 11.01.2007 22:20) celé vlákno | reagovat
podobna vec se nam stala letos na vanoce, az na to ze v obou sklenicich byl PU.. akorat jedna byla spatne propalchnuta (asi) a jar znicil penu behem minuty :)
Prazdroj vs. Černá Hora, (Petr, 11.01.2007 21:09) celé vlákno | reagovat
Jsem ještě docela mladý tak nemůžu vzpomínat jaký Prazdroj býval ale co nadělám. Co chci napsat je takový postřeh z loňské štědrovečerní večeře. Já si otevřel Černou Horu (vánoční ležák) a můj otec PU. Ještě se mě ptal co že to mám a když jsem mu řek co tak se pohradavě zatvářil a o tom svým řekl: "tohle je aspoň značka". Nalili jsme si v podsatatě zároveň, pak něco upili...a najednou koukám a já mám stále aspoň půlcentimetrovou pěnu a PU vypadalo jak kdyby tam stálo snad hodinu - jen malý zbytky pěny po krajích. Hlavně že měl "značku"...
nejen pro odborníky, ale taky pro Martina Štrose, (Martin Borský, 11.01.2007 20:39) celé vlákno | reagovat
Prosím, snad už naposledy se budu vyjadřovat v této debatě. Vážím slova a tak jsem se dostal subjektivně ke srovnání PU s laciným pivem z Lidlu. Pomocí písmen jsem chtěl vyjádřit můj chuťový zážitek. Mrzí mě, že prémiová značka PU se dopracovala až tkhle daleko. Pamatuji samozřejmě ještě velmi nedávnou chuť PU, kdy jsem musel i přes výhrady, které přesně popsal Njorloj, uznat dobrou chuť Prazdroje. Pamatuji si ale taky skvělou a jedinečnou chuť Gambrinusu ještě z první poloviny 90 let. Chuťovou paměť mám myslím dobrou.
Byl bych špatný pivař, kdybych se neúčastnil / neorganizoval laické anonymní degustace. Piva jako G, Krušovice nebo Starobrno se v anonymní degustaci (nejen u mě) objevovaly na posledních místech. Naproti tomu mohu jmenovat pár posledních premiantů: Poutník, Rychtář, Černá Hora, Náchod, ... V poslední degustaci mě z velkých velmi mile překvapil pouze Kozel 12%. O Prazdroji dnešní chuti nemluvím, ještě jsem takto nedegustoval.
Přeji Vám všem dobré pivo. Třeba Pšeničnou 14% z Kácova, jak si ji vychutnávám právě TEĎ!
cerny kozel, (ja, 11.01.2007 19:12) celé vlákno | reagovat
K tomu sladidlu v Kozlu. Kdyz mi cerny Kozel kdysi davno nechutnal, tak jsem se podival na lahev a bylo tam "nahradni sladidlo E954", coz neni nic jineho nez sacharin. Od te doby jsem ho nekoupil. Pred tydnem jsem ho ze zvedavosti vzal v obchode do ruky, precetl slozeni a uz tam byl "sacharin" vypsany slovne.

