Ledva jsem vytáhnul paty z domu, už se semele tohle. No toto . . . Na druhou stranu, to se dalo čekat, bohužel. V dnešní globální ekonomice jde o jediné: zisk. DU nemohl odolávat do nekonečna. Mám o následné budoucnosti pivovarů a značek v područí Heinekenu ty nejčernější představy z jednoho prostého důvodu: Heineken se tak prostě chová všude. Korporátní plky o úctě k tradici, výrobním procesům a lokálním značkám jsou skutečně jen korporátní plky, vhodné na oblbování na firemním webu. Realita je přesně opačná a diktovaná jedinou, výše zmíněnou premisou: dobré je to, co přináší zisk. Pokud to znamená propouštění lidí, propustíme je. Pokud to znamená zavírání pivovarů, budeme je zavírat a likvidovat, jak to jen půjde. Toto a pevná víra v blud, že pivo jakékoliv značky se dá uvařit kýmkoliv kdekoliv, bude diktovat osud "drinksunionovských" značek.
Napadá mě v téhle souvislosti jedna věc. V ČR zkrátka není silná organizace, zastřešující lidi se skutečným zájmem o pivo. Jsem teď ovlivněn sérií pobytů v Anglii, kde CAMRA provozuje po celé zemi desítky lokálních sdružení, vede řadu úspěšných (a samozřejmě i neúspěšných) kampaní za zachování britské pivovarnické a pivařské tradice, je když ne rovnocenným, pak alespoň respektovaným či dokonce obávaným partnerem i pro nadnárodní giganty a leccos dobrého se jí daří. U nás podobné sdružení, pánové z SPP prominou, neexistuje. A důvod se skrývá v příspěvku Njorloje pode mnou. Drtivá většina českých konzumentů bohužel jsou jen chlemtači, posuzující své zájmy podle ceny z hypermarketu a dementní reklamní masáže. Jako ovce budou pít cokoliv, jen když to bude levné a doporučované. I když weby jako tento a podobné tvoří "ostrůvky pozitivní deviace", nemá cenu si lhát do kapsy. Český pivař dostane, co si zaslouží. Bohužel.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Napadá mě v téhle souvislosti jedna věc. V ČR zkrátka není silná organizace, zastřešující lidi se skutečným zájmem o pivo. Jsem teď ovlivněn sérií pobytů v Anglii, kde CAMRA provozuje po celé zemi desítky lokálních sdružení, vede řadu úspěšných (a samozřejmě i neúspěšných) kampaní za zachování britské pivovarnické a pivařské tradice, je když ne rovnocenným, pak alespoň respektovaným či dokonce obávaným partnerem i pro nadnárodní giganty a leccos dobrého se jí daří. U nás podobné sdružení, pánové z SPP prominou, neexistuje. A důvod se skrývá v příspěvku Njorloje pode mnou. Drtivá většina českých konzumentů bohužel jsou jen chlemtači, posuzující své zájmy podle ceny z hypermarketu a dementní reklamní masáže. Jako ovce budou pít cokoliv, jen když to bude levné a doporučované. I když weby jako tento a podobné tvoří "ostrůvky pozitivní deviace", nemá cenu si lhát do kapsy. Český pivař dostane, co si zaslouží. Bohužel.