Já jsem obchodník a velmi dobře jim rozumím. Získat maximum z dotací.
Buď je po českém chmelu poptávka (za ceny jaké si zaslouží (výrobní náklady+zisk), nebo jak naznačuje článek - očekává její zvýšení. Pak tedy chmelaři nejsou dobří obchodníci.
Nebo je sice poptávka, ale jen za předpokladu nerentabilních cen, což pro správného podnikatele znamená buď narovnat prodejní ceny, snížit náklady, nebo opustit nerentabilní podnikání.
Ale aby náš stát neustále dotoval čísi podnikání a neměl finance nazákladní potřeby státu (zdravotnictví, školství, sociální program, ...) to si myslím nemůže dovolit. A pokud ano, pak je to na úkor nás všech.
Malá odbočka - narovnat prodejní ceny - marketingově vyvolat zvýšení zájmu po českém chmelu. Zde není prostor na další popis všech nástrojů marketingu a obchodu.
Ještě jedna odbočka, co takhle my spotřebitelé - máme možnost ovlivnit spotřebu českého chmele a tím zvýšení zájmu o něj? Máme - podporujme pivovary používající alespoň z 50% český chmel. Dejme nahlas najevo svůj názor, aby i ostatní pivovary začaly používat, nebo zvyšovat podíl českých odrůd chmele.
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Buď je po českém chmelu poptávka (za ceny jaké si zaslouží (výrobní náklady+zisk), nebo jak naznačuje článek - očekává její zvýšení. Pak tedy chmelaři nejsou dobří obchodníci.
Nebo je sice poptávka, ale jen za předpokladu nerentabilních cen, což pro správného podnikatele znamená buď narovnat prodejní ceny, snížit náklady, nebo opustit nerentabilní podnikání.
Ale aby náš stát neustále dotoval čísi podnikání a neměl finance nazákladní potřeby státu (zdravotnictví, školství, sociální program, ...) to si myslím nemůže dovolit. A pokud ano, pak je to na úkor nás všech.
Malá odbočka - narovnat prodejní ceny - marketingově vyvolat zvýšení zájmu po českém chmelu. Zde není prostor na další popis všech nástrojů marketingu a obchodu.
Ještě jedna odbočka, co takhle my spotřebitelé - máme možnost ovlivnit spotřebu českého chmele a tím zvýšení zájmu o něj? Máme - podporujme pivovary používající alespoň z 50% český chmel. Dejme nahlas najevo svůj názor, aby i ostatní pivovary začaly používat, nebo zvyšovat podíl českých odrůd chmele.