úvod
homepage

Komentáře

článku: Dočesná 08

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Re: Re: Re: Re: BON ? , (Honza Kočka, 22.10.2008 09:42) celé vlákno | reagovat
Ano, je to reklama, ale pro pivovary velke jako je napr. Staropramen. Uvazoval jsem tam byt i s Kocourem. Ale Varnsdorf je daleko. Proto dostaly prednost dve mistni akce. Prece jen je Novy Bor a Rumburk pro nas mnohem bliz nez Zatec.
Re: Re: Re: BON ? , (ladin, 22.10.2008 09:15) celé vlákno | reagovat
Jak jiz bylo receno drive, poplatky od pivovaru, trhovcu a sponzoru jsou jedinymi prijmy, nevybira se vstupne, plati se za hudebniky, namesti, energie,... Pro pivovary je to REKLAMA a pokud pro minipivovar skonci akce financne na nule, tak to pokladam naopak za velky uspech a osobne nechapu, proc se nezucastnuje vetsi pocet blizkych minipivovaru - Praha, Plzen, Stribro, Varnsdorf?

Osobne zajedu radeji na nejake setkani minipivovaru, na docesne jsem byl jen dvakrat, hudba a komedianti me nezajimaji, jedu za pivem, ale presto musim Docesnou pochvalit.
Re: Re: BON ? , (Honza Kočka, 21.10.2008 19:31) celé vlákno | reagovat
Jenze pro minipivovar, ktery z toho nema kseft, je to proste hodne penez. Ten polatek je jednak 15 tisic, navic pokud jedou dva lide k tomu nocleh, doprava, diety a ja nevim co. Takze jsme na 20 tisicich Kc. Pokud se vse proda, bude mozna na nule. Coz je sice hezke, ale financni dusledek pro dany minipivovar pul minus nula...
Re: BON ? , (Freedy, 21.10.2008 13:14) celé vlákno | reagovat
Asi jste byl za poslední dva roky na jiných Dočesných. Já viděl pivovarů při nejmenším srovnatelně. Maximálně o jeden, dva méně.

Nemluvě o tom, že je trochu smutné, když pivovar není ochotný zaplatit "jen" 12000,- za možnost prezentovat svůj výrobek na jedné z největších a nejstarších akcí tohoto druhu v ČR.

BTW: Samozřejmě by bylo daleko lepší cenu za stánky srazit co nejníž, ale ta cena je tak vysoká, protože výběr za stánky je, krom sponzorských darů, jediným příjmem, ze kterého se Dočesná zaplatí.

O nenažranosti hlavního organizátora bych už vůbec nemluvil. Pořádají to +/- 3 lidi ze žateckého divadla prakticky zadarmo a za velmi ztížených podmínek...Kdyby byly tak nenažraní, byl by na Dočesnou vstup a výdělek by se nepohyboval v řádech 10ti tisíců ale možná i stovek.
Holba, (Jerry z Holby, 15.09.2008 11:46) celé vlákno | reagovat
Jak vidím, naše práce v pivovaře Holba jde vidět i na soutěžích, je to velmi motivační :-D se těším, až to vytisku a rozvěsím u nás v pivovaře :-P
Bernard, (Honza Kočka, 11.09.2008 17:31) celé vlákno | reagovat
Ty prvni dve mista bernarda se taky tak casto nevidi...
Tmavý Budweiser bodoval , (Mates, 11.09.2008 15:59) celé vlákno | reagovat
Oceňuji, že Budvar, který jinak účast na pivních soutěžích nepřehání, šel na Dočesné s kůží na trh. Stříbro tak tmavému ležáku Budweiser Budvar sluší. Pokud mě paměť neklame, stejná příčka mu patřila i vloni. Hlavní ale je, že chutnal nejen porotě, ale i běžným pivařům, mezi které se počítám. Možná proto, že není tak sladký.
Re: Re: Re: Re: Šerák, (Roman Holoubek, 10.09.2008 16:56) celé vlákno | reagovat
Dnes se ani nemusí uvádět země původu, natož pivovar. Stačí napsat "vyrobeno v EU", nebo "vyrobeno ve spolupráci se ..." (např. SABMiller Group) a jsme úplně v háji v kterém světadílu to bylo vyrobené.