Pak jsem si precetl slozeni dalsich cernych piv a Kozel se sacharinem neni jediny.
prazdrroj, (Martin Štros, 11.01.2007 18:43) celé vlákno | reagovat
Budiž, nadávejme a křičme na chování prazdroje, s tím souhlasím, taky je nemám rád!!! Ale neříkejme, že se PU nedá pít, nebo že je na úrovni odfláknuté osmičky. To není pravda. Ty věci jdou oddělit.
2 degustatori, (Njorloj, 11.01.2007 14:46) celé vlákno | reagovat
Nemuzu si pomoct, ale jako zakaznik porovnavam jak chut tak image firmy - jako degustator samozrejme pouze chut, zalezi na jake strane clovek stoji - kdyz vim ze SABML podnika nekalou konkurenci na mensi (uplaci hospodsky apod.) misto aby bojoval kvalitou, tak jak pak muzu na jejich produkt nahlizet objektivne - ano pri anonymni prezntacce mozna, ale ja jako zakaznik kupuju produkt jako celek, kupuju i to, ze financne prispivam na nekalou konkurenci a to se mi jako zakaznikovi proste nelibi a proto mi v ustech takovyto produkt kysne... proto tu lide co pivo piji jako zakaznici uz doredu nadavaji na velkovarenske a lidi co jdou pouze a jenom po chuti maji nejake pochopeni.
ještě pro Martina Borského, (Martin Štros, 11.01.2007 12:19) celé vlákno | reagovat
No tak si nech od někoho nalít do sklenice víc druhů piv a zkus to anonymně degustovat. Jak to popisoval Honza, možná by z toho bylo pěklné překvapení
Víš, ono když přistupuješ k pivu tak, že už předem nechceš, aby ti chutnalo, tak ti pak většinou chutnat nebude. Viz třeba Chodyho příhoda z Géčkem - pochválil ho, protože si myslel že je to výrobek malého pivovaru, tuším Bon. Možná si tu spousta z vás hraje na odborníky, ale realita je někde jinde. Taky mám rád malé pivovary, taky se vyhýbám Géčku, ale musím přiznat, že to není jen kvůli chuti, ale prostě proto, že chci rozmanitost značek v Česku.
Nemyslím, že srovnání PU s pivem z Lidlu za 3,90 je na místě.
Souhlas, (Tomáš Semrád, 11.01.2007 08:34) celé vlákno | reagovat
Stoprocentní souhlas s oběma Martiny, Borským a Jaroškem!!!
Pod to se podepisuji
Prazdroj, (Pavel Hrabina, 11.01.2007 08:15) celé vlákno | reagovat
PP je stále prémiovou značkou a je tak i prezentován. Není proto divu, že naprostá většina lidí na něj má vyšší nároky, než na ostatní ležáky. Pro mě osobně platí, že pokud půjdu do hospody, kde se o pivo dobře starají, můžu jej pít. Ale už si na něm nepochutnám tak, jako tomu bylo před 10 lety. Možná se mi ale vyvinula chuť jinam a jako pražák mám bohudík větší výběr. Může někdo objektivně dokázat, že vlastnosti dnešního PP jsou jiné než třeba před 15 lety?
pro Martina Štrose, (Martin Borský, 10.01.2007 22:01) celé vlákno | reagovat
Nejsem zvyklý psát něco jiného než co cítím. Jestliže jsem psal o nevýrazné chuti Pilsner Urquell, potom si za tím stojím. Pil jsem PU z lahve a také točený v již zmíněném hotelu. Bývalá dobře známá chuť PU,byla ta tam.
Ono to, Martine Štrosi, není moc pro zasmání. Jsme svědky, jak nám mizí další známá pivní chuť v nenávratnu!
Tou známou chutí je Prazdroj. I když už nechutnal úplně původně, pořád byl dobrý. Teď už není!
Tak vyhledávám pivo z malých pivovarů, které mají k PIVU ještě úctu...!

Chut piva v navaznosti na degustaci, (honza, 10.01.2007 12:48) celé vlákno | reagovat
ale to presne to, co se snazim vyzdvihnout. Pokud piju piva stejne kategorie, napr. svetly lezak, nevim co piju, soustredim se na chut, dochazi casto k (velkym) prekvapenim.

pokud ale jdu do hospody, vidim znacku, vybavi se mi vse spatne ci dobre k danemu pivu, nikdy nedostanu objektivni hodnoceni.

PS:uz jse to tu zminoval nekolikrat. Kdo z vas pouziva prohlizec od MS, volal pres dominantniho operatora pevnych linek atd atp. A pritom by se to jejich chovani mohlo brat ze stejneho pohledu, ze ktereho tu kritizujete velek pivovary za nesvary
objektivni x subjektivni, (Njorloj, 10.01.2007 12:00) celé vlákno | reagovat
Zase je videt jak zalezi na uhlu pohledu na velkovarenske - pokud pujde v degustaci jen a pouze o chut verim, ze se plzen potazmo nekteri velkovarensti muzou umistovat na vyssich mistech, ale pri prirazovani urcitych znacek ke vzorku uz mezi degustujicimi odpurci velkovarenskych panuje vetsi obezretnost a znacky uz toliko sanci nemaji, protoze se nehodnoti jen chut ale i image znacky ci individualni pohled na ni. Ja osobne vidim ve velkovarenskych ono hlavni zlo diky jejich zneuzivanemu silnemu financnimu postaveni, toliko hlavne v pouzivani nefer metod v konkurencnim boji (dotace hospod a hospodkych apod.). Proto uz z principu pristupuji k temto znackam s odporem. A nemuzu si pomoct, ale ve srovnani chutovem to neni samozrejme o moc lepsi (obcas zajdu na Plzen). Jako celek image + chut je to pak uplna katastrofa. :-)

