úvod
homepage

Komentáře

článku: Pivní kultura

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle vláken

Designované pití a pivní kultura u nás, (Tomáš Semrád, 13.12.2006 08:03) celé vlákno | reagovat
Nedávno jsem si vzpoměl na tento velmi dobře napsaný článek s výstižnými reakcemi dalších čtenářů pod ním. Účastnil jsem se prezentační akce, jež se odehrávala v jednom brněnském podniku, hojně navštěvovaném mladými lidmi, o nichž tady ve vztahu k pivu, potažmo pivní kultuře zazněla zmínka. A zaregistroval jsem nový pojem "designované pití". To když jeden člověk přesvědčoval další tři, kteří si chtěli dát pivko, ať to nedělají, že ve společnosti mladých to dnes už není "in", že se naprosto znemožní, že dneska frčí něco úplně jiného, něco co právě nazval výše uvedeným pojmem. Tím myslel Frisco a všelijaké energetické drinky, které po celou dobu okázale popíjel. A ti tři, aby ve společnosti nebyli naprosto "znemožněni", to vyřešili svérázně. Nechali si pivo načepovat do cca třetinkové "noname" skleničky a zamaskovali to vhozeným plátkem pomeranče. A designované pití bylo na světě...
A pivní kultura pláče!!! Jak pak chcete dělat osvětu mezi částí mladé pivní generace (kam se stále řadím), jejíž převážná část jde pouze po mediálně známých značkách, s nimiž chce být také patřičně viděna a vůbec nekouká na jejich vesměs univerzální kvalitu a ty ostatní, především malé regionály dopředu odsoudí s poukazem "...to je hnus, to bych nikdy nepil..." (přitom to nikdy nepil).
Jinak se naprosto ztotožňuji s názorem na pojem pivní kultura s Pavlem Borowiecem.
Bohužel, bude dlouho trvat, než zprofanovaná pověst piva z doby komunismu bude povýšena do vyšších pater. Já jsem ale optimista. Stačí se jen podívat krátce nazpátky a srovnat to s dneškem a člověk vidí, že hlavně díky Světupiva, ale i nám, co sem denně zavítáme se toho hodně změnilo a stále mění (vždyť jen kolik vzniklo nových mini, je úchvatné..) Jsme to my, kteří musíme určit pivovarům a jejich sládkům směr, kam mají točit kormidlem!
mladí a pivo, (Martin Štros, 30.04.2006 20:28) celé vlákno | reagovat
Je mi 19 a pivo miluju. Stejně jako moji spolužáci, co teď maturujeme. Mladí taky mají rádi v pivo a né že né :-)))
Pivo a mladí, (David Kudýn, 28.04.2006 11:05) celé vlákno | reagovat
Pivo pijí tak 2/3 lidí z naší třídy i když je pravdou že většinou upřednostňují G ale snažím se proti tomuto pivu agitovat
a naučit je pít piva jiných jiných značek hlavně malích a středních pivovarů.
A co se Homebrowingu týče tak jsou u nás asi další dva co by to chtěli také skusit.
Uznávám však že opravdu velká část mladých si radši dá odpornou houbu a špeka.
Pivní kultura, (Radko Pondělíček, 26.04.2006 20:47) celé vlákno | reagovat
Davide, jenže takových lidí je hodně málo. Zkuste se zaposlouchat do hovoru ostatních. Nebo jinak. Kolik lidí ve Vaší třídě pije něco jiného než europivo kdekoliv? A kolik lidí si vaří doma pivo?
Není pravdou, (David Kudýn, 26.04.2006 19:29) celé vlákno | reagovat
Není pravdou že mladá generace nemá ráda pivo. Chodím na sš a většina mých přátel pivo doslova miluje ,mě osobně je čerstvých osmnáct a už si vařím vlastní pivo.

