úvod
homepage

Komentáře

článku: Ocenění Sdružení přátel piva 2007

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Hodnocení piv, (Milan Dvořák, 17.11.2007 15:15) celé vlákno | reagovat
Z hodnocením piv se poslední dobou roztrhl pytel, prakticky každý pivovar má z poslední doby doby nějakou cenu, se kterou se chlubí. Potíž je v tom, že se soutěží zúčastňuje jen ten, kdo chce. Jak jste si jistě všimli, domácích soutěží se pivovary typu Staropramen, Gambrinus, Starobrno atd. neúčastní. Myslím si, že jediným objektivním posouzením je občasný test MF Dnes. Tam se bohužel regionální piva neobjevují, neboť nejsou k sehnání v celostátní síti. Ještě bych měl připomínku k obchodu Norma, i když k nákupu potravin zrovna moc neláká, její nabídka /v poslední době/ obsahuje občas i zajímavá piva, která se v supermarketech neojevují. Teď např. Lobkowicz 11%, minulý týden dokonce za 5,90Kč. Buďto tam v nápojích sedí nějaký fanda regionálních pivovarů, nebo je napadlo se od ostatních obchodů nějak odlišit. Samozřejmě že cena 6,90 za Klášter nebo 4,50 za Egennberg je podezřelá, ale to mi až tak nevadí, koupím celou basu a o názory ostatních se nestarám.
Re: Hodnocení piv, (Tomáš Erlich, 18.11.2007 12:46) celé vlákno | reagovat
Dobrý den! Je pravda, že v ČR je celá řada soutěží, založených na různých systémech hodnocení. Je také pravda, že velké pivovary si bedlivě vybírají do které soutěže jít ( protože by velmi nelibě nesly, kdyby skončily v poli poražených ). - Avšak i zde všeobecně platí, kde je poptávka je i nabídka a proto různých soutěží je u nás tolik. Počínaje degustačními ( Pivní Pečeť, Dočesná, České pivo ), konče anketními ( Pivní kurýr, Naše pivo ) či různě kombinovanými ( SPP - které je mimochodem víceméně nejstarší ).
--------------------------------------------
Ohledně cen za pivo v jednotlivých řetězcích ( lepší i horší kvality ) všeobecně platí, že se obchody vždy snaží nalákat zákazníky na určitou komoditu a že je to v zemích českých pivo - to se nelze divit. A tak bývá cena v regálech nejen občas stejná s cenou výrobní, ale také na krátkou a přechodnou dobu i výrazně nižší, než jsou samotné náklady na jeho výrobu a obchodní řetězec tak ještě každé pivo dotuje ze svého. Pravidelně tak činí např.Tesco.
Vyhledávání