Ale souhlasím, návrat k uvádění %EPM s nějakou vhodnou tolerancí (ať si nemusí každý dokupovat HGB :-) ) by bylo to nejlepší proti klamání spotřebitele (co se týče této části problematiky).
Re: Re: Re: Šerák, (emu, 10.09.2008 14:21) celé vlákno | reagovat
Nejlepší by bylo, kdyby byla povinnost uváídět EPM na etiketě, stejně tak by se mi líbilo uvádět i místo výroby. Podobně jako se musí už dnes uvádět procenta alkoholu. Ale to bych chtěl asi moc ...
Re: Re: Šerák, (Jiří Kaňa, 10.09.2008 13:02) celé vlákno | reagovat
Což s tou legislativou, to já chápu...
Mně hlavně překvapilo, že se Šerák prodává jako výčepní pivo, ale v soutěži se umístí v kategorii ležáků. Jindy naopak zase ty "jedenáctky" z PMS bodují v kategorii výčepních piv.
Re: Šerák, (Roman Holoubek, 10.09.2008 12:31) celé vlákno | reagovat
Jirko, ono je to tak, že dle naší legislativy jsou ležáky od 11,00 EPM.
Ale mnoho pivovarů kvůli spotřební dani vaří "jedenáctky" na hodnotu do 10.99% EPM (ale i méně). A tudíž dle legislativy nejde o ležák, ale o výčepní pivo a to i v případě, že mu chybí jen setina % a na etiketu musí pak napsat "výčepní".

Více se mi líbí situace na Slovensku, kde bývalé jedenáctky neznačí jako ležák a nesypou je do jednoho pytle se "dvanáctkami", ale značí je jako výčepní ležák (tedy jako mezistupeň mezi výčepními pivy a ležáky). Je zajímavé co vše (co si myslíme, že je dvanáctka) je jedenáctka, pokud je etiketa vybavena i slovenskou mutací textu. Poslední mnou zjištěný případ je Staropramen granát.

Podotýkám,, že slovenská spotřební daň nemá hranice po celých číslech, ale po půlkách, tj. 10,50 až 11,49 je jedno pásmo apod.
Sluší se doplnit i bramborové pozice, tady je máte:, (Marek Kamlar, 08.09.2008 21:05) celé vlákno | reagovat
Výčepní tmavé - Chodovar Zámecké černé (4,2)
Ležák tmavý - Rychtáž Malvaz (4,5)
Polotmavé - Vyškov Řezák 11% (4,5)
Speciální světlé - Černá Hora Kvasar (5,7)
Speciální tmavé - Pernštejn Porter 19% (8,0)
Speciální polotmavé - Regent 13%
Nealko - Budweiser Bier - Pito
Dia piva - Louny Diamant (3,9)

Údaj v závorce = obj. % alkoholu


Šerák, (Jiří Kaňa, 08.09.2008 20:11) celé vlákno | reagovat
Tak je Šerák výčepní, nebo je to jedenáctka?
Re: BON ? , (Honza Kočka, 08.09.2008 10:01) celé vlákno | reagovat
Jo, jo, jela sama celou cestu az do Zatce:)

Ale vazne. O kolik pivovaru mene bylo letos pritomnych nez vloni? S Kocourem jsme o tom tez uvazovali, ale nakonec zvitezily dve akce v nasem regionu.

Ale kdyz je min pivovaru, je vetsi vytoc, zejmena pri tomto pocasi. A zaplati se rychleji naklady.
BON ? , (CzechBeerMan, 08.09.2008 07:57) celé vlákno | reagovat
Jak se dostala láhev Bonu na Dočesnou ? Byla přivezena jen kvůli degustaci ? Proč nepřijel pivovar celý ? Proč bylo letos o mnoho pivovarů méně než loni ? Jednou ta Dočesná dojede na nenažranost hlavního organizátora ! Za stánek chtějí nějakých 12 000 Kč (+ něco málo navíc) !!! Kdyby byli rozumní a dali cenu do 5 tisíc Kč tak je to o něčem jiném. V tom případě bych tam byl třeba i já s pivy z Pivovarského dvoru Chýně. Byl jsem již domluven se sládkem. I když je má láska k pivu ohromná, dotovat mojí účas nemohu. Těm lidem co to organizují nejde vůbec o pivo a jeho rozmanitost. Pivovarům napaří stejnou pálku jako prodejcům paruk či kosmetiky !
Vyhledávání