úvod
homepage

Komentáře

článku: Jak mediálně ponížit Budvar

 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Re: Kříž to píše dobře. Stát nemá co konkurovat soukromým pivovarům., (Martin Jarošek, 23.02.2012 09:40) celé vlákno | reagovat
Ano.Budvar je jen průměrný ležák, zejména vezmeme-li v úvahu kolik výtečných značek a druhů se v současnosti vyskytuje na našem oficiálním i alternativním trhu.V žádném případě bych se ovšem neopíral o "anonymní degustace odborníků", které oceňují takovéto výkvěty našeho pivovarnictví jako je Kozel či Gambrinus.Z článku pana Kříže jsem nepochopil kterak český stát chrání trhy evropským pivovarům, když jak v SAB-Miller tak v AB InBev (či jak se to dnes jmenuje) je silná americká účast.Budvar je mimo jiné velmi silná politická karta a co se tam děje odpovídá současnému stavu naší politické scény, nicméně,že je jeho současný podíl na pivním trhu pouhá tři procenta je především zásluha našich prozíravých politiků, kteří za mrzký peníz vylíží z mrtvého psa oko a tak povolili sdružení a následně i prodej mnoha našich provozoven do rukou nadnárodních koncernů. Kdyby byl Budvar členem takovéhoto sdružení, vařil by zajisté mnohonásobně více, ale ony produkty by již nebyly k pití vůbec, jak to vidíme na jiných příkladech našeho někdejšího rodinného stříbra. Nicméně to pravé drama kolem Budweiseru a jeho ochranných známek teprve začne.
Závěrem ještě jedna poznámka. Kterak byla stanovena cena půllitru piva v roce 1989 na 1O amerických centů? Byla to cena výrobní či maloobchodní? V tomto roce byla hodnota USD na černém trhu 45 až dokonce 50 Kčs, oficiální kurz tehdejší Československé státní banky byl však pochopitelně mnohonásobně nižší.Cena půllitru dvanáctistupňového piva ve 3. cenové skupině tehdy oscilovala mezi 4.20 do 6.30 Kčs. Za jakých podmínek byla tedy cena 10 centů vypočítána? Nejsem ekonom a rád se nechám poučit.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Vyhledávání