a ohledně pivní kultury tato kultura u nás neni ohrožena dokud žíjí lidé jako já a vy ostatní ze světa piva kteří ocení půlitr s uchem a požitek z dobrého piva v kulturním prostředí
Pivo mezi námi, (Luboš Bombala, 24.04.2006 21:16) celé vlákno | reagovat
Mladí opravdu na pivo moc nejsou. Nastupuje nová generace. Já si během práce nebo po ní dám s chutí pivo. Ale setkal jsem se, že mládežníci si radši dají špeka ( marihuanu ). K neuvěření. Ono také není pivo jako pivo. Opovrhuji pivy typu "Jednoťáček za 3,90 Kč". Když nakupuji ve svém oblíbeném obchodě, směs piv v mém košíku je různorodá. Tu šáhnu po ležáku, tu bezva desítku nebo tmavé. Záleží na co je chuť. S kulturou v pití piva to není také jen tak. Mě nezáleží na nějakém značkování půlitrů a pod. V nějakém hogofogo podniku dosteneme do honosné sklenice nevábný šplíchanec s pěnou. Zato například ve skromné rybářské putice dostanete pivo, s kterým se hostinský mazlí a chutná tak dobře, že si jich dáte několik. Prostě balzám na hrdélko. Kde tedy začíná pivní kultura? Nebo je lepší mít vše pozlacené a čepovat "sračky"?
Kultura popelkou?, (korhel, 24.04.2006 09:34) celé vlákno | reagovat
Kultura všeobecně nemá u nás na růžích ustláno (rozpočet MK a kulturních institucí, stav médií a téměř vševyplňující bulvár, vzájemná "ohleduplnost" řidičů a nejen jich, o kultuře politické ani nemluvě), bylo by s podivem, kdyby právě a jenom pivní kultura byla v tomto světlou výjimkou. Kultura je jen tam, kde se vyžaduje, a musí se za ni také platit. Což se nám většinou asi nechce, protože ji často považujeme za nějaký nadstandard. Ale tam, kde kultura opravdu chybí, to v součtu vyjde neskonale dráž.
Pivní kultura?, (Radko Pondělíček, 23.04.2006 11:21) celé vlákno | reagovat
Hovořit o pivní kultuře u nás nejde. Mezi hodně mladými už pivo tolik neletí a Ti mírně starší dají přednost přechlazenému bublinkatému europivu, které považují za to nejlepší. Ostatní značky jen zbla registrují když Tím krajem projíždějí, ale vždy radši zapadnou na svoje. Ale i kdyby tu bylo jen jedno pivo-další prohřešky vidím dnes a denně v restauracích různého typu. Ať už se jedná o neumyté sklenice, ubrusy tzv.flip(napřed zašpinit rub, pak se to otočí na líc a když už jsou skvrny skrz, tak šup do prádelny...), chybějící tácky pivovaru, který se točí, sklenice bez loga či univerzál na všechny druhy piv(ležák i výčepní) a tak bych mohl pokračovat. A není to jen záležitost těch nejlevnějších restaurací. Takže pivní spotřeba je sice u nás první liga, leč pivní kultura, jak už bylo řečeno se utápí v divizi hodně u dna... Drží ji jen pár nadšenců v širší veřejnosti považovaných za podivíny.
Tradice, (Borowiec, 22.04.2006 14:17) celé vlákno | reagovat
Optimismus nesdílím. Osobně kulturu pití piva nespojuji s pestrobarevnými reklamními štíty, logem na lisovaném skle, originálními lahveni nebo také novými mikropivovary. Pro mne je otázkou dodržování tradičních postupů, použitím vysoce kvalitní urovin a naprostého respektu před zákazníkem. Je to směsice dodržování hodně letitých zvyků a nekompromisní snahy po maximální kvalitě. Čechy představují první ligu z hlediska množství piva, z hlediska pivní kultury jsme divize. Navíc si troufnu tvrdit, že poslední doudou jsme dokonce pivně hloupý národ, který si nechá bez většího odporu udělat z premiového ležáku tuctové pivo.

Optimista ?, (Martin Štros, 21.04.2006 21:12) celé vlákno | reagovat
Tak nevím, já se pohybuji mezi mladými lidmi, a vůbec se mi nezdá, že by pivní kultura mladší generace byla vyšší než ztté starší- do budoucna tady zlepšení nevidím. Ano, je a bude spousta lidí, jako jsme my tady, co si pivo dokážeme vychutnat. Ale masy, ten dav co tvoří většinu spotřeby, tam se nic nemění. I mladí (hlavně?) pijí značky národních koncernů, protože to je pivo prý nejlepší a mají ho v každé hospodě... Pivní kultura zůstává doménou nadšenců, mezi obyčejnými lidmi je posun jen velmi pomalý, je-li vůbec nějaký.
Vyhledávání