Komentáře
článku: Pivní kultura
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Zobrazit komentáře:
podle vláken
Je mi 19 a pivo miluju. Stejně jako moji spolužáci, co teď maturujeme. Mladí taky mají rádi v pivo a né že né :-)))
Pivo pijí tak 2/3 lidí z naší třídy i když je pravdou že většinou upřednostňují G ale snažím se proti tomuto pivu agitovat
a naučit je pít piva jiných jiných značek hlavně malích a středních pivovarů.
A co se Homebrowingu týče tak jsou u nás asi další dva co by to chtěli také skusit.
Uznávám však že opravdu velká část mladých si radši dá odpornou houbu a špeka.
a naučit je pít piva jiných jiných značek hlavně malích a středních pivovarů.
A co se Homebrowingu týče tak jsou u nás asi další dva co by to chtěli také skusit.
Uznávám však že opravdu velká část mladých si radši dá odpornou houbu a špeka.
Davide, jenže takových lidí je hodně málo. Zkuste se zaposlouchat do hovoru ostatních. Nebo jinak. Kolik lidí ve Vaší třídě pije něco jiného než europivo kdekoliv? A kolik lidí si vaří doma pivo?
Není pravdou že mladá generace nemá ráda pivo. Chodím na sš a většina mých přátel pivo doslova miluje ,mě osobně je čerstvých osmnáct a už si vařím vlastní pivo.
a ohledně pivní kultury tato kultura u nás neni ohrožena dokud žíjí lidé jako já a vy ostatní ze světa piva kteří ocení půlitr s uchem a požitek z dobrého piva v kulturním prostředí
a ohledně pivní kultury tato kultura u nás neni ohrožena dokud žíjí lidé jako já a vy ostatní ze světa piva kteří ocení půlitr s uchem a požitek z dobrého piva v kulturním prostředí
Mladí opravdu na pivo moc nejsou. Nastupuje nová generace. Já si během práce nebo po ní dám s chutí pivo. Ale setkal jsem se, že mládežníci si radši dají špeka ( marihuanu ). K neuvěření. Ono také není pivo jako pivo. Opovrhuji pivy typu "Jednoťáček za 3,90 Kč". Když nakupuji ve svém oblíbeném obchodě, směs piv v mém košíku je různorodá. Tu šáhnu po ležáku, tu bezva desítku nebo tmavé. Záleží na co je chuť. S kulturou v pití piva to není také jen tak. Mě nezáleží na nějakém značkování půlitrů a pod. V nějakém hogofogo podniku dosteneme do honosné sklenice nevábný šplíchanec s pěnou. Zato například ve skromné rybářské putice dostanete pivo, s kterým se hostinský mazlí a chutná tak dobře, že si jich dáte několik. Prostě balzám na hrdélko. Kde tedy začíná pivní kultura? Nebo je lepší mít vše pozlacené a čepovat "sračky"?
Kultura všeobecně nemá u nás na růžích ustláno (rozpočet MK a kulturních institucí, stav médií a téměř vševyplňující bulvár, vzájemná "ohleduplnost" řidičů a nejen jich, o kultuře politické ani nemluvě), bylo by s podivem, kdyby právě a jenom pivní kultura byla v tomto světlou výjimkou. Kultura je jen tam, kde se vyžaduje, a musí se za ni také platit. Což se nám většinou asi nechce, protože ji často považujeme za nějaký nadstandard. Ale tam, kde kultura opravdu chybí, to v součtu vyjde neskonale dráž.
Hovořit o pivní kultuře u nás nejde. Mezi hodně mladými už pivo tolik neletí a Ti mírně starší dají přednost přechlazenému bublinkatému europivu, které považují za to nejlepší. Ostatní značky jen zbla registrují když Tím krajem projíždějí, ale vždy radši zapadnou na svoje. Ale i kdyby tu bylo jen jedno pivo-další prohřešky vidím dnes a denně v restauracích různého typu. Ať už se jedná o neumyté sklenice, ubrusy tzv.flip(napřed zašpinit rub, pak se to otočí na líc a když už jsou skvrny skrz, tak šup do prádelny...), chybějící tácky pivovaru, který se točí, sklenice bez loga či univerzál na všechny druhy piv(ležák i výčepní) a tak bych mohl pokračovat. A není to jen záležitost těch nejlevnějších restaurací. Takže pivní spotřeba je sice u nás první liga, leč pivní kultura, jak už bylo řečeno se utápí v divizi hodně u dna... Drží ji jen pár nadšenců v širší veřejnosti považovaných za podivíny.
Optimismus nesdílím. Osobně kulturu pití piva nespojuji s pestrobarevnými reklamními štíty, logem na lisovaném skle, originálními lahveni nebo také novými mikropivovary. Pro mne je otázkou dodržování tradičních postupů, použitím vysoce kvalitní urovin a naprostého respektu před zákazníkem. Je to směsice dodržování hodně letitých zvyků a nekompromisní snahy po maximální kvalitě. Čechy představují první ligu z hlediska množství piva, z hlediska pivní kultury jsme divize. Navíc si troufnu tvrdit, že poslední doudou jsme dokonce pivně hloupý národ, který si nechá bez většího odporu udělat z premiového ležáku tuctové pivo.
Tak nevím, já se pohybuji mezi mladými lidmi, a vůbec se mi nezdá, že by pivní kultura mladší generace byla vyšší než ztté starší- do budoucna tady zlepšení nevidím. Ano, je a bude spousta lidí, jako jsme my tady, co si pivo dokážeme vychutnat. Ale masy, ten dav co tvoří většinu spotřeby, tam se nic nemění. I mladí (hlavně?) pijí značky národních koncernů, protože to je pivo prý nejlepší a mají ho v každé hospodě... Pivní kultura zůstává doménou nadšenců, mezi obyčejnými lidmi je posun jen velmi pomalý, je-li vůbec nějaký.
Vyhledávání
A pivní kultura pláče!!! Jak pak chcete dělat osvětu mezi částí mladé pivní generace (kam se stále řadím), jejíž převážná část jde pouze po mediálně známých značkách, s nimiž chce být také patřičně viděna a vůbec nekouká na jejich vesměs univerzální kvalitu a ty ostatní, především malé regionály dopředu odsoudí s poukazem "...to je hnus, to bych nikdy nepil..." (přitom to nikdy nepil).
Jinak se naprosto ztotožňuji s názorem na pojem pivní kultura s Pavlem Borowiecem.
Bohužel, bude dlouho trvat, než zprofanovaná pověst piva z doby komunismu bude povýšena do vyšších pater. Já jsem ale optimista. Stačí se jen podívat krátce nazpátky a srovnat to s dneškem a člověk vidí, že hlavně díky Světupiva, ale i nám, co sem denně zavítáme se toho hodně změnilo a stále mění (vždyť jen kolik vzniklo nových mini, je úchvatné..) Jsme to my, kteří musíme určit pivovarům a jejich sládkům směr, kam mají točit kormidlem!