úvod
homepage

Komentáře

článku: Moje pivní bilance roku 2005 (I.)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle času

jako ze vypil 100,5 litru piva, (ondřej, 14.01.2015 16:30) celé vlákno | reagovat
jako ze vypil 100,5 litru piva
pravda, pravda, (Standa Jakoubek, 23.03.2006 21:35) celé vlákno | reagovat
hezky to napsal Tomáš Erlich, opravdu nehledám jiný alkohol; vždycky říkám, že mám "trubky seštelovaný na pivo a ne na nějakej líh"; takže tam ještě lehce hodím Náchodskou 16°, kterou jsem si dneska přivezl z Ústí a půjdu spát :-)
jsem spokojen :-), (Martin Štros, 23.03.2006 18:01) celé vlákno | reagovat
Zpočátku to tu vypadalo, že čím víc vypitého piva, tím lépe, a největší uznání a potlesk sklízel ten, kdo uvedl největší spotřebu. To se mi nelíbilo. Ted ale vidím, že snad i většina přítomných má rozum a uvědomuje si, že i konzumace piva má mít své hranice, které mnozí bohužel překračují.
Takže přeji všem hodně dobrého piva :-)

P.S.: V lednici už se mi chladí ležák Regent. Ale jenom jeden :-)))
pivoholik, (Tomáš Erlich, 23.03.2006 12:32) celé vlákno | reagovat
To že člověk je tak trochu závislý ná látkách v pivu obsažených a nikoliv jen na alkoholu si může dokázat každý sám. ( pokud už tedy není skutečný alkoholik ). A sice, troufnu si říct, že naprostá většina z nás zde diskutujících pije pouze pivo. A nemá-li ho, nebude hledat jiný alkohol ( víno, vodka, fernet apod. ), ale holt si nic nedá. Zde tedy není přímá závislost na alkoholu, jako spíše na pivu. Těžko si opravdu představit každodenní porci třeba pěti panáků vodky... I když někdo to zas vidí třeba úplně jinak. Mé resumé je to, že jsme zkrátka pivaři, extrémně vzato pak "pivoholici". :o) Alkoholik je přeci jen příliš ošklivé slovo...
Naposledy, (Chody, 23.03.2006 10:03) celé vlákno | reagovat
Pane Martine, víte Vy vůbec kolik má taková cisterna objem? Min. cca 6000l!

Bylo to tak trochu oddechové téma, oproti všem těm zavírajícím se Braníkům, pokutovaným Budvarům a podporovaným Prazdrojům. A tak to mělo zůstat. Škoda.

Někomu se zdá určitý počet moc, někomu ne. Každý je jiný a každý preferuje jiné hodnoty, každý je závislý na něčem jiném, někdo si rád dá pivo, někdo stojí před zrcadlem v posilovně, někdo rád chodí do práce. Každý si vybere to co ho baví.

Najednou si tu všichni budete uvědomovat, jak si ničíte pivem zdraví. A čím si ho neničíme? Já jsem ten dobrej a správnej pivař, já si totiž dám max. 3 piva denně a Ty jsi ten špatnej, nemůžeš si je ani vychutnat, jak to ale o tom druhém mohu vědět?

Pokud se za vysokou spotřebu piva stydíte, snažte se ji snižovat. O mé mozkové buňky se nebojte, zatím odumírají jen ty nepotřebné (humor).

Možná jsem se nechal unést, ale prostě moralizování nemám rád, každý svého štěstí strůjcem.
Alkoholismus II, (Petr Sitař, 23.03.2006 09:23) celé vlákno | reagovat
Dovolte mi také trochu toho ponaučení.

Pivo mi chutná, zajímám o naše pivovary a trochu okrajově i o zahraniční. Snažím, se do povědomí kamarádů, kolegů a dalších pivařů vnést fakt,že jsou i jiná piva než europiva.

A když mi pivko sedne, k dalšímu napití se nebráním. A ráno toho po té někdy lituji. Co si ale rozhodně uvědomuji, je fakt, že častější konzumací piva si škodím. A zde se musím zastat Martina Štrose. Pokud si, dávám denně víc jak cca 3 piva, mému organizmu to i přes velké množství zdraví prospěšných látek v pivu obsažených neprospívá. A nakonec i někteří odborníci tvrdí, že i pravidelné jedno pivo denně je už alkoholizmus. Slabý, ale přece. Takže i já jsem alkoholik.

Pijme pivo, bavme se o pivu, nakonec i o alkoholu a jeho škodlivosti a prospěšnosti, ale neosočujme se navzájem. Každý má svůj názor a zde ho může svobodně nastínit. Myslím, že nám všem jde hlavně o to jedno. Podporovat poctivé české pivo!

