úvod
homepage

Komentáře

článku: Budějovické pivo třikrát jinak

 Zobrazit všechny komentáře: podle vláken, podle času

Peníze, (Roman Holoubek, 06.10.2006 20:28) celé vlákno | reagovat
Zase jde o peníze a o nic jiného. Značka Budweiser je natolik po světě známá (v kladném slova smyslu), že pivo pod touto značkou se velmi dobře prodává. A protože víme, že naprostá, ale naprostá většina lidí pije pivo (jí kuře, kupuje prášky na praní, ...) podle jména (marketing), tak se o tento název, pro který není nutné vynakládat tolik peněz do marketingu, všichni 3 perou.
Jakýkoli neznámý produkt (rozuměj název) potřebuje na zavedení na trh (chci-li prodávat ve velkém) několikanásobně více peněz, než potřebuji na udržení již zavedeného a známého produktu (názvu).

A řekl bych (pro někoho až rouhačsky), že na tento název mají nárok všechny tři pivovary. Měšťanský je prvním vlastníkem, Budvar toto jméno zpropagoval v části světa. Amíci toto pivo zpropagovali ve větší části světa (také vyrábí několikanásobně větší množství). Pro propagaci značky tedy nejvíce udělali Amíci a za nimi Budvar. V dávnější minulosti ale zase Měšťanský. A z určitého úhlu pohledu na tuto značku mají také všichni nárok.

Pravda, americké pivo je z pohledu Čecha nepitelné, Budvar svatý a Samson, pořád ten třetí vzadu. Ale i ta třetí pozice je dána nedávnou minulostí, kdy komunistická vláda vyzdvihla celorepublikově exportní Budvar a Měšťanský (Samson) odsunula na vedlejší regionální kolej.

Tak a teď suďte. Chce se Měšťanský jen přiživit na současné popularitě názvu Budweiser? Nebo na něj má historicky nárok? Chce Budvar bránit své pozice, kdy za posledních cca 50 let proslavil tuto značku nejen u nás, ale mninimálně i po celé Evropě? A co Američané, kolik ti dali peněz do celosvětové propagace a teď to mají pustit?
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Vyhledávání