Diky za nfo k cernemu pivu, kazdopadne me potom zarazi jak to, ze nikde info o pridanych sladidlech E2xx na etiketach jinych pivovaru nenachazim.
Prazdroj, (Jiří Jobánek, 10.01.2007 11:36) celé vlákno | reagovat
Naposledy jsem asi před měsícem ochutnal PU v několika vyhlášených pražských pivnicích (U Jelínků, U Zlatého tygra, U Zeleného stromu...), kde PU je vždy řádně ošetřen. Koncem léta jsem si jej dopřál rovněž přímo v Plzni (Na Spilce, Parkán). Bohužel jsem musel konstatovat, že kvalita šla skutečně rapidně dolů. Začalo to pozvolna a nenápadně. PP už zkrátka dávno není co bývala a už taky nikdy nebude. Je to sice smutné, ale je to tak. Dnes je PU zcela nepoživatelné pivo. Co se lahvového týče koupil jsem si je experimentálně minulý týden a téměř celý obsah vylil.
Degustace, (honza, 10.01.2007 10:43) celé vlákno | reagovat
no ja mel na mysli situaci, kdy pri anonymni degustaci hodnotis podle chuti. A teprve na konci az po te, co si udelas poradi, se dozvis, co jsi vubec pil. V techto situacich nebylo o prekvapeni nouze:)))
Degustace, (Tomáš Maier, 10.01.2007 10:12) celé vlákno | reagovat
Dle mého názoru si tu trochu zaměňujeme anonymní degustaci s poznávačkou. Poznávačka je obvykle mnohem ošidnější.
Tryzna za Prazdroj, (Martin Jarošek, 10.01.2007 08:22) celé vlákno | reagovat
Jako takřka pamětník pijící plzeňské pravidelně po celá léta tvrdím, že zhruba od roku 1987 jde kvalita Prazdroje strmě dolů.Dnes jej označuji obchodním názvem Jihoafrická sračka stejně jako jeho bratrské syntetické "ležáky" Gambrinus, Radegast nebo Kozel.Jestliže ony sladové skvosty zrovna konzumujete, přeji vám preventivně upřímnou soustrast.
Chodyho reakce, ..., (Chody, 10.01.2007 07:38) celé vlákno | reagovat
... možná by se lépe hodil název "Chodyho syndrom", má být synonymem nepoznání piva?
Myslím si, že většina z nás pokud neví, co pije, tak nepozná (vyjímkám čest). Vím to nejen v souvislosti s Jirkovo vtípkem, ale i z anonymních degustací, které pořádá p. Pavlas v Klatovech. Kdysi jsem doma zkoušel taky takové malé degustace lahvových desítek a odhalení vzorků bylo vždy velmi překvapující.
Takže obal a sklenice dělá opravdu moc. Stejně jako na někoho působí kladně na někoho zase záporně. Ale myslím si, že my všichni včetně Martina Borského, dáváme nám "nesympatickým" značkám a produktům větší šanci a vždy hledáme, jestli v tom produktu není přece jen něco, co by nás zaujalo. Pohled z druhé strany je téměř vždy více neústupný.
Martin Borský a jeho superobjektivní hodnocení, (Martin Štros, 10.01.2007 00:11) celé vlákno | reagovat
Chtěl jsem napsat nalitím do sklenice, nebo otevřením lahve... ale snad každý chápe o co jde, jak to myslím. Kdyby tam bylo třeba nejlahodnější pivo na světě a jmenovalo se to Pilsner Urquel, tak to budeš hodnotit jako sodovku...
"bylo to jako když pijete sodovku (sifon). Prostě inertní pivo. Za 3,90 v Lidlu drahé!"
ehm to už je spíš pro zasmání, ne? ;-)
Degustace piva, (honza, 09.01.2007 22:47) celé vlákno | reagovat
Jak si to tady tak ctu, tak bude nejlepsi udelat zase nejakou degustaci piva, nejlepe dvanactek a mix z malych a velkych pivovaru. A jak byvalo u nasich degustaci ceskeho piva zvykem, hezky anonymne. Pokud me pamet nesali, o prekvapeni z rad zarputilych priznivcu malych pivovaru v podobe volby lepsiho produktu velkeho pivovaru nebyla nouze:))).

PS: chtel jsem napsat..."Chodyho reakce", ale ty by jsi to asi vzal moc osobne, vid Chody:)))
nechutná mi, (Martin Borský, 09.01.2007 22:14) celé vlákno | reagovat
... zkus si Jirko zajet na Churáňov na Hotel Churáňov. Zde jsem trávil školení a z musu degustoval prémiový ležák Pilsner Urquell. Prémiový ležák? Prostě nuda, nuda, šeď, šeď.

PS: Jsem přesvědčen, že nuda a šeď plzeňského piva nebyla způsobena jinak výborným personálem Hotelu Churáňov a můžeš tak tuto nechuť PU pozorovat v libovolné restauraci.
123
Vyhledávání