Petr Sitař

PS: Dotaz na odborníky. Při jedné diskusi jsem si vyslechl názor, že pravidelně pivo konzumující člověk není závislý jen na alkoholu, ale i návykových látkách obsažených v chmelu. Co je na tom pravdy a případně jak moc jsou návykové? Díky.
Alkoholismus, (Radko Pondělíček, 22.03.2006 22:39) celé vlákno | reagovat
Dovolil bych si tady menší citát:Kdo si dal alespoň jedno pivo v životě, je na cestě stát se alkoholikem. Kdo si nikdy pivo nedal, neví co je život... Než mě začnete kamenovat, citát patří jednomu z našich nejznámnějších "alkohologů" profesoru Skálovi. Chtěl jsem tím jen demonstrovat, jak tenká je hranice závislosti.
to Martin Štros, (Jiří Kaňa, 22.03.2006 21:41) celé vlákno | reagovat
"necht to administrátoři smažou, aby si dál mohli všichni jen notovat, kolik cisteren vypijou za rok."

Já nic mazat nebudu. Mně to naopak přijde jako velmi podnětná diskuse.
Mluvit hned o alkoholismu je možná trochu silná káva. Ale o nezdravosti pravidelně konzumovaných šesti piv denně těžko může někdo soudný pochybovat. Rizika jsou známá, stejně jako třeba u kouření. U mnoha kuřáků nejde o závislost, ale o vědomě podstupované riziko. Analogie samozřejmě není dokonalá, alkoholová a nikotinová závislost má jistě svá specifika.
Klíčová slova: střídmá konzumace, pijáctví a pijanství.

(Ještě off topic k tomu mazání: mažu jen v případě, že jsou příspěvky nadmíru vulgární a k tomu ještě mimo téma. To se stalo zatím jenom jednou. Jsem zvědav, jak dlouho nám takhle - na poměry českých zpravodajských serverů - nebývale slušná a věcná diskuse vydrží. Pak taky mažu v případě, že se omylem neobratně "ukliknu". To se mi stalo už bohužel dvakrát :-( )
O co mi jde?, (Martin Štros, 22.03.2006 20:54) celé vlákno | reagovat
Aha takže když mám jiný názor než většina, mám držet hubu, pochopil jsem to správně? Můžu se teda zase já zeptat, k čemu jsou tedy tyto diskuse? Když řeknu něco jiného než ostatního, jsem obviněn že chci někoho převychovat. Na začátku jsem jen řekl, co si myslím k danému tématu, ale zjevně je to něco, co tady nikdo číst nechce. Tak teda necht to administrátoři smažou, aby si dál mohli všichni jen notovat, kolik cisteren vypijou za rok. V tom případě se omlouvám, že jsem se nezařadil mezi ostatní...
to Martin Štros, (prd, 22.03.2006 18:42) celé vlákno | reagovat
prominte ze se pletu do diskuse ale to se tu snazite lidi prevychovavat? nebo o co vam jde?
Proč se Chody rozčiluje?, (Martin Štros, 22.03.2006 16:41) celé vlákno | reagovat
Hmm, no nemyslel jsem to nijak ve zlém, ale odpovědi kterých se mi dostává jsou poněkud agresivní... že by přece jenom jejich autor tušil, že to co dělá přece jenom není zcela OK?
Samozřejmě, když si dáte jednou 2 a podruhé 8 piv, je to daleko horší než dvakrát 5, to snad ví každé malé dítě. Nebo to aspoň ví každý, komu alkohol ještě nezničil všechny mozkové buňky. Neberte si to osobně.
Je normální, že lidé pijí víc než je zdrávo. Ale je hodně smutné, pokud jsou na to někteří ještě hrdí a považují to za správné. To mě trochu děsí..
To Štros II, (Chody, 22.03.2006 12:15) celé vlákno | reagovat
Jasně, někdy jich vypiju i více a jako správný alkoholik i přes 10 za den, to je bomba co? Potácím se tady u počítače, pod stolem otevřenýho lahváče a v lednici ještě pět do konce šichty, protože pak konečně půjdu na točený.
Takže pokud si jich dám 5 denně je to dle Vás o.k., ale pokud jednou 2 a podruhé 8 už je to horší. Já nemůžu za to, že jste po pěti dvanáctkách opilý a soudíte druhé dle sebe. Pijte tedy devítku a vydržíte víc.
Pořád je ze zdravotního hlediska lepší pít pivo, než limonády napajcované všemi možnými přídatnými látkami. Ani minerálka není vhodná pro dlouhodobé pití.
Prostě pivo je pro českého člověka denní základní potravinou a tak to navzdory moderním trendům ještě několik desítek let zůstane.
Chody..., (Martin Štros, 22.03.2006 11:13) celé vlákno | reagovat
Správně Chody pochopil, že mířím s tim počtem piv např. na něho. Podle uvedného příspěvku jste vloni vypil 1982 piv, z čehož mi vychází průměr 5,4 piva na den. Nezlobte se, takový člověk už je pro mne alkoholik, protože ne každý den jich vypijete 5-6, ale někdy předpokládám méně, tudíž v jiné dny i 7, 8 ...
Podstatou závislosti na alkoholu je i to, že sám postižený si toto neuvědomujebl. Možná je to jen můj problém, že po pěti dvanáctkách už střízlivý nejsem. Asi nejsem vycvičený. Nicméně, že si svou konzumací dost poškozujete zdraví, to nepopřete. A na tom já nevidím nic dobrého, ani když jde o tak dobrou věc jako je pivo.
Takže všeho s mírou...
alkoholik?, (Njorloj, 22.03.2006 08:03) celé vlákno | reagovat
Mohu jen potvrdit to co rika Chody. Jen pro kontrolu jsem si ted provedl testik na funidle co mame v praci - tedy takova ta krabicka co meri hladinu alkoholu z dechu a sem opravdu jsem cisty... vcera sem si dal po ceste jednu Plzen 12° a vecer s prateli 4x Svijany 12° takze alkoholove opojeni se nekona...
To Martin Štros, (Chody, 22.03.2006 07:11) celé vlákno | reagovat
Vážený příteli, na Váš příspěvek prostě nejde nereagovat. Nařčení z alkoholismu je příliš silné sousto.
Proč by člověk, který vypije v průměru 5 piv denně, měl být pořád pod vlivem alkoholu? I já chodím do práce, kde pod vlivem prostě být nemůžu a na pár pivech po práci a k večeři nevidím nic, za co bych se musel stydět.
Pokud jde o vychutnání si piv záleží spíš na druhu (značce) piva než na množství. Dobré české pivo má tu vlastnost, že vybízí k dalšímu napití. Vás ne?
Co to je pivní kultura? Spočívá snad v tom, že do tří piv jsem pivně kulturní, pokud si dám víc, jsem nekulturní alkoholik? Ne, pivní kultura spočívá dle mého názoru v tom, jak se pivo pije, v servírování (správné sklo, vychlazení, pivní vedení apod.)
Co je moc, to je příliš, (Martin Štros, 21.03.2006 18:34) celé vlákno | reagovat
Myslim že ten, kdo vypije víc než 500 litrů ročně, ten to už přehání... připadá mi to, že takový člověk už si nemůže ta piva vychutnat, je vlastně pořád pod vlivem alkoholu, nemluvim ani o penězích, které za to padnou. To se podle mě není čím chlubit, je to spíš ostuda (kde je pivní kultura?). Tři půllitry denně v průměru je maximum, co uzvávám. Víc už beru jako alkoholismus, ne pivní nadšenectví. Zvlášť, když jde spíš o dvanáctky než desítky. Toť můj názor...
Nejsem sám podobně ulítlej.., (Tomáš Semrád, 21.03.2006 17:42) celé vlákno | reagovat
Všem díky za Vaše osobní statistiky, vidím, že nejsem sám, co je podobně "ulítlej". Mám teda ještě co zlepšovat...Chody jseš fakt Borec, smekám....
Ale už to tady někde zaznělo, kvalita je mnohem důležitější než kvantita a já to tak i preferuji. Jinak jsem se i já u Vašich dosavadních reakcí super pobavil, ještě jednou díky za ně!
Hezky, (Njorloj, 21.03.2006 13:12) celé vlákno | reagovat
Moc hezky vedena statistika - klobouk dolu, tomu se rika mit prehled :-) Kdyz uz si je tu merite - tedy ty metry piv:-), tak sem si diky clanku udelal take odhad a dostanu se kolem 1000covky/rok. Mozna by nebylo marne udelat na toto tema lehkou anketku.

jsem břídil :-), (Standa Jakoubek, 21.03.2006 12:20) celé vlákno | reagovat
teda pánové, když tak čtu vyše výkony, jsem opravdu břídil :-); statistiku si sice nedělám, ale když tak o tom uvažuju, tak si asi tak vypiju těch 400 - 450 piv; co se týká značek, tak na množství vede Zlatopramen 11° a Louny 12°, protože to tady točej; a pak to bude můj nejoblíbenější Regent, který tady v Teplicích nikde netočej, ale během každoroční desetidenní cyklodovolený v Chlumu u Třeboně jich tak 130 dám; pak se mi poštěstí během roku vypít kolem stovky Krakonošů
jenom technická, (Tomáš Erlich, 20.03.2006 22:22) celé vlákno | reagovat
Musím se osobně přiznat, že už dlouho mne tak nepobavily reakce diskutujících jako nyní. Zvláště Chody u mne zcela zabodoval a sice s datumem, kdy překonal republikový průměr. Je to něco jako datum, do kterého platíme daně a vyděláváme na stát.... :o)
PS: čistě pro zajímavost, předseda SPP pije ročně také za rodinu ( ale v tom případě manželka už vypomáhá jinde :o) ) a to cca 1200-1400 piv za rok.....
Omlouvám se za odlehčený tón, ale nemůžu jinak....
12
Vyhledávání